Lokalne novice
Predor Karavanke je bil v osnovi načrtovan kot dvocevni predor, a je bilo pozneje ugotovljeno, da so prometne zahteve nižje od pričakovanih. Zato je bila sprejeta odločitev, da se najprej zgradi ena cev. Foto: BoBo
Predvsem v poletni sezoni se pred Karavankami vijejo večkilometrski zastoji. Foto: BoBo
Druga cev predora je nujna zaradi večje varnosti. Foto: BoBo
Predor so slavnostno odprli 1. junija 1991. Foto: BoBo

Dodaj v

Zgradili bodo tisto, kar bi morali že pred 30 leti - drugo cev predora Karavanke

Objavljen razpis za izvajalca del
31. december 2017 ob 12:09
Jesenice - MMC RTV SLO, STA

Po načrtih bo v prihajajočem letu stekla gradnja druge cevi avtocestnega predora med Slovenijo in Avstrijo, ki je nujna zaradi večje varnosti in boljše pretočnosti.

Predor Karavanke se 30 let od začetka gradnje znova postavlja v ospredje slovenske gradbene industrije. Dograditev predora bo še zahtevnejša od njegove izgradnje, in sicer zaradi medsebojnega vpliva dveh cevi, meni projektant pri številnih najzahtevnejših projektih doma in v tujini Marko Žibert.

Dograditev edinega enocevnega predora na slovenskem avtocestnem omrežju bo sočasno potekala na slovenski in avstrijski strani ter bo trajala pet let.

Investicija na slovenski strani bo presegala 180 milijonov evrov. Načrtovana prostorska ureditev na slovenski strani meje namreč obsega gradnjo nove predorske cevi v dolžini 3.546 metrov, od tega je 3.446 metrov pod zemljo, in manjkajočega dela avtoceste med vhodom v predor in obstoječo cestninsko postajo v dolžini približno 620 metrov. Dela so ocenjena na 151,6 milijona evrov brez davka na dodano vrednost.

Slovenija in Avstrija sta julija za projekt izgradnje druge cevi predora na razpisu instrumenta za povezovanje Evrope pridobili nepovratna sredstva v znesku 7,5 milijona evrov. Evropska komisija je namreč projekt prepoznala kot pomemben korak, ki bo odpravil veliko ozko grlo in hkrati zagotovil višjo stopnjo varnosti prometa skozi predor.

Največji infrastrukturni projekt za drugim tirom
Dars in upravljavec avstrijskih avtocest Asfinag sta sredi decembra objavila razpis za izvajalca del. Rok za prejem ponudb je 13. februar 2018. Ob uspešno izvedenem razpisu bi bila lahko pogodba z izvajalcem del nato podpisana v prvi polovici prihodnjega leta, predvidevajo na Darsu.

Kot je pojasnil minister za infrastrukturo Peter Gašperšič, se predvideva, da bo gradnja trajala pet let. Nato bodo promet preusmerili v novo predorsko cev in bo sledila prenova obstoječe cevi. "Do dvosmernega prometa bo tako treba še kar nekaj časa potrpeti," je dejal in dodal, da je to trenutno največji infrastrukturni projekt takoj za drugim tirom železniške proge Divača-Koper.

Izvedbo bo spremljala tudi Občina Jesenice, ki je zaradi varovanja obstoječe infrastrukture podala nekaj svojih zahtev ob gradnji. Kot je povedal jeseniški podžupan Miha Rebolj, je občina v postopkih pred izdajo gradbenega dovoljenja dosegla maksimum in se dogovorila z investitorjem, da sprejme njene pogoje.

"Opozorili smo na nekaj zadev, kar se tiče monitoringa, in zahtevali, da se v ta velik projekt vključi tudi nekaj povezanih infrastrukturnih projektov. Vse z namenom, da v času gradnje in po njej obstoječa infrastruktura ostane v takšnem stanju, v kakršnem je, ali pa še boljšem," je pojasnil Rebolj in dodal, da je zdaj na občini, da uresničevanje teh zahtev budno in dejavno spremlja.

