Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić
Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić

Na območju železniškega nadvoza bo Dunajska cesta v Ljubljani med 4. in 8. januarjem popolnoma zaprta. Tačas bo namreč potekalo rušenje južnih dveh tirov sicer štiritirnega nadvoza. "Rušenje mostne konstrukcije bo zahtevalo veliko pozornosti, da ne bi prišlo do kakšnih nesreč," je na novinarski konferenci Mestne občine Ljubljana povedal član uprave CGP-ja Edo Škufca. Dodal je, da bodo med 4. in 8. januarjem dela potekala 24 ur na dan. "Med rušenjem bo hrup, tudi v nočnem času, a brez tega ne gre, če hočemo cestne zapore čim bolj minimizirati." V nadaljevanju bodo gradbena dela potekala vse dni v tednu v celotnem svetlem delu dneva.

Štirifazni načrt. Foto: Mestna občina Ljubljana
Štirifazni načrt. Foto: Mestna občina Ljubljana
Prikaz faze 1, ki vključuje odstranjevanje opornikov in izgradnjo južnega dela nadvoza. Foto: Mestna občina Ljubljana
Prikaz faze 1, ki vključuje odstranjevanje opornikov in izgradnjo južnega dela nadvoza. Foto: Mestna občina Ljubljana

Med popolno zaporo bo urejen obvoz po Celovški, Drenikovi, Samovi in Tivolski cesti ter v nasprotni smeri. Pešci in kolesarji pa bodo morali uporabljati podhod pod železniško postajo.

V drugi fazi bosta vozna dva pasova proti severu in dva vozna proti jugu. Ostala bo polna zapora obeh pločnikov, s tem, da se bo na zahodni strani vzpostavil koridor za pešce in kolesarje, ki bodo od cestišča zaradi varnosti ločeni z betonsko ograjo. Ta faza bo trajala predvidoma do 21. februarja.

Življenje in vožnja bosta na tem območju prihodnje leto močno otežena, ampak sem prepričana, da smo skupaj vse pripravili tako, da bo stvar tekla najmanj boleče, kar se da.

ministrica Alenka Bratušek

V naslednji fazi, predvidoma do konca marca, bodo odprli še dva dodatna pasova, tako da bosta ostala popolnoma zaprta pločnika, trije vozni pasovi po Dunajski cesti pa bodo prevozni. Od aprila do 26. junija bodo ostale še delne zapore pločnikov, sta pojasnila Maja Žitnik in Žiga Leban z občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet. Po tem datumu se bodo vse zapore ponovile zaradi izvedbe del na severni strani nadvoza.

Železniški promet bo s štirih omejen na le dva tira

Prikaz obvoznih linij LPP-ja v času popolne zapore na Dunajski cesti. Foto: Mestna občina Ljubljana
Prikaz obvoznih linij LPP-ja v času popolne zapore na Dunajski cesti. Foto: Mestna občina Ljubljana

Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes je dejal, da trenutno po nadvozu vsak dan potuje približno 400 potniških in tovornih vlakov. Med gradnjo bosta prevozna dva železniška tira, kar bo zahtevalo prilagoditev tako potniškega kot železniškega prometa. Čez nadvoz na Dunajski namreč poteka ves železniški promet, ki prihaja proti Primorski in Gorenjski in v nasprotni smeri, večina vlakov prihaja ali pot nadaljuje proti Štajerski.

Most se bo podiral v dveh fazah, rušenje severne strani nadvoza je predvideno 26. junija prihodnje leto. Takrat bo Dunajska cesta na tem odseku znova nekaj dni popolnoma zaprta. Mes je ob tem dejal, da bo prav rušenje nadvoza nad Dunajsko za železniški promet predstavljalo največjo oviro v celotni gradnji novega Potniškega centra Ljubljana.

Začasna železniška postaja za Pivovarno Union

Shema posebne linije LPP-ja od SŽ Šiška do SŽ Kolodvor. Foto: Mestna občina Ljubljana
Shema posebne linije LPP-ja od SŽ Šiška do SŽ Kolodvor. Foto: Mestna občina Ljubljana

Mes je na novinarski konferenci predstavil tudi spremenjen režim železniškega prometa, ki bo začel veljati z 10. decembrom. Uvaja se začasno železniško postajališče SŽ Tivoli na območju Železničarskega zdravstvenega doma oziroma za Pivovarno Union. Na njem bodo ustavljali nekateri vlaki, ki prihajajo iz smeri Kamnika in Gorenjske. Večina vlakov bo še vedno pripeljala do glavne železniške postaje, predvsem v času prometnih konic. Za vlake, ki vozijo zunaj prometnih konic, pa bo končna postaja v SŽ Tivoli.

Na progi Jesenice–Kranj–Ljubljana bo od 49 vlakov na tej postaji imelo začetno oziroma končno postajo osem vlakov, vsi drugi ostanejo na glavni železniški postaji. Na progi Kamnik–Graben–Jarše–Domžale–Ljubljana Šiška bo pa od 48 vlakov to postajo kot začetno ali končno postajo uporabljalo 19 vlakov.

Iz smeri Kopra bo za okoli deset vlakov organiziran nadomestni avtobusni prevoz. Vzpostavljena pa bo tudi nova, krožna avtobusna linija LPP-ja, ki bo s postaje pri nekdanjem kinu Mojca v Šiški na 15 minut vozila krožno po Celovški cesti s postankom na Gosposvetski cesti, na Bavarskem dvoru ter nato do glavne železniške postaje in nazaj. Ta avtobus bo vozil med 7. in 22. uro, načeloma na 15 minut.

Kmalu prometni zlom v Ljubljani?

"Vožnja bo v letu 2024 močno otežena"

Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je dejala, da se začetka gradnje veseli, a hkrati skrbi, saj gre za ogromno obremenitev tako za potnike javnega potniškega prometa kot za voznike, pešce in kolesarje. "Vožnja bo v letu 2024 močno otežena," je dejala in dodala, da upa, da bo prenova tekla najmanj boleče kar se da.

Tudi župan Zoran Janković je opozoril, da bo promet v mestu med gradnjo potniškega centra, predvsem med gradnjo novega nadvoza nad Dunajsko cesto izredno obremenjen. Voznike je pozval k souporabi osebnih avtomobilov in k uporabi javnega potniškega prometa.

Župan predvideva, da bi bile prometne razmere na tem območju lahko ves dan takšne, kot so danes v prometni konici med 15. in 17. uro, a dodaja: "Projekt je prepotreben." Tudi ministrica Bratušek je poudarila, da je končni cilj "eden najmodernejših in najlepših potniških centrov v tem delu Evrope".

Izvajalec del je CGP v konzorciju s partnerji SŽ - Železniško gradbeno podjetje Ljubljana, GH Holding in Gorenjska gradbena družba. Pogodba v vrednosti 40 milijonov evrov je bila podpisana 20. marca, v delo so jih uvedli 9. junija, rok izvedbe je 18 mesecev. Po besedah ministrice bi bila dela lahko končana v začetku decembra 2024.

V sklopu gradnje novega Potniškega centra Ljubljana bo na Dunajski cesti torej zamenjan železniški nadvoz. Enako naj bi v letu 2025 čakalo nadvoz na Šmartinski cesti pri Ortobaru, nova avtobusna postaja bo zrasla ob Vilharjevi cesti, ob Masarykovi pa bodo vzpostavili dodatni avtobusni terminal.

V Ljubljani naslednje leto prometni kolaps?