Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 70 glasov Ocenite to novico!
Rešimo Sočo! je bil eden izmed napisov, ki so jih imeli protestniki. Foto: Mojca Dumančič
Roku Rozmanu in njegovi ekipi gibanja Balkan Rivers Defence so se pridružili kajakaši in raftarji iz vse Evrope in celo Avstralije. Vsi so bili enotni – Soče in Učje ne damo … Foto: Mojca Dumančič
Posoška športna podjetja, kajakaške šole, kajakaši, številni drugi vodni navdušenci in ekologi so namreč "združili vesla" v protest proti gradnji hidroelektrarn v zgornjem toku naše smaragdne lepotice in na njenih pritokih. Foto: Mojca Dumančič
VIDEO
Protest proti gradnji ele...

Dodaj v

Tristo kajakašev in raftarjev zahteva umik načrtov za HE Učja

Veslali za Sočo in Učjo
4. avgust 2018 ob 21:33
Nova Gorica - MMC RTV SLO

Kljub osvežujoče hladni Soči je bilo popoldne v njenem zgornjem toku izjemno vroče ... Posoška športna podjetja, kajakaške šole, kajakaši, številni drugi vodni navdušenci in ekologi so namreč "združili vesla" v protest proti gradnji hidroelektrarn v zgornjem toku naše smaragdne lepotice in na njenih pritokih.

Gre za protest v okviru gibanja Balkan River Defence, ki ga vodi mednarodno priznan športnik in ekolog Rok Rozman. S protestno plovbo med Srpenico in Trnovim zahtevajo predvsem umik namere za elektrarno Učja, za katero imajo Soške elektrarne načrte že pripravljene!

Poleg vesel so vsi, ki jim za Sočo ni vseeno, v rokah držali tudi zgovorne transparente (na fotografijah) … Protest je povzel pobudnik Rok Rozman: "Akcija ima osrednje sporočilo – da povemo Soškim elektrarnam, da resnično ne bomo več trpeli teh idej o jezu na Učji in na zgornji Soči. Zakon o Soči, ki velja, resda ščiti to našo reko in njene pritoke. Toda SENG (Soške elektrarne Nova Gorica, op. a.) ima že pripravljene načrte za elektrarno in 40-metrski jez na reki Učji, na vitalnem pritoku Soče. Zavedati se moramo, da je reka kot drevo. Pritoki so reki kot veje drevesu … Če začnemo sekati veje, bo drevo umrlo. Isto je pri reki."

Protestniki iz vse Evrope
Roku Rozmanu in njegovi ekipi gibanja Balkan Rivers Defence so se pridružili kajakaši in raftarji iz vse Evrope in celo Avstralije. Vsi so bili enotni – Soče in Učje ne damo … Po končanem protestnem spustu so kajakaši in kajakašice iz Nizozemske, Nemčije, Avstrije, Italije in še drugih držav povedali: "Tu sem, ker mi za reko ni vseeno. Jezovi uničujejo biotop. Poiščimo druge energetske vire, saj jih imamo – sonce, veter, geotermalna energija …" "Prišli smo podpret Roka Rozmana, saj poznamo njegove odmevne akcije za evropske reke. Bori se za naše potomce …" "Evropa jezove ruši, energetski lobi bi jih pri vas gradil …" "Ne bomo popustili, naš glas se bo slišal!" Slišali smo tudi predloge, kot je povedal Dejan Kerin: "Dajmo obnovit elektrovode, kjer lahko pridobimo vsaj tri odstotke na nacionalni ravni. Dajmo obnovit obstoječe hidroelektrarne, kjer lahko prihranimo tudi deset odstotkov. Novih hidroelektrarn res ne potrebujemo!" Glasni so bili tudi domačini – Matija Jarc je odločen: "Mi naše reke ne damo. Ne zgornje Soče ne Učje. Naši očetje so se v sedemdesetih letih uprli gradnji elektrarn na zgornji Soči in so uspeli. Tudi mi bomo vztrajali do konca – dokler Soča s pritoki ne bo zaščitena!"

Soške elektrarne vztrajajo
Roko nad reko ima seveda država. Ne ministrstvo za okolje ne ministrstvo za infrastrukturo ne načrtujeta elektrarn niti na zgornji Soči niti na Učji. Soške elektrarne Nova Gorica, SENG, pa vztrajajo … Rajko Volk, direktor tehničnega sektorja na SENG-u: "Seveda. Hidroelektrarna Učja je eden izmed projektov, ki ga načrtujemo, ni pa trenutno gradnja mogoča." Na naše vprašanje – zakaj pa so pripravili načrte, če gradnja ni mogoča, Volk odgovarja: "Mi stalno načrtujemo. Imamo dosti načrtov v predalih za naprej. Energetsko so namreč zanimivi." Pred protestnim spustom po Soči so iz Soških elektrarn poslali še pisno potrditev, da o HE Učja resno razmišljajo: "Soške elektrarne Nova Gorica načrtov, povezanih s projektom gradnje HE Učja, iz razvojnih dokumentov družbe zaenkrat ne bodo umaknile. Gradnja te elektrarne je namreč pomemben del našega poslanstva, ki je v nenehnem preverjanju različnih možnosti energetske izrabe vodotokov. Upoštevati pa moramo tudi direktive EU, ki nam zapovedujejo doseganje 25-odstotnega deleža obnovljivih virov energije v energetski bilanci Slovenije. Končna odločitev o gradnji HE Učja bo seveda stvar širšega konsenza in vključevanja vseh deležnikov, ki jih ta projekt zadeva."

Besedni boj
Soške elektrarne so v pisni izjavi prst še dodatno usmerile v ekologa in borca za reke, v Roka Rozmana. Zapisali so: "V Soških elektrarnah Nova Gorica in v krovni družbi HSE odločno zanikamo vse obtožbe Roka Rozmana glede domnevnega zastraševanja zaposlenih in okoljevarstvenikov. Gre ne le za čiste izmišljotine, temveč za navadne neresnice brez oprijemljivih dokazov. Verjamemo, da širša javnost propagandi Roka Rozmana, ki sicer ima očiten cilj, ne pa tudi konkretne in z dejstvi podprte vsebine, ne bo nasedla." Rok Rozman nam je povedal, da je nad tem zapisanim milo rečeno – začuden: "Soške elektrarne so se očitno spravile na raven osebnega obračunavanja. Tega nisem pričakoval. Mi z našimi akcijami, našimi protesti, le opozarjamo, da so tudi drugi viri energije, in da moramo pustiti naše reke dihati. Upam, da bomo vendarle povabljeni na skupne pogovore o usodi naše smaragdne lepotice, naše Soče. Da bodo v Soških elektrarnah zmogli toliko odprtosti, demokratičnosti, da se lahko skupaj usedemo za mizo. Mi in oni. In da oboji damo argumente za in proti zajezitvam na skupno mizo."

Septembra še ena akcija
Rok Rozman, nekdanji veslaški olimpijec, zdaj biolog, naravovarstvenik in ekstremni kajakaš – že leta z veslom odločno brani reke. Spomladi 2016 in 2017 je skupaj s svojo ekipo izpeljal dvakratni Balkan Rivers Tour, zdaj pripravlja tretjo "balkansko rečno turnejo". Gibanje je poimenoval Balkanska rečna obramba – Balkan Rivers Defence. "Balkan Rivers Tour 3 bo v znamenju pozitivnih protestov proti gradnji približno 2.700 novih jezov. Šli bomo v obratni smeri. Začeli bomo 7. septembra v Albaniji, končali pa 8. oktobra v Ljubljani. Zajeli bomo prestolnice sedmih držav. Ljudi želimo ozavestiti, da je prihodnost v njihovih rokah. Če se bomo skupaj uprli, potem bomo uspešni. Narava in reke nam bodo hvaležni. Vem, da smo trn v peti vsem energetskim 'kravatarjem', toda nas ni strah. Ne bodo nas utišali ne z grožnjami ne s klevetanjem. Postajamo vse močnejši," je po protestnem spustu od Srpenice do Trnovega še povedal Rok Rozman.

