Štajerska

Poudarki

  • Civilna iniciativa zbirala podpise proti poseku
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.6 od 10 glasov Ocenite to novico!
Ptujska tržnica
Tako naj bi bila ptujska tržnica videti po obnovi. Foto: Mestna občina Ptuj

Dodaj v

Mogočnim starim cigarovcem na ptujski tržnici zaradi obnove grozi posek

Poseku nasprotuje civilna iniciativa
3. oktober 2017 ob 11:31
Ptuj - MMC RTV SLO, STA

Ptujski svetniki so na ponedeljkovi skupni seji delovnih teles razpravljali tudi o prihodnji ureditvi mestne tržnice in sklenili, da se kljub nezadovoljstvu občanov glede poseka dreves projekt nadaljuje.

Ptujska občina je lani na javnem natečaju za ureditev mestne tržnice izbrala projekt Arhitekture Krušec, ki med drugim predvideva odpravo tranzitnega prometa v mestnem središču, s tem pa širitev prostora za pešce in kolesarje. Prav mestna tržnica naj bi postala središče družabnega življenja v tem mestu. Kot pojasnjujejo na občini, so projektanti v prenovljeno območje vključili več zelenih površin, kot jih ima sedanja tržnica, površino drevesnih krošenj pa so povečali s 1100 na 1800 kvadratnih metrov. Celotna naložba je ocenjena na 4,8 milijona evrov, občina pa bo 80 odstotkov denarja črpala iz CTN mehanizma evropskih nepovratnih virov.

Civilna iniciativa zbirala podpise proti poseku
Ob predstavitvi načrtov pa je del občanov, ki se je povezal v civilno pobudo, izpostavil dvom o nujnosti odstranitve dela mogočnih starih cigarovcev. Projekt sicer predvideva, da bi od sedmih ostali dve drevesi, ostala pa bi zaradi celovitosti in funkcionalnosti tržnične površine odstranili in nadomestili z več novimi.

Predstavniki civilne pobude so tako pred začetkom seje mestnega sveta prejšnji teden županu Miranu Senčarju predali okoli 2600 podpisov občanov. Senčar je takrat dejal, da računa na kompromis, da drevesa ostanejo do izteka življenjske dobe, pozneje pa jih ne bi več nadomeščali, a si je zdaj očitno premislil.

Župan: Seja ni bila namenjena razpravi o drevesih
Po skupni seji delovnih teles je Senčar namreč povedal, da zasedanje ni bila namenjeno razpravi o usodi dreves, ampak so morali sprejeti odločitve, ki jim bodo omogočile, da razvijejo in izkoristijo zgodovinske, ekonomske, kulturne in geografske potenciale. "Vedno so se mesta razvijala okoli trgov in tržnic. Današnja infrastruktura tega ne omogoča. Prenovljena tržnica je odgovor na te izzive," je dejal Senčar in spomnil, da je že zdaj zeleno mesto, saj so samo v zadnjih letih posadili več kot 306 dreves. Ob tem je poudaril, da je evropski denar za projekt na voljo zdaj, zato se morajo izvedbe lotiti v čim krajšem času.

Ob tem je Senčar dodal, da so svetniki, člani odborov in predstavniki mestne občine ocenili, da je predlagani projekt prenove tržnice odličen, in se strinjali, da je pomemben del prenove središča mesta, ki bo življenje v mestu postavil na nove temelje. Udeleženci seje so se večinsko strinjali, da s tem za mesto izjemno pomembnim projektom nadaljujejo po zastavljenem časovnem načrtu.

