Okolje

Poudarki

  • »Plin je nekako politično pogojen«
  • »Plin glede CO2-ja cenejši kot premog«
  • »Kot da oblast favorizira brezglavo potrošnjo energije«
  • »Postavitev trase bo povzročila škodo, a manjšo«
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,3 od 12 glasov Ocenite to novico!
Plin
Živčičeva in Komat se strinjata, da je plin sprejemljiv – kljub emisijam, ki jih povzroča njegova raba. Foto: MMC RTV SLO
       To, da se zdaj dogaja, da imamo v starih blokih radiatorje prižgane cel dan, hkrati pa odprta okna, medtem ko za ogrevanje potrebujemo plin, je skrajni nesmisel - v tem primeru obnovljivi viri ne morejo biti dovolj. Če pa primerno uporabljamo energijo, lahko zelo pomembna rešitev.       
 Lidija Živčič
       Poglavitna energetska težava Slovenije pa je neracionalnost porabe, skratka razsipnost, in v tej smeri ne vidim nobenih ukrepov oblasti. Izgleda, kot da oblast favorizira brezglavo potrošnjo energije, od katere seveda pobira davke.       
 Anton Komat
       Najprijaznejši so obnovljivi viri energije, najbolj zelena energija je tista, ki je ne porabimo.       
 Lidija Živčič
Sončna elektrarna
Oba MMC-jeva sogovornika zagovarjata obnovljive vire energije, med njimi sončno - bodisi s pomočjo kolektorjev za ogrevanje bodisi za fotovoltaiko za elektriko. Foto: MMC RTV SLO/Marjetka Nared
Anton Komat, samostojni raziskovalec
Anton Komat o škodljivosti izgradnje trase za plinovod: »Nedvomno prinaša manjšo škodo biosferi in človeku kot pa hidroelektrarne na rekah ali termoelektrarna Šoštanj.«
VIDEO
Živčič za MMC: Plinu pogo...

Dodaj v

Video: Zakaj (okoljevarstveni) molk glede Južnega toka?

Sogovornika: Plinovod s "sprejemljivo" škodo
6. december 2009 ob 10:23
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vetrnice na Volovji rebri? Spor. Drugi blok jedrske elektrarne? Spor. Plinski terminali? Spor. Plinovod čez Slovenijo? Tišina. Na mestu je vprašanje: Je Južni tok neškodljiv za okolje?

Kot je znano, sta slovenski in ruski premier Borut Pahor in Vladimir Putin nedavno nedvoumno sklenila, da bo eden izmed krakov novega plinovoda tekel tudi čez Slovenijo. To je gotovo eden redkih energetskih projektov, ki za zdaj ni vznemiril slovenskih okoljevarstvenikov ali pa ti tega vsaj niso pokazali.

Da ne bi imeli glede Južnega toka prav nobenega pomisleka, pa vendar ne gre verjeti, zato je MMC pri dveh strokovnjakih preveril, kaj menita o načrtu za plinovod; kaj o plinu kot viru energije in kaj o posledicah, ki jih bo imel plinovod za okolje v smislu izpustov in izgradnje trase. MMC se je o tem pogovarjal z Lidijo Živčič iz društva Focus in samostojnim raziskovalcem Antonom Komatom.

»Plin je nekako politično pogojen«
V tem trenutku je težko reči, ali je projekt dober ali ne, je v pogovoru za MMC dejala Živčičeva in zatrdila, da bo to jasno, ko bo izdelana slovenska energetska politika, ki je za zdaj še v fazi oblikovanja. »Če bi bil izhod iz te debate takšen, da si želimo vse več plina, potem bi bil projekt dobra stvar«, je zatrdila. Še bolj kratek in jedrnat je bil Komat: »Zamisel o plinovodu Južni tok je smiselna in upravičena, saj diverzificira energetsko oskrbo Slovenije

Glede na to, da je plin fosilni vir energije, ki povzroča izpuste, smo sogovornika povprašali tudi o tem, kako gledata na njegovo rabo. »Prav zato ni nujno, da si Slovenija želi več plina,« je na vprašanje odgovorila okoljevarstvenica in spomnila, da gre za vir energije, ki ga svet »opušča«. »Plin je nekako politično pogojen. Vemo, kaj se zgodi, če Rusija zapre pipico. To je pač stvar naše javne družbene razprave - ali želimo več plina ali želimo raje obnovljive vire, učinkovitejšo rabo energije in tako naprej,« je dodala.

