Foto: TV Slovenija/posnetek zaslona
Foto: TV Slovenija/posnetek zaslona

Pred preiskovalno komisijo DZ-ja, ki je pod drobnogled vzela gradnjo kanala C0, je eden od lastnikov zemljišč na trasi kanala med avtocesto in Črnučami Branko Grad med drugim povedal, da lastniki zemljišč s pripravo projekta niso bili seznanjeni. Tudi k sodelovanju v postopku izdaje gradbenega dovoljenja je bilo povabljenih okoli 10 lastnikov, po Gradovem mnenju pa bi jih moralo biti okoli 100.

Prav tako pozneje niso bili seznanjeni, da bodo na zemljišča prišli stroji in da se bodo začela dela, je dejal in spomnil na dogodke, ko sta obe strani, lastniki zemljišč in Mestna občina Ljubljana (MOL) kot investitor, angažirali varnostni službi ter je posredovala tudi policija, ki je lastnike zemljišč po njegovih besedah tudi s silo izrinila z območja, kjer naj bi potekala dela.

Sorodna novica Nekatere priče pred DZ-jem menijo, da je bila gradnja kanala C0 nepotrebna

Za nekatera od zemljišč po njegovih besedah takrat še niso bili izdani ustrezni sklepi o razlastitvi. Postopki glede razlastitev na sodišču, ki so jih sprožili lastniki, po njegovih besedah še potekajo. Dejal je tudi, da je bila kategorizacija cest, ki potekajo po več deset zemljiščih v zasebni lasti, opravljena brez soglasij lastnikov.

Uroš Jernejc – lastnik zemljišča pri hipodromu Stožice, kjer je še zadnji, okoli 130-metrski del trase, za katerega še ni izdano gradbeno dovoljenje – je povedal, da je občina pri pridobivanju zemljišč za kanal C0 ravnala po enakem sistemu kot pri gradnji centra Stožice, kjer so bili Jernejčevi prav tako v sporu z občino zaradi razlastitve, a še v hujši obliki. Opisoval je dogodke ob gradnji poti ob Savi, kjer so se dela izvajala brez dovoljenja lastnikov, ugotovili pa so tudi, da so se pri delih za uravnavanje terena na vodovarstvenem območju uporabljali gradbeni odpadki. Kritičen je bil do inšpektorata, ki je trdil, da ne more ukrepati, in policije, ki je bila z dogajanjem seznanjena že pred prihodom, kar lahko kaže na to, da je sodelovala z mestnimi oblastmi.

Jernejcu se je zdelo sporno tudi, da je bil v postopek dedovanja zemljišča na trasi C0 sprva z zahtevo za prednostno obravnavo vključen domnevni pooblaščenec občine Rok Klemše, ki je bil po ugovoru dedičev iz postopka umaknjen. Klemše in Maze sta ga pozneje obiskala na domu s ponudbo za odkup zemljišča in plačilo odškodnine, je povedal.

Uslužbenka občine zanikala, da bi ravnala po usmeritvah župana

Špela Mazej, ki je zaposlena na oddelku za razpolaganje z nepremičninami na MOL-u, je potrdila, da sta s Klemšetom, po njenih besedah zunanjim sodelavcem občine pri pridobivanju služnosti, ponudila odkup in odškodnino, da bi postopek izdaje gradbenega dovoljenja hitreje stekel. Ob soglasju, da se tam lahko gradi C0, namreč ne bi bila potrebna ustna obravnava v postopku na upravni enoti. Ni se ji zdelo nenavadno, da je bil eden od obiskov v nedeljo popoldne, kar sta izpostavila Jernejc in predsednica preiskovalne komisije DZ-ja o ugotavljanju zlorab in nezakonitosti pri gradnji povezovalnega kanala C0 Anja Bah Žibert (SDS).

Sorodna novica Nov konflikt na gradbišču kanala C0: med lastniki zemljišč in varnostniki izbruhnil pretep

Jernejc je po besedah občinske uslužbenke dejal, da se glede zemljišča na trasi C0 ne namerava pogovarjati, dokler ne bo rešen spor glede zemljišč na območju centra Stožice. Mazej je zanikala, da bi ravnala po usmeritvah ljubljanskega župana Zorana Jankovića. Prizadevali so si pospešiti postopke, je povedala, a zanikala, da bi v pogovorih prejudicirala, da bo upravna enota dovoljenje v vsakem primeru izdala.

Je pa med drugim povedala, da jo je Jernejc ob grožnji, da bo "špricala kri", napodil iz hiše, nato pa poklical nazaj in sta se dogovorila, da mu bo naredila uslugo in v arhivu občine poiskala starejšo dokumentacijo, ki so jo Jernejčevi izgubili, potrebovali pa za postopke legalizacije hiše, da njemu samemu ne bi bilo treba pridobivati teh dokumentov na občini.

Zavrnila je Gradove navedbe, da lastniki zemljišč do leta 2015 niso bili seznanjeni s projektom gradnje C0. Že leta 2021 mu je občina namreč ponudila odkup dela zemljišča na trasi na podlagi cenitev, a se po besedah Mazej Grad s ponudbo ni strinjal in je imel "zelo visoke zahtevke".