V beneških vrtovih (Giardini) se skriva vizualni prikaz gesel iz enciklopedije sodobne umetnosti. Foto: RTV SLO/P. B.
V beneških vrtovih (Giardini) se skriva vizualni prikaz gesel iz enciklopedije sodobne umetnosti. Foto: RTV SLO/P. B.

Med njimi so tako prave staroste sodobne likovne umetnosti kot tudi novinci, ki pa veliko obetajo. Postavitev naj bi bila namreč kar najbolj celovit prikaz dogajanja na svetovni likovni sceni. S tem se seveda številni ne bi strinjali, še posebej ne italijanski kritiki in umetniki, ki so se že pred uradnim odprtjem bienala začeli pritoževati nad, po njihovem prepričanju, preskromno zastopanostjo italijanske umetnosti v osrednji razstavi. Pregovorna italijanska glasnost je bila nekoliko zgrešena, saj je Storr nekaj kvadratnih metrov odmeril kar 11 italijanskim umetnikom.
Poudariti velja tudi, da je Storrova razstava tudi dober prikaz razvoja sodobne vizualne umetnosti. Predstavljeni so namreč umetniki, ki so odločilno pripevali k elaboraciji tako rekoč vseh slogovnih usmeritev v likovni umetnosti zadnjih treh desetletij. Tu so protagonist minimalizma in konceptualne umetnosti Sol LeWitt, abstraktna ekspresionistka, na katere delo sta močno vplivala tudi nadrealizem in minimalizem, Louise Bourgeois, eden najpomembenjših abstraktnih slikarjev Gerhard Richter, vodilni predstavnik postmodernega realizma Sigmar Polke, mojster umetnosti performansa in instalacije Martin Kippenberger, ameriški konceptualist Bruce Nauman, zastopano pa je tudi delo beneškega nagrajenca za življenjsko delo Malicka Sidibeja.
Polona Balantič























Sigmar Polke, nemški predstavnik postmodernega realizma, je v Benetke poslal velikoformatna platna, katerih motivi asociirajo na sanje. Sopostavitev realističnih podob in abstrakcije v vijoličnih odtenkih namiguje na naše sočasno bivanje v realnem svetu in svetu sanj ter domišljije. Foto: Michael Werner gallery/La Biennale di Venezia
Poleg skoraj popolne odsotnosti obravnave tem ljubezni in prijateljstva, nas lahko skrbi tudi izredno veliko število umetnin, ki prikazujejo zarodke ali zmaličene podobe otrok. Kaj nam to pove o sodobni družbi? Foto: RTV SLO/Polona Balantič
Gerhard Richter velja za enega najuspešnejših in najdražjih nemških umetnikov obdobja po drugi svetovni vojni. Trenutno je v središču pozornosti predvsem zaradi vitraža, ki bo od konca avgusta krasil slovito katedralo v Kölnu. Foto: RTV SLO/P. B.
Delo Luce Buvollija spominja na skulpture in instalacije konstruktivistov iz prve polovice 20. stoletja. Foto: RTV SLO/P. B.
Angelo Filomeno je eden od maloštevilnih sodobnih umetnikov, ki se poigravajo z bibličnimi temami, še posebej z motivom bližnjega konca sveta. Foto: La Biennale di Venezia
Leta 2006 umrli Jason Rhoades je bil večkrat imenovan za enega najvplivnejših umetnikov svoje generacije. Eksponat, ki Rhoadesa predstavlja v Benetkah, je assemblage predmetov za vsakdanjo uporabo, ki se spogleduje z umetnostjo kiča. Foto: La Biennale di Venezia
Brazilski umetnik Iran do Espírito Santo deluje v več medijih: skulpturi, grafiki, slikarstvu, instalaciji. Njegova dela opisujejo kot senzualno minimalistična. Foto: La Biennale di Venezia
Iran do Espírito Santo se v Benetkah predstavlja tako s stenskimi deli kot tudi s subtilnimi ploskimi skulpturami. Foto: RTV SLO/Polona Balantič
Louise Bourgeois, ki jo bolje poznamo po orjaških skulpturah pajkov in drugih živali, se tokrat predstavlja z zelo intimno kompozicijo 74 risb z naslovom Untitled (Harry Truman. Foto: RTV SLO/P. B.
Asociacija na razdejano pokopališče, ostanek antične kulture, gradbeni material ... Presodite sami. Foto: RTV SLO/P. B.
Susan Rothenberg ostaja zvesta mediju risbe in slikarstva, posebnost njenega dela pa je raziskovanje odnosa med figurativno in abstraktno umetnostjo. Foto: La Biennale di Venezia
Romunskega umetnika Dana Perjovschija poznamo tudi Slovenci. Njegovo delo smo si nazadnje lahko ogledali letos januarja v galeriji Škuc, sicer pa velja Perjovschi za umetnika, čigar dela nastajajo v dialogu z družbeno-političnim okoljem, v katerem se avtor trenutno nahaja. Foto: RTV SLO/P. B.