Na tržaškem letališču si manejo roke - vse več potnikov, destinacij in dobička
Rekordno število potnikov
Objavljeno: 11. avgust 2017 ob 11:24
Trst - MMC RTV SLO, Radio Slovenija

Tržaško letališče Ronke, Ronchi
V Ronkah tedensko pristane in vzleti 100 letal, 11 družb zagotavlja polete do 17 destinacij. Jesenska novost bo povezava z Genovo, prihodnje leto z Reykjavikom na Islandiji, prizadevajo pa si tudi za Frankfurt. Foto: Reuters
false
Iz Trsta v svet letijo tudi številni Slovenci. Foto: EPA

Na tržaškem letališču Ronke, ki ga za pot v svet uporablja tudi vse več Slovencev, število potnikov presega še tako dobra pričakovanja. Prihajo tudi nove destinacije.

Pospešeno gradijo nova parkirišča ter avtobusno in železniško postajo, na kateri naj bi se že sredi prihodnjega leta ustavljali tudi vlaki na progi med Ljubljano in Benetkami.

Edino letališče v obmejni Furlaniji - Julijski krajini in prvo med dvanajsterico sorodne velikosti v Italiji, je sanirano, zdravo in uspešno javno podjetje.

"Ustvarja dobiček, višji od pričakovanega in celo višji od zastavljenega v gospodarskem načrtu, ki smo ga sprejeli pred letom in pol," je povedala predsednica deželne vlade Debora Serracchiani.

Prejšnji mesec so imeli v Ronkah rekordnih 25 odstotkov več potnikov kot julija lani. Sicer pa so jih letos našteli že 450.000, med katerimi je bilo 13 odstotkov Slovencev. "Računamo, da bomo do konca leta prepeljali več kot 800.000 ljudi, to bo od devet- do desetoodstotna rast," pravi predsednik letališča Antonio Marano.

Kmalu tudi v Genovo in Reykjavik
Gradbena dela v vrednosti 38 milijonov evrov, od tega 24 lastnih, bodo končana do prihodnjega marca. Dovolj zgodaj do prihoda prvih vlakov iz Slovenije, na progi Ljubljana—Trst—Benetke, s postankom na letališču.

"Novica nas je prijetno presenetila. Ronke ne bodo le deželno, temveč letališče za potrebe širše regije," dodaja Marano.

V kratkem naj bi poiskali tudi gospodarskega partnerja, kar pa ne pomeni privatizacije letališča. "Ne potrebujemo finančnih virov in denarja, ne potrebujemo bank. Potrebujemo le močno upravo, ki bo zagotavljala rast," je prepričana Serracchianijeva.

V Ronkah tedensko pristane in vzleti 100 letal, 11 družb zagotavlja polete do 17 destinacij. Jesenska novost bo povezava z Genovo, prihodnje leto z Reykjavikom na Islandiji, prizadevajo pa si tudi za Frankfurt.

T. H., Mirjam Muženič/Radio Slovenija
Prijavi napako

<< Pojdi nazaj
Komentarji
nemi
# 11.08.2017 ob 11:37
No če že Ljubljana nebo imela nove AP in Železniške in dostojnega letališča z konkretnimi letalskimi povezavami, bomo Slovenci kot že v preteklosti spet množično hodili v Trst. Žalostno.
nemi
# 11.08.2017 ob 11:40
Ljubljansko letališče lahko pa kar zapremo, pa naj bo Trst slovensko letališče.
sandiego1995
# 11.08.2017 ob 12:07
Normalno. Kateri norec pa še uporablja brniško letališče, ki je z naskokom najdražje na tem svetu??? Tričlanska družina leti z Lufthanso iz Zagreba ali Benetk v Miami ceneje točno za 1000EUR, kot iz Ljubljane. Komaj verjetno, ampak tako pač je. Letališke takse na Brniku ubijajo ceno leta. Težko razumem, da letališča po svetu preživijo z 20 EUR takse na let, Brniško pa nabije 100 in več!!!!!
Dejstvo je, da Brnik mene ne bo več videl. Pa še ogromno drugih tudi ne. Ljudje pač nismo neumni.
DavidBlue
# 11.08.2017 ob 13:44
Brnik ima dve taksi: Varostna taksa - 4,66 EUR in servisna taksa - 17,00 EUR.
Cene letalskih vozovnic so dražje iz Ljubljane ker je manj konkurence. Tako simpl je to. In Zagreb nas je prehitel po desni, ker je znal privabit nove družbe. Mi imamo bolj kot ne srečo da Turkish dobesedno leti v vsako vas in njhova politika postati top letalska družba, je zaslužna za njihove dumpinške cene.
ogledalce
# 11.08.2017 ob 13:42
Se strinjam, da ni mogoče kar pavšalno trditi, da so leti iz Brnika dražji. Včasih tudi niso, včasih so. So se pa v zadnjem obdobju podražili leti predvsem iz Graza, ki ni več zelo ugoden, in tudi parkiranje je primerljivo drago kot na Brniku. Jaz na Brniku parkiram na Adria parkirišču, kjer so cene normalne (vsaj 2x nižje kot na drugih pakiriščih), in se sprehodim tistih 500m do terminala.
GregaB5
# 11.08.2017 ob 13:39
@sandiego1995

Nimaš pojma kaj govoriš, pa še vedno govoriš.
Cena letališke takse na Brniku je 17 EUR. Varnostna taksa je 4,66 EUR. Skupaj torej malce manj kot 22 EUR.

Cene poletov so odvisne od prevoznikov. Tam pa se razlikujejo po zasedenosti, oddaljenosti potovanja,.. Verjemi, da lahko tudi iz Brnika do Miamia prihraniš v primerjavi z Zagrebom, Benetkami, Trstom..

Sicer pa ne razumem članka o Trstu. Podatki o rasti potnikov iz Ljubljane za letos so:

Month PAX Change (%)
JAN 89.396 ▲ 21.5
FEB 89.995 ▲ 15.4
MAR 108.964 ▲ 16.0
APR 132.239 ▲ 31.5
MAY 146.257 ▲ 25.5
JUN 156.092 ▲15.0
JUL 198.138 ▲ 21.4
K_ris
# 11.08.2017 ob 13:38
Komentatorji malo brezveze hvalijo Trst in kritizirajo Brnik, pa čeprav dejansko na Brniku število prepeljanih potnikov raste hitreje kot v Trstu in tržaško letališčo torej vedno bolj zaostaja za Brnikom, ne pa da ga prehiteva. Rast števila potnikov v prvem polletju je bila na Brniku 20,8%.
ZN
# 11.08.2017 ob 13:09
@Moje_mnenje
Ja, ker so določene stvari ugodnejše iz drugih letališč. Poleg tega pa očitno vas veliko niti ne pogleda cen kart iz Brnika, ki so pogosto tudi ugodnejše kot iz tujine...

Pa še ena objava iz FB skupine Letim z Brnika izpred nekaj dni:
Kot je splošno znano ;) so letalske karte iz Ljubljana Airport zelo drage, trenutno npr (povratne) Indija za kar 348€, Kenija 407€, Tajska 430€, Zanzibar 487€, Amsterdam 70€, New York 430€, Vietnam 477€,... Mauritius pa je celo dražji od 500€!!
Iz tega razloga vam predlagamo, da se raje zapeljite do Milana, od koder so nekateri leti tudi do 2€ cenejši!
Več na http://www.letimzbrnika.si
sistemc.
# 11.08.2017 ob 12:13
Trst je naš. :-(

Sandiego1995 se popolnoma strinjam s tvojim komentarjem. Cene medcelinskih poletov z Brnika so noro visoke v primerjavi z Benetkami, Trstom ali Zagrebom. Čeprav je razlika le v letu od Brnika do huba. Vse ostalo, vključno z prevoznikom je isto.
Ehehe
# 11.08.2017 ob 16:33
mah, živim 25min od tega letališča in vsekakor me veseli da vlagalo v njega in se bo s časom razvijalo.

sicer pa menim da je v zadnjih letih letališče nazadovalo, imaš kašno boljšo povezavo znotraj italije, evropa ali svet sta pa bolj klavrni. Samo Ryanair je imel nekoč Bruselj, Frankfurt, Paris, London pa še kam.. sedaj je vse bolj bogo. Fajn je Lufthansa do Munchna in potem naprej, pa Alitalia do Rima..

Ta porast prometa je najbrž večinoma zaradi charterjev, linije so pa kot so..

Drugač pa mislim da se iz Ljubljane dobijo bolj ugodni leti velikokrat.
nihilumbra
# 11.08.2017 ob 16:12
Sem Ljubljančan in je žalostno, da za svojo bazno letališče jemljem Benetke (Marco Polo). Seveda bi raje letel z Brnika, ampak so primerljivi leti včasih tudi dvakrat dražji.
politik kritik
# 11.08.2017 ob 13:10
Ko bodo v Ronkah ustavljali vlaki iz Slovenije bo Tržaško letališče v par letih večje od Ljubljanskega, ker bo enostavno lažje in ceneje prit v Ronke, kot pa na Brnik iz Ljubljane. Benetke so itak svetlobna leta pred vsemi naokoli, ne smemo pa niti pozabit na hitre železniške povezave v Italiji, ki se trenutno začnejo v Benetkah, v kratkem pa nameravajo podaljšati do Trsta z nagibnimi vlaki.

