Jože Eržen: Avtoportret. Foto: Gorenjski muzej
Jože Eržen: Avtoportret. Foto: Gorenjski muzej

Osrednjo vsebinsko in formalno temo Erženovega opusa predstavlja ženski akt, medtem ko slikarsko ustvarjanje večinoma prepušča navdihu. Eržen se je rodil leta 1946 v Ljubljani, kjer je na Akademiji za likovno umetnost leta 1970 končal študij slikarstva in kiparstva. Na akademiji si je pridobil kiparsko znanje, ki je segalo od realističnega zajetja človeške fiziognomije do neokubističnih in konstruktivističnih interpretacij figuralnih in drugih motivov.

Po besedah kustosa razstave Damirja Globočnika umetnik s svojimi kiparskimi oblikami opozarja predvsem na čutno, erotično razsežnost ženskega telesa. Včasih namenoma poudari simbolno plat, denimo pri kipcih, ki spominjajo na boginje rodnosti iz starodavnih kultur.

Drugače poteka ustvarjalni proces pri slikanju, kjer se največkrat prepušča navdihu, ki vodi potezo s čopičem ali oljno kredo ter narekuje izbiro barv. Slikarski postopek je lahko intuitivno pogojen, vendar nikoli ni naključen, saj so ob elementih spontanosti in neposrednosti prisotni tudi elementi pretehtanosti. Tako do izraza lahko pride avtorjev čustveni naboj.

Jože Eržen, ki je tudi svetovalec za likovno teorijo umetnosti, je doslej svoje delo predstavil na 90 samostojnih razstavah, sodeloval je tudi na 150 skupinskih postavitvah, na različnih ex-temporih, bienalih in trienalih ter likovnih kolonijah. Njegova javna so v Kranju, na Bledu, v Ljubljani, Beogradu, Splitu in Jalti.

Razstava bo v galeriji kranjske mestne hiše in v Stebriščni dvorani odprta do 8. maja.