Ljubljana
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 16 glasov Ocenite to novico!
Deblak, arheologija
Keltsko-rimski deblak, ki so ga lani dvignili iz Ljubljanice, spada med najdaljša plovila tega tipa v Evropi. Foto: David Badovinac, Zavod za podvodno arheologijo

Po Ljubljanici zaplula replika 2.200 let starega deblaka

Arheologi napovedujejo, da bodo zgradili še več deblakov
20. april 2018 ob 21:06
Ljubljana - MMC RTV SLO, Televizija Slovenija

Arheologi so v okviru projekta Navis splavili repliko 2.200 let starega deblaka, ki izvira iz keltsko-rimskih časov. Člani Zavoda za podvodno arheologijo so deblak izdelali lani ročno z orodjem, ki so ga uporabljali naši predniki.

Deblak so lani obtežili in potopili, v Ljubljanici pa je čakal do danes. Arheologi napovedujejo, da bodo zgradili še več deblakov, poleti pa bi radi pripravili mednarodno regato teh antičnih plovil. Že zjutraj arheologi s pomočjo učencev preverijo stanje deblaka, ki je prezimil dva metra pod gladino Ljubljanice. Gre za repliko 2.200 let starega deblaka, ki so ga leta 2015 našli na Vrhniki. Deblak je v celoti izdolben ročno, izdelan pa je iz hrastovega debla.

Deblak so na koncu uspešno preizkusili, poleti pa si želijo prirediti regato deblakov. Kljub okornemu videzu pa je deblak stabilno plovilo, v njem pa se brez težav pelje devet ljudi, so nam zatrdili njegovi izdelovalci.

VIDEO
Replika deblaka zaplula po Ljubljanici
Boštjan Veselič, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
veza
# 21.04.2018 ob 04:15
Vsi kronisti tistega obdobja so popisali vpad Hunov pod vodstvom Atile leta 451, porušili so vsa mesta ob tedanji "rimski cesti", vključno z Oglejem, tam jih je papež pregovoril, da niso nadaljevali pohoda v Italijo, ampak so se obrnili na sever.
Zakaj so ti dogodki zabeleženi, zakaj pa ni nihče napisal, da se je sto let kasneje tu naselilo neko novo ljudstvo?
Zato, ker se to ni zgodilo.
Bo treba malo prevetriti naše šolske knjige, da se ne bomo učili nemške večvrednostne teorije.
veza
# 21.04.2018 ob 08:23
Isao
# 21.04.2018 ob 08:01

in imamo tudi najstareše najdeno leseno kolo na svetu, "barjansko kolo", staro 5 tisoč let, pripadalo je vozičku na dveh kolesih, lahko bi ga potiskal človek, kot vidiš še sedaj branjevke v Ljubljani ali vlekel kak osliček.
Zakaj ne znamo tega promovirat, mi ni jasno.
Aja, zato ker to spet ni naše, ker smo prišli šele v 6. stol, pa kdo nam je tako opral možgane?
Vprašaj enega Nemca ali Italijana, če so od kje prišli, ne, oni so že od dinozavrov naprej staroselci, samo mi, Slovani, da smo prišli iz nekih močvirij, smešno, a še vedno vžge.
SamoRes
# 21.04.2018 ob 08:20
Genske raziskave so potrdile naš slovanski izvor, a nekateri psevdoznastveniki in politiki ga še naprej zanikajo.
Te odstotke je Zupan primerjal z deleži pri drugih narodih. Neizpodbitno je ugotovil, da smo Slovenci po sestavi kromosoma Y v povprečju še najbolj podobni Slovakom, Čehom in – presenečenje za vse nasprotnike arbitraže – Hrvatom ter da »homogeni genetski sklad zahodnoslovanskih populacij in slovenske populacije kot celote potrjuje obstoj skupnega genetskega jedra, iz katerega so se razvili sodobni slovanski narodi Srednje Evrope«.

