Poleg igralcev Marka Mandića, Milene Zupančič, Polone Vetrih, Jurija Drevenška, Jureta Henigman, Joseja, Stipeta Kostanića, Domna Valiča, Anžeta Zevnika so produkcijo soustvarjali še kostumografinja Ana Savić-Gecan, umetniški tandem son:DA, koreografinja Tanja Zgonc in avtor glasbe Mitja Vrhovnik Smrekar. Foto: Cankarjev dom
Poleg igralcev Marka Mandića, Milene Zupančič, Polone Vetrih, Jurija Drevenška, Jureta Henigman, Joseja, Stipeta Kostanića, Domna Valiča, Anžeta Zevnika so produkcijo soustvarjali še kostumografinja Ana Savić-Gecan, umetniški tandem son:DA, koreografinja Tanja Zgonc in avtor glasbe Mitja Vrhovnik Smrekar. Foto: Cankarjev dom

Heiner Müllerjeva interpretacija Shakespearovega besedila še močnejše podčrtava hipokritnost in manipulatorska nagnjenja politike, v Buljanovi predstavi devet igralcev s silovito energijo prikazujejo Macbethovo tragedijo kot konstantno katastrofo človeštva.

Kritičarka Amelia Duarte de la Rosa.

Osupljiva je kombinacija moških teles in golega odra na kateri je dominanten element Scotch tape, surovost izvedbe poskrbi, da si bo občinstvo za vedno zapomnilo to posebno noč in pristno moderno stvaritev.

Kritičarka Isabel Cristina.
Macbeth po Shakespearu
Macbeth ostaja igra o hrepenenju po oblasti in zveličavnosti ter krutem človeškem duhu, vendar pa igri drugače od izvornega Shakespearovega besedila manjkata plemenitost in pridih strahospoštovanja. Foto: Cankarjev dom

Nagrado, ki je veliko mednarodno priznanje za predstavo in je poleg 61 drugih predstav gostovala na 13. mednarodnem kubanskem festivalu Teatro de La Habana v začetku novembra 2009, podeljuje oddelek kritikov in gledaliških raziskovalcev Združenja kubanskih umetnikov in pisateljev. Predstava v režiji Ivice Buljana je sicer že prejela veliko nagrado 44. Borštnikovega srečanja ter priznanju ugledne strokovne revije gledališkega sveta Teater Heute.

Kritiki so svojo obrazložitev utemeljili s tem, da je predstava Macbeth po Shakespearju, v koprodukciji Mini teatra, Ljubljana, CD in Novega kazališta, Zagreb v režiji Ivice Buljana prejela veliko nagrado za najboljšo tujo produkcijo prikazano v letu 2009 na Kubi, Villanueva "za pristop k utelešenju grozljivosti, ki uničuje vsakdanje vrednote s klasičnim delom". "Izjemno besedilo uprizori odlična ekipa, ki je izžarevala nadzor, samozavest in gledališke vrednote, vseskozi zavezane resnici."

Zbor svetovnih gledališč
13. mednarodni festival Teatro de La Habana je potekal med 30. oktobrom in 8. novembrom v dvajsetih različnih gledaliških dvoranah v Havani, ki je eden največjih gledaliških centrov na svetu z močno tradicijo, ki povezuje kolonialno poreklo s karibskimi elementi in vplivi Stanislavskega in poznejših ruskih šol. Na festivalu je bilo prikazanih 62 predstav iz ZDA, Francije, Belgije, Turčije, Italije, Danske, Velike Britanije, Španske, Konga … Poleg predstav iz južne Amerike je bilo mogoče videti nove gledališke izvedbe iz Argentine in Čila ter predstavitev nemškega gledališča z dramami Dee Loher in Darje Stocker v kateri je kultno berlinsko gledališče Maksim Gorki predstavil predstavo Rojeni iz jeze režiserja Armina Patrasa.

Festival, ki je bil ustanovljen leta 1980 velja danes za največji in najbolj odmeven festival na Kubi. Vključuje vse zvrti uprizoritvenih umetnosti, namenjene odraslim in otrokom. Poteka na različnih mestnih lokacijah, od starodavnih zidov na prostem, muzejih, galerijah, gledališčih, starih zgradbah, parkih in trgih. Organizator vidi v festivalu možnost, da predstavi Kubo kot kulturno prestolnico v tem predelu sveta, saj vključuje številne, tehnično in vsebinsko različne predstave gledališč s celega sveta. Poleg predstav so organizirali številne gledališke delavnice, seminarje in debate.

50 let revolucionarnega gledališča
Lani je bil festival posvečen 50-letnici revolucionarnega gledališča, ki je spremenil kubansko gledališče v osrednje mesto umetniškega, družbenega in humanističnega raziskovanja, saj združuje koncepte revolucije in sprememb, občinstva in ljudi, umetnosti in družbe, gledališča in naroda. Festival služi kot prostor čaščenja velikih doprinosov nesmrtnih kubanskih dramskih mojstrov, umetnikov in glasnikov, ki so pokazali pot razvoju kubanskega gledališča, kulture in velikega mednarodnega ugleda.

Heiner Müllerjeva interpretacija Shakespearovega besedila še močnejše podčrtava hipokritnost in manipulatorska nagnjenja politike, v Buljanovi predstavi devet igralcev s silovito energijo prikazujejo Macbethovo tragedijo kot konstantno katastrofo človeštva.

Kritičarka Amelia Duarte de la Rosa.

Osupljiva je kombinacija moških teles in golega odra na kateri je dominanten element Scotch tape, surovost izvedbe poskrbi, da si bo občinstvo za vedno zapomnilo to posebno noč in pristno moderno stvaritev.

Kritičarka Isabel Cristina.