Foto: Mojca Dumančič, Carmen Kuntz, Katja Jemec, Katja Pokorn

Mojca Dumančič
Prijavi napako
Komentarji
Lesnikovsok
# 04.08.2018 ob 22:07
pravi novinar bi dal sliko kjer naj bi bil jez... mogoče še kakšnen zemljevid kjer bi bilo vrisano... skoraj vsak članek je treba še google uporabljat da se sploh najde dejstva
samy joe
# 04.08.2018 ob 22:02
Podpiram protest!
HOR
# 04.08.2018 ob 22:54
V Sloveniji je bilo leta 2017 v prenosni in distribucijski sistem prevzetih ca. 15000 GWh električne energije.
Povprečna letna proizvodnja HE Učja bi naj bila okoli 35 GWh.

Zaradi takšne zanemarljive malenkosti električne energije uničevati preostanek naravnega porečja Soče z okolico je bebasto in kriminalno v vseh pogledih...
In kako država ob vsem blebetanju odgovornih o ekologiji lahko sploh dovoljuje realno upanje na takšno gradnjo...!?
(Z Muro je kar podobno...)
sfc strelovod
# 04.08.2018 ob 23:33
Zgornje Posočje živi z reko oz. mu reka v zadnjih nekaj letih končno olajša življenje tudi na delu države, kjer je nasplošno življenje zelo trdo in težko.

Če kdo ne ve o čem pišem naj pride pogledat: festivali, kampi, apartmaji, hoteli... Lahko zatrdim, da je več tujih turistov (nizozemci, belgjici, nemci, francozi, čehi) trenutno v posočju kot na slovenski obali. Posočje je zgradilo turizem na zelo zdravih temeljih. Brez uničevanja naravnih danosti...ker vemo da nam to prinaša preživetje (ne meni osebno ampak dolini). Tudi turisti se obnašajo po načelu pusti tako kot najdeš. Posočje je čisto brez smeti. V gorah se ljudje obnašajo še vedno kot Ljudje (seveda se najdejo redke izjeme, katere pa družba hitro izloči).

Skratka, če uničimo zgornji del reke Soče, za mnoge beljgice in nizozemce najlepše reke na svetu, uničimo pokrajino Posočja, za mnoge nemce in čehe ter francoze najlepše pokrajine na svetu.

Kar se hidroelektraren tiče je veliko drugih potokov in privatnih investitorjev, ki bi ob bolj blagi zakonodaji male hidroelektrarne že imeli postavljene. Z res minimalnimi posegi v naravo.Osebno poznam primer vlagatelja, ki se je 6 let bavil z papirologijo in potrošil verjetno 200000 eur za to da je dobil vsa dovoljenja. Žalost to

SENG bo pa kar tako brez problema začel, zgradil in s tem uničil celo dolino...samo zato da si bo lahko en požrešen direktor pripel medaljo kaj mu je uspelo pa kako je uspešen...pa ne mi zdaj o EU kvotah, ker bi jih lahko dosegli tudi drugače
rangerno1
# 04.08.2018 ob 23:01
Imajo prav! Karkoli postavljati na teh koncih bi bil brutalen poseg v naravo in velik črni madež in škoda za turizem!
opat
# 04.08.2018 ob 23:15
Vsak hoče Sočo zase. Vrnite jo naravi in soški postrvi!
hexen
# 04.08.2018 ob 22:34
Umetniške mojstrovine ponavadi dosegajo visoke vrednosti šele, ko umetnik umre. Ali mora narava umreti, da se bomo zavedali, da so najbolj vredna dela tista, ki jih je narava ustvarila, ne tista, ki jih ustvarja človek?
HOR
# 04.08.2018 ob 22:24
"..."Dajmo obnovit elektrovode, kjer lahko pridobimo vsaj tri odstotke na nacionalni ravni. Dajmo obnovit obstoječe hidroelektrarne, kjer lahko prihranimo tudi deset odstotkov..."

