Kako uprizoriti nekaj tako performativnega, kot je sram? To se s predstavo Sramota sprašuje Maja Delak. Kako govoriti o nečem, kar se izmika besedam? Kako nagovoriti občinstvo brez sramotenja? Foto: Gibanica
Kako uprizoriti nekaj tako performativnega, kot je sram? To se s predstavo Sramota sprašuje Maja Delak. Kako govoriti o nečem, kar se izmika besedam? Kako nagovoriti občinstvo brez sramotenja? Foto: Gibanica
Snježana Premuš, Dvojnik
Snježana Premuš v predstavi Dvojnik raziskuje v polju telo-zvok-slika. Išče vir mogočih ekstenzij prezence, identitete in konceptualiziranja realnosti ter prostore, kjer se telo in podobe (najsibo to video, svetloba ali zvok) srečajo in soočajo, da bi zaživeli v novih realnostih, kot podaljški fizične prezence ter telesa, kot ga "mislimo". Foto: Madster
Ideja eksperimentalnega projekta Drugi sočasno Matije Ferlina je premakniti meje ustaljene kreacije in percepcije gledališkega dogodka, skozi kreacijo telesnih ekspresij, ki jih tekst ne podpre na način, kot smo ga navajeni v kontekstu klasičnega gledališkega izrekanja. Foto: Gibanica

Predvsem pa bo letošnji festival, na katerem bodo prvič podeljene tudi stanovske nagrade in nagrada strokovne žirije, ponudil "prostor za druženje in srečevanje med akterji in občinstvom ter prostor estetskega užitka ob sodobnem plesu".

Na sklepni prireditvi 23. februarja bodo podelili 13 nagrad v 11 kategorijah, med drugim prvo stanovsko nagrado Ksenije Hribar, ki jo bo podelilo Društvo za sodobni ples. Poleg stalnice festivala, nagrade občinstva, bodo letos podelili tudi nagrado po izboru mednarodne strokovne žirije.

Sedem prizorišč, dve veji programa
Plesne predstave, ki si jih bodo obiskovalci lahko ogledali v Cankarjevem domu, Španskih borcih, Plesnem Teatru Ljubljana, Stari mestni elektrarni ter na Stritarjevi ulici, so letos razdeljene v uradni in dodatni program. Uradni program povezuje dela, ki na različne načine raziskujejo gib in formo. "Gib in forma predstavljata izhodišče, ki ustvarja zelo raznolike poetike," je dejala selektorica Pia Brezavšček, ki sta se ji ob snovanju programa pridružila še Mateja Bučar in Klaus Ludwig.

V sklopu dodatnega programa pa si bodo obiskovalci lahko ogledali tri predstave, ki ne sodijo v rdečo nit glavnega programa, vendar pa so zaradi vsaka svoje kvalitete izstopale, je dejala M. Bučar.

"Za glavni program bi lahko rekli, da imajo mogoče kakšno šibko točko, vendar pa so uspele zaobjeti celoto, pri dodatnem programu pa velja ravno obratno - predstave so uspele v partikularnostih, imajo določene presežke, so pa manj izrazite v svoji celoti," je pojasnila izbor.

Pereča vprašanja kulturne politike
Poleg predstav bodo med festivalom organizirali tri okrogle mize, ki bodo potekale v atriju ZRC-ja SAZU-ja. "Pogovori se večinoma ne dotikajo kulturnih politik, kar se nam zdi v tem trenutku zelo primerno," je dejal član umetniškega odbora Rok Vevar, ki je pogovore tudi zasnoval.

Okrogle mize bodo raziskovale problematiko založništva na področju sodobnega plesa, avtonomne plesne prakse ter umetniške kolektive v plesu in scenskih umetnostih skozi čas. Vse tri mize bodo imele kratek uvod s preglednim referatom o dani problematiki.

Dvodnevno delavnico z naslovom Bond, James Bond v kulturi ali "Kdo bo koga poklical" bo vodil letošnji selektor Ludwig, ki prihaja iz Belgije. Delavnica se bo ukvarjala z vprašanji odnosa med producenti in umetniki v Sloveniji.

Poleg tega bo Gibanica ponudila fotografsko razstavo Mihe Frasa Kot da nihče ne gleda II ter videoknjižnico Roka Vevarja, ki je v zadnjih letih zbral plesne filme, posnetke predstav, dokumentarne filme o plesnih umetnikih ter gradiva, ki so povezana s sodobnim plesom.

Večerna druženja vseh obiskovalcev Gibanice, ki so jo med drugimi omogočili ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport, Mestna občina Ljubljana ter ministrstvo za pravosodje in javno upravo, bodo potekala v kavarni SEM.