»Plin glede CO2-ja cenejši kot premog«
Nato pa smo dobili odgovor na vprašanje, zakaj (okoljevarstveni) molk glede Južnega toka. Kot kaže, zato ker bo s "sprejemljivo" škodo poskrbel za energetsko oskrbo Slovenije. »Če obnovljivi viri niso zadostni in če ne uspemo zmanjšati porabe energije, je to še vedno bistveno cenejši energent glede ogljikovega dioksida kot, na primer, premog,« je poudarila Živčičeva. In pri tem ji je pritrdil tudi Komat: »No, ni ravno trajnostno naravnani vir, ampak dokler obstoji, sem za racionalno uporabo

Ne eden ne drugi torej nista že vnaprej za ali proti plinu, iz pogovorov z njima pa je bilo seveda mogoče sklepati, da sta oba, kot je za okoljevarstvenike značilno, v prvi vrsti zagovornika obnovljivih energetskih virov in učinkovitejše rabe energije. Živčičeva pravi, da je obnovljivih virov dovolj, da bi z njimi lahko nadomestili plin, a le ob strogem pogoju učinkovite rabe energije. »To, da se zdaj dogaja, da imamo v starih blokih radiatorje prižgane cel dan, hkrati pa odprta okna, medtem ko za ogrevanje potrebujemo plin, je skrajni nesmisel - v tem primeru obnovljivi viri ne morejo biti dovolj. Če pa primerno uporabljamo energijo, so lahko zelo pomembna rešitev,« je prepričana.

»Kot da oblast favorizira brezglavo potrošnjo energije«
Poglavitna energetska težava Slovenije je ravno neracionalnost porabe, »skratka razsipnost, in v tej smeri ne vidim nobenih ukrepov oblasti,« je poudaril tudi Komat. »Videti je, kot da oblast favorizira brezglavo potrošnjo energije, od katere seveda pobira davke,« je bil kritičen.

In kateri viri so po njunem mnenju najbolj okolju prijazni? Komat favorizira geotermalno in sončno energijo. Obe vrsti je kot najbolj primerni izpostavila tudi Živčičeva, pri čemer je velik potencial v Sloveniji pripisala še lesni biomasi; na nekaterih področjih pa tudi vetru. Pri slednjem je opozorila, da »gre za zadevo, ki seveda ne bo energetsko rešila Slovenije, zato so projekti, kot je Volovja reber, nesmiselni, so preveliki in neprimerni za Slovenijo«. Je zagovornica manjšega števila vetrnic, in sicer predvsem tam, kjer je okolje že degradirano.

»Postavitev trase bo povzročila škodo, a manjšo«
Glede na to, da številni okoljevarstveniki tako vneto nasprotujejo postavitvi vetrne elektrarne na Volovji rebri (razlog: nedopusten poseg v okolje), smo z obema sogovornikoma spregovorili še o postavitvi trase plinovoda. Ju to ne skrbi? Živčičeva je dejala, da gradbena dela vedno predstavljajo grob poseg v okolje in da imajo lahko vpliv tudi na lokalno živalstvo in rastlinstvo. Spomnila je tudi, da na prostor lahko pomembno vplivajo napake – »da pride do nesreče ali iztekanja, in to je težko zaznati«. Pretirane zaskrbljenosti pri njej le ni bilo čutiti, medtem ko je pri Komatu sploh ni bilo. »Nedvomno prinaša manjšo škodo biosferi in človeku kot pa hidroelektrarne na rekah ali termoelektrarna Šoštanj,« se je glasil njegov odgovor.

Marjetka Nared, video: Ana Mušič
Prijavi napako
Komentarji
skoviik
# 16.12.2009 ob 13:40
ali naši okoljevarstveniki delujejo za ruske interese?

poglej, ni nujno, da vsi ljudje delajo za neke tuje interese. Nekateri delajo po svoji vesti.
skoviik
# 16.12.2009 ob 13:39
Koga naj tožim, da so mi ukradli popoldansko sonce, glede na to da je moje stanovanje obrnjeno proti vzhodu?

popoldanskega sonca že prej nisi imel, glede na to, da je tvoje stanovanje obrnjeno proti vzhodu...
blazluin
# 09.12.2009 ob 12:22
tipkarski popravek: Vsekakor je plinski terminal boljša opcija od plinovoda, ker se plinovod napaja iz Rusije, ta pa lahko postavi poljubno ceno zanj. Če bomo želeli plin, ga bomo morali plačati. Rusi se nam bodo režali iz Bentleyev in Mercedesov ter kasirali, medtem pa bomo mi garali in jih financirali. To pomeni Južni tok.
blazluin
# 09.12.2009 ob 12:21
Vsekakor je plinski terminal boljša opcija od plinovoda, ker je se plinovod napaja iz Rusija, ta pa lahko postavi poljubno ceno. Če bomo želeli plin, jo bomo morali plačati. Rusi se nam bodo režali iz Benleyev in Mercedesov in kasirali, medtem ko bomo mi garali in jih financirali. To pomeni Južni tok.
getAbrain
# 09.12.2009 ob 01:51
samo za info: večina ptičev ne umre zaradi fizičnega stika z vetrnico temveč zaradi podtlaka (vakuma), ki ga vetrnica ustvarja v svoji neposredni bližini

sicer pa o "nevarnosti" vetrnih elektrarn -> http://science.howstuffworks.com/wind-turbine-kill-birds.htm
X66
# 08.12.2009 ob 21:05
dragon ball:

"""

Naši okoljevarstveniki so butalci.
Cela Nizozemska in četrt Nemčije so prepredene z vetrnimi elektrarnemi in vetrnicami, pa se nihče ne buni. Tile naši toplovodarji pa sikajo zarad nekakšnih ptičev, ki naj bi se zaletavali u vetrnice, kot da ima vetrnica 1000 obratov v minuti. Brez veze.Pa še najčisteja in okolju prijazna¸energija je.Če pa koga moti vizualni pogled na pokrajino, potem pa nehajmo še stolpnice gradit, pa mostove , viadukte, avtoceste..

"""

Vetrnice res nimajo veliko obratov imajo pa veliko obodno hitrost, od 50 -70m/s kar preračunano znese 180 - 250Km/h. Ptiči jih ne dojemajo kot nevarnost, zato letijo skozi območje vrtečega rotorja in slej ko prej se srečajo s hitrim zunanjim robom vetrnice.
lord0strzo
# 08.12.2009 ob 15:36
Okoljevarstvenikom: ko vas je*e!
Za vas itak ni čisto nobena oblika energije dost čista.
Jederska elektrarna je najčistejša in najcenejša (sama elektrika, izgradnja je kot vsi vemo draga) vrsta energije!
Veternice niso grde ampak LEPE! Delujejo pomirjujoče! Slovenija je idealna za veternice. Kdorkoli je v življenju videl veternico ve da taka stvar ne more sklatit dol ptiča s tistimi svojimi 10 obrati na minuto.
Sončne celice (sončna energija v elektirčno en.)? Potrata denarja, imajo izredno nizek procent izkoriščane energije (15-25% vir: www.pvresources.com)
Sončni kolektorji (segrevajo vodo)? Vakumski npr. GreenLand systems so odlični. Imajo izkoristek sončeve energije okrog 92% (vir: www.bioplanet.si) Relativno poceni, potrebna je velika površina ampak tudi to se da rešit (prisojna gorska pobočja). Iz lastnih izkušen vem, da se jih prav vsaka toča tudi ne razbije (govorim na primeru vakumskih sončnih kolektorjev Green Land systems, za druge ne vem) ampak če je problem toča jih pač postavimo nekam kjer toče ne bo oz. bo manjša verjetnost. Obstajajo pa tudi zaščitne mreže, imamo letala, ki lahko 'varujejo' tisto območje,...
TPoweR2
# 07.12.2009 ob 11:53
Veternice NE?!? Budale zarukane!!!
Novi blok v Sostanju DA! Se bolj zarukane BUDALE!!
getAbrain
# 07.12.2009 ob 02:34
potreba po energiji/elektriki prehitro narašča, da bi je lahko dobili dovolj z vetrnimi, sončnimi ali hidro elektrarnami (z današnjo tehnologijo) - trenutno je daleč najboljša možnost gradnja drugega bloka jedrske elektrarne, poleg tega je tudi ekološko in ekonomsko najbolj smiselna