Točno tako. In začeti nacionalni program zmanjševanja porabe energije na enoto proizvedenega BDP, kjer Slovenija s previsoko porabo precej zaostaja za Nemčijo...!
nefa
# 04.08.2018 ob 22:49
Pred Rokom pa res kapo dol... Za razliko od (nas) gostilniških debaterjev je on vzel stvari v svoje roke.
pejtevennazrak
# 05.08.2018 ob 01:15
Kar se tiče štroma: rabimo nov blok JEK, tole na Soči bi bilo totalna brca mimo. Jedrske elektrarne najmanj škodujejo okolju, hkrati pa so najbolj donosne kar se tiče energije.

Poleg tega pa rabimo še en protest proti prevelikemu turizmu na Soči - preveč je že teh kajak organizacij in podobnega sranja. Živali in reka rabijo tudi nekaj miru.
JohnnyM
# 04.08.2018 ob 23:37
Kje lahko podpišem peticijo?
Galaxy0312
# 04.08.2018 ob 23:10
Raje bi par veternic postavili.
artoum*2
# 04.08.2018 ob 22:23
ma ni mi jasno. nisem sicer prebral članka ,ampak vseeno.a res ni ene reke nekje blizu , da bi zadevo zajezili. lih na Sočo so se morala spravit.
AlFe
# 04.08.2018 ob 23:38
Ta elektrarna bo dajala elektriko za nekaj kavnih mlinčkov.

Seveda je ta izjava pretirana, da dobite občutek, koliko elektrike bo proizvedla. Praktično nič! Bo pa to točka za pretakanje davkov v privatne žepe.
ozzie
# 04.08.2018 ob 23:17
Energetski lobij bi morali enkrat prizemljiti. Ker so v 100% državni lasti naj sprejmejo še plačni sistem državne uprave. Bravo za naravo!
nefa
# 04.08.2018 ob 22:46
Bravo!!!
abcabc
# 05.08.2018 ob 08:58
Zakaj pa so vsi napisi v angleščini? Po eni strani tako nasprotovanje ZDA, po drugi pa angleščina na vsakem koraku. Malo se zamislite nad svojim početjem. Razen če čakate na vlado Velike Britanije in ZDA, da uredita zadevo glede hidroelektrarne.
58rajko
# 04.08.2018 ob 23:08
Na potok postavljat elektrarno. To pa je katastrofa
kamnosek
# 05.08.2018 ob 08:24
Soške elektrarne bodo čez deset let v popolni lasti tujega kapitala, elektriko bobo prodajali v Italijo.
Slovenska država bo dobila drobiž, posredniki pri prodaji si bodo napolnili žepe. Domačini pa ne bodo imeli od vsega skupaj nič, izgubili bodo reko za vekomaj.
Tuljava
# 05.08.2018 ob 09:04
Nekdo je napisal, češ, en jez na Učji bo samo za 10% zmanjšal pritok Soče, drugi da itak ne bo razlike ipd...
Povsem preprosto je, občina/država se morata odločiti ali se gremo turizem v Posočju ali pa se ga ne gremo, samo to.
Če se gremo turizem, potem ne smemo dopuščati posegov v naravo, ker tukaj se bo nekaj za 5% spremenilo, tam za 10%, spret drugje za 15% in na koncu ne bo od Soče ostalo nič, čeprav vsak posamezen projekt verjetno sam po sebi ne bo tak pritisk na okolje.
To da nam pa tuje firme v Posočju s športnimi aktivnostmi obrnejo 50% turizma je pa itak žalostno, da ne omenjam, da ne rabijo športnih licenc tako kot naši vodniki in firme,...
HOR
# 05.08.2018 ob 01:33
"...Upoštevati pa moramo tudi direktive EU, ki nam zapovedujejo doseganje 25-odstotnega deleža obnovljivih virov energije v energetski bilanci Slovenije..."

