Štajerska
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.9 od 69 glasov Ocenite to novico!
false
Gradbeno dovoljenje je izdano. Foto: BoBo
Magna Steyr
Prihod Magne v Slovenijo so spremljali številni zapleti. Foto: EPA
VIDEO
Gradbeno dovoljenje za Ma...

Dodaj v

Za Magno Steyr v Hočah vendarle izdano gradbeno dovoljenje

Pogodba o finančni spodbudi za investicijo po podpisana 17. oktobra
5. oktober 2017 ob 16:09
Maribor - MMC RTV SLO, STA

Ministrstvo za okolje in prostor je izdalo gradbeno dovoljenje za lakirnico družbe Magna Steyr v občini Hoče - Slivnica.

Pogodba med vlado in Magno o finančni spodbudi države za investicijo v občini Hoče - Slivnica bo podpisana 17. oktobra.

Investitorju je predtem po nemalo zapletih pred kratkim vendarle uspelo dobiti pravnomočno okoljevarstveno soglasje za gradnjo lakirnice, ki predstavlja enega ključnih elementov gradbenega dovoljenja. V skladu s posebnim zakonom za izvedbo te investicije, znanim tudi pod nazivom lex Magna, ga je izdalo ministrstvo za okolje in prostor.

Gradbena dela za prvo fazo bodo predvidoma končana do konca oktobra 2019, kot glavni izvajalec pa jih bo opravljal Pomgrad.

Pripravljalna dela na terenu medtem že potekajo. Delavci državnega podjetja Slovenski državni gozdovi so tako že začeli sečnjo štirih hektarjev Rogoškega gozda, potrebno za zadostitev pogojem kmetijskega sektorja, ki v skladu s pravili zahteva zagotovitev nadomestnih kmetijskih zemljišč. Obenem na območju bodočega proizvodnega obrata potekajo tudi arheološka sondiranja.

Vlada bo dodelila tudi finančno spodbudo
Pogovore o pogodbi o finančni spodbudi pa sta vlada in Magna začeli po pridobitvi pravnomočnega okoljevarstvenega soglasja. Vlada je Magni Steyr sicer že marca sklenila dodeliti 18,61 milijona evrov finančne spodbude za investicijo v Hočah. Naložba v prvo fazo investicije, torej lakirnico, je sicer ocenjena na 146,4 milijona evrov in naj bi ustvarila nekaj več kot 400 delovnih mest.

V drugi fazi investicije naj bi Magna po napovedih ustvarila še okoli 1.500 delovnih mest, s čimer je izpolnjen pogoj najmanj 1.000 delovnih mest za podelitev spodbude za strateško investicijo, skupaj pa naj bi vrednost investicije prvih dveh faz presegla 450 milijonov evrov. V nadaljevanju se nato ob zadostnih naročilih na trgu napovedujeta še dve fazi.

Z načrti investitorja s projektom Magna Nukleus je po prepričanju vlade izpolnjen tudi zakonski pogoj glede dolgoročne ohranitve investicijskega projekta in proizvodnje v Sloveniji za najmanj 10 let od sklenitve pogodbe o izvedbi naložbe. Končni cilj naj bi namreč bil vzpostavitev polno funkcionalnega avtomobilskega obrata na območju ob mariborskem letališču, ki naj bi dopolnjeval Magnino lokacijo v bližnjem Gradcu.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
sverc
# 05.10.2017 ob 16:16
@alcatraz 18 milijonov za Magno je kaplja v morje v primerjavi z 136 milijonov za bolnišnice, ki pa jih potrebujejo zaradi nesmotrnega poslovanja.
Mefisto
# 05.10.2017 ob 16:32
Pa kaj se še zdraharji niste naveličali? Izgubili ste in to dvojno. Narod pa pridobil.
sverc
# 05.10.2017 ob 16:15
@danimmc Kako pa je dovoljenje za lakirnico dobil ADK, prav tako na vodovarstvenem območju?
GoodFella
# 05.10.2017 ob 16:34
Dobra, dolgoročna naložba v štajersko gospodarstvo, ki bo prinesla številna delovna mesta. Verjamem, da bodo tamkajšnji objekti in proizvodni procesi sledil tudi visokim okoljskim standardom. Tiste zdraharje, ki pa iz takšnih in drugačnih razlogov nasprotujejo takšnim investicijam, je treba pa preprosto ignorirati in naj se predajajo svoji zagrenjenosti.
sandi4
# 05.10.2017 ob 16:39
SF0100
No pa začnimo uvažat krompir in koruzo....

aja smo že do zdaj?!

No pa dajmo še malo več.

PS: čestitke vsem, ki boste za 700 eur in malico vohali hlape 50 let.


Boljše to kot tvojih 300€ socijalne pomoči.
Zmoki
# 05.10.2017 ob 16:39
@SF0100 Nekdo mora tudi lakirati, da imaš ti lahko nov, lep avto :)
zniranc
# 05.10.2017 ob 16:42
SF0100, v Mariboru je v marsikaterem podjetju placa 700€ znanstvena fantastika ;-) bo pa v Magni se malo vec.
KLIPAN
# 05.10.2017 ob 16:49
Ko ni investicij eni jočejo, ko so investicije spet isti jočejo.
Ko država ne spodbuja gospodarstva jočejo, ko ga-spet jočejo.
Ko je gospodarska rast jočejo, če je ni-spet jočejo.
Ko se zmanjšuje bretposelnost jočejo, ko se povečuje-spet jočejo.
Itd, itd, itd......vedno eni in isti....vemo kateri.
zniranc
# 05.10.2017 ob 16:39
alcatraz, preden cisto popenis in ven pades, si poglej koliko denarja letno da drzava enemu Revozu ;-)
humanist.si
# 05.10.2017 ob 17:46
Taisti, ki pa govorite, kako smo hlapci?! Kdo je že klical trojko?!
Guinness
# 05.10.2017 ob 19:23
Najkvalitetnejša kmetijska zemljišča na gramozu med avtocesto in letališčem, nakladanje brez osnove o strupeni proizvodnji , nakladanje o tem, kako bi lahko s to državno subvencijo s.p.-ji zaposlili xy delavcev, nakladanje brez osnove o minimalni plači, nakladanje brez osnove o tujih delavcih....neverjetno, koliko laži in podtikanj se je nabralo pri tem projektom z strani tistim, ki rušijo, ker pač niso na oblasti.

Žalostno pa je, da jim veliko ljudi celo naseda in niti nima osnovne ideje, kako nekatere stvari delujejo; npr. da takšne subvencije niso nič nenavadnega tudi drugje v tujini in da se bo ta vložek hitro povrnil...
freezbee
# 05.10.2017 ob 17:51
Dobri ste tisti ta normalni da se vam s temi pacienti bost.
Mogoce se pa bojijo da bodo morali v sluzbo?
zniranc
# 05.10.2017 ob 16:40
Albundy, kdo pa bo v Grazu delal potem? Avstrijci? Hahahaha
Guinness
# 05.10.2017 ob 19:23
Da nekdo ruši projekt, ki lahko potencialno prinese par tisoč delavnih mest in posredno gospodarsko obudi celotno regijo zaradi par političnih točk in osebnih interesov...tega se na volitvah ne sme pozabit.
sirus
# 05.10.2017 ob 18:51
Poraz za ivana.
humanist.si
# 05.10.2017 ob 17:42
Super!

Vsi nasprotniki Magne pa ste prav smešni s svojimi komentarji glede na to, da niti ne veste, da zakon o vodovarstvenih območjih dopolnjuje tudi uredba, kaj se na kakšni vrsti vodovarstvenega območja lahko gradi.

Obenem pa hočem povedati, da bo takšen projekt ogromno tudi potegnil za seboj, do več delovnih mest, višje kupne moči, itd navsezadnje do uresničitve večjega potenciala.

Magna bo podpisala pogodbo za državo, kjer se zaveže o zagotovilu vsaj 1000 delovnih mest, v kolikor hoče dobiti subvencijo 18 miljonov €.
Pa še nekaj podjetja so v zadnjih letih dobila okoli 400 miljonov subvencij tako, da so vaši komentarji tudi tukaj na majavih nogah.

Dejstvo je pa takšno; v nos vam gre, da bi se v Mariboru odprlo kako delovno mesto.
Guinness
# 05.10.2017 ob 19:26
...zaprl cementarno Lafarge v Trbovlju,ki je 100 x manj osnaževal kot bo to uspelo Magni Steyr je bil v vsem času razprav tiho.
Zastrupljena bodo vsa vodna zajetja za Mariborsko območje,zmanjkalo bo vode v zajetjih,ker alternative za črpanje vode v projektu ni, v ozračje bodo uhajale kemijske substance,katerih se ne da zajeziti,s posekom gozda se bo spremenila klima za to področje...


Lol...glede na to, kako si ta kup laži spesnil, bi se lahko pri Požarju zaposlil
PARKELJ
# 05.10.2017 ob 18:16
AlBundy
To bo šele zabavno, če bodo Avstrijci v Hoče (za nižjo plačo, se razume) poslali delat večino tistih Štajercev, ki se sedaj dnevno vozijo v Graz.


Ne, ne morejo. Pogodba o zaposlitvi lahko predvideva, da bo delavec delo opravljal v drugem kraju, vendar ne za nižjo plačo.
Bo pa zelo verjetno kar nekaj Štajercev, ki zdaj delajo v Grazu, dodatno zaslužilo, ko jih bodo (z njihovo privolitvijo) začasno premestili v Hoče zaradi uvajanja novih delavcev.
humanist.si
# 05.10.2017 ob 17:48
Kako pa vas nič ne moti ko so posekali preko 100 hektarjev gozda zraven letališča Jožeta Pučnika Ljubljana?! Tam pa nič ni.

Izgubili ste.
sistemc.
# 05.10.2017 ob 20:19
Lepo, onesnaževanje podtalnice s pesticidi in herbicidi se bo končno ustavilo.
copcop
# 05.10.2017 ob 19:03
p.s.: to je izdaja slovenskega naroda!

Morda res. Res pa je tudi, da mora slovenski narod delati, da vam lahko slovenski narod plača socijalo in penzijo.
likid
# 05.10.2017 ob 22:13
Vedno znova berem pod članki od Magne podobne komentarje tistih, ki so proti in se delajo za velike poznavalce situacije, tega področja... in vedno znova ugotavljam da ti isti verjetno v svojem življenju še nikoli niso peljali čez Trojane, kaj šele da bi kdaj do Maribora prišli. Da se ne menimo o tej lokaciji...
konkec
# 05.10.2017 ob 20:43
Da pride avstrijsko-kanadsko podjetje v Slovenijo je velik uspeh, Maribor nujno potrebuje ta delovna mesta. Zanimivo je, da niso takoj šli na Madžarsko, kjer bi bile plače še nižje.
Emmure
# 05.10.2017 ob 20:26
Zastrupljena bodo vsa vodna zajetja za Mariborsko območje,zmanjkalo bo vode v zajetjih,ker alternative za črpanje vode v projektu ni, v ozračje bodo uhajale kemijske substance,katerih se ne da zajeziti,s posekom gozda se bo spremenila klima za to področje...
pojma nimas kaj pises,nekaj na pamet,ker si jezen.bodi raje tiho,ker si pateticen.
Emmure
# 05.10.2017 ob 20:24
hvala bogi za dovoljenje!! Gremo zaj Magna zidat na hitro.
humanist.si
# 05.10.2017 ob 17:44
AlBundy

Pa mi povej za kakšno drugo podjetje, ki bi lahko gradilo tole naložbo in še nekaj, sredstva za postavitev daje podjetje. Tako je popolnoma njihova skrb komu dati posel.
aaa
# 06.10.2017 ob 07:24
In kako so dobili dovoljenje, da se lakirnica postavi na vodovarstvenem območju?

Če je lahko na vodovarstvenem območju njiva, potem je lakirnica namesto njive pravi balzam za to vodo.
Skippy
# 05.10.2017 ob 20:30
In kako so dobili dovoljenje, da se lakirnica postavi na vodovarstvenem območju?

In zdaj boste cele dneve ponavljali to kot papige?
sistemc.
# 05.10.2017 ob 20:23
@alcatraz sprašuje kateremu zasebnemu podjetju je vlada na lepe oči dala 18 mil eur.

