Koroška
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 18 glasov Ocenite to novico!
Koroška podjetja, predvsem tista s področja kovinskopredelovalne industrije, se že nekaj časa spopadajo s pomanjkanjem ustreznega kadra. Foto: BoBo
Lek, ki na Prevaljah širi proizvodnjo antibiotikov, bo v prihodnjih dveh oziroma treh letih potreboval dodatnih 150 delavcev v tovarni. Foto: MMC RTV SLO

Dodaj v

Metalurgi, farmacevti in lesarji - gospodarstvo kliče, Koroška se odziva

Podjetja se povezujejo s srednjimi šolami
4. februar 2018 ob 12:30
Slovenj Gradec - MMC RTV SLO, STA

Na potrebe gospodarstva Koroške se v zadnjih letih vse bolj odzivajo tudi tamkajšnje srednje šole. Na Ravnah izobražujejo metalurške tehnike za jeklarsko industrijo, gimnazija tudi za potrebe Leka razpisuje program farmacevtski tehnik.

Koroška podjetja, predvsem tista s področja kovinskopredelovalne industrije, se že nekaj časa spopadajo s pomanjkanjem ustreznega kadra. Da bi pridobili usposobljene zaposlene, razpisujejo štipendije in se povezujejo s srednjimi šolami pri oblikovanju ustreznih izobraževalnih programov.

Tako je Srednja šola Ravne na Koroškem v šolskem letu 2016/2017 po 25 letih ponovno začela izobraževati metalurške tehnike. Za prihajajočo jesen na tem programu razpisuje 28 prostih mest. Veliko tovrstnega kadra potrebujejo v družbi Metal Ravne, ki je del skupine Slovenske industrije jekla (SIJ).

Ta letos za dijake, ki se bodo izobraževali po programu metalurški tehnik, razpisuje 15 novih kadrovskih štipendij, družba pa je dijake štipendirala tudi že do zdaj.

Išče se najmanj 28 prijav za farmacevte
Na potrebe gospodarstva se je odzvala tudi Gimnazija Ravne na Koroškem. Program farmacevtski tehnik je oblikovala skupaj z družbo Lek, ki na Prevaljah širi proizvodnjo antibiotikov in bo v prihodnjih dveh oziroma treh letih potreboval dodatnih 150 delavcev v tovarni.

Ravenska gimnazija za šolsko leto 2018/2019 razpisuje prvih 28 prostih mest na programu farmacevtski tehnik, a je v razpisu navedla, da bo program izvajala, če se bo ob roku za prijave, to je 5. aprila, prijavilo najmanj toliko kandidatov.

"Zanimanje po osnovnih šolah Koroške je precejšnje, obiskali pa bomo tudi šole v Velenju. Motivacijo prinašajo predvsem možnost zaposlitve, zanimiv program in tudi možnost strokovne vertikale v smislu študija in zaposlitve," je ocenil ravnatelj ravenske gimnazije Dragomir Benko.

Na gimnaziji računajo in se dogovarjajo za sodelovanje s kadrom in pri opremi z Lekom, Koroškimi lekarnami, pogovarjajo se tudi z drugimi podjetji, v katerih imajo dobre laboratorije, na primer z Metalom Ravne. Načrtujejo tudi sodelovanje s Fakulteto za tehnologijo polimerov iz Slovenj Gradca.

Oživljeni Otiški Vrh bi potreboval lesarje
Na potrebe lesne industrije, ki bo v primeru uspešne oživitve tovarne ivernih plošč in vzpostavitve gozdno-lesnega centra v Otiškem Vrhu prav tako v prihodnjih letih potrebovala dodaten ustrezno izobražen kader, se poskuša odzvati Srednja šola Slovenj Gradec in Muta z razpisom programa lesarski tehnik.

A ker lani za ta program ni bilo dovolj prijavljenih, ga šola v tekočem šolskem letu ne izvaja, ga pa ponovno razpisuje za prihodnje šolsko leto. Razpisanih je 28 prostih mest, šola pa v razpisu opozarja, da bo program izvajala, če se bo nanj do 5. aprila prijavilo najmanj 16 kandidatov.