Toje čisto manipulativno nakladanje. HE Učja je za ta prispevek namreč zanemarljiva. Pa tudi bi naj mi zaradi EU direktiv uničevali naravo...!? Zakaj in komu na čast...!? Takšnim diktaturam iz EU se je potrebno upreti.
Sicer pa tudi Nemčija ne bo izpolnila svojih zavez glede OVE za leto 2020 in tako verjetno tudi ne za pozneje in zakaj bi morala biti Slovenija bolj papeška od papeža s hlapčevskim refleksom, sploh, ker je slovenski CO2 odtis na prebivalca znatno manjši od Nemškega. Nemčiji pa CO2 emisije kljub večanju OVE že sa skoraj desetlethe praktično ne upadajo...
Naj najprej bogati dokažejo uspešnost te OVE anti CO2 politike...!
Dodatno je slovenski in celo nemški prispevek k zmanjševanju CO2 globalno zanemarljiv.
Kakršnokoli slovensko letno zmanjšanje emisj CO2 bodo že samo Kitajci nadoknadili v nekaj urah svojih emisij CO2..
Dodatno pa je vprašljiva velikost vpliva CO2 na klimo, ki do nadalnjega ne postaja nič bolj katastrofalna...
In ob tem bi naj zaradi enega lokalnega energetskega lobija in nesposobne države unićevali naravne nacionalne zaklade.
Čas je za splošni ljudski (eko) odpor...
HOR
# 04.08.2018 ob 22:11
"...HE Učja so prvi zavrnili prebivalci KS Žaga, ker da je strah pred potresi in morebitnim poplavnim valom večji od potencialne ekonomske koristi. »Odločitev prebivalcev moramo spoštovati..."
Delo...
samogledam
# 05.08.2018 ob 08:45
Jaz mislim, da je v vseh teh letih Slovenija pokazala prebivalcem in svetu, da je sposobna poskrbeti za najbolj čisto in nevarno energijo. Nuklearka Krško dokazuje svojo visoko strokovno, varno in odgovorno pridobivanje električne energije...postavimo novo jedrsko elektrarno med Kočevjem in Ilirsko Bistrico...na Kras pa vetrnice in sežigalnico za vse Primorsko-Kraške smeti.
maverick00
# 05.08.2018 ob 09:48
Posodobit NEK oz zgradit kakšen nov reaktor.drugo je metanje peska v oči.
HOR
# 05.08.2018 ob 01:38
In ravno iz takšnih primerov, kot je ta HE Učja je razvidno, da se pri takšni OVE anti CO2 politiki ne gre za trajnostni ekološki razvoj...
rokers
# 05.08.2018 ob 09:40
Seveda se strinjam, da je Soča preobremenjena s kajaki, rafti, agencijami..Vse bi bilo treba regulirat. Uničit Učjo, ne glede na Sočo je pa kriminal - Učja je čudovit potok in ne vem zakaj bi ga bilo treba uničit. So drugi boljši, bolj ekološki načini kako pridobit energijo. Na vsako bajto solarne panele, treba je bolj izolirat stavbe, pazit na potrošnjo energije, pa dobimo takoj Učjo noter...Če se že uničuje, naj se raje naredi tam kjer je že uničeno - zgornji tok Soče ne smemo uničevat.
Marijapomagaj
# 05.08.2018 ob 09:04
Banda politična skorompirana! Ne vedo kaj je narodu zlata vredno. Pa naj kdo reče da je politika oblast ljudstva, ki dela za dobrobit ljudi.
Če dela politik občinar državni uradnik škodo ljudstvu, doživljenjska prepoved opravljanja takšnega dela, na socialo pa naj si najde službo če si jo more.
Homer.
# 05.08.2018 ob 07:48
Popravek:
1) reka Učja ni Soča
sramotko
# 05.08.2018 ob 07:23
@HOR
ja in takšna zaveza je že dolgo znana (Kyoto). In sloveska pilitika in energetika to dobro razumeta. So zgratdili TEŠ6! Zdaj pa isceji tiarih 25%....
Repec
# 05.08.2018 ob 11:56
Na soci in dravi bi bili brez hidroelektrarn, vipavci z okolico brez vetrnih, ljubljanski rogovci bi zaprli jedrsko, ekologi pa se ze usajajo nad soncnimi elektrarnami, termoelektrarne so greh.
Elektriko bi imeli pa vsi.... Jahhh, nekaj bo treba nekje postavit.
hexen
# 05.08.2018 ob 11:18
Upoštevati pa moramo tudi direktive EU, ki nam zapovedujejo doseganje 25-odstotnega deleža obnovljivih virov energije v energetski bilanci Slovenije.