In še zanimivost – kot piše Zupan, Slovani imena po vsej verjetnosti niso dobili iz latinskega 'sclavi' oziroma 'sužnji', kot so trdili fašisti in drugi zagovorniki slovanske »podčloveškosti«, temveč so ga izpeljali sami iz besede 'slovo', ki je pomenila 'govor'. Plemena, ki so govorila isti jezik, so se torej imenovala 'Slovani', tujce, ki ga niso razumeli, pa so imela za neme ljudi, torej 'Nemce'.
veza
# 21.04.2018 ob 10:50
Monopattern
# 21.04.2018 ob 10:31

za Madžare se ve, kdaj so prišli v Panonsko nižino, kjer s(m)o prej živeli Slovani, Blatno jezero je sedaj Balaton, Bolgari so tudi prišli in se asimilirali s Slovani, so pa temnopolti, prevzeli so Slovanski jezik, na našem področju pa ni bilo velikih sprememb, jedro prebivalstva je tisoč letja ostalo enako.
Vsako obdobje pa je prineslo določena mešanja prebivalstva, jasno, ženski del populacije pa je zagotovo originalen, če se malo pošalimo.
Monopattern
# 21.04.2018 ob 10:31
Genske raziskave kažejo, da večina genov slovencev izvira iz časa vsaj 10.000 let nazaj. Lahko, da smo vmes menjali imena, vendar velikih etničnih sprememb ni bilo. Saj tudi Madžari nimajo Madžarskih genov, ker se je tista zavojevalska manjšina asimilirala in od nje so obdržali ie in jezik. Ista situacija je v Bolgariji.
veza
# 21.04.2018 ob 14:43
Pogrešam eno primerjavo tega novega deblaka s čupo, ki so jo uporabljali naši ribiči iz Barkovelj, Križa, Sesljana za ribolov na morju.
veza
# 21.04.2018 ob 14:40
HOR
# 21.04.2018 ob 14:15

hvala za povezavo, keč je v trditivi, da smo Slovenci prišli na naše ozemlje v 6. stol. našega štetja skupaj s Slovani, ki naj bi se takrat od nekod vzeli in zasedli področja, kjer danes živimo. In da smo takrat staroselce pobili ali izgnali.
Druga teorija pravi, da smo Slovani staroselci na teh področjih, da so nas pa različno imenovali, da so v šestem stoletju le povzeli naše ime, Slovani, so ga pa po svoje spremenili in napisali- Sclaveni, Sclavenoi, Vendi, Slavi...
HOR
# 21.04.2018 ob 14:15
Genetski izvor prebivalcev Slovenije ni ravno jasno dodelan...
klik...
veza
# 21.04.2018 ob 08:01
Celt
# 21.04.2018 ob 07:30

tako zelo nerešeno spet ni, če bereš Ruske zgodovinarje- Temelin, je vse kar jasno.
Tu so še genetske raziskave, ki tudi ugotavljajo, da se v 6. stol. spremembe na naših tleh niso zgodile.
Naši stari zgodovinarji so študirali na Dunaju, tam so jih nafilali z Germanskimi teorijami, mlajši pa so pod parolo unitarizma zagovarjali "bratstvo i jedinstvo", ki je spet pomenilo, da smo skupaj od nekje prišli in to se vleče še naprej.
Pojav imena Slovani pa najbolj plastično opiše kronist Bobiensis leta 615 v delu Vitae Sanctorum Colombanum, kjer med drugim piše-
..."Termin Venetorum Qui et Sclavi Dicuntur"...
v prevodu "Veneti, ki se sami imenujejo Slova(e)ni".
Gre za spoznanje, da ljudje, ki so jih tedaj splošno imenovali Veneti, se sami sebe imenujejo Slovani oziroma Sloveni. Pojavi se novo ime, ne pa novo ljudstvo.
Verjetno se je s temi pojmi seznanil Trubar, ko je živel v Trstu in potem zapisal - Ljubi Slovenci, ker ne vemo, ali se je to imenovanje še ohranilo do 15. stol, a to je že druga zgodba.
Isao
# 21.04.2018 ob 08:01
Meni pa je ta pobuda všeč, ker to ni nek izmišljen kičast turistični "produkt", ampak ročno izdelana replika čudovitega starodavnega plovila. Je res tako važno kdo si je to bogvekdaj izmislil?
DrMatilda
# 21.04.2018 ob 05:39
Povezava na egipčansko barko mi ni prijela, zato posebej:

https://youtu.be/5pCN7peywDw
veza
# 21.04.2018 ob 22:14
HOR
# 21.04.2018 ob 15:57