Javni razsvetljavi Ljubljana, in to 22 mil eur za mešanje megle o inteligentnih mestih. Takoj po prejemu teh milijončkov, se je podjetje prihvatiziralo.
veselo-na-delo
# 05.10.2017 ob 23:59
Edino pravilno naj se gradnja prične.
Jas podpiram tale projekt, da bo nekdo, (ki tu blati in nergra vse povprek) lahko v miru služil tudi in hranil družino, a gradnji pa močno nasprotuje.
zapravico
# 06.10.2017 ob 09:42
No,kočno,da se ne bo treba štajercem vozit v službo v ljubljano
tidl
# 06.10.2017 ob 09:30
Končno bomo dobili nove priložnosti za delo in posle . Upam samo ,da v Mariboru ne bodo k
dobičkonosnim stranskim poslom spustili zraven one iz Ljubljane .
tiger983
# 06.10.2017 ob 08:56
podpiram to investicijo.
ampak nevem kako bo v magni v lakirnici zaposlenih 1000, če jih v revozu v treh izmenah ni 300.
a namerava magna imet še kako montažo, karosernico...zravn?
cepc
# 06.10.2017 ob 06:23
ok prihaja magna,zdaj pa imate 2 leti časa,da izobrazite 400 ličarjev,dvomim,da jih je v celi Sloveniji toliko,pa po navadi v naprednih lakirnicah delajo roboti.
bmozet2
# 06.10.2017 ob 01:18
Samo to se vprašujem, kdo bo odgovarjal, če nas bodo spet pripeljali žejne čez vodo?
zniranc
# 05.10.2017 ob 23:41
Alcatraz, katero slovensko podjetje pa je nazadnje zaposlilo 450 delavcev? Saj slovenski privatniki dobijo denar, ce zaposlijo koga iz zavoda, potem pa te ljudje delajo za tisti obvezni predpisani cas, pa spet via zavod... daj nehaj nabijat ze enkrat.
Skippy
# 05.10.2017 ob 20:31
Pa kaj se še zdraharji niste naveličali? Izgubili ste in to dvojno. Narod pa pridobil.

Ti zdraharji so ali zastonjkarji, brezposelni in zaposleni v kaki javni firmi/sektorju.
humanist.si
# 06.10.2017 ob 16:25
izo

Kot prvo; obstaja situacija faz gradnje tovarne. Zagotovljena je tudi že druga faza, to je sestavljanje vozil in izdelovanje avtomobilskih delov. Si lahko pogledaš na spletu. V kolikor pa ti raje kampiraš na tem forumu in pišeš floSkule, ni moja krivda. Le ne spravljal s svojimi neutemljenimi trditvami ostalih komentatorjev v zmoto.
Guinness
# 06.10.2017 ob 08:16
@zakocena_je

Kot je na Večerovi javni razpravi, ki je potekala na Univerzi v Mariboru povedal Wolfgang Zitz, ki je v graški Magni Steyr zadolžen za proizvodnjo avtomobilov, bodo delavci prejeli v povprečju dobrih 15.000 evrov na leto oziroma 1275 evrov neto na mesec. Izmed zagotovljenih 404 delovnih mest v prvi fazi, jih bo okoli 50 zaposlenih v pisarnah, preostala večina pa v proizvodnji.

Potrebovali bodo tako nizko, kot tudi visoko kvalificirane delavce, v kolikor jih ne bodo dobili dovolj, pa jih bodo tudi usposabljali tako kot je to praksa tudi v Avstriji.
taubi
# 08.10.2017 ob 15:45
Zemlja v Hočah ni že 50 let prvovrstna. Mene bolj skrbi, da je bilo sploh dovoljeno tam pridelano hrano prodajati.

Obleke, AVTI, pohištvo, ...., VSE. Vse je pobarvano. Ne vem, ali tu polovica ljudi živi golih na travi. Vse to kar imate je bilo barvano. Nekje. Kako dvolični ste. Te stvari, ki so bile pobarvane drugje in so se tam zastrupili so OK.

