Foto:
Foto:
son:DA: situacija slovenska_35
Preprosto, povedno in prisrčno - povzetek razstave situacija slovenska_35. Foto: RTV SLO/P. B.

Ravno pred nekaj minutami je mimo prišel neki gospod in dejal, da mu je to delo zelo všeč in da bi ga imel v svojem stanovanju. Tako da prodaja ni tako zelo nemogoča.

Metka Golec, son:DA
son:DA, situacija slovenska_35
Pogled od blizu. Foto: RTV SLO/P. B.
son:DA: situacija slovenska_35
Pogled od zgoraj: Hoja po kablih ni zapovedana, ni pa tudi prepovedana. Foto: RTV SLO/P. B.

Gre za razstavo situacija slovenska_35 tandema son:DA, ki z najnovejšo postavitvijo dodobra razbije (preveč) razširjeni mit o sodobnih umetnikih kot načrtno nerazumljenih elitistih, ki več časa kot izdelavi v teorije sodobne umetnosti neposvečenim opazovalcem nerazumljivega projekta nameni pisanju teoretskega besedila, ki naj bi prikazano pojasnilo. Pa ga po navadi ne.

Na slovenski sceni sodobne vizualne umetnosti od leta 2000 prisotni tandem son:DA v Mali galeriji Moderne galerije tokrat predstavlja prostorsko instalacijo iz belih kablov speljanih po stenah in tleh in pritrjenih s širokim črnim samolepilnim trakom. Množica kablov in njihov preplet ustvarja iluzijo dinamičnosti. Toliko bolj, ker obiskovalec sme "vandrati" med njimi in celo "tacati" po njih.

Kdo koga obvladuje? Odnos med tehhnolofijo in človekom je nedorečen.
Kot pove Metka Golec, polovica son:DE, novega projekta, razstavljenega v Mali galeriji Moderne galerije, ni težko razumeti: "Koncept te razstave je v resnici povsem preprost. Midva s kabli pač riševa. To je prostorska risba. Vsi ti kabli, komunikacijske povezave, ki nas obdajajo, napadejo celo mesto." Razstava namreč prikazuje le zametek zgodbe, ki jo podaja son:DA. To zgodbo verjetno smemo razumeti kot parafrazo odnosa med sodobnim človekom in tehnologijo. Še vedno vemo, kdo koga obvladuje? Kot je zapisano v spremnem besedilu k razstavi: "Kabli so zavzeli in preplavili vso galerijo. Nato so iz galerijskega prostora vdrli na cesto ter prekrili mesto. Z veliko hitrostjo se sedaj širijo po vseh pokrajinah in se prebirajo prek državnih meja v Evropsko unijo in prek nje. Strokovnjaki ne vedo, kako jih zaustaviti, kaj narediti, kako zadevo izpeljati. Čas je za paniko."

Najprej galerija, nato projekt
Tudi s tokratnim projektom son:DA ostaja zvesta svoji "strategiji akcije", ki pogosto zapoveduje vnaprejšen "pregled terena". Kot pravi Metka: "Zelo rada delava v interakciji s prostorom, rada si vnaprej pogledava prostor. To se nama zdi zelo pomembno." In tudi tokrat je bilo tako. "Ko sva zagledala to Malo galerijo, sva si zaželela, da bi lahko komunicirala tudi z ulico."

Od danes na sejmu v Bruslju
Razstava situacija slovenska_35 je najmanj tretja priložnost, ob kateri se je ime son:DA v zadnjem mesecu pojavilo v javnosti. Pred dobrima dvema tednoma sta Metka Golec in Miha Horvat prejela nagrado zlata ptica, ki jih za inovativne umetniške dosežke podeljuje Liberalna akademija, od jutri pa se bo ustvarjalni par son:DA predstavljal tudi na mednarodnem sejmu sodobne umetnosti Art Brussels v Bruslju. Delo son:DE na 25. izvedbo sejma pelje galerija Škuc – predstavljala bo tudi dela Vuka Cosića in Mateja Andraža Vogrinča -, ki se je za nastopanje na umetniških sejmih odločila zaradi skoraj popolne odsotnosti trga sodobne umetnosti v Sloveniji; slovenskim vizualnim umetnikom želi tako ponuditi priložnost za predstavitev na mednarodnem trgu in tako možnost za trženje svoje umetnosti.

Nekateri bi kupili tudi kable
Pa je sodobna vizualna umetnost, ki je pogosto vezana na uporabo sodobnih tehnologij, včasih tudi interaktivnega značaja in pogosto preprosto povedano nerodna za vzdrževanje, zanimiva za zasebne zbiratelje? Obstaja torej tržna niša za sodobne umetnike? Metka Golec ni pesimistična: "Ravno pred nekaj minutami je mimo prišel neki gospod in dejal, da mu je to delo zelo všeč in da bi ga imel v svojem stanovanju. Tako da prodaja ni tako zelo nemogoča. Sicer pa midva tudi riševa risbe in predvsem prodajava ta dela. Prodala pa sva tudi že nekaj instalacij." Kot tržna strategija pa se seveda lahko vedno uveljavi za nakup bolj praktična izpeljava izvirnih projektov. Metka Golec in Miha Horvat jih imata nekaj na zalogi. "Iz kablov delava tudi drugačne objekte. Ti kabli niso polepljeni, ampak so v "pleksiškatlah"."

Polona Balantič

Ravno pred nekaj minutami je mimo prišel neki gospod in dejal, da mu je to delo zelo všeč in da bi ga imel v svojem stanovanju. Tako da prodaja ni tako zelo nemogoča.

Metka Golec, son:DA