Opažanja kažejo, da imajo starejši največ preglavic z vožnjo po avtocesti. Foto: MMC RTV SLO
Opažanja kažejo, da imajo starejši največ preglavic z vožnjo po avtocesti. Foto: MMC RTV SLO

Število starejših voznikov se povečuje, zato jim je treba zaradi pešanja psihofizičnih sposobnosti pomagati pri vključevanju v promet in tako izboljšati njihovo varnost, poudarja direktor Javne agencije za varnost prometa Igor Velov.

Agencija skupaj z Zvezo društev upokojencev Slovenije in Združenjem šol voženj Slovenije pri Gospodarski zbornici Slovenije danes izvaja številne preventivne dejavnosti.

Velov je ob začetku akcije v Ljubljani izpostavil, da starejši kot postajajo vozniki, hitreje se manjša njihova zmožnost zaznavanja in slabše so njihove vozniške sposobnosti. Starost z vidika voznika pomeni upad življenjskih moči in zmanjšanje psihofizičnih sposobnosti, pomembnih za varno vožnjo, k zmanjšanju telesnega in duševnega zdravja pa dodatno vplivajo tudi bolezni in poškodbe.

Preventivne dejavnosti za večjo varnost starejših voznikov se, kot pravi Velov, izvajajo že tretje leto zapored. V tem času je narasla ozaveščenost starejših ljudi, da so te akcije in udejstvovanje na varnih vožnjah za njih koristne.

Dejavnosti v 11 krajih po vsej državi
Po besedah Martina Miklavca z Združenja šol vožnje Slovenije starejšim sodobno urejen promet predstavlja veliko oviro. Tako jim na enajstih lokacijah ob Mercator centrih v večjih slovenskih mestih omogočajo, da se z učitelji vožnje zapeljejo nekaj kilometrov. Ti jih ob tem seznanijo z novostmi v prometu, preverijo njihovo ravnanje med vožnjo ter ocenijo, ali so varni v prometu.

Kot je dejal Samo Zupančič z Zveze društev upokojencev Slovenije, se po 65. letu starosti povečuje nevarnost, da so starejši vozniki povzročitelji prometnih nesreč. Zato so ti ukrepi dobrodošli, da bi bili starejši čim dlje in samostojno mobilni ter obenem tudi varni.

Med 74. in 85. letom je povprečje pri starejših voznikih tri smrtne žrtve na 161 milijonov prevoženih kilometrov in je enako povprečju mladih voznikov. Od 85. leta dalje pa povprečje zraste na skoraj štirikrat večjo raven kot pri mladih voznikih, so zapisali na agenciji.