V galeriji razstavljena dela so analogne fotografije senc, obdelane v temnici, ki so nato z namenom povečevanja digitalizirane, končno pa direktno odtisnjene na pleksi steklo. Na razstavi je tudi video White Box, s katerim umetnica s pomočjo video kamere združuje razpoložljive prostore v enovit prostor. Kustosinja razstave je Nina Jeza. Foto: Galerija Media Nox
V galeriji razstavljena dela so analogne fotografije senc, obdelane v temnici, ki so nato z namenom povečevanja digitalizirane, končno pa direktno odtisnjene na pleksi steklo. Na razstavi je tudi video White Box, s katerim umetnica s pomočjo video kamere združuje razpoložljive prostore v enovit prostor. Kustosinja razstave je Nina Jeza. Foto: Galerija Media Nox

David Hoey, umetniški direktor omenjene blagovnice, je delo Petričeve opazil v Buenos Airesu in jo povabil k postavitvi inštalacije I and the other, razprostrte v šestih glavnih izložbenih oknih. Omeniti velja, da je v izložbah Bergdorf Goodman nekoč razstavljal tudi sloviti Andy Warhol, Eva Petrič pa je s štiritedensko postavitvijo podrla časovni rekord samostojnega razstavljavca.

S projektom Gray Matter - Language of Shadows (Siva snov - jezik senc) se tokrat prvič predstavlja v Mariboru, natančneje v prostorih galerije Mladinskega kulturnega centra Media Nox. Odprtje razstave bo danes ob 19.00, na ogled bo do 17. avgusta.

Umetica v sodelovanju z galerijo Media Nox v premislek in odpiranje ponuja novo White Box – belo škatlo osebnih predmetov, na kateri "beremo Maribor". Projekt je na pobudo kustosinje Nine Jeza nastal s sodelovanjem lokalne umetnice Maje Šivec, avtorice fotografij dogodkov ali objektov Maribora, ki prebadajo srce mesta in simbolizirajo emotivnost mestne bolečine. Majine fotografije namreč tako direktno kot tudi simbolično predstavljajo mariborske hematome, ki se že nekaj časa razraščajo med mestom, meščani in uradnimi ustanovami.

Globalizacijske tumorje in daljnosežnosti njihovih senc nadgrajuje Eva Petrič s konceptom prenašanja razstave v nov prostor, v prostor izven zaboja. "Ta prostor je škatla; ta škatla je prostor," navaja umetnica v svoji izjavi. S tem se razstava ne omejuje le na galerijski prostor, temveč se prek reklamnih panojev prenaša v javni prostor in v življenje Maribora ter Mariborčanov. Veleplakatom, ki so danes v večini zlorabljeni ter namenjeni predvsem komercialnim izkoristkom, Petričeva vrača izvirno vrednost. S petimi različnimi plakati, na katerih s sencami reinterpretira pet fotografij Šivčeve, simbolično osvaja svoj novi prostor ter oznanja svojo prisotnost.

Motive s plakatov si oglejte na priloženih fotografijah.