Dalo bi se v Sloveniji sicer marsikaj narediti. Npr. železnica mimo letališča J. Pučnika, ali pa kratka železniška povezava Trst - Koper in nato naprej po "famoznem" drugem tiru do Ljubljane, s tem bi v prestolnico pripeljali tudi hitre vlake....

Ampak se pač ne da...
Moje_mnenje
# 11.08.2017 ob 12:59
@ZN
to ne bo čisto držalo, ker na vseh bližnjih omenjenih letališčih srečujem zelo veliko Slovencev. Verjetno so si vsi preračunali kaj je bolj ugodno.
JohnSmith
# 12.08.2017 ob 14:12
Aja, kako prideš do letališč, je pa drugo vprašanje. Mislim, da je na Brniku celo najcenejše parkiranje in zame so stroški prevoza do tja in nazaj najnižji, ampak to ne nadomesti višje cene letalske karte, v Zagrebu pa bolnica in skoz iščem parkirišča stran od letališča in se potem z avtobusom peljem na letališče.
astro
# 12.08.2017 ob 10:05
Meni osebno je pomemben čas, ki ga potrebujem do letališča. Od tu, kjer živim, imam do zagrebškega letališča eno uro vožnje po ravnini, do Brnika pa skoraj dve uri čez Gorjance. 50 evrov mi ne odtehta cijazenja po slabih cestah.
CaEdMoN
# 11.08.2017 ob 22:04
V Zadnjem letu sem naletel na večino letalskih kart za ves svet ugodnejših iz Brnika kot iz ostalih letališč okoli. To pomeni, da morajo biti Benetke ali Zagreb cenejši za 90-150eur od Brnika, da letim z njih. Milano, Dunaj za 200eur - drugače se ne splača. Tudi če je skupaj s transportom do Milana 150eur ceneje zgubim v eno smer praktično cel dan, Benetke pol dneva. Brnik pač nič. Pri povratnih letih izgubim na Milanu dva komplet dneva, enega oz. enega in pol na Benetkah. In tukaj je čas tisti ki je več vreden od parih 10eur.
Tako, da Brnik je v zadnjih dveh letih postal za osrednjo Slovenijo zelo zelo konkurenčen.
Lupo
# 11.08.2017 ob 18:28
Smo v Evropi in mej ni. Kje je problem???
plmht
# 11.08.2017 ob 16:38
To letališče ima zelo zanimivo linijo TRS-MUC ob 06:15, kar pomeni, da je še mogoče ujeti kakšne jutranje povezovalne lete na letališču v Münchnu. Adria leti šele po 7h. Prav tako obstaja večerni let MUC-TRS ob 21:55 (Adria že ob 20:25), ki omogoča vračanje domov še isti dan z drugih letališč. Brniku manjkajo bolj zgodnji leti, da je človek lahko že ob 9h brez blaznega hitenja nekje na sestanku v centru Münchna, Frankfurta, Bruslja. Gradec ima tudi zgodnje/pozne lete do/od MUC/FRA.
Sussudio
# 11.08.2017 ob 15:48
based good
ja ok, ampak pozabljaš, da veliko več Slovencev kot tudi ostalih leti iz 100km oddaljenih Benetk, Trevisa... nasploh letališče Ronki je majhno letališče. Ampak če že to nabira teren pomeni, da je z Ljubljano nekaj narobe.
ElTorro
# 11.08.2017 ob 14:47
Pri cenah parkiranja je praviloma bolj relevanten podatek o dnevni in tedenski tarifi.

