Hidroelektrarna Krško bo še deset mesecev poskusno obratovala. Foto: Goran Rovan
Hidroelektrarna Krško bo še deset mesecev poskusno obratovala. Foto: Goran Rovan
V Krškem so veseli tudi mestne obvoznice, ki bo preusmerila promet mimo mesta. Foto: Goran Rovan
Otvoritev Hidroelektrarne Krško

Odprtje HE Krško so simbolično z rezanjem traku opravili: predsednica vlade RS Alenka Bratušek, minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Stanko Stepišnik, generalni direktor HSE Blaž Košorok in direktor družbe HESS Bogdan Barbič.

HE Krško se je začela graditi v letu 2007. Ker stoji v ozkem delu savske doline so jo gradili v dveh gradbenih jamah, njena gradnja pa bi morala trajati pet let. Ker ni bilo zagotovljeno financiranje za gradnjo infrastrukture in zaradi pritožb neizbranih izvajalcev, je nastalo poldrugo leto zamude pri dokončanju. Tako je hidroelektrarna šele 2. aprila letos začela enoletno poskusno obratovanje. Včeraj so prvič povsem napolnili njen akumulacijski bazen, saj se še vedno izvaja nadvišanje magistralne ceste. Redno pa bo začela elektrarna obratovati aprila prihodnje leto, saj morajo njeno opremo še preizkusiti.

Kljub zamudi pri začetku poskusnega obratovanja pa je gradnja energetskega dela HE stala le 95 mio. evrov, kar je za dobrih sedem mio. manj od načrtovane - 102.855.000 evrov. HE Krško bo letno proizvedla 144 GWh električne energije; to je približno 1,5 odstotka slovenske proizvodnje elektrike in več kot pet odstotkov med obnovljivimi viri. Državni prostorski načrt zanjo je bil sprejet v rekordnem času - dveh let, gradnjo pa je oteževal tudi stečaj gradbenega podjetja Primorje, gradbišče je bilo kar dvakrat poplavljeno, gradnja akumulacijskega bazena pa je bila izvedena v rekordno kratkem času.

Ob današnjem odprtju HE so v Krškem odprli tudi nov most in prvi del dva kilometra dolge mestne obvoznice. Vanjo so vgradili veliko izkopanega materiala, ko so poglabljali strugo reke Save. Do danes je bilo v obvoznico investiranih 17,8 mio. evrov, medtem ko je vrednost izgradnje celotne obvoznice - z izgradnjo novega mostu in navezovalne ceste do njega ter obnovo dela ceste pri Vipapu - ocenjena na nekaj več kot 32 mio. evrov. Nosilec projekta obvoznice in glavni financer je Direkcija RS za ceste, sredstva pa poleg ministrstva za infrastrukturo in prostor - Direkcija RS za ceste, zagotavljajo še ministrstvo za kmetijstvo in okolje, ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Holding Slovenske elektrarne in Občina Krško.

Za MMC Goran Rovan

Otvoritev Hidroelektrarne Krško