Sprva načrtovali dvocevni predor, a so si premislili
Predor, ki povezuje Slovenijo in Avstrijo, je najdaljši slovenski cestni predor. Od portala do portala meri 8.019 metrov, pri čemer je rudarske dolžine 7.864 metrov, na slovenski strani pa predor meri 3.750 metrov. Njegova gradnja se je začela avgusta 1986. Za preboj, za katerega je bilo porabljenih 274 ton eksploziva, je 213 delavcev potrebovalo 1.021 dni.

Celotna gradnja je trajala pet let. Predor so tako slavnostno odprli 1. junija 1991.

V dobri četrtini stoletja obratovanja predora je skozenj peljalo že krepko čez 50 milijonov vozil, promet pa vseskozi narašča. Ena cev, skozi katero je promet urejen dvosmerno, ni dovolj zmogljiva za zdajšnje prometne obremenitve, pri čemer nastajajo zastoji zlasti ob koncih tedna v glavni turistični sezoni ter ob večjih praznikih, in sicer tako na slovenski kot avstrijski strani.

Predor Karavanke, ki je bil ob izgradnji deveti najdaljši avtocestni predor v Alpah in 16. na svetu, je bil že v osnovi načrtovan kot dvocevni predor, a je bilo pozneje ugotovljeno, da so prometne zahteve nižje od pričakovanih. Zato je bila sprejeta odločitev, da se najprej zgradi ena cev.

Izreden porast sezonskega prometa skupaj z nekoliko neposrečeno rešitvijo prezračevanja in nerešenim konceptom evakuacije pa so že po dobrem desetletju od odprtja predora privedli do odločitve o nujnosti nadgradnje predora. To je pospešila še evropska direktiva.

Tudi nadgradnja železniškega predora
V času izgradnje druge cevi avtocestnega predora Karavanke je v načrtih tudi varnostno-tehnična nadgradnja železniškega predora Karavanke, ki ga bosta prav tako skupaj financirali Slovenija in Avstrija. Državi sta za izdelavo investicijske in projektne dokumentacije, ki bo potekala v letu 2018, pridobili tri milijone evrov evropskih sredstev.

Ocenjena vrednost nadgradnje celotnega projekta skupaj z investicijsko in projektno dokumentacijo je 115 milijonov evrov, od tega je slovenski delež okoli 50 milijonov evrov. Predviden začetek gradnje je leta 2020, konec pa leta 2021.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
Evening News
# 31.12.2017 ob 13:01
Tehle 7,5 mil eur od EU je pa slaba šala. Hrvati so pokasirali 80% za njihov mosta na Pelješac (če bo dejansko tudi zgrajen)... Karavanke pa so ozko grlo... Kje ste lobisti iz Bruslja?????
zamudnik
# 31.12.2017 ob 12:38
Če razumem prav, so Jesenice že uradno napovedale delanje problemov. Se bo naknadno priključila še katera občina, ki bi ji prišel prav kak milijonček za okoljevarstvene bolečine? Pa za lisice, ki morda ravno tam marširajo na kure, se bo kdo spomnil, nekdo pa bo seveda ugotovil, da bi zadeva lahko pripomogla v predvolilnih bojih, in bo malo porovaril še zaradi tega. Pestro bo, skratka.
presenečen
# 31.12.2017 ob 12:14
Investicija na slovenski strani bo presegala 180 milijonov evrov.

Se pravi da bosta drugi tir in predor Karavanke, skupaj stala toliko kot TEŠ 6, ki dela samo zgubo?

Take investicije kot so drugi tir in predor, imajo multiplikativne učinke na gospodarstvo, kar pa lahko za teš 6 močno dvomimo..
jk11
# 31.12.2017 ob 12:34
To pa je ena infrastrukturna investicija, ki pa res ne bi smela biti sporna. Že iz kriterijev povečanja prometa in ne nazadnje varnosti.
30
# 31.12.2017 ob 12:54
"...nepovratna sredstva v znesku 7,5 milijona evrov. Evropska komisija je namreč projekt prepoznala kot pomemben korak, ki bo odpravil veliko ozko grlo in hkrati zagotovil višjo stopnjo varnosti prometa skozi predor."

