Banano so na sejmu Art Basel v Miamiju, kjer je zaslovela, dejansko odstranili s stene še pred samim zaključkom dogodka, saj je
Banano so na sejmu Art Basel v Miamiju, kjer je zaslovela, dejansko odstranili s stene še pred samim zaključkom dogodka, saj je "instalacija povzročila povečanje nenadzorovanega gibanja množice in namestitev dela v našem razstavnem prostoru je ogrozila varnost tukajšnjih umetniških del, kakor tudi tistih v sosednjih razstavnih prostorih." Foto: EPA

Hirst je bil tako navdušen nad Catellanovim delom, prvo verzijo dela so na sejmu Art Basel v Miamiju lani decembra prodali nekemu francoskemu zbiralcu za 120.000 dolarjev (108.500 evrov), da se je za pomoč obrnil na kustosa Francesca Bonamija. "Tako strašansko sem želel kupiti to umetniško delo Maurizia Cattelana, naslovljeno Komik, ker mi je tako zelo pri srcu," je zapisal Hirst. "Prijatelja in kustosa Francesca Bonamija sem vprašal, ali bi Maurizia vprašal, ali ima še kakšno reprodukcijo iz te serije, ki bi mi jo lahko prodal, ali pa če bi naredil eno posebno zame? Ponudil sem zamenjavo za katero koli svoje delo. Toda žal je rekel ne! Vahhhh!" je še zapisal užaloščeni Hirst.

Sorodna novica Aktivistično zaužitje več kot 100.000 evrov vredne umetnine

Razvpito Cattelanovo delo je ob umetnostnem sejmu v Miamiju, kjer je bilo razstavljeno v mednarodni galeriji Perrotin, spodbudilo burno razpravo o svojem ontološkem statusu. Ali gre za banano? Umetnost? Ali simbol zavajanja umetniškega trga? Zbiratelj, ki jo je takrat kupil, je kmalu potem napovedal, da jo bo podaril eni izmed muzejskih ustanov. Z nakupom pa je v roke dobil le certifikat o avtentičnosti dela in pridobil pravico do ideje, kar pomeni, da je banano mogoče zamenjati.

"Ni uničil umetnine. Banana je ideja."
K bananini razvpitosti je pripomogel tudi umetniški aktivist David Datuna, ki je banano odlepil z zidu, olupil in pred očmi zbeganih obiskovalcev mirno pojedel. Svoj performans je naslovil Lačni umetnik in ga razložil z besedami: "Ljubim umetnost Maurizia Cattelana in resnično ljubim to instalacijo. Je zelo okusna." V galeriji so izvorno banano hitro nadomestili z novo. "Ni uničil umetnine. Banana je ideja," je pozneje pojasnil Lucien Terras, predstavnik galerije Perrotin za stike z javnostjo.

Serijo tvorijo tri reprodukcije. Poleg te, ki so jo prodali na miamijskem sejmu, sta eno kupila zbiratelja Billy in Beatrice Cox ter eno zbirateljica Sarah Andelman, ki je delo kupila za pisarno svojega podjetja Just an Idea. Ob tem je dodala: "Menim, da ne bo na ogled ves čas, bom pa morda dala uokviriti certifikat. In seveda ga bom več kot z veseljem kdaj 'posodila' muzejem." Iz galerije Perrotin so sporočili še, da certifikat, ki vključuje natančna navodila za to instalacijo, potrjuje, da gre za Cattelanovo delo: "Brez certifikata konceptualno umetniško delo ni nič drugega kot njegova materialna reprezentacija," je njihove besede navedel The Art Newspaper.

Upoštevanje Cattelanovih navodil
Dejstvo, da je za razliko od teh zbiralcev Hirst ostal praznih rok, se je dotaknilo njegovega prijatelja Bonamija. Odločil se je ustvariti svojo različico dela, ki mu jo je poslal kot darilo – z enim samim pogojem: umetniško delo naj bo usmerjeno v drugo stran. "To je zdaj na moji steni in mi je všeč. Dejal je, da mora banana kazati v nasprotno smer," je zapisal Hirst. In dodal: "Hvala, Francesco, hvala za tvoj trud! Nemara bi te od zdaj naprej moral klicati Francesco Bananami!"

Hirst je dejal še, da bo v skladu s Catellanovimi navodili na tedenski ravni zamenjeval sadež. "Želim si, da bi bilo videti sveže," pravi glede dela in ​​dodaja, da bo vsakič pojedel zavrženi kos. Na vprašanje, zakaj tako zelo obožuje to Catellanovo delo, je po pisanju The Art Newspaper odvrnil: "Ker je po vsem, kar smo že videli v umetnosti, še vedno šokantno in vznemirjajoče ter me nasmeji."

Banana je že pred časom dobila tudi svoj profil na Instagramu: