Canaletto: Trg svetega Marka (približno med 1730 in 1735). Foto: Wikipedia
Canaletto: Trg svetega Marka (približno med 1730 in 1735). Foto: Wikipedia
Claude Monet
Claude Monet: Doževa palača (1908). Foto: Wikipedia

Skoraj tisoč let so bile Benetke ena glavnih političnih in gospodarskih sil v Evropi, njihov sloves pa so le še okrepile številne upodobitve raznolikih umetnikov. Giovanni Antonio Canal (1697-1768) oziroma Canaletto, kot so mu tudi pravili, se je v umetnostno zgodovino zapisal kot mojster vedute in njemu gre zahvala, da se je ta umetnostna zvrst v Benetkah uveljavila kot poglavitna. Znano je, da so njegove slike do potankosti sledile beneškim stavbam in mostovom - vsi upodobljeni elementi ustrezajo dejanskim razmerjem in vsem arhitektonskim elementom.

"Gre za podobo mesta in kako se je ta spreminjala skozi stoletja," je povedala Kathrin Baumstark, kustodinja razstave, ki v Hamburgu ponuja na ogled več kot sto del, izposojenih iz mednarodnih muzejev. Poleg v uvodu navedenih umetnikov in Canaletta, so razstavljena med drugim še dela, pod katera so se podpisali Vittore Carpaccio, Francesco Guardi ali Giambattista Tiepolo in številni drugi.

Kljub zatonu magnet za umetnike
"Upodobitve Velikega kanala, Trga svetega Marka, bazilike in doževe palače so naredile Benetke znane po vsej Evropi," je še dejala Baumstarkova. Omeniti je treba še razvito beneško razvedrilno kulturo - tukaj je namreč bil prvi javni kazino, umetnike pa je zelo privlačil tudi beneški karneval.

Padec republike v poznem 18. stoletju in Napoleonova invazija sta pomenila začetek zatona Benetk. "Vendar je kljub temu mesto ostalo priljubljena lokacija angleških umetnikov, ki so se tradicionalno podajali na popotovanje po Italiji," je za nemško tiskovno agencijo DPA povedala kustodinja.

Eden prvih slikarjev, ki so prišli v Benetke v 19. stoletju, je bil William Turner (1775-1851), ki je tja potoval celo večkrat. Njegovo slikarstvo je nadomestilo tradicijo vedute in Benetke prikazalo v igri svetlobe, zraka in vode.

Tukaj so še francoski impresionisti, kot je Claude Monet (1840-1926), ki jih je očarala svetloba - od prostranega neba nad laguno do odseva fasad v vodi. In tudi sodobni umetniki, kot so Gerhard Richter, Candida Hofer in Thomas Struth, niso ostali hladni - vendar so njih zanimali predvsem družbeni vidiki tega obmorskega mesta mnogoterih kanalov in mostov.