Foto: BoBo
Foto: BoBo

Kot je pojasnil namestnik direktorice za informatiko Boštjan Patej, v ZD-ju Ljubljana od 15. novembra izvajajo celovito prenovo informacijskega omrežja. Ta je povzročila nepričakovane zaplete, ki vplivajo tudi na paciente. Od ponedeljka namreč Portal za paciente ni dostopen, težave z informacijskim sistemom imajo tudi v laboratorijih.

Patej je pojasnil, da zapleta niso mogli predvideti, zaposleni pa se po njegovih besedah trudijo, da bi bile napake čim prej odpravljene in da bo pacientom znova omogočena celostna in čimprejšnja obravnava.

Družinska zdravnica in vodja ekipe za razvoj zdravstvenoinformacijskega sistema ZD-ja Ljubljana Špela Tevžič pa je v izjavi za javnost dejala, da so težave tudi s telefonskimi linijami in poudarila, da so pacienti dobrodošli, da se ob morebitnih težavah v zdravstvenih domovih oglasijo osebno. Na spletni strani k obisku zdravstvenega doma, če jim ni uspelo vzpostaviti stika z ambulanto prek portala ali elektronske pošte, pozivajo predvsem paciente z nujnimi stanji oziroma z bolečinami v prsnem košu, v trebuhu, z visoko vročino ipd.

Patej je v odgovoru na novinarsko vprašanje pojasnil, da težave niso posledice morebitnega hekerskega napada, a da so zaradi nedavnega napada na HSE spremljali tudi dogajanje na tem področju. Prav tako Patej zagotavlja, da osebni podatki pacientov niso ogroženi. Prenova informacijskega sistema ZD-ja Ljubljana naj bi trajala do konca decembra, njen končni cilj pa je izboljšanje storitev za paciente, je še sklenil Patej.