Uro ali dve parkirajo redki....jaz še nikoli nisem tam parkiral manj kot tri dni.
ZN
# 11.08.2017 ob 12:49
Dajte malo preverit cene z Brnika preden pišete neumnosti... Ja, nekateri leti so dražji iz Brnika, nekateri pa tudi cenejši kot Zagreb, Trst in Benetke, poleg tega pa prištejte še prevoz do oddaljenih letališč in velikokrat pridete do ugotovitve, da je Brnik cenejši (in pa časovno manj naporen), govorim pa za osrednjo Slovenijo.
trilko
# 12.08.2017 ob 09:59
Čestitke tržaškemu letališču! Dejstvo, da bodo imeli dobro povezavo s Slovenijo, bo sigurno ljubljanskemu letališču speljalo še kakšnega potnika. Žal :(

Kar se pa letaliških taks tiče, so si kar primerljive med sabo, presenetljivo je ZAG nadražji:
Ljubljana 21,66€
Trst 20,73€
Benetke 22,68€
Milano (Malpensa) 25,32€
Zagreb 28,32€

Cena letalskih kart je minimalno odvisna od letalskih taks. Kdor pozna strukturo stroška celotne letalske karte, bo vedel da je sestavljena iz letaliških taks (odhodno in prihodno letališče/država), dodatka za gorivo in same cene karte (base fare). Zadnji dve postavki določajo letalski prevozniki sami. Ker so dodatki za gorivo za primerljive destinacije/razdalje podobni, se največja razlika naredi v sami ceni karte.

Sam najraje letim z ljubljanskega letališča, če pa so cene z okoliških letališč dosti cenejše pa letim tudi od tam. Največkrat Benetke, včasih Zagreb, Dunaj, Munchen, se je pa zgodilo da sem šel tudi v Zurich, ker so bile cene nenormalno nižje kot s kjerkoli drugje...
Band3
# 11.08.2017 ob 22:56
Pa saj ni čudno, če se niti za 20 km drugega tira ne moremo zmenit. Medtem so v Zagrebu odprli nov terminal na Ronkah zgradili železniško postajo.

Ja, glede na to, da imajo železnico celih 350 m od glavne letališke zgradbe, je izgradnja železniškega postajališča naravnost herojsko dejanje. Sicer pa zanimivo, Piccolo najmanj parkrat na leto zganja paniko, da je letališče na tem, da gre v PM...
sistemc.
# 11.08.2017 ob 19:39
@Lupo

Tudi jaz ne štekam kje je problem. Brnik je nemški, Adria je nemška, Lufthansa je nemška, pa so poleti z Lufthanso iz Severne Amerike do Benetk ali Trsta 20% cenejši kot do Brnika.
gigi76
# 13.08.2017 ob 17:32
Dejstvo je, da se mi gremo nek turizem, pa nimamo osnovne infrastrukture za prihod turistov....letalski promet na ravni držav tretjega sveta, železnice na istem nivoju, edino ovce se ne peljejo zraven.....pri nas bi morali vlagati v letališče in odpirati nove povezave hkrati pa z progo povezati glavno mesto, tukaj smo 30 let v zaostanku.
Kar se tiče pa cen letalskih kart pa je tako; recimo ko sem šel lani v Minsk sem šel z Brnika, celo karto sem kupil kar na Adriini strani, ker so povezave za Minsk slabe iz cele Evrope.
Dam pa konkreten primer cena leta za Istambul v sredini septembra na adriini strani 340( povratna), na skyscaner pa 198,00 isti let.
Treba je predvsem primerjati ceno leta, čas potovanja če prestopaš, oddaljenost letališča od doma in koliko vas potuje, ko vse stroške sešteješ ugotoviš kaj je najceneje.
Iz prakse pa je Brnik med dražjimi, pa včasih vseeno najcenejši glede na vse kar sem naštel, prav pogosto pa to ni!!
JohnSmith
# 12.08.2017 ob 14:06
Za čezoceanske lete je glede na moje izkušnje najcenejši Zagreb, potem Benetke, Dunaj, Trst in najdražji Brnik.
interista93
# 12.08.2017 ob 13:09
Moje_mnenje

