Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 70 glasov Ocenite to novico!
Slovenska cesta
Novo podobo bodo zaznamovala drevesa. Foto: MOL
Slovenska cesta
Odsek, ki bo zaprt. Foto: MOL

Dodaj v

Foto: Takšna bo nova Slovenska cesta

Drevored in prostor za pešce
24. oktober 2014 ob 18:11,
zadnji poseg: 24. oktober 2014 ob 18:36
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ena osrednjih prometnic v Ljubljani, Slovenska cesta, bo zaradi prenove zaprta od 27. oktobra do 3. decembra, so sporočili z mestne občine. Razkrili so tudi njeno načrtovano novo podobo.

Slovenska cesta bo v navedenem časovnem obdobju zaprta na odseku med Čopovo in Šubičevo ulico. V tem času bodo obnovili komunalno infrastrukturo, pa tudi povsem prenovili njen videz (v galeriji).

"S prenovo osrednjega dela Slovenske ceste se bo do pred kratkim še tranzitni koridor spremenil v enega izmed osrednjih javnih prostorov prestolnice. Umik osebnega motornega prometa je omogočil razširitev programov in oblikovanje prostora z lastnim značajem, a z ohranitvijo avtobusnega prometa in dostave delno ohranja tudi zgodovinski značaj prometnice, ki napaja mestno središče," so ob tem zapisali na MOL-u.

Ključna poteza ureditve in razpoznavni element Slovenske ceste bo drevored, ki bo potekal po njenem vzhodnem robu. Izbrana so drevesa mali jesen, ki bodo območje povezala "v enovit prostor z močnim zelenim značajem".

Za javni potniški promet bo rezerviran osrednji del, preostalo pa bo cona za pešce. Pločnik bo razširjen in bo vzpostavil skupno rabo za pešce in kolesarje vzdolž obeh strani, višina pločnika pa bo izenačena s cestiščem, napovedujejo v prestolnici.

Novo tlakovanje bo betonsko z različno strukturno obdelavo.

Avtobusne povezave in obvozi
Avtobusi mestnega potniškega prometa na linijah, ki sicer vozijo po Slovenski cesti, bodo med zaporo vozili po obvozih, in sicer: Slovenska, Gosposvetska in Bleiweisova cesta, Šubičeva ulica, Prešernova cesta (linija 14), Slovenska cesta. Predvidena so dodatno postajališče na Gosposvetski cesti in dve postajališči na Šubičevi ulici.

Al. Ma.
Slovenska cesta
Slovenska cesta
Prijavi napako
Komentarji
whitwice
# 24.10.2014 ob 18:23
Bi blo super če bi bla to pešcona. Tko se bojo pa še kr busi mim vozil.
Humanist_sem
# 24.10.2014 ob 18:22
Še zmeri je to glede prometa mal zgrešena ideja, ampak, če bo tko urejeno, bo velik lepše, kot je pa sedaj...
Slycer
# 24.10.2014 ob 18:21
Ogabni lažnivi renderji. Kje je tona avtobusov in taksistov? Kje je kolesarska steza? Res idilično kako tam na tretji sliki nek kolesar vozi direkt proti pešcu.
Surikate
# 24.10.2014 ob 18:26
Se pravi ga bomo s kolesi mi hitrejši šibali po cesti med avtobusi.
CarlosNorris
# 24.10.2014 ob 19:16
Žolč žolč bruh bruh žolč žolč grrr grrr žolč žolč.

Vsakodnevnik povprečnega komentatorja na tem portalu.
zofija1
# 24.10.2014 ob 18:54
Zelo lepo, nisem iz Ljubljane, a mislim, da jo bom prav zaradi nove podobe večkrat obiskala. Za vse pa tako ali tako nikdar ni prav. Pomembno je, da je arhitekti niso oblekli v jeklo in steklo. Že to je čudež!
DejanD
# 24.10.2014 ob 18:51
Grafika je pa zanič. Glede na to, da se ukvarjam z 3d modeliranjem, je tole slab render z tehničnega stališča.
potemkin
# 24.10.2014 ob 18:28
kaj ko bi sanirali in poglobili malo Gradascico, da ne bo spet cela stala ob naslednjem dezevju??!!! Aja, tega turisti ne vidijo...oni vidijo samo "poslihtan" centr, ostalo tudi ce ne. Zelo po Balkansko.
Dr. Kumrovec
# 24.10.2014 ob 18:21
Kafiči v senci dreves - razvojni potencjal je ogromen...
maher
# 24.10.2014 ob 21:00
Jah no ... saj nič ne rečem, ampak jaz bi dal prednost preureditvi Cankarjeve v promenado (od Prešerca do Tivolija) ...
grinta
# 24.10.2014 ob 19:49
Kdor hoče moj glas nas čim hitreje in intenzivneje meče bencinski promet ven iz Ljubljane.Več cest ko je v centru zaprtih bolj sem vesel. Folku je treba odvzet to pravico da se pripeljejo od vrat do vrat z osebnim avtomobilom ker sami od sebe tega ne bodo storil ker so žrtve lastne želje po ugodju. Kar naj župan zapira ceste, kar se mene tiče lahko to počne skor do obvoznice.
kučkučki
# 24.10.2014 ob 19:40
pa kaj samo jamrate a ne znate nič druga kot to......
izo
# 24.10.2014 ob 18:41
Ogabni lažnivi renderji.

