Vedrana Rudan je Kurbo označila kot pravo shakespearejansko predstavo o ženskah. Foto: Urška Boljkovac/Gledališče Glej
Vedrana Rudan je Kurbo označila kot pravo shakespearejansko predstavo o ženskah. Foto: Urška Boljkovac/Gledališče Glej
Kurba, Urška Boljkovac
Kurba je predstava o problemih in radostih sodobne ženske, ki je provokativna in čustveno razigrana obenem. 'Bolje je imet poln kurac kurca, kot bit lačna kurca!,' je ena od njenih modrosti. Foto: Urška Boljkovac/Gledališče Glej
Vedrana Rudan na predpremieri Kurbe v Gleju

Igralka uteleša pozicijo sodobnih ženskih vlog in njihov odnos do moških v predstavi Kurba, ki jo je Marko Bulc režiral na podlagi kolumen Ko je ženska kurba/Ko je moški peder. Monodrama, premiera katere bo danes ob 20.00, je prva dramatizacija kolumn, ki jih je Vedrana Rudan več let pisala za hrvaški tednik Nacional.
Sedem let je pisala omenjene kolumne in v tem času so bile dobro sprejete tudi med trdimi platnicami, saj so na Hrvaškem in v Srbiji prodali več deset tisoč izvodov. V roke Bulca, ki se podpisuje tudi pod dramatizacijo, je knjiga prišla pred dvema letoma in takoj se mu je porodila misel o monodrami z Violeto Tomič v glavni vlogi. V zadnji fazi dramatizacije sta skupaj 'brala in cepila besedilo', ki po režiserjevih besedah' ostro in čustveno' govori o slovenski realnosti.
"Ne pišem hrvaških kolumn, ampak človeške, zato me ne preseneča, da Slovenci razumejo moje zgodbe," je na obisku v Ljubljani, kjer si je ogledala predpremiero Kurbe, povedala Vedrana Rudan, ki tematizira kult mladosti in lepote, materinstvo, mačizem, splav, Katoliško cerkev, politično korupcijo in socialne razmere v tranzicijskem času.

Preberite tudi:
Intervju z Vedrano Rudan

Za vsako uspešno žensko obleži več moških
Ob uspehu se je pisateljica zahvalila svojemu možu, brez katerega ne bi bilo nič: "Če pravijo, da za vsakim uspešnim moškim stoji ženska, moram dodati, da za vsako uspešno žensko obleži več moških." Slovenski bralci lahko kolumne prebiramo od leta 2009, ko jih je za založbo Goga prevedla Barica Smole. Po njenih besedah pripoveduje kolumnistka resnico, ki jo pogosto zamolčujemo. Slovenska fraza "govoriti po pravici" je zato morebiti ustrezna, saj smo "v zadnjih 20 letih demokratične depresije spoznali, da pravica in resnica nimata povezave", pravi Smoletova.
Kostumografija je delo Zorana Garevskega, luč je oblikoval Gregor Mohorčič. V javnosti pa je precej pozornosti pritegnil tudi plakat z napisi, Glej, Kurba, in Violeta Tomič, Kurba; pravzaprav zlasti prvi, ki je bil v času predvolilne kampanje povsem naključno, pravijo v gledališču, ob plakatu kandidatke za županjo prestolnice. Ko bi vsaj toliko pozornosti, kot so je mediji namenili postavitvi plakata, namenili produkciji neodvisne kulture, razmišljajo v gledališču.

Violeto Tomič na odru 25 let
Za Violeto Tomič je predstava pomemben mejnik, saj sovpada s četrt stoletja njenega ustvarjanja in z desetletjem, ki ga je preživela kot samostojna kulturna delavka. Predpremiera je bila zanjo praznik, stoječe ovacije pa so jo ganile do solz.

Vedrana Rudan na predpremieri Kurbe v Gleju