in strinjam se da je gradnja še enega bloka TEŠ največja bedarija kar bi jo lahko naredili

kar se tiče plinovoda je ta vsekakor dobrodošel, vsaj dokler ne sami proizvajamo dovolj energije za lastne potrebe

šele ko imaš dovolj energije, si lahko privoščiš vire spreminjat v okolju prijazne, prej to enostavno ni mogoče, ker bi to zelo zaviralo gospodarstvo in optimistične napovedi o rešitvi vseh težav z npr. vetrno/sončno energijo so metanje peska v oči dokler ni na razpolago dovolj sredstev. Hiter primer: v sloveniji bi zgradili še 2 ali 3 jedrski elektrarni, elektrike bi imeli v presežkih, ki bi jo izvažali ... finančna sredstva za energetsko področje bi močno narasla in lahko bi vlagali v okolju bolj prijazne vire in od takrat naprej gradili sončne in vetrne elektrarne kjer se le da recimo

Da ne bom narobe razumljen pa samo še to: vsekakor je potrebno vlagat sredstva v razvoj vseh tehnologij, tako okolju "prijaznih" kot tistih malo manj, zaradi izboljševanja izkoristkov ter zaradi dejstva,da se znanstveni preboj lahko zgodi pri katerikoli obliki pridobivanja energije (npr. veliko obeta fuzija)
Alchemist
# 07.12.2009 ob 01:26
Če bi trasa potekala po površini, bi seveda bila to katastrofalna zadeva za krajino. Glede na to da bodo zadev pod zemljo, nekega hudega vizualnega impakta ne bo po mojem. Pa še plin je taka snov da ne onesnažuje zemlje na tak način kot bi to počenjala nafta npr. Tudi do nesreč bolj težko pride glede na to da je zadeva pod zemljo. Nevem sicer nisem strokovnjak, ampak zadeva se mi ne zdi toliko sporna kot kaj drugega. Recimo da je manjše zlo od kakega plinskega teminala.

Pa še nekaj o budnosti okoljevarstvenikov, kje so ko pa nameravajo gradit novi blok TEŠ? To je pa klamorozna napaka in se res čudim da ni ostrih protestov proti temu.
borutk
# 06.12.2009 ob 20:59
To so ti naši "okoljevarstveniki" . Les pa je boljše predelovat v omare, pohištvo,..karkoli in s tem skladiščit CO2 za 20+ let. Ne pa kurit les in ves ta prihranek spustit v okolje. Prav tako je plin dober ker emitiramo CO2, nuklearka ki teh emisij nima pa ni ok. Zanimivo je le da ljudje takim strokovnjakom še verjamejo.
BakuMayor
# 06.12.2009 ob 19:54
Še dobro da čisto vsi pa vendarle ne gledajo tip energije skozi ceno le te, ker bi potem verjetno že naši otroci iskali novo Zemljo. Energija je prepoceni zato se jo pa tako zapravlja. Če bi bila dražja bi se obnovljivi viri bolj splačali in svet bi bil lepši. Pa še ena stvar, raje vidim da se denar vlaga v domači kraj in se izdeluje 'drage' sončne panele, kakor pa da se za ta isti denar, nekje drugje kupuje nafto in se pri nas nič ne izdeluje.
mdural
# 06.12.2009 ob 17:18
fazi, dve energiji mamo najmanj, sončno in geo, vročina v notranjosti zemlje ni posledica sonca, lahko pa so tud kakšni energenti bogati z energijio, ki niso prejeli energije s sonca, sm se ne spomnem kake konkretne trenutno...
gorencjanez
# 06.12.2009 ob 13:50
Najprej: Kaspijski bazen; hvala, tipkovna napaka.