Lani je bilo okoli 10 prijav, ravnatelj Srednje šole Slovenj Gradec in Muta Bernard Kresnik pa upa, da bodo za naslednje šolsko leto izpolnili pogoje in program izvajali. "Glede na potrebe in povpraševanje po tovrstnih kadrih v okolju upam, da bo zadostno število prijav," je dejal.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
gozdar1
# 04.02.2018 ob 12:43
Dokler ti poklici ne bodo cenjen(in primerno plačani)i, ne bo zanimanja. Trenutno pa se v sloveniji še vedno z viška gleda na "ročno delo" .
heron
# 04.02.2018 ob 12:42
In zakaj je pomanjkanje kadra? Zaradi zavožene politiki izobraževanja zadnjih 20 let. Je že prepozno da so ugotovili da družboslovje ne poganja nobene države,ampak politikov to ne zanima,glavno da imajo polne žepe denarja,da omogočajo firmam poceni uvoz delovne sile,kaj z tem povzročajo jih sploh ne briga,kolk slovenskih revežev tudi ne,sam da se imajo fajn
bilzerian
# 04.02.2018 ob 13:52
@ heron

pomanjkanje kadra v teh panogah je zato, ker so to slabo plačani poklici, ne pa zato, ker je izobraževalni sistem slab.
ampak najlažje je krivdo naprtiti državi.

če bi nekdo, ki je star 14 let, bil prepričan, da bo s tem, da bo delal kot metalurg, lahko dobro živel, bi šel v šolo za metlurga. ker pa ve, da bo delal v razmerah kot so bila pred 30 leti in za minimalno plačo, ne gre v to šolo.
tisti, ki so izučeni za te poklice, pa gredo raje prek meje v Avstrijo, kjer zaslužijo veliko več, ter delajo v boljših razmerah, kot pri nas.
frozen pingvin 4
# 04.02.2018 ob 14:14
@KLIPAN

politiki glede izobraževanja lahko očitamo to, da je ves narod preusmerila v gimnazije in pa ustanavljanje raznih privatnih fakultet (doba, nova gorica, itd), odpiranje novih fakultet, čeprav jih že imamo (pravna, arhitektura, itd itd), en kup kvazi menedžerskih in ekonomskih študijskih smeri, en kup raznih kateder predvsem na družboslovnih fakultetah, itd itd...
opranaglava
# 04.02.2018 ob 15:43
Za mizarja se naj izuči tisti, ki uživa v tem delu in si želi tak poklic opravljati. ker je to tisto kar si želi delati celo življenje. Prav tako farmacevt, metalurg.... Le tako bo v svojem poklicu zadovoljen in ustvarjalen. Ne pa zato ker industrija rabi take profile. To je navadna dresura.
heron
# 04.02.2018 ob 14:48
Ja, lepo je biti pameten.
Kot da je kdo pred 20-imi leti vedel, da se bo leta 2018 iskalo farmacevte, lesarje in metalurge.
Tega nihče ni vedel niti pred 5-imi leti, kaj šele pred 20-imi.
Sicer pa, tudi pred 20-imi leti bi svoje otroke lahko poslai v šole za farmacevte, železarje in lesarje.
Zakaj jih niste, če ste taki vizonarji??
Politiki so bili krivi, da so se vaši otroci šolali za druge poklice???
Malo samokritike včasih ne bi škodilo.