Kljub temu so se na mestni občini odločili, da se še enkrat v upanju, da dosežejo konsenz tudi s civilno pobudo, sestanejo z njihovimi predstavniki ter jim skupaj z arhitektom predstavijo celotno sprejeto rešitev za mestno tržnico.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
Bormio
# 03.10.2017 ob 12:35
In kako je videti danes? Res ni mogoče objaviti fotografije trenutnega stanja, da zaznamo razliko?
miss_theory
# 03.10.2017 ob 14:10
@Homer: Kaj pa senca poleti? Očitno imaš raje razbeljeni beton in klimo. Par dreves gor ali dol, resnično vprašanje je, ali se ničesar več ne da zgraditi v stiku s tem kar obstaja (teh par dreves se gotovo da umestiti v nov načrt, ampak se noče)? Vse je treba podreti in zgraditi na novo, čemu? Me prav zanima, kaj bo naslednje na vrsti na Ptuju oz. kaj bo padlo za nov šoping center. Pa nisem noben aktivist.
evaevi
# 03.10.2017 ob 12:52
Fotografija te lahko le potre.
Da so na beton postavili kurente, je samo žalostno potrdilo več o strokovnosti, občutku in okusu
teh mojstrov iznakaževanja naših mestnih okolij.
Pa kdo za vraga jim da diplomo za ta domet pa kdo za vraga jih najema za sistematične pohabe naših skupnih javnih prostorov!?
miss_theory
# 03.10.2017 ob 12:06
Najlažje je sekati in čakati, da drevo zraste?! Po masakru nad drevesi okoli gradu - zaradi lepše vedute Ptuja - bi župan v imenu razvoja in večje površine za prireditve zdesetkal še tržnico. Res ne vidim razloga, zakaj arhitekturni biro ne more prilagoditi projekta, da ta drevesa ostanejo.
opranaglava
# 03.10.2017 ob 14:26
Isto se dogaja v Novem mestu. Podrli so drevesa in vse kar je še približno zelenega bodo založili z granitnimi kockami. Ne vem, jaz v staro mestno jedro ne grem gledat granitnih kock. Poleti pa rad posedim v senci dreves in si privoščim kakšno osvežilno pijačo. Pa tudi pogled na zelenje mi je veliko ljubši kot na sivino betona in granita. Glede nevarnih dreves, obstaja dve vrsti ljudi, ki poznajo specialno orodje, ki se ji reče žaga. Eni nimajo pojma in jo uporabljajo čisto pri tleh, drugi vedo kako se stvari streže in odrežejo samo tisto kar je nujno in ob pravem času. Po kakšnem ključu se takih stvari skoraj vedno lotevajo tisti prvi?
amigo
# 03.10.2017 ob 12:03
Tako naj bi bila ptujska tržnica videti po obnovi

Že videno tudi drugod. Kamen in beton glavna atrakcija.
mihajloo
# 03.10.2017 ob 14:59
@ bilzerian
Nisem iz Ptuja, me je pa matral firbec tako da sem si pomagal z google street view-om.
Drugače se v celoti strinjam s tabo. In pa z @evaevi tudi.
Slika predvidene nove tržnice z kurenti..? česa tako protislovnega nisem videl že lep čas.
Kurent, kot figura tradicije, kulture, zgodovine,... umeščen na betonsko plato in granitne kocke?
Hahaha za kozlat.
Belina
# 03.10.2017 ob 16:04
Samo poglejte kako je Reichenberg Arhitektura(Bogdan Reichenberg, Gregor Reichenberg, Rok Pohl, Tomaž Krištof, Sašo Rek) uničila z prenovo glavni Trg v Ljutomeru, ko so spremenili prelepi zeleni trg v betonsko sramoto, kot je dejal dr. Pavel Šerc, je tukaj šlo za urbanistični vandalizem najhujše sorte... Za ta zločin bi moral takratni župan romat za zapahe,...
čik
# 03.10.2017 ob 14:53
če gre za tiste drevesa zadej,sploh ne vem katerga motijo
mihajloo
# 03.10.2017 ob 14:26
Novica ne ponuja slike zdajšnjega stanja. Za vse ki bi vas le-to zanimalo:

https://www.google.si/maps/place/Tržnic
a,+2250+Ptuj/@46.420981,15.8719148,3a,75
y,189.4h,88.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1scwpQ-9sejekWo61fKzBXTQ!2e0!7i13312!8i6656!4m5
!3m4!1s0x476f66b5eaf32391:0x974b53429658
618b!8m2!3d46.4205575!4d15.8716241
zofija1
# 04.10.2017 ob 18:21
sodobni arhitekti, ki ponujajo samo beton in železo, s svojo asketsko vnemo ubijajo domačnost, gladijo zrcalna tla, prestavljajo stoletne energijske točke, da se človek počuti kot v laboratoriju. Stara drevesa res nimajo prihodnosti, a novih je vedno manj. Bo pa senčnikov in plastičnih stolov kar jih hočeš.
ptuj012345
# 04.10.2017 ob 07:09
Prav zanimivo je kako (predvsem) Ptujcani ne vidijo bistva. (Skoraj) 5 m€? Za trznico? Na Ptuju? Obisce jo ne omembe vredno stevilo ljudi. Aja, to bi bil prostor za prireditve. A Ptuj nima prireditev? Ocitno potrebuje se eno dobro betonsko ploscad na katero bo postavil prireditveni sotor enkrat na leto.
Skratka. Ptuj bo moral primakniti 1 m€. Glede na to kaj vse (od zelo osnovnih stvari) Ptuju manjka, je odlocitev za tako drago obnovo trznice v nasprotju z zdravo pametjo. Ni pa v nasprotju s polnimi zepi tistih pri koritu. Tistih, ki bodo izvajalcem del zagotovili dobro placana dela. Tako dobro placana (beri mocno preplacana), da provizije ne bodo nizke.
Konstanten razvoj tako ni potreben za mesto in obcane, temvec za tiste, ki o njem odlocajo.
bilzerian
# 03.10.2017 ob 14:32
@ mihajlo
pravzaprav se itaq ne bo naredilo nič novega, razen podrlo ograje in dreves, ter na novo pobarvali oboki.
in to za 5 milijonov evrov.
sosman
# 05.10.2017 ob 08:43
In ta betonski spomenik, bo povrhu stal 4-5M €. Rad bi videl te ponudbe izvajalcev, nekdo si bo spet pošteno napolnil žepe.

Za milijon bi se dalo tržnico generalno obnoviti, ohraniti drevesa, ostanek pa lahko gre za kakšno dejansko potrebno stvar. Za nujno potrebno urgenco občani sami zbirajo denar, tukaj pa milijoni niso problem. Kdo je tu nor? (retorično vprašanje)
dunbar
# 04.10.2017 ob 11:48
Glavno merilo pri izbiri projekta je bilo verjetno, da bo prireditveni šotor noter pasal, v njem pa bo lahko Severina prepevala...
ti-ne
# 03.10.2017 ob 18:11
čik

# 03.10.2017 ob 14:53
če gre za tiste drevesa zadej,sploh ne vem katerga motijo

:::::::::::::::::
Res smešno. Mogoče bodo kurenti držali marele za senco.
povzetek
# 03.10.2017 ob 15:08
"Vedno so se mesta razvijala okoli trgov in tržnic."
Mar je ta clovek prisel v 21. stoletje s casovnim strojem?
zml
# 04.10.2017 ob 21:58
Hecno, da se nekaterim (tudi sredi poletne vročine) zdijo drevesa v mestih tako nevarna, da bi jih bilo najbolje kar odstraniti. Predlagam same ravne površine, sploh pa ne kakšnih otroških igral ali avtomobilov in prometa, ker to je še nevarnejše od dreves.
whitwice
# 03.10.2017 ob 14:24
Ja pomlajevanje dreves je nujnk, ne la da se jih samo odstrani in ne nasadi novih.
Mefisto
# 03.10.2017 ob 13:08
Civilne iniciative so postale rak družbe. Namesto konstruktivnih predlogov, pa samo rušijo.
Malina72
# 03.10.2017 ob 12:38
Vsaka stvar ima svojo življenjsko dobo, na žalost tudi drevesa v mestih, ki ne razvijejo enakega koreninskega sistema kot v gozdu. Poleti je odlomljena veja na starem drevesu v Ljubljani poškodovala sprehajalko, ali ste nasprotniki pripravljeni prevzeti odgovornost, če se zgodi kaj podobnega na Ptuju?. Zelenih površin bo po novem velo več. Glavni pobudniki te zadnje inciative so kvazi umetniki, ki niso dobili dovolj pogače iz občinskega proračuna in sedaj na svoj način kontrirajo spremembam. Navsezadnje so to ljudje, ki pravijo da je mestno jedro pusto in zanemarjeno, a glej ga hudiča so pa proti novim rešitvam. Zgodovinarji so celo nasprotovali bilo kakšni ozelenitvi trga, ker zgodovinsko gledano v centru Ptuja niso rasla drevesa.
oleander
# 05.10.2017 ob 14:10
Upam, da se bodo Ptujcani uprli.
Evaevi, popolnoma se strinjam s komentarjem.
In tudi preostali, ki se cudijo, kje imajo ti arhitekti cut za prostor ...
noprou
# 04.10.2017 ob 08:30
a bomo "evropski denar" vračali, če izstopimo iz EU? kdo bo vrnil? za moje pojme tisti, ki ga je vzel, in to osebno
galoper
# 03.10.2017 ob 18:32
Bo izvajalec ista firma kot CE, ki je poškodovala zgodovinske najdbe. Je bil kdo obsojen in je že na prostosti?
Malina72
# 03.10.2017 ob 15:11
@bilzerian
- kako ne vidiš stojnic na fotografiji. Poglej še 1x. Stojnice se nahajajo pod streho.
- s prenovo bo tržnica dobila večnamensko funkcijo, kjer se bodo odvijale različne prireditve in ne bo namenjena le branjevkam
- kurenti na trgu so tam simbolično, navsezadnje so v času Kurentovanja na Ptuju vsakodnevne predstavitve etnoloških mask.
galoper
# 04.10.2017 ob 13:08
+ primos # 03.10.2017 ob 20:09
Na Ptuju je tudi kolesarska steza
pace
# 03.10.2017 ob 20:43
https://www.tednik.si/tednik/7609-ptujcani-zupanu-sporocajo-dovolj-je