# 11.08.2017 ob 12:51
nemogoč dostop za potnike iz vzhodnega dela države. Do odcepa za Domžale še gre, potem pa lokalne ceste z omejitvami 50 in radarji.
-----------------------------------------------------------------------------
Nemogoč v kakšnem smislu. Če se ti ne da iskati teh lokalnih cest greš lepo na AC in imaš cirka 5 minut do letališča oz še manj.
@twwwter
# 12.08.2017 ob 10:03
Delitev dela: Ronke turiste, Jože Pučnik pa frankfurtski cargo
whiteswan
# 12.08.2017 ob 09:21
Trst se zadnje leto popravlja, prej je bilo res zgolj zakotno napolregionalno letalisce. Kot receno so pot v "svet" linije v MUC, FCO in delno linate, vse ostalo je pac lowcost za kaksne krajse izlete. Dosti linij je v zadnjih letih ukinjenih. Druga stvar je infrastruktura, lani smo slucajno prezgodaj prispeli na letalisce TRS z transferjem in smo 4 ure cakali do leta. Umres od dolgega casa, ena trafika in letaliski kafic z pogledom na prazno letalisce. Sedaj ze nekaj prenavljajo. Tudi v terminalu ni niti kafe avtomata ko gres enkrat cez security.
Napaka Brnika pa je samo to da pravocasno ni privabil low-costov ko so bili ti v naletu (beri 10 let nazaj). Vse to so pohopsala letalisca naokoli in tukaj je letalisce deficitarno. Tisti zunanji parking bi morali trzit za 3-5 eur dnevno pa bi bil poln.
Pri cenah pa je vedno treba jemati celotni strosek. Osebno pac ne razumem ljudi ki zaradi 4-5 dni potovanja iz nekega Bergama za par 10 eur zagonijo 2 cela dneva na cesti.
Skratka pod crto to da Trst dela okoli 800k potnikov letno je glede na poslasnstvo in pozicijo lepa stevilka.
Zgodovinar_666
# 11.08.2017 ob 21:13
Joj eni bluzite. Brnik je res kul. Sploh za Gorenjsko in širše ljubljansko območje. Cene so dokaj primerljive. Hoditi v Benetke, na Dunaj ali v Zagreb ker so tam cene 10 ali 20evrov cenejše je pa norost. Da se ti Zagreb splača mora biti razlika v ceni vsaj 60€. Za Benetke, Dunaj ali München pa več kot 100€.

In bolj kot boste nehali nabijati ter uporabljati Brnik, več bo prometa, več bo destinacij in bolj konkurenčne bodo cene. Ekonomija obsega!!!
K_ris
# 11.08.2017 ob 16:38
@LijepaNasa

NI sploh vazen % rasti potnikov.Vazno je ABSOLUTNO STEVILO!!! Brnik je se vedno zahotno Vzhodno Eropsko,malo letalisce!


Tudi po tem kriteriju Brnik močno vodi pred Trstom ...
Bondjanez
# 11.08.2017 ob 13:54
Ljubljana - Calgary je cca. 200 Eur drazje kot iz Zagreba. Edina razlika je let do Amsterdama. Od tam naprej je letalo isto.
Za eno osebo se splaca iz Ljubljane. Za dve ali vec pa nikakor ne. Pa parking v Zagrebu je bistveno drazji kot v Ljubljani. Imam v spominu 45 Kun za uro in pol.
korejecTV
# 11.08.2017 ob 12:58
Ljubljansko letališče je ad acta.

Žalostno, da so nas vsi v regiji prehiteli, še celo ital-večnovstečaju-jani.

Državno vlaganje v brniško letališče je bilo 25 let enako nič, prodaja nestrateškemu partnerju Fraporu pa strel v koleno.

Pa saj ni čudno, če se niti za 20 km drugega tira ne moremo zmenit. Medtem so v Zagrebu odprli nov terminal na Ronkah zgradili železniško postajo.
scissor
# 12.08.2017 ob 12:58
@ZN

Iz Ronk prideš za 40eu do londona in nazaj, za 20 eu sm js ta mesec šel do Rima in nazaj...Zdej mi pa ti dobi cenej karto iz Brnika ;)
Mikey
# 11.08.2017 ob 20:14
To, kar pri nas še vedno nismo doumeli. Bravo Brnik!
KajtiMar
# 11.08.2017 ob 12:06
ene puščice kažejo gor druge pa dol ... čez leto,dve se vse obrne
based god
# 11.08.2017 ob 11:48
13% od 450k je okrog 50k
torej 50tisoc potnikov je iz sloveniije
to se mi ne zdi visoka cifra
koliko bo vlak do tja pa nazaj pa predvsem koliko casa bo vozil?
Nekdo88
# 11.08.2017 ob 16:30
Nikoli ne bom letel iz zagreba, pa četudi je zastonj let.
LijepaNasa
# 11.08.2017 ob 14:53
NI sploh vazen % rasti potnikov.Vazno je ABSOLUTNO STEVILO!!! Brnik je se vedno zahotno Vzhodno Eropsko,malo letalisce!
Moje_mnenje
# 11.08.2017 ob 12:51
Pa niso samo takse na Brniku. Vesoljna cena parkinga tudi in nemogoč dostop za potnike iz vzhodnega dela države. Do odcepa za Domžale še gre, potem pa lokalne ceste z omejitvami 50 in radarji. V Zagrebu smo kljub gradbišču na delu ceste do meje veliko prej in bolj elegantno.
Da o številnih in ugodnih povezavah iz zdaj zelo sodobnega terminala sploh ne govorimo