bi upal stavit, da gre skoraj v 100% kolaž iz fotografij in ne renderjev. in toliko ste kričali dani zelenja po mestu in da treab zapirat ceste za promet, vzpodbujat peš cone, javni promet itd itd. tukaj imate vse na dlani..
MajWill
# 24.10.2014 ob 18:33
Čaki mal... pa to je isti odsek, ki je bil ravnokar grajen in spremenjen?!
izo
# 24.10.2014 ob 18:38
kaj ko bi sanirali in poglobili malo Gradascico, da ne bo spet cela stala ob naslednjem dezevju??!!

kaj če bi to vprašanje naslovil na direkcijo na okolje in pritsjno ministrstvo, ki ima upravljanje z vodami ipd? odgvoro najbrž že poznate (se ne da, nismo pristojni, delamo na novem planu..), pa vendar. dokler bodo državo upravljali loleki, bo pač tako.
mc007
# 24.10.2014 ob 19:40
Zelo všeč !!!
zziga+
# 24.10.2014 ob 19:00
Spomeniki so privat bajte ob vodi, za katere moram jaz plačevati regulacijo struge, da ne bo avteka v garaži zmočlo.
MuDeL
# 24.10.2014 ob 18:34
Res, občina naj rešuje tisto za kar je zadolžena država. Ko je treba pa državni denar dati občinam pa spet ni nič prav... Braniaci.
Firnk
# 24.10.2014 ob 18:24
Tile "nacrtovalci" iz Zorangrada niso gladki...
evaevi
# 24.10.2014 ob 19:53
Drevje je bistveno za vsak civiliziran prostor, če naj bo ta ljudem prijeten in lep.
Kar tako naprej, prelepa Ljubljana!
Quinlan
# 24.10.2014 ob 19:40
Saj nikoli ne bo nobenemu prav :P Vedno se bo našel folk, ki jim ne bo nekaj všeč. Kar se mene tiče mi zgleda super, samo kako bo to izgledalo ko boš sedel ob kafiču in ti v cajtu ko spiješ kavo prileti 10 busov mimo ... ne vem :) Bomo videli, ideja je pa dobrodošla.
JohnMichxx
# 24.10.2014 ob 18:37
Da ne govorimo o podeljeni nagradi za urbanizem... zakaj že, če to še ni bilo to?
rober
# 25.10.2014 ob 11:01
@iskalec

Pa si se ti kdaj, takole med nama, sploh vprasal koliko ze 100m podzemne zeleznice stane in ce je lj arhitekturno sploh primerna, preden pises taksne komentarje po javnih forumih?
kimi12345
# 24.10.2014 ob 21:52
Fajn, jest bi še buse dal stran. Še od Prešerca do Tivolija v promenado, pa bo top. Pol bo pa skor k center v Münchenu, od Stahusa do Marienplatza, pa od Marienplatza do Odeonplatza oz. do Englischer Gartna.
Robiland
# 24.10.2014 ob 19:06
BRAVO!!!!!!!!

Od nasega legendarnega zupana nisem pricakoval nic manj!

Koncno lahko uzivamo v nasi beli Ljubljani

Ljubljana je metropola!
james.bond
# 25.10.2014 ob 14:28
eh, veste kaj, se spomnim, kakšen halo je bil, ko so zaprli za promet wolfovo in tromostovje.... zdaj pa si najbrž nobeden več ne predstavlja, kako je bilo prej .... pa verjetno si res vsi zelo želite, da bi tam spet vozila 20ka in ostala vozila ane ....
rober
# 25.10.2014 ob 01:36
@grinta
Kdor hoče moj glas nas čim hitreje in intenzivneje meče bencinski promet ven iz Ljubljane.Več cest ko je v centru zaprtih bolj sem vesel. Folku je treba odvzet to pravico da se pripeljejo od vrat do vrat z osebnim avtomobilom ker sami od sebe tega ne bodo storil ker so žrtve lastne želje po ugodju. Kar naj župan zapira ceste, kar se mene tiče lahko to počne skor do obvoznice.

