Negovan Nemec: Prebujenje, 1984. Foto: Mestna galerija Nova Gorica
Negovan Nemec: Prebujenje, 1984. Foto: Mestna galerija Nova Gorica
Negovan Nemec – 20 let pozneje
Negovan Nemec: Mladostna zvedavost, 1985. Foto: Mestna galerija Nova Gorica

Prva razstava je v galeriji, ki je sprva delovala v sklopu Goriškega muzeja, zaživela natanko pred desetimi leti.Ob tej priložnosti so v galeriji, ki je danes del Javnega zavoda Kulturni dom Nova Gorica, poklonili tudi kiparju, ki je po besedah Naceta Šumija ena osrednjih osebnosti svoje generacije na Slovenskem in eden najvidnejših ustvarjalcev slovenskega modernega kiparstva sploh.

Negovan nemec je s svojimi številnimi deli vtisnil svojevrsten pečat mnogim krajem na Primorskem, predvsem pa na Goriškem.

Subtilno poseganje v prostor
Razstava je ob 20-letnici Nemčeve smrti in 60-letnici njegovega rojstva nastala v sodelovanju z Pilonovo galerijo Ajdovščina in Galerijo Velenje, sodi pa v sklop študijskih razstav, ki z različnimi izbori predstavljajo bnajbolj značilna kiparjeva dela. Nemčev opus je zaznamovala subtilnost, vznemirljivost in izzivalnost, svojih skulptur pa se je kipar loteval s premišljenimi razmerij materiala, prostora in mase. 70. in 80. leta Nemčevega opusa zaznamuje zlasti spomeniška, portretna in velika plastika v javni uporabi v kamnu, lesu in železu, pa tudi mala plastika v kamnu in bronu, ki ga je, kot so zapisali v galeriji, bolj kot ostala dela velikih dimenzij zapisala kot tenkočutnega ustvarjalca estetskega in harmoničnega, pa tudi ekspresivnega in organskega kiparstva.

Udeležence odprtja razstave, ki bo na ogled do 2. oktobra, sta nagovorila Mirko Brulc, župan Mestne občine Nova Gorica, in gospa Judita Krivec Dragan, podsekretarka na Ministrstvu za kulturo Republike Slovenije, ki je pristojna za področje vizualnih umetnosti, umetnikovo delo pa je predstavila umetnostna zgodovinarka Milena Koren Božiček.

Od male do velike plastike
Negovan Nemec (1947, Bilje –1987) je prvi akademsko izobraženi kipar povojne generacije na Goriškem, ki je leta 1968 za delo Avtoportret prejel študentsko Prešernovo nagrado. Po prvi samostojni razstavi v Galeriji Meblo v Novi Gorici leta 1972 je bilo njegova dela mogoče sprmljati na razstavah v vseh pomembnejših galerijah v Sloveniji, razstavljal pa tudi v tujini.
S svojimi kipi je sodeloval na številnih skupinskih razstavah slovenske in jugoslovanske umetnosti tako doma kot v tujini. Svoje razumevanje materiala in prostora je vnesel tudi v številna javna dela – od spomenikov, portretov javnih in kulturnih delavcev Primosrke, do monumentalnih reliefov in skulptur v poslovnih prostorih ter parkovnih skulptur. Nemec se je posvečal tudi grafičnemu in industrijskemu oblikovanju, njegova je tako med drugim grafična podoba za Kogojeve dneve v Kanalu.