Barva nalepke je odvisna od onesnaževalskih dejavnikov vozila. Foto: EPA
Barva nalepke je odvisna od onesnaževalskih dejavnikov vozila. Foto: EPA
Kmalu bodo sledila tudi druga mesta. Foto: EPA

V središčih je za zdaj prepovedan promet za vozila z največjimi izpusti škodljivih snovi, namesto kazni 40 evrov in ene kazenske točke pa so vozniki, ki o novih ukrepih niso bili obveščeni ali so na to, da si morajo priskrbeti posebne nalepke, pozabili, za zdaj deležni le opozoril, poroča Radio Slovenija.

V mestih, ki so se odločila uvesti okoljevarstvene cone, so vozila zdaj označena s posebnimi nalepkami - od zelene za najbolj čista, prek rumene, do rdeče, ki označuje avtomobile, ki so vse prej kot do okolja prijazni. Tisti najbolj težavni, večinoma tudi najstarejši avtomobili, nalepke sploh ne dobijo. In ti v središča mest - v primeru Berlina je to 88 kvadratnih kilometrov - ne smejo. Z letom 2010 naj bi promet prepovedali tudi avtomobilom z rdečo in rumeno nalepko, obstajajo pa tudi številne izjeme - od invalidov do reševalnih vozil. Ukrep naj bi kljub temu prizadel 1,7 milijona vozil.

Mejne vrednosti najbolj presegane v središčih
Na teh območjih naj bi tako zmanjšali prisotnost finega prahu in škodljivih snovi; do zdaj so bile namreč mejne vrednosti, ki veljajo v EU-ju, pogosto presežene. Za začetek za 5 odstotkov.

Te vrednosti veljajo za celotna mesta, razlika pa bo največja prav na ulicah, ki so najbolj obremenjene in onesnažene. Ukrep naj bi tam prinesel tudi do 25-odstotno zmanjšanje škodljivih snovi.

Nalepke sicer na številnih mestih izdajo na podlagi dokumentov o avtomobilu; stanejo od 5 do 10 evrov, mnogi pa jih še niso dvignili. Presenečenje pa lahko čaka tudi turiste, saj za ukrepe v Berlinu ne vejo, to pa bi lahko imelo zelo slab vpliv denimo na turizem.

Kdo so največji onesnaževalci?
Največje nemško avtomobilistično združenje ADAC se namerava proti novim ukrepom boriti, trdijo namreč, da sta glavna onesnaževalca industrija ter ogrevanje in da uvajanje nalepk ne bo prineslo čistejšega zraka, ampak predvsem težave prebivalcem in zaslužek mestom. Spet drugi menijo, da so ukrepi še preblagi in da morajo npr. Berlin do leta 2020 vožnjo v središče omogočiti le še s plačilom.