Projekt je za EU tako pomemben, da bodo priskrbeli celih 4,7%... UAU... Farsa
smbu
# 31.12.2017 ob 12:51
bo sočasno potekala na slovenski in avstrijski strani

HAHAHA, Avstrijci so že dobro zavrtali v goro in to že pred kakega pol leta, če ne še več. Mi se še vedno prepiramo, komu bo več padlo v žep.
mertseger
# 31.12.2017 ob 14:20
Jaz predlagam najcenejšo in najhitrejšo rešitev. Prepustiti vse avstrijcem mi samo plačamo svoj del obveznosti.
gerza
# 31.12.2017 ob 12:38
Se pravi da od 80. let 20. stoletja do danes hitrost gradnje ni napredovala čisto nič? Bi pričakoval da bi danes z vso modernejšo opremo in tehnologijo potrebovali manj kot 5 let...
Miki Mause
# 31.12.2017 ob 12:21
Objavljen razpis za izvajalca del

Medtem so avstrjici že končali gradnjo avtocestnega viadukta iz predorske cevi.
topol
# 31.12.2017 ob 16:21
Ena zelo pomembna in potrebna investicija za večjo pretočnost je v Ljubljani povezava med primorsko in gorenjsko železniško progo. Vsi vlaki, ki vozijo iz Gorenjske na Primorsko morajo v Ljubljani ustaviti in lokomotivo namestiti na drugo stran. To znese takoj pol ure časa.
Ta kratek odsek dolžine manj kot 500 metrov ne bi stal veliko in bi zelo izboljšal hitrost tovornega prometa. Ker so vlaki dolgi, bi bilo poleg tega tivolskega loka, nujno zgraditi še drugi tir do postaje Vižmarje, da bi lahko vlaki počakali, če je potrebno in ne zaprli cele proge in se tudi srečevali. Nato pa drugi tir na Gorenjsko najbolje kar po etapah od postaje do postaje. Veča kot ga bo, večja bo pretočnost.
Komentar je nekoliko za drugo temo, vendar pa se tiče prometne politike v državi. Minister razlaga, da bodo vse težave rešene z drugim tirom in tema predoroma, pozablja pa na marsikaj enako nujnega. Pol ure časa prihranka za vsaj 20 vlakov dnevno je veliko.
zvrc
# 31.12.2017 ob 13:51
Samo, če Vili Kovačič spet ne bo zbral podpisov ali pa Duhovnik pogruntal kakšne strojniške rešitve.....
oziris.va
# 31.12.2017 ob 12:28
Bolje pozno kot nikoli ali kaj je že?
norabassayou
# 31.12.2017 ob 14:15
Vili Kovačič bo že našel alternativo (počasni pas na Korensko sedlo, asfaltiranje železniškega predora,...).
bori
# 31.12.2017 ob 13:09
Celotna gradnja je trajala pet let. Predor so tako slavnostno odprli 1. junija 1991.

Še dobro, da so to zgradili 'komunisti' takrat.. sicer bi deset komisij še danes pripravljalo dokumentacijo.
No, menda je tam bogato nahajališče bitcoinov.. tako da rudarjev danes ne bo manjkalo. Deset dni bo menda dovolj. Reke so polne in dve HE bosta dovolj za mining machines in potrebo po elektriki. Simpl. Potem pa še drugi tir kriptirati.
Mefisto
# 31.12.2017 ob 12:36
@Miki Miska

Logicno. Brez tega ne bi mogli zaceti gradnje predora
jzvbrt
# 31.12.2017 ob 13:42
In po tridestih letih država še vedno ni do konca obnovila ceste skozi Jesenice, kot je obljubila ob odprtju predora. Ta cesta je bila namreč pred odprtjem predora glavna prometnica proti Kranjski gori, Italiji in Avstriji in je bila že takrat popolnoma uničena. Še danes je sramotni spomenik malomarnosti države in nesposobnosti njenih uradnikov. Pa tudi vseh jeseniških občinskih oblasti od 1991 dalje, ki so tako zanemarjanje dovolile.
monte
# 31.12.2017 ob 14:47
Highland: "Enako velja za hitro cesto Vrtojba-Razdrto, odstavni pas. Vinjeto placujemo zanjo pa kot da je dejansko AC..."

