Potem se nič ne prileže bolj ko cigareta ... Beatli leta 1964 v Londonu. Foto: David Redfern
Potem se nič ne prileže bolj ko cigareta ... Beatli leta 1964 v Londonu. Foto: David Redfern
Beatles: Yesterday and Today
taslika najbolj slovi po tem, da so se je vsi hoteli znebiti - ljubitelji beatlov so jo poskušali strgati s ploščka in priti do kontroverzne podobe pod njo.
The Beatles

Johnu Lennonu se je ideja, na naslovnico albuma dati sliko skupine, oblečene v mesarje, zdela več kot smešna. Zdelo se mu je, da bi tako dokončno spremenili svojo javno podobo in se otresli etikete pridnih fantkov - a Georgeu Harrissonu se je predlog zdel grozljiv.

"Mesarska naslovnica" je vseeno prišla v javnost - leta 1966, na naslovnici ameriške izdaje Yesterday and Today, a so jo po prvih zgroženih odzivih prodajalcev in radijskih postaj hitro umaknili. Toda, to še ni bil razlog za razsipnost: namesto, da bi sporne naslovnice uničili, so prek njih nalepili novo podobo, precej bolj spravljivo fotografijo četverice okrog velikega kovčka. Ko se je to razvedelo, so oboževalci doma s plošč bolj ali manj uspešno seveda skušali odlepiti nove ovitke.

Ugledna ustanova naredila izjemo
No, fotograf Robert Whitaker, ki je posnel sporno sliko Beatlov kot mesarjev, je londonski Narodni galeriji posodil izvirni posnetek, okrog katerega so zgradili celo razstavo, ki bo vrata odprla v sredo. Muzejski kurator Terence Pepper priznava, da je tokrat prvič, da so "v obdelavo" vzeli pop skupino - to pa zato, ker so se fantje v Ameriki branili, da gre pri naslovnici za primerek poparta.

Fotografirali so jih vsi po vrsti ...
Razstavo Beatles on the Balcony tvori okrog 60 fotografij - 10 od tega jih je posnela Linda McCartney (v njenem imenu jih je izbral in posodil vdovec Paul). Nekatere druge antologijske posnetke ene največkrat slikanih skupin vseh časov so v svoje objektive ujeli Astrid Kirchherr (dekle Stuarta Sutcliffa), ki ima tudi zasluge za legendarne frizure "na lonec", ki so jih Beatli nosili v zgodnjih letih.

Razstava bo obenem tudi nekakšen poklon pred 15 leti umrlemu fotografu Angusu McBeanu, ki je posnel nekaj prvih res odmevnih posnetkov skupine na začetku njihove kariere. Prav McBean je posnel naslovnici malih albumov Please Please Me in Get Back, ki sta kasneje postali zaščitna znaka Rdečega in Modrega albuma.