Mix01, hvala, ker ste se odzvali. Vaša dejstva sem preveril in našel drugačne podatke. Nabucco bo cenejši in narejen 2014, če bo šlo vse po načrtu. Južnega toka se ne bojijo samo Američani in Poljaki, ampak vsi, ki jim ni do tega, da bi Rusi preveč obvladovali Evropske energetske potrebe. IN da to hočejo, ni nobena skrivnost. Zakaj bi se sicer trudili ponujati alternativne projekte, ki so konkurenčni Nabuccu? Južni tok je tak projekt. ONi pravijo, da je Nabucco produkt evropske rusofobije. Kar je seveda res, vendar z razlogom. Vem, da so države, preko katerih bi šel Nabucco, potencialno nestabilne, vendar se je doslej le Rusija izkazala kot nezanesljiva dobaviteljica plina. V vsakem primeru bi se morala Slovenija v čimvečji meri opreti na lastne vire - drugi blok, les, reke, morda vetrnice. Ampek še vedno ostaja vprašanje - ali naši okoljevarstveniki delujejo za ruske interese? Ali so del ruske strategije? To je moje vprašanje. LP,
Janez
spf xxii
# 06.12.2009 ob 13:36
Puste okoljevarstvenike in razne greenpace, to so najbolj koruptivne organizacije, greenpace teži dokler ne dobijo denarja potem pa utihnejo, zgleda so našim že nakazal.
cianid
# 06.12.2009 ob 13:24
hubert69

Ne govorim, da je varovanje okolja slaba zadeva. Nasprotno. Tako kot vsako pretiravanje pa ima slabe strani tudi naravovarstveno. Če bi se ravnali po načelih in dejanjih njih, bi verjetno živeli na meji neolitika. Me zanima, kako bi midva, človeka 21.st., to sprejela? Gre za obojestransko usklajevanje in ne samo za neke "kao" čiste namere ekologov, kakršne so prikazane v medijih.
Če ne znamo napovedati neke "boge" recesije, gripe mesec pred izbruhom, bomo pa napovedali propad zemlje, prebivalstva, bolezni čez 50,100,10 000 let?
To je pa res pranje možganov.

p.s. slovenski okoljevarstveni lobij je ovca in se res ne more primerjati s svetovnim, kar je dobro.
mixi01
# 06.12.2009 ob 13:23
Goofybp
Če se ne motim gre FV na 12V in ne na 220V, torej je potrebno obstoječo napeljavo predelat, če greš pa v novogradnjo se ti pa izplača narediti vzporedna sistema....
Goofybp
# 06.12.2009 ob 13:07
@exocet: tudi celo hišo lahko poganjaš na FV

http://ngm.nationalgeographic.com/2009/0
9/solar/johnson-text/8 (začetek tudi eno stran pred tem).

