Uredništvo MMC-ja, kjer že 15 let nastajajo različne vsebine. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Uredništvo MMC-ja, kjer že 15 let nastajajo različne vsebine. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
Aplikacija RTV Šport - uvodni zaslon aplikacije
Naše novice lahko spremljate tudi s spletnimi aplikacijami. Foto: MMC RTV SLO
Luka Zebec
Luka Zebec ima v pripravi nove projekte, med prvimi je prenova spletnega portala. Foto: MMC/Miloš Ojdanić

Slovenija.

Radio in televizija sta bila na RTV Slovenija desetletja edina kanala, po katerih je naša hiša v svet pošiljala informacije o dogajanju v domovini in svetu. Leta 1984 se jima je pridružil teletekst, ki je prek televizorjev začel objavljati kratke informacije. Najmlajši medijski brat pa je konec leta 2001 postal Multimedijski center, ki je nastal prav okrog skupine novinarjev, ki je skrbela za teletekst.

Spletna stran, teletekst, mobilne aplikacije ...
MMC je samostojno začel delovati decembra 2001 skladno s smernicami EBU-ja o večmedijski usmeritvi in delovanju javnih servisov. Danes je v tej enoti 62 redno zaposlenih ter okrog 20 zunanjih honorarnih sodelavcev. Več kot polovica je ustvarjalcev vsebin. Glavne naloge MMC-ja so ustvarjanje vsebin za spletno mesto rtvslo.si, teletekst in mobilne aplikacije, prenosi RTV-programov prek spleta, spletni arhiv in spored, podnaslavljanje za gluhe in naglušne ter priprava TV-programa Infokanali.

4D združuje vse oddaje
Na MMC-ju sledimo modernim novinarskim trendom. Z bogatim slikovnim, avdio- in videomaterialom želimo dopolnjevati svoje novice. Seveda pa nikakor ne gre pozabiti na portal 4D, ki združuje bogastvo celotne hiše – saj so na tem mestu zbrane vse radijske in televizijske oddaje, ki jih ustvarjajo kolegi na radiu in televiziji.

Vse večja razširjenost mobilne aplikacije
Spletno mesto rtvslo.si zaseda drugo mesto po branosti med slovenskimi novičarskimi portali, teletekst dnevno obišče skoraj pol milijona uporabnikov, mobilne aplikacije RTV Slovenija ima nameščenih več kot dvesto tisoč uporabnikov. To so le nekateri od rezultatov, ki RTV Slovenija uvrščajo med vodilne javne radiotelevizije na področju novih medijev.

Prenova spletnega portala
Kljub majhnemu finančnemu kolaču, s katerim enota razpolaga, z mislimi zre v prihodnost. Vodja MMC-ja Luka Zebec je med številnimi projekti spregovoril o novi storitvi hibridne televizije: "Korak po korak nadgrajujemo portal RTV 4D, funkcionalnosti arhiva in sporeda ter mobilne aplikacije. Izboljšujemo dostopnost vsebin, v prihodnjih mesecih bo deloma nadgrajen sistem podnaslavljanja za gluhe in naglušne. Prihodnje leto bodo vidni tudi rezultati prenove spletnega mesta rtvslo.si, po pripravah zdaj prehajamo v operativno izvedbo."

Izpeljali uspešne projekte
Uredništvo želi v prihodnosti dati večji poudarek na vsebine na družbenih omrežjih. "Želimo krepiti vsebine za mlade. Še naprej bomo uvajali nove spletne formate in vizualizacijo vsebin. Kakovostne lastne vsebine bodo ostale stalnica, prav tako skupni projekti z radiem in televizijo. Tukaj so nam za zgled nekateri uspešno izvedeni projekti v letošnjem letu: Planica, Evrovizija, ameriške volitve in obletnica osamosvojitve Slovenije," Zebec poudarja pomen sinergije.

Več prostora za raziskovalno novinarstvo
"V načrtu je odpreti prostor za več raziskovalnega novinarstva na spletu, tudi ob večji vlogi MMC-ja. Primer Ekstravisorja, ki so ga zagnali kolegi s Televizije, je pokazal, da je to prava smer. Moje mnenje je, da si je treba za to sistemsko prizadevati, na tem področju imamo kot hiša, ki je močna v treh medijih, skupaj še veliko večji potencial. Glede na to, kako pomembno vlogo na vseh področjih imajo danes nove tehnologije in novi mediji, bi MMC vsekakor moral biti še bolj dejaven, kar posledično pomeni več sredstev. S podporo vodstva in programskega sveta si v letu 2017 obetamo nekoliko boljši položaj, še več pa, upam, v prihodnjih letih – zaveza o krepitvi novih medijev je zapisana tudi v predlogu strategije RTV Slovenija 2017-2021," je še povedal Zebec.

MMC RTV Slo: Mannequin Challenge
MMC RTV Slo: Mannequin Challenge