Enciklopedična palača sveta, model Marina Auritija, imaginarni muzej, v katerem naj bi domovalo celotno znanje sveta in združevalo največje človeške dosežke, od kolesa do satelita. Foto: Vir: Muzej ameriške ljudske umetnosti.
Enciklopedična palača sveta, model Marina Auritija, imaginarni muzej, v katerem naj bi domovalo celotno znanje sveta in združevalo največje človeške dosežke, od kolesa do satelita. Foto: Vir: Muzej ameriške ljudske umetnosti.

S takšnim naslovom 55. Beneškega bienala, ki bo potekal od 1. junija do 24. novembra 2013, je Gioni začrtal svojo vizijo te v svetovnem merilu najprestižnejše razstave. Navdih za svojo zamisel je našel pri umetniku Marinu Auritiju, ki je 16. novembra 1955 v ameriški patentni pisarni vložil načrt za Palazzo Enciclopedico (Enciklopedično palačo), "imaginarni muzej, v katerem naj bi domovalo celotno svetovno znanje in združevalo največja odkritja človeške vrste, od kolesa do satelita", je povedal Gioni. Patent je bil potrjen 27. novembra leto dni pozneje.
Auritijev arhitekturni model, visok 11 čevljev (3,35 metrov), je predvideval 136 nadstropij visok cilindrast nebotičnik, enak na vseh straneh. Enciklopedična palača je bila v tem času "popolnoma nov koncept v muzejih, zasnovanih tako, da hranijo dela s katerega koli področja, opravljena odkritja in tista, ki bodo še lahko sledila", je zapisal Auriti. Želel je, da bi nebotičnik zgradili na sprehajališču v mestu Washington. Njegov model je kljub tej želji doživel drugačno usodo - več desetletij je sameval v skladišču, zdaj pa ga hrani Muzej ameriške ljudske umetnosti v New Yorku.
Širitev Beneškega bienala
Kot poroča časopis The Art Newspaper, se bodo Beneškemu bienalu leta 2013 pridružile tudi nove države. Svoj paviljon bo po številnih ugibanjih in zamikih glede odločitve dobil Vatikan, na bienalu pa se bodo prvič predstavili še Bahami, Bahrajn, Kosovo, Kuvajt, Maldivi, Slonokoščena obala, Nigerija in Paragvaj. Leta 2011 je na bienalu v palači Giardini in po mestu sodelovalo 89 mednarodnih paviljonov, kar je bilo največ do zdaj.
Direktor Vatikanskih muzejev Antonio Paolucci je že pred dvema letoma za The Art Newspaper povedal, da si želijo predstaviti najboljšo sodobno umetnost. Italijanski časopis La Stampa je letos že poročal, da naj bi predstavili manjše število umetnikov, od že uveljavljenih do mladih, še nepoznanih. Osrednja tema njihovega dela je po dozdajšnjem poročanju prvih enajst poglavij Geneze.