Aleluja!
naš človek
# 25.10.2014 ob 01:01
vijuganje ni nič modernega, v Ljubljani že kakšnih 15 let vijugamo, odkar so pred nekimi volitvami barvali pločnike, zdaj pa se to samo nadaljuje. Trenutno kolesarska steza od Kongresnega trga pri pošti kar izgine in je treba menda po pločniku vozit (čeprav bi bilo menda bolj zakonito skočit na cesto pred avtobus)
grinta
# 24.10.2014 ob 21:40
"""In v kateri državi na svetu to počnejo?"""

Kva mi gre na živce ta "argument". Kaj ima veze v kateri državi počnejo to in ono, kaj pa če bi bili v čem prvi? Treba je presojat kaj je dobro in kaj slabo, ne pa kako je pri sosedih. Slovenceljni....
Skippy
# 24.10.2014 ob 20:22
Bi blo super če bi bla to pešcona. Tko se bojo pa še kr busi mim vozil.

Naši končno urejajo na tak način, kot lahko zadeve vidiš v Avstriji, Nemčiji itd. Zdaj pa spet ni v redu?

Slovenci so kot Don Kihot s svojo borbo proti kapitalizmu in prometu.
dr Strangelove
# 25.10.2014 ob 09:15
Tole zgoraj je klasično pranje denarja in jemanje provizij. Že lani so Slovensko zaprli in obnovili, sedaj bodo tam spet izvajali prenovo. Čez leto se bodo spomnili, da je treba zamenjati cevi za elektriko, naslednjič PTT, in tako naprej. Pa tega se ni spomnil Zoki, ampak je to že dolga praksa. Samo dokler bo folk videl, da se "dela", bo vse ok. Namesto da bi obesili za jajca odgovorne urbaniste, kaj ga serjejo, da ne morejo narediti enega normalnega plana za 200m dolgo cesto, kaj je treba narediti. V Sloveniji civilna družba ne obstaja, sploh ne znamo kritično in objektivno gledati na stvari. Če mi od bruto plače vzamejo skoraj pol denarja, je zelo važno, kaj delajo s tem, ne da s tujim kurcem po koprivah, folku pa prst v rit.

Da ne govorim o tem, da je za Zokija&Co Ljubljana samo nekaj 100m radij od magistrata, ostalo pa jih boli k. Samo take politike in župane imamo, kot si jih zaslužimo.
aristarchus
# 24.10.2014 ob 22:27
a se samo meni zdi na slikah premalo prostora, da bi se dva busa srečala?
miss_theory
# 24.10.2014 ob 22:14
Kolesarjem bo treba kolesarsko stezo označiti, drugače bodo spet gazili po pešcih tako kot po Čopovi!
kozorog1973
# 24.10.2014 ob 21:00
ok jaz na sliki pogrešam tramvaj, pač tko by the way, pripovedovanje mojega oča kako je včasih zgledala Ljubljana s tramvajem. Pa še prov simpatično bi se prilagajala na okolico. sicer pa ga imajo vse pomembnejše prestolnice po svetu, med drugim tudi naši južni sosednje-Zagreb. To je moje mnenje.
Celjan27
# 24.10.2014 ob 20:10
Vrhunsko...komaj čakam, da popeljem še z večjim ponosom tujce po naši lepi prestolnici!
harlan
# 24.10.2014 ob 20:06
Kakor tole zgleda je dovolj prostora samo za pešce in kolesarje.
Že sedaj ob delni preureditvi Slovenske ceste je promet avtobusov, taksistov in "padalcev" tako gost, da ta odsek kot delna peš in kolesarska cona zgubi svoj pomen. Ne vem kako bodo kofetkali in kramljali gostje lokalov, ko jim bo pol metra za hrbtom zahrumel avtobus...Edina rešitev ob taki predlagani ureditvi kot je slikah je, da ostane tako kot je na slikah - brez busov in osebnih vozil.
Vision
# 24.10.2014 ob 19:47
Ja, vse bo v istem nivoju, ob strani drevored, peš cona in kolesarska steza na tlakovcih, od katerih bo veliko odvisno kako bo vse skupaj izpadlo v realiteti. Na sredini pa pač avtobusi, taxisti in privilegiranci. Pa tud vozila gostov hotela in dostavna vozila.
Definitivno boljše kot prej, ampak, odvisno bo od tlakovcev ob strani :-) Semaforjev jaz ne bi postavljal not. Vse skupaj izgleda kot promenada, ne vem kdo bo kje stal na rdeči.
komiserjem
# 24.10.2014 ob 18:45
A ta kolesarska k so jo uredil je bla sam za potrebe volitev, zdej se bodo pa kolesarji slalomiral med pešči po levi strani cestišča? Sodeč po 3. sliki.
Celjan27
# 26.10.2014 ob 22:07
@klara76:

