Naložbena vrednost odsekov, ki jih je Dars začel graditi pred dvema letoma, znaša 225 milijonov evrov. Foto: Dars
Naložbena vrednost odsekov, ki jih je Dars začel graditi pred dvema letoma, znaša 225 milijonov evrov. Foto: Dars
Dolenjska avtocesta
Gradnja dolenjskega kraka avtoceste je trajala kar 22 let. Foto: Dars
Zgrajena je dolenjska avtocesta

Zadnja dva odseka sta sklenila 105 kilometrov dolenjske avtoceste, prihodnje leto bo na vrsti gorenjska, leta 2013 pa bo s končnimi deli v predoru Markovec slovenski avtocestni križ sklenjen, je dejal premier Borut Pahor. Potem se bo treba v cestni infrastrukturi posvetiti drugim ambicijam, je dodal.

Naložbena vrednost odsekov, ki jih je Dars začel graditi pred dvema letoma, znaša 225 milijonov evrov, 40 odstotkov vrednosti pa naj bi nepovratno pridobili iz evropskega kohezijskega sklada. 53,2 milijona evrov za odsek Pluska-Ponikve je Evropska komisija že odobrila, vlogo za sofinanciranje gradnje drugega odseka v vrednosti 34 milijonov evrov pa morajo še potrditi.

Gradnja dolenjskega kraka avtoceste trajala 22 let
Avtocesta od Pluske do Hrastja je zgrajena kot avtocesta z dvema voznima pasovoma in odstavnim pasom v vsaki smeri ter vmesnim ločilnim pasom. Na tem delu dolenjske avtoceste je še počivališče Grm, predora Leščevje ter viadukta Dole in Ponikve.

Gradnja dolenjskega kraka avtoceste je trajala kar 22 let. Deset let je namreč potekalo le umeščanje odsekov mimo Trebnjega in Mirne Peči, saj je bilo treba upoštevati želje lokalnih skupnosti. Ob zdaj dokončanem odseku se je v zadnjih šestih letih zgodilo 550 nesreč. Vsaka hujša prometna nesreča je povzročila večurne zastoje in s tem tudi logistične težave gospodarstvu, ki je na Dolenjskem precej izvozno usmerjeno, je za Radio Slovenija poročal Jože Žura. Tamkajšnje gospodarstvo je tako več let zahtevalo ustrezno pometno povezavo.

Premier si želi, da bi podeželski prebivalci na podeželju tudi ostali
Odprtja tega dela avtoceste se je poleg ministra za promet Patricka Vlačiča in predsednice uprave Darsa Mateje Duhovnik udeležil tudi premier Borut Pahor. Ljudje se bodo tako vozili hitreje, varneje in udobneje, je dejal premier in dodal, da je avtocesta Dolenjsko povezala tudi v gospodarskem smislu. Brez prometne infrastrukture ni gospodarskega razvoja in visoke kakovosti življenja, saj polovica Slovencev še vedno živi na podeželju, premier pa si želi, da bi tam tudi ostali.

Zgrajena je dolenjska avtocesta