@veza
# 21.04.2018 ob 14:40

Lahko se strinjam, da zgodovina ni do konca dorečena...


in tudi nikoli ne bo, če pa primerjamo pisne vire iz spornega šestega stoletja, nihče ni nikjer omenjal naselitve nekega novega naroda na našem ozemlju in na področjih, kjer danes bivajo Slovani.
HOR
# 21.04.2018 ob 17:06
Je pa slovenščina skupaj z bretonščino med evropskimi jeziki najbolj in presnetljivo podobna staremu sanskrtu...
klik...
klik...
HOR
# 21.04.2018 ob 16:12
Kot indoevropejci imamo, kakor izgleda genetsko do sedaj, najprej slovanske in na drugem mestu keltske prednike...
klik...
HOR
# 21.04.2018 ob 15:57
@veza
# 21.04.2018 ob 14:40

Lahko se strinjam, da zgodovina ni do konca dorečena...
veza
# 21.04.2018 ob 08:15
Ljubi Slovenci
*Lubi Slovenci
veza
# 21.04.2018 ob 08:13
Isao

Je res tako važno kdo si je to bogvekdaj izmislil?

vprašaj sedanje prebivalce Egipta, kdo je zgradil piramide?
Zakaj govorit, da so pri nas živeli Kelti in Rimljani, če pa niso. Preko našega ozemlja sta tekli dve trgovsko kulturni poti, jantarjeva pot sever- jug , trgovska pot vzhod - zahod (Argonavti), veliko je bilo potujočih trgovskih karavan, če so koga pokopali na Keltski način, to ne pomeni, da so pri nas živeli Kelti.
Naši tedanji predniki so mrtve sežigali, kultura žarnih grobišč, verjetno tudi kar brez žar.
Rimljani pa so pri nas bili uradniki, trgovci, vojaki, pa še to je bilo pomešano, ker Rimljanov je bilo v Rimskem imperiju malo, "Rimljani" so bili zmes vsega tedanjega prebivalstva.
veza
# 21.04.2018 ob 07:33
DrMatilda
# 21.04.2018 ob 05:39

mogoče še dodatek, take drevake so uporabljali naši ribiči na morju, mislim tu na Slovenske prebivalce vasi v okolici Trsta, imenovali so jih čupe, eno zadnjih so prišvercali v Slovenjo in jo hranijo v našem muzeju.
Čupa se imenuje danes jadralski klub iz Sesljana, ital. Sistiana.
DrMatilda
# 21.04.2018 ob 05:39
Slovenske reke so idealne za rečne pustolovščine, a kaj, ko so navadne gnojšnice.
Tega pred 2200 leti recimo ni bilo, Jezus bi lahko pil Ljubljanico.
Je pa zanimivo primerjati naše debljake z arheološkimi izkopaninami v egiptu, pod veliko piramido so našli barčico staro 4.600 let,ki naj bi pripadla faraonu Kufuju. S takimi čolni naj bi celo pripeljali vse tiste milijone kamnitih blokov, iz katerih so zgrajene piramide, in to iz 1.000 kilometrov oddaljenega kamnoloma. No ja, ni čisto tako, takole barčico si je lahko privoščil edino faraon, sicer so tudi arabci plavali v takih idzolbenih deblih.



Vsaj nekaj se vsa tisočletja ni spremenilo, slovenci še vedno zaostajamo za svetom v tehnologiji, lol :)
Hecam se, ampak dejstvo je,odkra nismo več pomorska država in je pri nas vse preprovedano, bo razvoja rečne in morske plovbe še precej manj, pa že danes ni več bog ve kaj ostalo, čeprav smo bili očitno od nekdaj tudi mornarji.
Olorin
# 21.04.2018 ob 00:05
"Večkrat se res čudim kako največji domoljubi in nacionalisti še najosnovnejših informacij o zgodovini ne poznajo..."

Saj jih. Ampak jim niso vsec.
veza
# 20.04.2018 ob 22:05
Arheologi so v okviru projekta Navis splavili repliko 2.200 let starega deblaka, ki izvira iz keltsko-rimskih časov.

Kelti pri nas niso živeli, Rimljani pa so bili le uradniki in vojaki, vse ostalo prebivalstvo smo bili mi, Slovenci.
Kazalo