Modičev pristop k fotografiji, v katerem je pred desetletjem napravil premik od analogne k digitalni tehnologiji, je vseskozi izrazito avtorski in elementaren, kar se kaže predvsem v odklanjanju računalniške obdelave in postprodukcije fotografij. Foto: Marko Modic
Modičev pristop k fotografiji, v katerem je pred desetletjem napravil premik od analogne k digitalni tehnologiji, je vseskozi izrazito avtorski in elementaren, kar se kaže predvsem v odklanjanju računalniške obdelave in postprodukcije fotografij. Foto: Marko Modic
Marko Modic
Razstava Peti element bo odprta do 26. aprila. Foto: Marko Modic

Postavitev, ki jo bodo odprli danes ob 19.00 in bo na ogled do 26. aprila, zajema štiri sklope fotografij, ki so umeščeni v cikle štirih elementov, peti pa zaradi svoje vseobsegajoče narave nima svojega cikla. Razstava ponuja izčiščen konceptualni izbor ustvarjanja Marka Modica, ki velja za enega najbolj umetniško usmerjenih fotografov srednje generacije. Predstavljen je umetnikov abstrakten, konceptualen in asociativen svet.
Po besedah kustosinje Marije Skočir so cikli fotografij pospremljeni z avtorjevimi citati. Tako si je, denimo, ob ciklu ognja mogoče prebrati stavek: "Slišite zvoke razžarjenih ogledal."
Razstava, ki jo spremlja avtorjeva glasba, postavlja gledalca pred izziv notranjega branja. "Le redko je voda zares voda, ogenj je pogosto hladen in zrak veje le v gledalčevem občutenju določene fotografije," je zapisala Marija Skočir.
Marko Modic (1958) se je začel s fotografijo ukvarjati še kot študent na Biotehniški fakulteti. Njegova umetniška iskanja so bila neločljivo povezana s potovanji po svetu in ekstremnimi športnimi podvigi. Svojo pot v fotografiji je v 80. in 90. letih poudarjal predvsem s performansi, pa tudi z likovnim in besednim izražanjem. Ustvarjal in razstavljal je tako doma kot po svetu, med drugim tudi v Ekvadorju, v Patagoniji, Kanadi in ZDA. Pripravil je več kot 40 samostojnih razstav, ki jih je leta 1988 uvedla razstava v Moderni galeriji v Ljubljani.