Sicer pa ti ni treba prodajat presežkov prek vlade, ampak direkt v omrežje, za energijo ti pa po tržni (in ne subvencionirani) ceni plača dobavitelj ali pa upravljalec omrežja. Taki sistemi že precej dobro delujejo v Avstriji in Nemčiji.
mixi01
# 06.12.2009 ob 12:45
Janez malo dejstva.....
Nabucco -plin, kaspijski bazen investiicja cca 10-15 miliard EUR, dežele preko katerih gre plinovod- Turčija, Iran, Kurdistan, del turčije, še nekaj bivših ruskih republik.Strokovnjaki si še sedaj niso na jasnem, če je tam sploh dovolj plina za dolgoročno oskrbo Evrope, leto zgraditve tam cca 2020. vmes lahko Rusi spustijo ceno plina in se ne bo ekonomsko izplačalo. glede na nasprotovanje vstopu Turčije v EU, kdo ne garantira da ne bodo Turki zaradi versko-poliitčnih razlogov zaprli plinovoda. Satanizacija severnega in južnega toka gre predvsem iz smeri ZDA-Ukrajina, Poljska, Baltske države, ki lahko nekak izsiljujejo Rusijo in EU pri obstoječem plinovodu. V Sloveniji se bo nov plinovod delal ob obstoječem, ker je okoli njega dovolj prosotra in ne bo skazil okolice...
ciglence
# 06.12.2009 ob 12:35
Točno tako, pri nas so na zahodni strani začeli graditi nov stanovanjski blok. Koga naj tožim, da so mi ukradli popoldansko sonce, glede na to da je moje stanovanje obrnjeno proti vzhodu?
dragon ball
# 06.12.2009 ob 12:28
Naši okoljevarstveniki so butalci.
Cela Nizozemska in četrt Nemčije so prepredene z vetrnimi elektrarnemi in vetrnicami, pa se nihče ne buni. Tile naši toplovodarji pa sikajo zarad nekakšnih ptičev, ki naj bi se zaletavali u vetrnice, kot da ima vetrnica 1000 obratov v minuti. Brez veze.Pa še najčisteja in okolju prijazna¸energija je.Če pa koga moti vizualni pogled na pokrajino, potem pa nehajmo še stolpnice gradit, pa mostove , viadukte, avtoceste...
Exocet
# 06.12.2009 ob 12:24
Ciglence, se strinjam, zadnjič sem bil v spodnji šiški pa je en moral neko svinjarijo kurit ker je vse smrdelo po zažgani plastiki pa še iz dimnika je prihajal nek čuden dim...
ciglence
# 06.12.2009 ob 12:22
Vam povem, nekatere hiše se spreminjajo v sežigalnice odpadkov. Hudimana.
ciglence
# 06.12.2009 ob 12:19
Pa ni samo to hudo, hudo je tudi to, da ljudje zaradi varčevanja doma v pečeh korijo smeti, plastenke, jogurtove lončke, okolica pa smrdi, da ne moreš iz hiše. Ozračje je tako zasvinjano, da se dihati ne da, če želiš zvečer na sprehod. Še iz zabojnikov za plastiko kradejo zmečkane flaše in si jih bašejo v vreče, nato pa doma to kurijo.
ciglence
# 06.12.2009 ob 12:14
Janez
Iz Kaspijskega bazena.
hubert69
# 06.12.2009 ob 12:13
Žal je okoljevarstveni vse močnejši in močnejši - bogatejši in bogatejši.