Kaj ti ni jasno ženska??? Avto pusti v Medvodah in se usedi na bus & hitro boš videla, kako boš hitreje v centru. Saj si za P&R že slišala, verjetno...

Jaz se že nekaj let vozim iz Celja v LJ & parkiram avto na obrobju - BTC, potem pa z busom do centra.

Se pa strinjam s tabo, da je javni promet - železnice - katastrofa - če bi z vlakom prišel vsaj tako hitro, kot z avtom - bi uporabljal raje vlak...
zemljemerec
# 25.10.2014 ob 09:45
Ali nebi ta denar dali raje za reševanje resnosti problema na Viču ? Ali je Vič še del Ljubljane ?
x1ijn
# 24.10.2014 ob 22:00
Jaz jamram zato, ker ni nič drugače kot prej, čeprav obljubljajo, da bo kao nekaj drugače. Se pravi zapravljajo denar in delajo zmedo med ljudmi.

Če so rekli, da je bodo zaprli Slovensko za promet, naj jo. To kar je zdaj, ni nič. Še vedno čakam na semaforju, da grem čez cesto, isto kot prej. Kak avto manj pelje mimo, to je edina razlika. Pa govorimo o 100 metrih ceste...cela revolucija prav res.
bronja
# 24.10.2014 ob 21:55
Maher, jaz tudi. Se dobro spomnim te promenade, vedno smo se tam dobivali vsa Ljubljana, vsak večer, tam od 19tih pa nekako do 22tih...
Pa še nobenih avtobusov ni.
ljuba_ana
# 24.10.2014 ob 19:15
krajinski arhitekti pri temu niso imeli bolj ali manj nič. tako kot pri večini krajinskoarhitekturnih projektov v sloveniji.

promet je treba umaknit iz mesta, ne vem pa zakaj na glavne prometnice ne vpeljemo tramvaja, ki je za pešce in splošno podobo ulice dosti bolj prijazen.
JohnMichxx
# 26.10.2014 ob 11:34
To je ureditev za tramvaj - samo tramvaj.
Nekateri res vidite samo lepa drevesa. Vse ostalo bo pa izpadlo totalno nepremišljeno in neinteligentno.
Me zanima kako bodo hodili osnovnošolci čez to cesto brez semaforjev polno taxijev in avtobusov... Najbrž presrečno, kot na teh amaterskih Photoshopih.
rok1
# 24.10.2014 ob 20:31
Joj no, pa a res morajo biti povsod kafiči, pač tukaj ne bo kafičev, vsekakor bo pa dobrodošlo več prostora za pešce, in bolj urejen javni prostor. Če boš hotel pa v miru sedet na kavi boš šel pa 500 metrov vzhodno k ljubljanici.
zamudnik
# 24.10.2014 ob 20:29
Kje je pa tramvaj?
JohnMichxx
# 24.10.2014 ob 18:36
Pa verjetno spet brez semaforja za čez cesto. ZELO NEVARNO! kar se je že pokazalo v preizkusni dobi, ko so morali uvesti nazaj semaforje. Res na rendru ni kolesarskih stez.
Rendri so verjetno stari in neaktualni.
zozozo
# 25.10.2014 ob 18:29
"Foto"? To niso fotografije.

Pa tudi ne vem, kdo se je spomnil drevored tlačit na Slovensko. Pa saj niti približno ni dovolj široko. Vse kar bodo s tem dosegli je to, da bo cel kup lepih mestnih fasad skritih za drevesi.
dubliner
# 25.10.2014 ob 02:30
Eno ulico brez avtov, prosim!

@rober: cela znanost - odstranili bi prepoved, sneli table in lej ga zlomka, problem rešen; ne pa da so šli prekopavat Tivoli.
dunbar
# 27.10.2014 ob 14:59
Območje znotraj notranjega obroča bi morali povsem zapreti za promet, avtobusne linije speljati po Tivolski in Aškerčevi. Znotraj pa uvesti rikše, ki bi švigale po pleha osvobojenih cestah, ulicah in trgih ter prevažale ljudi in material...
Kazalo