"Če občina kljub podpisom ne bi pristala na to, da drevesa ostanejo, so posamezniki, zbrani v iniciativi, pripravljeni zelena pljuča mesta braniti s svojimi telesi."

Upam, da jih bodo res. Zakaj bi klicali nesrečo nad mesto Ptuj z usmrtitvijo teh dreves.?
primos
# 03.10.2017 ob 20:09
Siritev za kolesarje na trznici oz tem skupnem prostoru. Kako pa prides s kolesom do tja. Ali je kje na Ptuju kaksna kolesarska steza.
Homer.
# 04.10.2017 ob 18:27
@miss_theory
Sem kje napisal, da sem proti drevesom?
Mislim da sem jasno napisal da je treba drevesa pomlajevati.
Torej staro in trhlo posekat in posaditi novo.
bilzerian
# 03.10.2017 ob 14:29
če je že govora o tržnici, kje so stojnice?

videti pa je, da je, da ima sedanji župan iste svetovalce, kot prejšnji, saj je očitno, da je arhitekt, ki je narisal športno dvorano za 5000 ljudi prejšnjemu županu (v mestu, kjer ni niti enega kluba, ki bi igral v prvi državni ligi), sedaj narisal tudi tole tržnico brez stojnic, ampak s koranti in gledalci.
in ne razumem, zakaj rinejo tole tržnico v center mesta, če bo center mesta popolnoma zaprt za vozila, najbližje parkirišče pa je en kilometer vstran?
ali pa je tržnica narejena zato, da bodo ljudje še naprej veselo kupovali zelenjavo v trgovinah na robu mesta, branjevke s kvalitetno hrano pa bodo samevale?
alkum
# 04.10.2017 ob 14:56
Za teh nekaj dreves taki direndaj??
Kaj pa ko se je kakšen mesec ali dva nazaj odtrgala velika veja z druge strani ceste pred banko in padla dober meter zraven otroka?? Tudi ta drevesa bodo postala enako nevarna in bodo ljudje ob vsakem vetru v strahu ali kaj?
Sicer pa se temu projektu samo reče tržnica saj bo tržnica le majhen del tega projekta in bo ta prostor tudi namenjen za druge prireditve in nastope!!
garmond
# 03.10.2017 ob 13:14
Tudi Ptuj, čeprav je najstarejše mesto v Sloveniji, mora iti v korak s časom. Kot starejši Ptujčan, živim že od rojstva v tem lepem mestu, si želim sprememb, ki bi sicer kar mrtvemu mestnemu jedru, dale zopet življenje. Zato podpiram to obnovo. Sicer pa bo na sami tržnici posajeno še sedem dodatnih dreves, skupaj jih bo potem štirinajst. Zelenja v tem delu Ptuja torej ne bo nič manj kot sedaj.
Homer.
# 03.10.2017 ob 13:26
Vsi ti "eco" aktivisti, bi se morali zavedati, da je treba v mestih pomlajevati drevesa. Stara drevesa v naseljenem kraju nimajo kaj iskati, ker povzročajo škodo infrastrukturi, sama pa so nevarna ob močnem vetru.
Ampak zgleda da so za nekatere, drevesa bolj pomembna kot človek.
Skippy
# 03.10.2017 ob 12:33
Joj no eko-paničarji, drevesa zrastejo ponovno.

Če boste kdaj iz mesta zašli v gozd, boste videli ta čudež narave.
Kazalo