Slikarka Suzana Švent je pod drobnogled vzela odnos med gledalcem, umetnostjo in potrošništvom. Foto: Mitja Oštir
Slikarka Suzana Švent je pod drobnogled vzela odnos med gledalcem, umetnostjo in potrošništvom. Foto: Mitja Oštir

Akademska slikarka Suzana Švent je v svojem diplomskem delu preučevala vlogo gledalca v sodobni likovni umetnosti, ki je ujeta v svet potrošništva.
Praktični del diplomske naloge, in sicer čokoladne maske, je na pobudo direktorice Galerije Velenje in spiritus agens Društva za kulturo Gorenje Stanislave Pangeršič znova predstavila na današnjem odprtju samostojne razstave Akti v galeriji tega velenjskega podjetja.
Šventova, ki je januarja končala študij slikarstva na ljubljanski Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO) pod mentorstvom profesorjev Hermana Gvardjančiča in Sergeja Kapusa, je svoje diplomsko delo naslovila Gledalčeva emancipacija: v čokoladnem gledališču spektakularnega kapitalizma. V njem se je osredotočila na kompleksne odnose med umetnostjo, potrošništvom in gledalcem, ki je po mnenju mlade umetnice (pre)pogosto percipiran zgolj kot potrošnik.
Kot v besedilu k razstavi ugotavlja Klemen Senica, je v sodobnem svetu okoli nas toliko razgaljenosti, preplavila je vse od reklamnih oglasov do videospotov, da ostane posameznik ob pogledu na golo telo že domala indiferenten, vendar je ob soočenju z umetniškimi akti praviloma postavljen v negotov položaj. Pred njim se namreč odstira podoba, najpogosteje njemu neznane osebe, ki pa v njem poraja skupek vprašanj: kaj razmišlja, kakšni so njegovi/njeni strahovi, želje, čemu se raduje, komu zaupa, koga, če sploh, ljubi oziroma sovraži … Da bi se gledalec dokopal do odgovorov, ki so vedno parcialni in minljivi, kot je nepopolno in minljivo življenje samo, se mora podati v širjave lastne interpretacije, saj se mu le tako odstre drobec golega bistva umetniškega dela, v katerega zre.
Razstava je v galeriji Razstavišče Gorenje v Velenju na ogled do 17. aprila.