Kakšna bi bila Božanska komedija, če bi jo Dante pisal v 21. stoletju? Foto: Zavod Maribor 2012
Kakšna bi bila Božanska komedija, če bi jo Dante pisal v 21. stoletju? Foto: Zavod Maribor 2012
Božanska komedija, Bitef
Dan pred prihodom v Maribor so plesno predstavo uprizorili v Ljubljani na festivalu Poletje v Mostah. Foto: Center kulture Španski borci

Vice so v moji viziji na primer odmerjene na 12 minut, kolikor je potrebno, da se skuhajo špageti. Ista časovna enota ima v gledališču različno dolžino kot v raju.

Edward Clug

Prvo Clugovo koreografijo na srbski plesni sceni, ki je lani na premieri na festivalu Budva grad teatar doživela velik uspeh, so uprizorili v Stari dvorani Slovenskega narodnega gledališča Maribor. Poleg Edwarda Cluga so slovenski soustvarjalci predstave še avtorja glasbe Milko Lazar in Borut Kržišnik ter kostumografka Maja Mirković. Kot gostja nastopa primabalerina Ashen Atalianz.
Dantejeve ljubezni do Beatrice ne spremeni noben čas
Edward Clug, sicer tudi vodja baleta SNG-ja Maribor, se je pri prenosu Božanske komedije v plesno obliko spraševal, ali bi Dante to počel tudi v sodobnosti in kakšna bi bila v tem primeru Božanska komedija? "Zgradba pesnitve bi bila verjetno enaka: tri različne ravni duše, morda bi dodal nekaj sodobnih, bolj prefinjenih grehov, in verjetno bi spremenil tudi težo starih. Verjetno bi bile številne stvari drugačne, vendar sem prepričan, da čas nikoli ne bi spremenil njegove ljubezni do Beatrice," pravi koreograf, , ki sicer isti dan na festivalu Osiješko kulturno poletje predstavlja svoj Radio and Juliet.

"S to izvedbo sem želel ustvariti situacijski prostor, stransko namesto vzporedne vizije treh ravni iz pesnitve, v katere naselim osem igralcev v nenavadnih situacijah. Pekel je umeščen v tekmovanje standardnih plesov, kjer so plesalci obenem tekmovalci in sodniki. Forma standardnih plesov zelo dobro opisuje merila, po katerem posameznike ocenjuje sodobna družba: biti popoln, biti tekmovalen, biti umetno lep in nositi številko (ki jo je treba budno spremljati), ki pa jo je mogoče vedno izbrisati in zamenjati,"
še pojasnjuje Clug, ki dodaja, da sta dialog in interakcija med realnim in nadrealnim relativni načeli njegovega koncepta. "Vsi različno zaznavamo to, kar vidimo, in različno interpretiramo svoje izkušnje s predmeti, ki jih preučujemo."

Plesno skupino Bitef, ki je za Božansko komedijo prejela tudi nagrado Dimitrije Parlića za najboljšo plesno predstavo Srbije 2011, ki jo poklanja Društvo baletnih umetnikov Srbije, sestavlja osem stalnih in nekaj gostujočih igralcev. Deluje od leta 2009, ko je bila ustanovljena v beograjskem gledališču Bitef, v zadnjih dveh letih pa je ustvarila devet plesnih predstav in gostovala po vsej Srbiji. Med mednarodno uveljavljenimi koreografi, s katerimi sodeluje, sta poleg Edwarda Cluga tudi Matjaž Farič in Branko Potočan.
Poklon Beograda
Plesno različico slavnega dela Danteja Alighierija evropski prestolnici kulture podarja Beograd, ki je kandidat za ta naslov za leto 2020. Po nastopu v Mariboru bo skupina z Božansko komedijo gostovala še na mednarodnem gledališkem festivalu v Pulju, dan prej pa jo je bilo mogoče doživeti v Ljubljani na festivalu Poletje v Mostah.

Vice so v moji viziji na primer odmerjene na 12 minut, kolikor je potrebno, da se skuhajo špageti. Ista časovna enota ima v gledališču različno dolžino kot v raju.

Edward Clug