Vinjete ne plačuješ za posamezen cestni odsek. Če se pa voziš samo po navedenem odseku in ti ni všeč, se pa ne vozi po njej... in ti tud vinjete ne bo treba kupovati...
firtoh
# 31.12.2017 ob 14:31
mertseger
Taka rešitev bi bila idealna,edino v žep se ne bi dalo nič vtaknit.Zato tega filma ne bomo videli
Gepard007
# 31.12.2017 ob 12:37
Končno!
skuggi
# 31.12.2017 ob 18:17
Amigo
Verjetno ni vseeno ali vrtas v ilovico ali pa v zelezo . tudi cena izgradmja km avtoceste ae elo razlikuje od terena kjer tece
antitrust
# 31.12.2017 ob 14:13
7,5 mio ??
Hrvatarjem pa skoraj komplet znesek za peljaški most....
vr4b3c
# 01.01.2018 ob 12:20
@soc: za razširitev obzorij ti predlagam, da se po avtocesti pelješ od klagenfurta (do sem najbolje, da greš čez ljubelj, fenomenalno kvalitetna cesta na avstrijski strani, res) proti dunaju in uživaš v prvorazredni gradnji z omejitvami 100, 80, 60, z dodanim bonusom sekcijskih radarjev. Gradnja cest je v k*rcu praktično povsod v našem sosedstvu.
Skippy
# 31.12.2017 ob 18:20
Prekmurska AC funkcionira brez odstavnega pasu, tega pojma pa ne poznajo niti v ZDA.

Po celi Evropi imaš AC brez odstavnih pasov in vse normalno, logično, funkcionira, saj se zelo malo avtov kvari. Predvsem nove AC v tujini so brez odstavnih pasov, saj jih zaradi informatizacije in portalov dejansko niti ne rabiš več.

Ko se v Nemčiji na avtocestah brez odstavnega pasu zgodi nesreča, se aktivirajo portali, te opozorijo in preusmerijo dol z avtoceste. Problem solved.
bori
# 31.12.2017 ob 13:33
Tunel bi lahko izkopali vojaki. Naši bi kopali v Avstriji, avstrijski na naši strani. Tako bi oboji dobili dodatek za delo v tujini.
Za teše, tire ipd bi ddv lagko dvignili na 200%.. da bi bila dodana vrednost še večja, država bi pa pobrala več davka od projekta, ki ga financira.
Napredujemo.. v novo leto in nove zmage..
Skippy
# 31.12.2017 ob 18:15
Enako velja za hitro cesto Vrtojba-Razdrto, odstavni pas. Vinjeto placujemo zanjo pa kot da je dejansko AC...

Kaj te muči? Vinjeto plačuješ za avtoceste in hitre ceste. Kot povsod drugje.
mihael1
# 31.12.2017 ob 15:04
Nisem zasledil podatka koliko vozil gre dnevno skozi predor. Ta podatek pa je osnova za tak clanek.