Poleg tega, da so degradirana območja in površine streh prazne, namesto da bi bile gor nameščene solarne kapacitete, bi lahko kaj nareidli tudi na zmanjšanju porabe, z bolj skrbnim ravnanjem z električno energijo. Ni rešitev, da nonstop gradimo novo, po drugi strani pa električno energijo mečemo skozi okno tudi zato, ker je roko na srce, cenena dobrina.
Pa nič drugače ne delamo s hrano, bencinom, oblekami.......
Nekaj v srž bo treba sprmeniti.
Veliko se že dela na tem. Veliko ljudi je spremenilo miselnost in vedenje. Tem ljudem so skupne vrednote, da ni vseeno, kakšen svet puščamo za seboj.
GoogleMe
# 05.08.2018 ob 08:39
Ma prav bedni so vsi, še najbolj pa vodniki ki delajo za agencije v Bovcu in se nekaj borijo za čisto in neokrnjeno reko Sočo. Elektrarna je problem, kaki izliv umazanije (ki to ni seveda - primer tovarne TKK) je tudi problem, to pa da je na reki Soči vsak dan tudi čez 100 rafting čolnov s turisti pa ni problem in ne ogroža in ne onesnažuje reko. Dej dej, vse skupaj en velik lari fari. Samo za svojo rit vsi gledajo in denar!!!
HOR
# 05.08.2018 ob 13:02
@sramotko
# 05.08.2018 ob 07:23
@HOR
"...ja in takšna zaveza je že dolgo znana (Kyoto). In sloveska pilitika in energetika to dobro razumeta. So zgratdili TEŠ6! Zdaj pa isceji tiarih 25%...."