ne pametuj če ne poznaš. Sam izhajam iz teh poklicev in tudi moj otrok je v tej smeri. Tako je ,politika je tista ki kreira stanje v državi,tako je in politika je kriva da so šla tako močna ,velika in nekoč uspešna podjetja cugrund. Ker če bi politika delala drugače in strmela k tem da krepi zdravo in močno gospodarstvo potem bi bilo drugače. Vsi ki izhajamo iz teh smeri smo vedno tako govorili. In če bi politika skrbela da bi ti poklici in delo nasploh bilo spoštovano in ljudi usmrejalo v to,bi ne bilo nobenega potrebnega uvažat od bog si ga vedi kje da sedaj pri nas delajo. Politika je ustvarila nedosledno in ohlapno sodstvo da so lumpi lahko shirali podjetja in jih pograbili. Zakaj politika dopušča da je delo človeka z 4 stopnjo izobrazbe z 25 leti delovne dobe slabše plačano kot pa je minimum za počitniško delo,no brihtnež povej? Povej zakaj so šole določenih poklicev prazne,ki so včasih predstavljale in še sedaj v EU predstavljajo steber gospodarstva? Kdo je pred 100 ali 50 leti zidal Slovenijo? Kdo je delal turbine,stroje,avtobuse,.....Komu je najbolj povšeči da ima vsako mesto polno trgovin,firme pa umirajo,in da skorumpiranim podjetnikom ne stopijo na prste? Kdo dopušča da za pošteno opravljeno delo ne dobiš poštenega plačila? Politika,ki nima vzvoda da bi kršitelje ustavila,ker je velikokrat tudi politika oz. država med kršitelji,.......Kolk ti naj še napišem
Jože Gorišek
# 04.02.2018 ob 14:02
Kdo bo pa delal v železarni za minimalca... težka industrija v kateri imajo delavci dnevno ogrožena življenja.
Sklonjen
# 04.02.2018 ob 13:53
Metalurgi, farmacevti in lesarji - gospodarstvo kliče, Koroška se odziva

Tako se odziva razvita Avstrija. Mi pa v deželo spuščamo množice nizko izobraženih migrantov brez urejenih dokumentov medtem, ko naši strokovnjaki odhajajo v tujino.
škratolin
# 04.02.2018 ob 15:06
Metalurški tehnik NE DELA za minimalca in tudi nikoli ni. Če je bil pripravljen delat, se učit. je vsaj v jeseniškem Acroniju lahko zaslužil vsaj 1000 evrov in več. Resda da delo ni lahko in da je v proizvodnji na 3 izmene, vendar plače so redne, regres, božičnice, nagrade za dobro delo, itd. In ne, ni vse idealno, ampak kje pa je.
Je pa problem, da je na Jesenicah zadnji metalurški tehnik prišel iz šole v šolskem letu 1993/1994. Res je, takrat je železarstvu kazalo slabo, mladih ta poklic ni zanimal in skoraj so se norca delal iz tistih, ki so delali v železarni. Ampak za tehnike ni nikoli manjkalo delovnih mest in priložnosti.
opranaglava
# 04.02.2018 ob 18:00
Naš šolski sistem je že zanič, ker trenutno ni nič drugega kot biznis. Šole so povsem tržno naravnane. Namesto, da bi mladim dali čim več priložnosti, da ugottovijo kaj njih zanima, veseli, kateri so njihovi talenti.
commodore
# 04.02.2018 ob 16:32
v acroniju ima začetni inženir metalurgije (718) manj od 1000 evrov!
kimi12345
# 04.02.2018 ob 20:25
Slovenija je in bo ostala ujetnica svoje geografije. Ve se s katerimi drzavami tekmujemo (kdo je nasa peer group). Navadno so to sosednje drzave. Iz tega vidika je jasno katere so industrije ki jih Slovenija mora razvijati. Ce samo pogledamo cez planke k nasemu najbolj razvitemu sosedu (s katerim smo imeli vecstoletno skupno zgodovino in drzavni ustroj in geografijo in smo si kot taki najbolj podobni--Avstrijo) ugotovimo naslednje. Avstrija ima lepo stevilo metalurskih obratov (Voestalpine, MIBA,....), ima visokorazvito lesnopredelovalno industrijo, visokorazvit turizem, obsezno bancno in zavarovalnisko branzo. V Sloveniji smo imeli zelo podobno strukturo gospodarstva, vendar smo v zadnjih 30 letih precejsnje stevilo teh podjetij pustili propasti iz razlicnih vidikov. Po drugi strani pa smo pustili da nam nas izobrazevalni sistem, ki ne producira vec teh kadrov, unici se zadnje dele te industrije. Da bo paradoks se vecji sedaj vabimo Avstrijce da investira v te branze (Magna). Ce kdo misli da bomo pa Slovenski kar na enkrat nasli drugo trzno niso od katere bomo dobro ziveli, potem taka oseba zivi v virtualnem vesolju, ki nima z realnostjo nicesar skupnega. Slovenci bomo pac ostali ujetnik geografije, kot so to tudi ostlai narodi, zato bi bilo bolje, ce cim prej zacnemo izkoriscati svoje danosti kot pa da poizkusamo izumljati toplo vodo.
Drugace pa profesija metalurga je ena od profesij prihodnosti, se posebej iz vidika novih kovin, zlitin,... Izredno cenjen in iskan kader, ce si le malenkost inovativen je poklic lahko izredno dobickonosen.
Ssmola
# 04.02.2018 ob 18:42
Dokler bodo v osnovnih šolah našim otrokom prali možgane z ideologijo, da je le gimnazija nekaj vredna, bomo imeli hiperprodukcijo družboslovcev in "foliranih" študentov.
Prav je, da se šole obračajo po trgu.
Večina otrok se kasneje najde v poklicih, za katere so se izučili.
Seveda so pa tudi nekateri, večno nezadovoljni s svojim poklicem. Takšnim noben poklic ni ustrezen, ker takšnega poklica, kjer bi dobil plačilo za ne-delo ni, oziroma se morda tudi najde kje. Za to pa ni dovolj jamrati!
heron
# 04.02.2018 ob 14:51
pomanjkanje kadra v teh panogah je zato, ker so to slabo plačani poklici, ne pa zato, ker je izobraževalni sistem slab.
ampak najlažje je krivdo naprtiti državi.


