Detroit, nekdanja meka avtomobilske industrije, je danes mesto, polno zapuščenih industrijskih objektov in revnih sosesk, prežetih s kriminalom. Foto: Scott Hocking
Detroit, nekdanja meka avtomobilske industrije, je danes mesto, polno zapuščenih industrijskih objektov in revnih sosesk, prežetih s kriminalom. Foto: Scott Hocking
Sydney Nolan: Sydney Nolan Mounts a Dead Horse (1952)
Pri fotografijah, na katerih je v interakciji z nekakšnim 'ptičjim strašilom' iz živalskega skeleta (glej galerijo spodaj), se je Hocking zgledoval po fotografiji Sydneyja Nolana iz leta 1952 z zgovornim naslovom Sydney Nolan Mounts a Dead Horse (Nolan se vzpenja na mrtvega konja).

Svoje delo na stari celini prvič predstavlja prav pri nas.

V galeriji Media Nox v Mariboru bodo nocoj ob 19.00 odprli razstavo fotografa Scotta Hockinga. Ameriški umetnik se slovenskemu občinstvu prvič predstavlja s samostojno razstavo fotografij iz dveh ciklov: Detroit Love - Signs, Symbols & Ciphers in Triumph of Death and the Breaking Wheels of Life. Razstava bo na ogled do 14. septembra.

Tragična lepota propada
Mariborska razstava je obenem tudi Hockingova prva samostojna razstava v Evropi. Skozi motive grafitov, zapuščenih stavb, stenskih slik in drugih podob propadajočega zapuščenega industrijskega obdobja Detroit Love poetično dokumentira urbano krajino Detroita. Cikel fotografij je začel nastajati leta 2007 in še vedno nastaja.

Cikel fotografij Triumph of Death and the Breaking Wheels of Life pa je pravzaprav "site specific" instalacija in fotografski projekt, ustvarjen na avstralskem "bushlandu"v okviru enomesečne bivalne štipendije v hiši umrlega umetnika Arthurja Boyda. Navdih za cikel je Hocking našel v slikarstvu Petra Breughla starejšega (na primer platnu Zmagoslavje smrti), budističnem krogu življenja, svojem "lastnem donkihotskem poslanstvu" in navsezadnje tudi v tem, da je slikal na prizorišču, ki se v izročilu aboriginov imenuje Haunted Point (Kraj, kjer straši), pa nihče ne ve, zakaj ...

Fotografija je "kratkoročna intervencija"
Hocking (1975) v svojih delih raziskuje in hkrati ustvarja v mestu in z njim. Industrijske in zapuščene cone so njegov medium, fotoaparat pa je samo orodje, ki dokumentira zorni kot umetnika. Ob fotografiji se Hocking ukvarja tudi z instalacijo in kiparstvom, vendar so najpomembnejša in najzanimivejša dela njegovega opusa "site-specific" instalacije v zapuščenih tovarnah. Fotografije služijo kot dokumentacija kratkoročne intervencije, same artefakte pa je nemogoče posedovati, so ob razstavi zapisali v galeriji.

Spodaj si oglejte galerijo Hockingovih del iz obeh zgoraj omenjenih ciklov. Na njegovi spletni strani jih boste našli še več.