Pred 30 leti sigurno ni bilo prometa za dvocevno predor, sedaj pa je potreben ob praznikih in poletnih vikendih.
No, ko ga bodo dogradili , bo potreben vsak dan.
martin112
# 31.12.2017 ob 14:16
Kar se tiče pogojev Jesenic - verjetno je problem bolj v obremenjevanju cest. Tovornjak za tovornjakom, ko bo tunel zgrajen bodo pa ostale razrite ceste.
skuggi
# 31.12.2017 ob 14:09
Altair
Se verjetno ksj dosti nisi vozil skozi tunel. Se sedaj , ko je zarsdi beguncev bilo nekaj kontrole na avsyrijski strani, so kolone nastajale edino zaradi nepretocnosti in placila tunelnine
sejnik
# 31.12.2017 ob 19:39
@Atair
Druga cev je obvezna zaradi EU zakonodaje, drugače plačamo kazen: če je predor nad določeno dolžino in nad določenim letnim prometom, mora imeti dve cevi do leta xy in pika. Zato debata o tem projektu (da ali ne) nima pomena.
amigo
# 31.12.2017 ob 17:37
Malo sem se ozrl okoli. Tunel Mala Kapela na AC Zagreb-Split je dolg okoli 5700 metrov. čas gradnje 3 leta (2002 do 2005). Cena izgradnje 550 mio. Kun kar je 73 mio. Eur. Naš del tunela je dolg 3546 metrov, stal pa naj bi 150 milijončkov. Meter tunela Mala Kapela je tako stal 12.800 Eur, meter tunela Karavanke (naša polovica) pa naj bi stal 42.500 Eur, se pravi za 332% več. A se pripravlja kakšen nov rop državljanov? Cene naših AC in tunelov so nenormalne, Primerjajmo še čas gradnje. Gradnja enega metra tunela bo pri nas trajala še enkrat dalj kot na Hrvaškem. Še nekaj, tunel Mala Kapela je projektiran in zgrajen po avstrijskih normativih za gradnjo tunelov. Tega ne more razumeti nihče, pri zdravi pameti.
d_a_r_k_o
# 31.12.2017 ob 16:18
Kako bo tokrat izpadla izvirska voda.
Geres*
# 01.01.2018 ob 21:00
Zgradili bodo tisto, kar bi morali že pred 30 leti

Saj lepo in prav. Ampak tudi korošci in prebivalci Zgornjega Posočja bi morali že pred kakim desetletjem dobiti spodobno povezavo s svetom. Korošci jo bodo mogoče vsaj dobili, nam bodo pa kak ovinek razširili, da ob srečanju z avtobusom ali kamionom ne bo treba rikvercat, pa bo...
Haloo
# 01.01.2018 ob 06:21
Samo, da jim nebo strop padel dol pa bom zadovoljen!
Roky89
# 31.12.2017 ob 16:37
Lahko bi počasi še podrli ono brezvezno carinsko postajo.
d_a_r_k_o
# 31.12.2017 ob 15:54
Še več železniških cevi. Kaj nam bo obilje tovornjakov na cestah.
Bondjanez
# 31.12.2017 ob 14:44
mertseger
Ampak res... Na žalost.
eMZe
# 31.12.2017 ob 13:21
Prosim, čim prej.
Spada verjetno med najpočasnejše meje brez carine in (uradne) policijske kontrole.
Geres*
# 01.01.2018 ob 21:06
svyatoslav:
Nujno je treba razširiti Lj. obvoznico in dodati tretji vozni pas na štajersko in primorsko AC, drugače se bomo zadušili v zastojih.
Le odstavni pas je treba spremeniti v voznega in narediti nekaj odstavnih niš za vozila v okvari
.