Mi našteješ ljudi, ki so obogateli z naravovarstvom v tej državi? Tudi ob predpostavki da je kdo, mi razložiš zakaj je varovanje okolja slabo? Kaj naj bi po tvojem "naredili" razen opozarjali na neustrezne rešitve, ki bodo škodile naravi in s tem tudi tebi in meni? Ne vem od kje ti ta ideja, ampak nobeno slovensko okoljevarstveno gibanje ni toliko močno da bi imelo vpliv na politiko. Kar poglej DOPPS, ena največjih tovrstnih organizacij, pa se morajo trudit leta in leta da jih kdo začne poslušat. Tako da ne blebetaj o nekih lobijih, ker je zelo očitno da nimaš pojma o teh zadevah, razen kolikor so ti naftni lobiji oprali možgane.
ciglence
# 06.12.2009 ob 12:11
Termostatski ventili, razumno zračenje in ogrevanje, ne pa da vsaka češpla šeta po stanovanju v tangicah.
gorencjanez
# 06.12.2009 ob 12:10
Poglejte, lahko mi rečete, da sem paranoik in da vidim teorijo zarote, kjer je ne, vendar: plinski teminal, drugi blok, nov blok v Šoštanju ali v Trboljah, Volovja reber, celo Nabucco - vse to je povzročilo krik okoljevarstvenikov in grožnje z nevemčim. Južni tok - tu pa niti pisnejo ne. Pa veste, kaj imajo vsi prej omenjeni projekti skupnega? Vsi bi energijo dobivali ne od Rusov, ampak drugje. Nabucco, denimo, bo jo pripeljal mimo Rusije iz Kapsijskega bazena. PLinski terminali bi Italiji dobavljali plin ne iz Rusije, pač pa iz Severne Afrike. In če preprečimo en plinski terminal, bo to precedens za vse druge terminale, ki jih nameravajo Italijani zgraditi. Tačas pa bo tu Južni tok, ke pelje dva kraka v Italijo n terminali bodo nepotrebni. Moja hipoteza - nekdo pri nas je ruski lakaj. Skrbi za to, da bo Rusija čedalje bolj glavna pri oskrbi Evrope z energenti. Prepričan sem, dela večina okoljevarstvenikov to nevede. In tudi, seveda da je Slovenija v celotnem načrtu Rusije le majhen igralec. Pa vendarle, načrt Rusije obstaja, v to sem prepričan, in dokaze za to (vsaj kar se nas tiče) sem predstavil. Je kdo za debato na to temo? LP, Janez
ciglence
# 06.12.2009 ob 12:10
V večini slovenskih šol kurijo tako zelo, da učiteljice delajo reklamo za modo naslednjega poletja. Deca pa pridejo v puloverjih in švicajo, vam povem.
mbvana
# 06.12.2009 ob 12:09
Raznolikost enegentov je ključ do stabilnega energetskega sistema, zato se strinjam z izgradnjo nove plinske linije. Kar pa se tiče prvega komentarja... sonce je zaenkrat še premalo izkoriščen vir. Res je, da so izkoristki pri pretvorbi sončne energije še razmeroma nizki in zelo verjetno je, da nikoli ne bodo primerljivi z izkoristki drugih energentov, pa vendar je sončna energija izredno zanesljiv vir, ki ga velja izkoristiti.
Exocet
# 06.12.2009 ob 12:08
Fazi, s tvojim komentarjem se strinjam, vendar pa sem jaz govoril izključno o fotovoltaiki.
fazi
# 06.12.2009 ob 12:05
@drofko: ker so grde, neučinkovite, pa ptiči se ne bodo navadl.
pa za vsako vetrnico, mormo itak met še rezervo energije. za vsak kW vetrnice še en kW termoelektratne, ker veter lahko crkne.

@exocet: sonce ni samo električna energije. na nizozemskem imajo rastlinjake, tople grede. celo leto imajo zelenjavo, poleti, pa toliko sončne energije spravijo v zemljo, da s tem ogrevajo manjša mesta tudi pozimi.

edina energija, ki obstaja je sončna. tudi nafta je posledica sončne energije, tudi les. tudi veter.
Exocet
# 06.12.2009 ob 11:59
Viper, ja seveda, država trenutno odkupuje sončno energijo po 3x višji ceni od prodajne, vendar bo to samo tako dolgo to delala dokler bo samo peščica ljudi imela par celic doma... ko bo to razširjena praksa ti bodo lepo rekli f-off in bo zadeva za njih rešena, ti pa z nekaj sončnimi celicami ne moreš poganjati svojega doma...
drofko
# 06.12.2009 ob 11:41
nevem zakaj ne mormo po celem krasu postavit vetrnic
tisti ptiči se bojo pa ži navadl
cianid
# 06.12.2009 ob 11:17
Še eno križanje interesov lobijev okoljevarstvenikov in države.
Žal je okoljevarstveni vse močnejši in močnejši - bogatejši in bogatejši. Največji problem naravovarstvenikov pa je ta, da dejansko nič ne naredijo. Samo opozarjajo, blebetajo, trošijo ogromne denarje za mitinge,...
viper81
# 06.12.2009 ob 11:17
Naši okoljevarstveniki so zgodba zase ja, vse boj ali manj čiste rešitve jih motijo, kakšne realne ideje za rešitev pa ne ponudijo.