Brez TEŠ6 bi imeli v Sloveniji v vsakm primeru precej slabšo in dražjo oskrbo z elektriko. Vse hidroelektrarne, ki bi jih še lahko zgradili v Sloveniji, če uničimo še vso preostalo rečno naravo pa ne bodo bistveno prispevale k povečanju deleža OVE v Sloveniji, oziroma lahko z ustreznim zmanjšanjem porabe energije na enoto proizvedenega BDP dosežemo podoben rezultat.
Z več OVE sonca in vetra ( veter je v Slo. iluzija, ker nimamo dovolj primernega vetra...) pa bomo pridelali samo dražjo in gospodarsko slabo konkurenčno elektriko - Danska in Nemčija imata z največ OVE vetra/sonca najdražjo elektriko (skoraj 3 x dražjo) kar pa jima ublaži manjša oraba energije na enoto BDP - zato je manjšanje porabe prioriteta št 1, ne pa gradnja ekološko nedopustnih HE in na račun ostalih godpodarskih panog, kot je turizmem, v katrega se mimogrede vlaga premalo in je na razprodaji za izčrpavanje tujcem...
Ob povečevanju rabe premoga in velikem povečevanju CO2 emisij v Aziji pa si lahko časovnico Kyota nekam vtaknejo - ali velja za vse ali pa po izbiri lastne časovnice in vsi uporabljajo sporazume le dokler jim koristijo. Slovenski prispevek CO2 (ca 0,05% = 0,0005) ali varčevanje CO2 pa je na globalni ravni zanemarljivo in še nemški je dokaj majhen (ca 2,22% = 0,022)... Slovenski CO2 odtis na prebivalca pa je krepko nižiji od nemškega zato naj najprej države z visokim CO2 odtisom na prebivalca dokažejo uspešnost OVE politike in pridejo na ca slovensko raven potem pa gremo skupaj dalje, ker drugače je breme nenakopravno in nepravipčno porazdeljeno kar pa ni trajnostno...
Dodatno Nemčija že skoraj desetletje praktično ne niža emisij CO2 kljub ogromnim vlaganjem v OVE in ne bo izpolnila zavez OVE za leto 2020.
Zmanjševanje CO2 emisij pa se doseže predvsem z atomsko elektriko pa tudi s plinskimi termolektrarnami, kar dokazuje primer Francije (pol manjše emisje CO2 na prebivalca od nemških za polovično ceno elektrike), večina klima alarmističnih talibanov pa bi rada pozaprla vse atomske centrale...
klik...
klik...
McClain
# 05.08.2018 ob 07:44
V zgornjem Posočju je čudovito lepo.
Vendar: kajakaši ne dajo reke, ptičarji ne dajo Volovje rebre kjer čudovito piha vse dni, mi pa jemo žveplo od kurjenja premoga že 50 let, da imate oprane gate in šnicl na mrzlem,
izo
# 06.08.2018 ob 18:57
nisem avtomatsko proti elektrarnam ipd, ampak na sočo pa res nimajo kaj rinit 40-metrski jez, no.
los-t
# 05.08.2018 ob 07:58
Podpiram proti! Referendum, če bo treba!
HOR
# 05.08.2018 ob 13:45
Pri tej HE na Soči gre za zanemarlive promile slovenske elektrike in celo OVE elektrike, ki tako ne rešuje ničesar bistvenega v zvezi z OVE razen žepov ozke skupine...
Dodatno je Slovenija z deležem OVE nad EU povprečjem, s CO2 emisijami na prebivalca (trend upadanja) pa ca v EU povprečju (večina razvitjejših držav ima večje emisije CO2/prebivalca)
Tudi zato je sklicevanje na OVE ekologijo pri gradnji HE na Soči le perverzen kapitalski nateg...
OVE
CO2
Bombek
# 08.08.2018 ob 09:40
Se strinjam z njimi..potrebno je reko pustiti v sedanjem času in skrbeti, da bo okolje z reko ostalo čisto..! Potrebno bi bilo vse druge vire izkoristiti in možnosti z posodobitvijo obstoječih za pridobivanje energije a ne....!?
izo
# 07.08.2018 ob 16:18
zazlužel gor ali dol, našim ne prevoščite, mdetem ko italjani, čehi ipd na črno vozijo na sočo trumo turistov, ki ne plačajo nobenih taks ipd, pa še zasvinjajo za sabo po možnosti ali pa jih je treba kje potem vlečt iz kakšnega grabna.
na tak biser, kot je soča, jez ne sodi. pika.
Gepard007
# 07.08.2018 ob 00:03
Jez ne pustijo gradit oni pa so že zdavnaj ugrabili reko za svoje interese po kateri se vsak dan spusti na stotine kajakašev in raftarjev, da lahko na veliko služijo.
Vsi bi kar nekaj protestirali. Če so že proti naj vsaj ponudijo alternativo. Te pa navadno nikoli ni...
zozozo
# 06.08.2018 ob 13:10
Predstavljajmo si, da imamo že zdaj 25% pokritost z obnovljivmi viri. In predsavljajmo si, da se bo z množičnim uvajanjem električnih vozil poraba elektrike povečala samo za tretjino oz. 5000 GWh. Torej bi samo za pokritje 25% te nove porabe potrebnovali novih 1250GWh. Če bi to hoteli doseči s takšnimi elektrarnami, bi jih morali po Sloveniji postaviti še vsaj 35. Kam jih bomo pa dali? Na Hubelj? Na Šćavnico? Na Savico?

