Zgodba v dramatizaciji Blažke Müller Pograjc je fragmentirana in deluje na več časovnih ravneh. Pripovedni tukaj in zdaj je zgodba o ljubezenski epizodi Marie Curie, z ravni njene zgodbe pa se spuščamo v preteklost Blanche Wittman in Jane Avril. Foto: Borut Peterlin
Zgodba v dramatizaciji Blažke Müller Pograjc je fragmentirana in deluje na več časovnih ravneh. Pripovedni tukaj in zdaj je zgodba o ljubezenski epizodi Marie Curie, z ravni njene zgodbe pa se spuščamo v preteklost Blanche Wittman in Jane Avril. Foto: Borut Peterlin
Ustvarjalci predstave se v želji, da bi odkrili skrivnost ljubezni, pogumno odpravljajo na nevarno ekspedicijo v temno uganko, središče človeka, so zapisali v APT-ju. Foto: Borut Peterlin
V tej poetični, pa vendar kruti zgodbi, ki jo je režiser Matjaž Pograjc poimenoval čarovniška gibalna predstava, ustvarjalci v koreografiji Branka Potočana uporabljajo različne geometrijsko navdihnjene iluzionistične pripomočke scenografa Tomaža Štrucla. Foto: Borut Peterlin

V Anton Podbevšek Teatru (APT) v Novem mestu so premierno uprizorili predstavo Amor omnia vincit - Ljubezen premaga vse v dramatizaciji Blažke Müller Pograjc in režiji Matjaža Pograjca.

Avtorica priredbe besedila in dramaturginja predstave Müller Pograjčeva je na novinarski konferenci v Novem mestu povedala, da predstava, ki jo je navdihnila Knjiga o Blanche in Marie švedskega pisatelja Pera Olova Enquista, na površinski ravni govori o znani nobelovki in raziskovalki Marie Curie, njeni pomočnici Blanche Wittman ter o obdobju pred 150 leti, ko so Curiejevi za odkritje radija podelili drugo Nobelovo nagrado.

Diagnoza: histerija
Govori tudi o povezanosti žensk in Wittmanovi, katere zgodba se na koncu konča tragično. Pred tem napiše knjigo, v kateri se sprašuje, ali je mogoče za strast, poželenje in ljubezen odkriti kemijsko enačbo. Hkrati se predstava dotika javnega zgražanja ob osebnem življenju Curiejeve in njenih stisk.

Po drugi plati predstava raziskuje takratne družbene predsodke glede žensk in pojav histerije pri ženskah kot značilne bolezni tistega časa, je še povedala Blažka Müller Pograjc.

Po besedah režiserja Pograjca so predstavo zastavili enostavno, brez velike scenografije. Namesto te so uporabili palico, krog in kvadrat ter z njimi skušali ustvariti svet poezije in ohraniti zgodbo ljubezni.

Kot so zapisali v APT-ju, pa v tej poetični, pa vendar kruti zgodbi, ki jo je režiser Pograjc poimenoval čarovniška gibalna predstava, ustvarjalci v koreografiji Branka Potočana rokujejo z različnimi geometrijsko navdihnjenimi iluzionističnimi pripomočki scenografa Tomaža Štrucla.

V predstavi nastopajo Katarina Stegnar, Gorka Berden, Marijana Brecelj, Branko Jordan, Pavle Ravnohrib, Vito Weis, Enya Belak, Tamara Polanc, Kristina Rozman in Veronika Valdes. Avtor glasbe je Marko Brdnik, v japonski maniri izčiščeni kostumi pa so delo Nataše Recer, so še zapisali v APT-ju.

Zanimivo, na Levem odru SNG-ja Drama Ljubljana so pred kratkim premierno izvedli t. i. mokumuzikala Marie Curie - Hysterie. Avtorica idejne zasnove je igralka Tina Vrbnjak, končni rezultat pa je delo vseh sodelavcev predstave, ki nima režiserja. V navdih jim je bilo, tako kot ekipi APT-ja, delo Pera Olova Enquista Knjiga o Blanche in Marie.