Kaj pa če bi najprej posodobili cestne povezave do regij, ki so bile desetletja popolnoma zapostavljene!? Korošči bodo menda končno dočakali povezavo, kdaj jo bomo v Zgornjem Posočju pa si ne upam rečt... verjetno bom prej v penziji, čeprav sem mlada in imam šele 10 let delovne dobe.
soc
# 31.12.2017 ob 18:33
Predlagam, naj jo gradijo kar Avstrijci sami, stroške pa delimo. Na naši strani ne mine leta, da ne bi bilo polovičnih zapor zaradi drugorazredne gradnje, kjer so lepi novci odvandrali v žepe slovenskih gradbenih baronov, takrat še direktorjev družbenih podjetij. Na turski avtocesti se mi v desetletjih to še ni zgodilo (razen ob razvpitem katastrofalnem požaru). Danes pa sem prepričan, da bosta zraven pipice priteknila oba zmagovalca tranzicije, Škrabec in Petrič; morda tudi tretji, Polanič. Drugih pravzaprav ni več, tujce pa se kot vedno eliminira iz ponudb (nacionalni interes trojice in njih mentorja)...
zozozo
# 31.12.2017 ob 16:15
Zdaj že tunel Karavanke spada pod "lokalne novice"? A kriterij je "dogaja se v Sloveniji, pa ne v Ljubljani", al kaj?
elektrupunk
# 31.12.2017 ob 13:02
#zamudni. narobe zastopiš; V bistvu so se že vse zmenil in sedaj bodo samo še spremljal, če se vsi držijo kar je dogovorjeno- zanimivo a ne..verjem da jim je v interesu da se čimprej začne delat..in da se tudi zgradi
m72
# 31.12.2017 ob 19:50
"Zgradili bodo tisto, kar bi morali že pred 30 leti - drugo cev predora Karavanke"

Ha, ha, kako simbolično! Ja, morali bi zgraditi takrat, res :-)
Skippy
# 31.12.2017 ob 18:17
Glavno, da se bodo tujci skozi tunel še vedno vozili brez vinjet direkt na našo avtocesto ?! Se res ne morte dogovorit, da bi jim jih že avstrijci prodajali ob plačilu tunela ?

Saj nisi resen. Za ta tunel plačaš posebej. Čemu pa misliš, da plačuješ tunelnino?
Bivši uporabnik
# 31.12.2017 ob 14:21
Gradili bodo 2. cev predora Karavanke? A se v SDS-u strinjajo s tem? Ne bo problema glede vrtanja v kamen ? Ne bodo mašine preveč onesnaževale narave? Ne bo kakega novega referenduma?
kislec
# 01.01.2018 ob 17:25
" Odstavni pas trenutno služi le Romunom, ki se med vožnjo sproščajo kadar se jim zaljubi.
Prekmurska AC funkcionira brez odstavnega pasu, tega pojma pa ne poznajo niti v ZDA.""

Naši prometni modreci pa: kadar je na Primorki zaprt (recimo zaradi del ) samo odstavni pas (ne tisti za počasna vozila v klanec!), dajo na voznem in prehitevalnem pasu omejitev 60 km/h ( z besedami šestdeset).
Highland
# 01.01.2018 ob 10:36
Monte joj si "pameten"... Imam letno vinjeto btw, govorim o nepravilni kategorizaciji AC oz HC ce ti se ni jasno...
zeus.zeng
# 31.12.2017 ob 20:01
Skippy
Ko se v Nemčiji na avtocestah brez odstavnega pasu zgodi nesreča, se aktivirajo portali, te opozorijo in preusmerijo dol z avtoceste. Problem solved.
------
a v Sloveniji pa ni tako - pejd jest biftek , ,ki si ga nemci ne morejo privoščiti ker jim davkarija vse pobere - zaradi tega so namreč tako ,,disciplinirani,, , kazni si ne morejo privoščiti ....
amigo
# 31.12.2017 ob 19:27
&skuggi
Verjetno ni vseeno ali vrtas v ilovico ali pa v zelezo . tudi cena izgradmja km avtoceste ae elo razlikuje od terena kjer tece

Pardon, pozabil sem napisati, planina Mala Kapela je iz putra, zato je vrtanje lahko in hitro.
Skippy
# 31.12.2017 ob 18:13
HAHAHA, Avstrijci so že dobro zavrtali v goro in to že pred kakega pol leta, če ne še več. Mi se še vedno prepiramo, komu bo več padlo v žep.

Kolikor jaz razumem, bo skupna pogodba in naročilo. Verjetno so pripravljalna dela?
Highland
# 31.12.2017 ob 13:52
Enako velja za hitro cesto Vrtojba-Razdrto, odstavni pas. Vinjeto placujemo zanjo pa kot da je dejansko AC...
Kazalo