Tudi z vetrnicami si nimamo kaj dosti za pomagat, pri nas pač ni dovolj stalnega vetra, da bi se lahko šli res masovno proizvodnjo. Že sto vetrnic v Sloveniji nimaš kam postavit, da bo izplačljivo, kaj šele tisoče, ki bi jih rabili, če bi hoteli s tem narediti kaj resnega.

Torej ostane samo solarna energija. Ali pa postavit drugi blok NEK in vsaj bit preskrbljen z elektriko do nadaljnjega.
barezi
# 05.08.2018 ob 17:03
Spet nas nasilno umeščajo na Balkan!
HOR
# 05.08.2018 ob 13:56
Največji prispevki CO2...
(Slo. je tu z deležem 0,0005 = 0,05% popolnoma nepomembna...)
1q2w3e
# 05.08.2018 ob 11:00
da ne bi!!!
Nikolaj
# 07.08.2018 ob 08:32
Resnica je nekoliko drugačna.
Kajakaši in raftarji so za ohranitev Soče izključno iz razlogov, ker jim taka Soča brez elektrarne omogoča zaslužek.

Ne gre torej za varstvo narave, temveč za lastni žep.
Semin
# 06.08.2018 ob 13:01
najbrž tričetrt protestnikov sploh ne ve zakaj protest
gospod iskreni
# 05.08.2018 ob 08:12
V Sloveniji bi bilo cudno da ne bi bili proti
patriot44x2
# 05.08.2018 ob 12:49
Naslednji o ljubitelji metuljev, glist in koloradskega hrošča da uničijo gradnje elektrarne zaradi katere skorajda da ni stroškov.
Homer.
# 05.08.2018 ob 07:46
1) reka Učja in Soča
2) reka Učja je hudourniška reka in je neprimerna za kakršnekoli športne aktivnosti (morda le za par ekstremistov, ki jih tveganja ne zanimajo
3) graditev jezu na Učji ne bi Soči odvzel niti kapljice vode

Ampak kot za vsako stvar se najde nekaj nasprotnikov, ki organizirajo proteste in privabijo sledilce, ki potem "zminirajo" vse kar je koristnega za ljudi.

In ti isti bodo potem protestirali, da moramo biti "eco" in ugasniti NEK, termoelektrarne, porušiti tisto vetrnico ali dve, ker v Sloveniji premoremo le slepe ptiče, od infra zvoka pa se trese vsa Primorska......

Taki pač smo!
Apostol
# 05.08.2018 ob 10:20
Nimamo vetrnih elektrarn ,ker so ogroženi vrabci , ne smemo graditi hidroelektrarn ,ker potem bo uničena reka in take blesarije . Lepo vas prosim ali doma sploh ti protestniki ne uporabljajo elektrike. Sem proti uničevanju narave samo ljudje božji pamet v roke , tudi turizem ,ki ga letos res dobro tržimo obremenjuje okolje verjetno bolj kot kakšna hidro elektrarna ,ki daje 100% obnovljivo energijo. Pred leti sem bil na izletu in videli smo kako regulirajo reko Ren v Švici , elektrarna prav nič ne moti živalskega sveta in rib ,ker je tako narejeno , tule bodo edino na škodi tisti ,ki nimajo vse tako kot je treba v glavi.
Kazalo