Diana Lui te podobe ne imenuje akti, ampak portreti golih ženskih posameznic. Foto: Diana Lui/Galerija Fotografija
Diana Lui te podobe ne imenuje akti, ampak portreti golih ženskih posameznic. Foto: Diana Lui/Galerija Fotografija
Diana Lui
Onkraj ženskosti je fotografska raziskava današnje identitete ženskosti, ki se osredotoča na temi akta in zastrtosti s tančico. Foto: Diana Lui/Galerija Fotografija
Diana Lui
Serija portretov golih žensk v zaprtih prostorih ali v naravi je del avtoričinega raziskovanja ženskega telesa in njegove identitete v zadnjih 20 letih. Foto: Diana Lui/Galerija Fotografija

Iz tega izhaja njen fotografski projekt Onkraj ženskosti, ki je na ogled v ljubljanski Galeriji Fotografija. Fotografinja in filmarka v središče svojega objektiva postavlja dve temi – akt in tančico.
Motivika akta jo vznemirja že dalj časa; v poznih osemdesetih letih je začela raziskovati identitete z avtoportreti in pozneje razširila polje iskanja. Zanima jo vrnitev žensk k njihovi prvobitni naravi, sama pa teh fotografij ne imenuje akti, ampak ji je ljubši izraz portreti golih ženskih posameznic.
V iskanju univerzalne tančice
Kontrast portretu ji predstavlja tančica, ki jo je začela po navdihu fotografij francoskega psihiatra Gaeatana Gatiana de Clerambaulta raziskovati leta 2009. Z lastnim dokumentiranjem ponavljajočih se semantičnih struktur tančice želi odstreti bistvo njenih mnogovrstnih pomenov. Portreti, pa naj gre za gole ali zastrte ženske, jih prikazujejo takšne, kot so. Skozi preprostost lažje pride do izraza bistvo, nepokvarjena, naravna avra božanskega. Pred gledalcem se odprejo ikone današnjega dne in v nasprotju z ikonami iz preteklosti ponujajo možnost osvoboditve tabujev in pričakovanj preteklosti.
Med moško objektivnostjo in žensko liričnostjo
Malezijska umetnica Diana Lui je odraščala in študirala v Los Angelesu, v 90. letih pa se je preselila v Evropo. Danes deluje med staro celino, severno Afriko, ZDA in Azijo, je mojstrica velikoformatnega fotoaparata, primerjajo pa jo s portreti Augusta Sanderja. Skupna sta jima subtilnost in realizem, vendar Luijeva Sanderjevo objektivnost nadgradi z lirično in senzibilno interpretacijo. Harmonična kombinacija moške objektivnosti z žensko liričnostjo uvršča njeno delo med edinstvena v sodobni umetniški fotografiji.
Luijevo zanimajo dolgoročnejši umetniški projekti. V seriji Intimni portreti sledi današnji hibridni generaciji novih nomadov, ki so izgubili svoje korenine zaradi posledic globalizacijskih tokov. S temo se je začela ukvarjati pred 20 leti in jo nadaljuje še danes. Njeno delo najdemo v muzejih, umetniških institucijah in zasebnih zbirkah povsod po svetu. Odbor Search for Art, v katerem so sodelovali kustosi vodilnih svetovnih muzejev za sodobno umetnost, pa jo je uvrstil med 2.000 predstavnikov sodobnih mladih ustvarjalcev.
Razstava Onkraj ženskosti bo na ogled do 10. januarja.