in kdo je kriv da je tako? Politika,oz. država. Zakaj pa smo med najbolj obdavčenimi? Moj odgovor najdeš delno tudi že med zgoraj napisanim ,...
LFC
# 05.02.2018 ob 19:06
Naj raje razmislijo kako te ljudi obdrzati doma... Ker dvomim da bojo lesarji delali v Otiskem vrhu za minimalca, ce jim Avstrijci placajo veliko bolje. Vecina nas tu zgoraj govori zelo dobro tudi nemski jezik, poznam ogromno ljudi iz nasih koncev, ki se vozijo na delo/so se preselili cez mej, kar jim omogoca normalno,samozadostno in dobro zivljenje....Kdo se bo doma vlacil za minimalca in do 50ga zivel doma pri starsih?
Marx
# 05.02.2018 ob 13:03
Klipan. Sam sem na termin fizioterapije čakal 9 (DEVET) mesecev, hčerka, ki je letošnje leto postala študentka pa je morala izbrati drug študij, ker tega v Mariboru NI. Se vam še vedno zdi, da ni država tista, ki skrbi v veliki meri skrbi za pomanjkanje določenih kadrov?
Sklonjen
# 04.02.2018 ob 13:58
@kliipan
Ja, lepo je biti pameten.
Kot da je kdo pred 20-imi leti vedel, da se bo leta 2018 iskalo farmacevte, lesarje in metalurge.


Tega niso vedeli samo jugonostalgiki, vsi ostali so na glas opozarjali, da umazana industrija, tekstilne tovarne in druge paradne discipline socialisticne družbe, preprosto nimajo prihodnosti!
ufojani
# 05.02.2018 ob 07:26
Ko boste ponudili primerno plačilo in pogoje, pomanjkanja ne bo več, bolj preprostega odgovora ni.
Do takrat pa se bom, dragi moji, znašel po svoje ( JS). Pa sem dal skozi težaško delo v industriji in sedel v pisarni na kar pomembnem položaju, da ne bo kakšnega nesporazuma.
aless70
# 04.02.2018 ob 20:05
@bilzerian
pomanjkanje kadra v teh panogah je zato, ker so to slabo plačani poklici, ne pa zato, ker je izobraževalni sistem slab.
ampak najlažje je krivdo naprtiti državi.


Točno.
V državi, kjer so doživljenske službice v JS plačane ca. 30% bolje, kot v gospodarstvu (+ vsi možni bonusi) je vsakdo, ki v mladosti razmišlja, da bi karkoli delal v gospodarstvu pač bedak.
.
In sposobnejši in tisti z vezami se hočejo samo na vsak način zriniti v JS.
.
No s tem pa ima nekaj vseeno tudi država, kajne?
mlamat
# 05.02.2018 ob 12:31
Podjetja bodo vedno jamrala da primankuje kadra.