Najbolje da JUB in HELIOS takoj dol zapremo, ker tam ves ta radioaktiven strup proizvajajo.

lp
humanist.si
# 06.10.2017 ob 16:21
pobrisan

Če te moti morda moti enostaven slog napisanih besed, moram dodati, da je bil namen tega komentarja, da bi tudi vi nasprotniki razumeli bistvo. Vendar pa glede na tvoj že kar zafustriran komentar moram reči, da sem bil žal v zmoti.
zakocena_je
# 06.10.2017 ob 04:15
Super. Višina plač delavcev me zanima. Oziroma kakšna bo plača in kakšna bo dodana vrednost na zaposlenega?
A zna kdo to pojasnit?
dejneseri
# 06.10.2017 ob 20:05
To da mora drzava subvencionirat korporacijo je ze samo po sebi dovolj smesno/zalostno.
amigo
# 05.10.2017 ob 21:50
Mi smo pravi fenomeni. Pri nas na robu naselja zgori 500 ton nevarnih odpadkov, kot na Vrhniki, pa razen onega potoka ni nobenih problemov. Zdravje ljudi se je celo izboljšalo. Pri nas ni nobenih argumentov za ali proti, ampak idiotsko nabijanje levi-desni. Janša je menda proti in zmanipulirano ljudstvo bo z navdušenjem sprejelo karkoli.
komar64
# 05.10.2017 ob 19:10
Dela pa bo izvajal Pomgrad? Jao, na Ptuju še dve leti ne bomo imeli končanega mosta čez Dravo!
@twwwter
# 06.10.2017 ob 21:59
sandi4. "PS: čestitke vsem, ki boste za 700 eur in malico vohali hlape 50 let."

K sreči se bodo lakirnice umaknile že prej. Pravzaprav bo Magnina megalakirnica ostala kot nekakšen zadnji relikt avtomobilske industrije iz preteklega stoletja. Za začetek bodo ukinili tisto lakirnico v Gradcu (o tem bodo mediji pri nas molčali), nato pa še številne druge, predvsem tiste sredi gostega prebivalstva zaradi prevelikega tveganja številnih odškodnin v primeru ekološke katastrofe. Tudi Revoz utegne zapreti svojo in pošiljati preostanek delov na lakiranje v Magno.
Kompozitni materiali, ki so veliko lažji od pločevine in bodo pri električnih avtomobilih odigrali odločilno vlogo, se ne dajo kvalitetno lakirati, zato jih obarvajo z dodatki že v času izdelave. Lakirnice bodo postopno izgubljale posel in jih bodo ukinjali, preostanek delov pa pošiljati drugam. V Magno na primer, in ne bi me čudilo, če bo čez desetletje ta nova lakirnica ostala edina v Evropi ali širše, ki bo barvala le še preostale avtomobilske dele, ki morajo biti kovinski, vsa povezana ekološka tveganja pa bodo tako koncentrirana v Hočah.
Tega si nisem izmislil sam, zadeva pa je zelo podobna zgodbi TEŠ6 v odnosu do cene lignita. Elektrarna je postala nerentabilna, še preden je začela resno obratovati, nekaj podobnega se utegne zgoditi tudi z megalakirnico.
Slovenija pa bo še kar nabirala take relikte, ker česa drugega od pravnikov in družboslovcev, ki nam vladajo, niti ni pričakovati. Oni se zanesejo le na tisto, kar so o industriji poslušali v osnovni šoli. Razumljivo.
izo
# 06.10.2017 ob 13:46
ampak nevem kako bo v magni v lakirnici zaposlenih 1000, če jih v revozu v treh izmenah ni 300.

ne bo jih, ne se bat. to so floksule za narod..
galoper
# 06.10.2017 ob 10:02
Je možen sovražni namen v obliki uničevanja poljskih površin in ozračja?
pobrisan
# 06.10.2017 ob 08:43
humanist.si

Magna bo podpisala pogodbo za državo, kjer se zaveže o zagotovilu vsaj 1000 delovnih mest, v kolikor hoče dobiti subvencijo 18 miljonov €.
-----------------

Hahahahahaha...... in ti drugim očitaš da so smešni.....
pikimelkijad
# 05.10.2017 ob 23:10
POMGRAD bi raje v normalnem času končal obnovo Ptujskega mostu,da lahko ljudje normalno živimo!!!ne pa da si še nakopljeno na glavo tak projekt!!!
Kazalo