Maribor. Foto: MMC RTV SLO/Tatjana Furman
Maribor. Foto: MMC RTV SLO/Tatjana Furman

Celotna zahodna obvoznica naj bi bila zgrajena leta 2026. Prvi del zahodne obvoznice, ki zajema odsek od krožišča na Lackovi do Kardeljeve ceste, je po besedah direktorja Direkcije RS za infrastrukturo Bojana Tičarja ocenjen na okoli 20 milijonov evrov. "Ta denar smo zagotovili prej, tako da se gradnja začne že na začetku leta 2023. Obenem smo zagotovili sredstva, da se istočasno projektirata naslednji dve fazi," je dejal.

Izvajalca gradnje za prvi odsek, ki meri nekaj več kot 1,2 kilometra, sicer še niso izbrali. "Javno naročilo je odprto in v postopku preverbe. Predvidevamo, da ne bo zapletov in se bodo takoj, ko bo zime konec, lahko začela gradbena dela," je povedal Tičar.

Za naslednji dve etapi obvoznice s priključkom na avtocesto v Slivnici je bila letos poleti javna razgrnitev državnega prostorskega načrta. Na direkciji računajo, da bodo gradnjo lahko začeli takoj po gradnji prve etape.

Koliko bo stala celotna investicija, še ni znano

Zanju denar še ni zagotovljen, prav tako ni znana vrednost investicije. "Projekt še ni tako daleč, da bi imeli ocenjeno vrednost," je povedal Tičar. Za naslednji dve fazi morajo tudi še zaključiti odkupe zemljišč, medtem ko so pri prvi etapi te zadeve po besedah direktorja že urejene.

Trasa poteka pod obronki Pohorja po južni strani Razvanjskega potoka. Za križanjem z Razvanjsko cesto, pri dvorcu Betnava, se trasa usmeri proti jugu in poteka v energetskem koridorju po poljih med Razvanjem na zahodni in Tržaško cesto na vzhodni strani. Zatem se usmeri proti vzhodu, pri čemer prečka obstoječo prometnico prek viadukta med poslovno cono na severni strani in Bohovo na južni strani. V nadaljevanju poteka po severni strani Radvanjskega potoka, z viaduktom prečka železniško progo Pragersko–Maribor in se konča v novem priključku na avtocesto med priključkom Rogoza in Ptujska cesta, izhaja iz državnega prostorskega načrta, ki je bil letos poleti v javni razgrnitvi.

Minister je v izjavi za medije ob obisku kandidata Gibanja Svoboda za župana Mestne občine Maribor Vojka Flisa napovedal tudi, da so nedavno podpisali pismo o namenu za izgradnjo superračunalnika na sedežu Dravskih elektrarn Maribor (DEM). Omenil je tudi, da jim je uspelo izenačiti čas izvajanja helikopterske nujne medicinske pomoči z mariborskega letališča z ljubljansko službo. O izgradnji predora pod mestnim središčem, za katerega se zavzema ekipa aktualnega mariborskega župana Saše Arsenoviča, pa se ni želel opredeliti.