Specifična atmosfera nedogajanja nas z neposrednostjo vključi v (upodobljen) kader, so o Cvjetanovićevem fotografskem opusu zapisali v P74. Foto: P74
Specifična atmosfera nedogajanja nas z neposrednostjo vključi v (upodobljen) kader, so o Cvjetanovićevem fotografskem opusu zapisali v P74. Foto: P74
Goran Trbuljak: Skice za skulpturo
Trbuljak ustvarja v medijih instalacije, risbe, kolaža, videa, fotografije in knjige umetnika. Foto: P74

V Centru in Galeriji P74 bodo drevi odprli razstavo hrvaških umetnikov Borisa Cvjetanovića in Gorana Trbuljaka z naslovom Prizori brez pomena in drugo. Razstava je prva skupna predstavitev mednarodno priznanih vizualnih ustvarjalcev, fotografa Cvjetanovića in konceptualnega umetnika Trbuljaka.

Boris Cvjetanović, ki velja za enega najzanimivejših in najvidnejših sodobnih hrvaških fotografov, se bo predstavil z deli, ki jih zaznamujejo konkretni, realni prizori brez drame in voajerizma. Umetnikovi protagonisti večkrat gledajo v kamero in se zavedajo, da so fotografirani. Cvjetanović v teh serijah kaže izjemno spoštovanje do fotografiranih.

Fotograf je v zgodnjih 80. letih preteklega stoletja ustvaril posnetke političnih grafitov, nadaljeval serije podob ljudi iz bolnišnic, psihiatričnih bolnišnic, zaporov. Pokazal je podzemlje, kjer živijo brezdomci, in odmevno dokumentiral stavko labinskih rudarjev ter življenje lokalnega posebneža na Mesarički 6. V poznejših serijah se je posvetil lovljenju prizorov vsakdana, nepomembnih fragmentov, spregledanih objektov in detajlov vsakdana. "Specifična atmosfera nedogajanja gledalca z neposrednostjo vključi v upodobljen kader," so zapisali v galeriji.

Humorno preizpraševanje avtorstva
Goran Trbuljak
, ki je na umetniški sceni aktiven od konca 60. let preteklega stoletja, je odigral odločilno vlogo v razvoju zgodnje konceptualne umetnosti na Hrvaškem. Ni se posvečal umetniškim delom v klasičnem smislu, temveč predvsem kritični analizi pogojev nastanka umetniškega dela. Zato v njegovem opusu nenehno sledimo preizpraševanju avtorstva, anonimnosti, umetnostnega konteksta in vlogi institucij.

Na svoji prvi samostojni razstavi v Zagrebu leta 1971 je razstavil list papirja z napisom: "Ne želim pokazati nič novega in originalnega." Tudi 40. obletnico prve samostojne razstave je zaznamoval minimalistično - v isti prostor je obesil plakat z besedilom "star in plešast, a še vedno netalentiran".

V njegovih delih se prepletajo vedrost, provokativnost, predrznost in humor. Posveča se instalaciji, risbi, kolažu, videu, fotografiji in knjigi umetnika. Večkrat nagrajeno je tudi njegovo delo profesionalnega filmskega snemalca, so še zapisali v galeriji.