Vsako podjetje bi rado imelo diplomiranca iz MIT-a za minimalno plačo.

Korošci so lahko srečni, da se morajo tamjkajšnja podjetja za kader boriti z avstrijskimi.
Mirko Tipka
# 05.02.2018 ob 12:05
na podoben članek naletim vsakih 5let... rezultat komentiranja pa: vedno je kriva država in izobraževalni sistem... me ne gane več
crnuskagmajna
# 04.02.2018 ob 19:38
commodore
# 04.02.2018 ob 16:32
v acroniju ima začetni inženir metalurgije (718) manj od 1000 evrov!


No, to je navadna laž! Že navadni delavec dobi precej več od tega kar si napisal. In inženir je poklic s fakultetno izobrazbo in je tudi primerno več plačan.
KLIPAN
# 04.02.2018 ob 15:01
@Sklonjen
"Tega niso vedeli samo jugonostalgiki, vsi ostali so na glas opozarjali, da umazana industrija, tekstilne tovarne in druge paradne discipline socialisticne družbe, preprosto nimajo prihodnosti!"

Res je in očitno so imeli jugonostalgiki prav.
Kot lahko prebereš v članku se iščejo železarji, lesarji, strugarji, varilci......rec. tudi v tovarni Akrapovič, ki sigurno spada med med paradne konje socialistične družbe, ki ima, glej ga zlomka-čudovito prihodnost, kot tudi vse te panoge na zahodu, ki prav tako iščejo ta kader in so seveda tudi paradne discipline socialistične družbe, a ne?
KLIPAN
# 04.02.2018 ob 15:05
@frozen pigngvin 4
"@KLIPAN

politiki glede izobraževanja lahko očitamo to, da je ves narod preusmerila v gimnazije in pa ustanavljanje raznih privatnih fakultet (doba, nova gorica, itd), odpiranje novih fakultet, čeprav jih že imamo (pravna, arhitektura, itd itd), en kup kvazi menedžerskih in ekonomskih študijskih smeri, en kup raznih kateder predvsem na družboslovnih fakultetah, itd itd..."

Čakaj malo......
Politika presmuerila ves narod......???'
Lepo te prosim!
Vsak človek se odloča sam oz. skupaj s starši v katero šolo bo šel.
18-letniki in starši torej slepo verjamejo politikom??
Situacija je izgleda slabša kot si jo včasih predstavljam.
KLIPAN
# 04.02.2018 ob 16:52
@opranaglava
"Za mizarja se naj izuči tisti, ki uživa v tem delu in si želi tak poklic opravljati. ker je to tisto kar si želi delati celo življenje. Prav tako farmacevt, metalurg.... Le tako bo v svojem poklicu zadovoljen in ustvarjalen. Ne pa zato ker industrija rabi take profile. To je navadna dresura."

Mislim, oprostite......o kaki dresuri govorite???
Rabijo se ti kadri, šole se prilagajajo potrebam na trgu dela hitro in učinkovito.
Če se ne bi, bi pa vsi pljuvali po našem šolskem sistemu, češ kako je zanič, kako je "socialističen".....Nikoli, ampak res nikoli vam nič ne paše.
Poleg taga pa, a kdo mogoče koga na bilo kak način sili, da se vpiše v te šole??
Niti najmanj.
Torej, o kaki dresuri se tukaj pogovarjamo??
KLIPAN
# 04.02.2018 ob 13:16
@heron
"In zakaj je pomanjkanje kadra? Zaradi zavožene politiki izobraževanja zadnjih 20 let."

Ja, lepo je biti pameten.
Kot da je kdo pred 20-imi leti vedel, da se bo leta 2018 iskalo farmacevte, lesarje in metalurge.
Tega nihče ni vedel niti pred 5-imi leti, kaj šele pred 20-imi.
Sicer pa, tudi pred 20-imi leti bi svoje otroke lahko poslai v šole za farmacevte, železarje in lesarje.
Zakaj jih niste, če ste taki vizonarji??
Politiki so bili krivi, da so se vaši otroci šolali za druge poklice???
Malo samokritike včasih ne bi škodilo.
Kazalo