Ciuha je za svoje delo leta 1967 prejel nagrado Prešernovega sklada, leta 1981 pa Jakopičevo nagrado za slikarstvo. Foto:
Ciuha je za svoje delo leta 1967 prejel nagrado Prešernovega sklada, leta 1981 pa Jakopičevo nagrado za slikarstvo. Foto:
Podnaslov grafike: Jože Ciuha, SAT. IV, 100x100 cm, 1/50, iz mape Commedie humaine
Od leta 1999 je Jože Ciuha stalni član Ruske umetniške akademije, odlikovali pa sta ga tudi Avstrija in Francija. Foto: MGLC

Opus v grafični tehniki s pomenljivim naslovom Ples marionet pomeni nadaljevanje izpovedne poti Jožeta Ciuhe in potrditev, da sodi Ciuha v vrh slovenske likovne tvornosti, hkrati pa slikar deluje med Parizom, Ljubljano in otokom Šipan v Dalmaciji. Najnovejšo slikarjevo razstavo bo mogoče videti v galeriji Talaso v Strunjanu, odprli pa jo bodo nocoj ob 20.00.

Ciuha je izjemen "konstruktor" realnega v nadrealnem. Njegovo delo se tokrat predstavlja kot kombinacija pripovednega in simbolnega, čustvenega in spontano doživljajskega. Osrednjo vlogo igrajo virtuozno izpolnjene, dovršene podobe, postavljene v neopredeljive, inscenirane interierje. Ozračje, ki ga ustvarjajo podobe, je zagonetno in deluje kot vizualizacija gledališke predstave.

Iz iluzije nastane resnično
Vendar pa šele igra figur pravih protagonistov zgodbe, predmetov in njihovih atributov daje nevtralnemu, iluzijsko ustvarjenemu prostoru občutek teže in prostornine, kajti figure prav to irealno vzdušje prizemljijo. Poleg tega pa ima figuralna oblika največjo težo tudi v ustvarjalčevem likovnem govoru. Ciuhina figura nastaja kot zmes črtne oziroma ploskovne konstelacije, ki se kakor prevotleno telo na podlagi linijske ureditve in posebne barvne intarzije vretenčasto zliva in sestavlja v precej trdno figuralno gmoto. Figura je v pričujočem opusu osnovni element, je sredstvo izpovedi in izraznosti, je temelj vsebine in načina.

Dela predstavljajo avtorjev komentar na aktualno družbeno dogajanje, ki pa zaradi bogate simbolike kot pahljačast niz odpira v neskončno polje možnosti in različnih razlag.