@Exocet saj nobeden o soncu ne govori kot rešitelju za naše energetske probleme, je pa kamen v mozaiku, ki ga je poleg ostalih potrebno izkoristit. Treba je vedet da je razvoj tovrstne tehnologije še pri začetku in se bo skozi čas in večjo uporabo izboljševala. Namen subvencioniranja je hitro povečati delež uporabe, subvencije pa tudi ne bodo večne, ampak bodo na voljo doker se uporaba celic ne poveča. Tudi črpalne hidroelektrarne ustvarjajo minus elektrike, ampak so koristne, ker ustvarijo DOBIČEK.
Podatki, ki si jih navedel pa so napačni; država zagotavlja odkup po subvencionirani ceni 15 let, naložba se povrne v 10-12 letih, garancija velja 25 let, življenjski rok teh eletrarn je pa okrog 30 let, tako da ni vse tako črno belo, kot želite nekateri prikazat.
Calendula
# 06.12.2009 ob 11:05
V Sloveniji je že speljan-vkopan plinovod po katerem dobimo ruski plin. In v vseh teh letih ni bilo slišati, da bi povzročal težave. V kolikor bo tudi Južni tok potekal na enak način - pod zemljo, lahko računamo, da ne bo obremenjeval okolja. Sem za ohranjanje narave, ampak energijo potrebujemo in naravovarstveniki namesto, da predlagajo boljše rešitve, samo kritizirajo in protestirajo. Naj za spremembo oni pripravijo projekt, ki bi bil sprejemljiv za naravo, gospodarstvo in ljudi. Se pa vprašam, s čim si oni ogrevajo domove, od kod dobijo elektriko, s čim se vozijo, v kaj so oblečeni?
lo_pa_ta
# 06.12.2009 ob 10:58
plin je od vseh fosilnih goriv se najbolj cist....
vsekakor bolje juzni tk kot plinski temrinal

treba bi bilo pa delat predvsemna majsi porabi in uporabi novih virov, je pa janso da 100% neodvisnost od fosilnih goriv se dolgo ne bo mozna....verjetno bo mozna sele ko jih bo zmanjkalo
Ducky
# 06.12.2009 ob 10:57
Ma te okoljevarstvenike bi jaz poslal nekam, saj ne spravijo nič pametnega skup, sam sr*** povzročajo.. Volovja rebra sploh niso sporna, drugi blok jedrske sploh ni sporen, južni tok sploh ni sporen, tok da naj že nehajo neki brezveze čivkat in gledat sam na svojo rit..
galoper
# 06.12.2009 ob 10:50
Novica je bila prehitra in okoljevarstveniki dajejo argumentirane predloge.
Exocet
# 06.12.2009 ob 10:48
Če mi samo še en okoljevarstvenik omeni Sonce kot magičen rešitelj energetske krize ga bom 3x okol kepe. Zadeva je DRAGA in NEUČINKOVITA in kar je najhujše, je SUBVENCIONIRANA kar naredi to opcijo toliko bolj slabo. Kar je subvencioniranega je dejansko slabo. Sama fotovoltaika brez državne pomoči ustvarja MINUS. In da se ti naložba povrne v 20-30letih, dejte ga no srat, 20-30let ni kratka doba, med tem pridejo še vzdrževalna dela, kakšna crknjena celica...
Kazalo