Pleyel je v več kot 200-letni zgodovini izdelal okoli 250.000 glasbil. Foto: MMC RTV SLO
Pleyel je v več kot 200-letni zgodovini izdelal okoli 250.000 glasbil. Foto: MMC RTV SLO
Koncertna dvorana Salle Pleyel v Parizu. Foto: Salle Pleyel

V podjetju, ki ga je leta 1807 ustanovil skladatelj Ignaz Pleyel, učenec Josepha Haydna, so se za zaprtje odločili, ker ne zmorejo več konkurirati cenejšim glasbilom iz Kitajske, Južne Koreje in drugih azijskih držav. "Sprva zastavljena rešitev, da bomo ohranili produkcijo na določeni stopnji, se je izjalovila, saj nam načrtov ni uspelo uresničiti," je dejal Bernard Roques, vodja Pleyelove proizvodne. Podjetje bo po decembru nadaljevalo le prodajne dejavnosti, saj imajo na zalogi še dovolj inštrumentov.

250.000 izdelanih glasbil
V 207 letih je podjetje izdelalo skoraj 250.000 glasbil. V zadnjih letih se je osredotočilo predvsem na proizvodnjo luksuznih in po meri narejenih klavirjev. Še leta 2000 so izdelali 140 klavirjev mesečno, letos pa le dva. Pleyelovi klavirji stanejo od 42.000 do 200.000 evrov. Klavir je sestavljen iz 5.000 delov, za njegovo izdelavo pa je potrebnih od 500 do 1.500 delovnih ur 20 različnih mojstrov, poroča France24.

Podjetje je klavirje od leta 1865 proizvajalo v tovarni v Saint-Denisu, leta 1961 pa je proizvodnjo preselilo v Nemčijo. Po združitvi z znamkama Gaveau in Érard so leta 1996 potem znova odprli tovarno v Franciji.

"Seveda sem to novico sprejel s težkim srcem," je dejal Jean-Jacques Trinques, avtor knjige o zgodovini Pleyelovih klavirjev. "Tovarna že leta ni imela velike proizvodnje, a vendarle se ob smrti takšnega simbola poraja žalost." Ime Pleyel nosi ena izmed najbolj znanih pariških koncertnih dvoran, ime Pleyel pa najdete tudi med imeni postaj pariškega metroja.

Posebna vez s Chopinom
Znamka je bila tesno povezana s Fredericom Chopinom, ki je bil nad Pleyelovimi klavirji tako navdušen, da je podjetje z njim sklenilo dogovor o sodelovanju, ki bi bil na današnji ravni primerljiv s sponzorsko pogodbo. V skladu z njo je Chopin, kadar je gostoval v Parizu, igral le na Pleyelovih klavirjih v dvorani Salle Pleyel, v zameno pa je imel možnost, da je njegove klavirje uporabljal, kadar je le želel.