Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.3 od 15 glasov Ocenite to novico!
hitrost
Iz raziskave je razvidno, da sta glavna krivca za prometne nesreče še vedno neprilagojena hitrost in alkohol. Foto: Pixabay
       Za kazniva dejanja in sploh kriminaliteto namreč velja, da preventivno ne deluje toliko višina kazni, ampak zanesljivost, da bo kazen izrečena in da bo izrečena hitro.       
 Dragan Petrovec
Morotist
Verjetnost, da se smrtno ponesrečite z motorjem, je skoraj sedemkrat večja od verjetnosti, da se smrtno ponesrečite z avtomobilom. Foto: Radio Koper
VIDEO
Alkohol in neprilagojena...

Dodaj v

Če bi povprečno hitrost zmanjšali le za dva odstotka, bi letno rešili sedem življenj

Med najbolj tveganimi skupinami so motoristi
25. september 2018 ob 17:36
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Glavna krivca za prometne nesreče še vedno ostajata neprilagojena hitrost in alkohol, med žrtvami nesreč pa je kar 40 odstotkov takšnih, ki niso uporabljali varnostnega pasu.

Agencija za varnost prometa je predstavila raziskavo o dejavnikih, ki so vplivali na varnost cestnega prometa, za obdobje od leta 2011 do 2017. Raziskavo je opravil Inštitut za kriminologijo pri Pravni fakulteti v Ljubljani, gre pa za nadgradnjo podobne raziskave za obdobje od leta 2009 do 2011.

Po besedah direktorja agencije Igorja Velova so z raziskavo, ki je najbolj celovita v Evropi, preverili, kaj vse vpliva na varnost v cestnem prometu, kako na varnost vplivajo sprejeti ukrepi in kako zaščitne akcije. Na podlagi ugotovitev bodo nato sprejemali nove ukrepe in predlagali morebitne spremembe zakonodaje.

Kazni za prekrške se skokovito zvišujejo
Vodje raziskave Dragan Petrovec je povedal, da med ugotovitvami morda v oči najbolj bode ta, da bi se letno število mrtvih na slovenskih cestah zmanjšalo za sedem, če bi povprečno hitrost zmanjšali za dva odstotka. Glede na to, da v javnosti prevladuje prepričanje, da vozniki uporabljajo varnostne pasove, se mu zdi zanimiva tudi ugotovitev, da kar okoli 40 odstotkov udeležencev prometnih nesreč varnostnega pasu ni uporabilo.

Iz raziskave je razvidno, da sta glavna krivca za prometne nesreče še vedno neprilagojena hitrost in alkohol. Pri slednjem statistika kaže, da policija letno opravi okoli 400.000 preverb alkoholiziranosti, pri čemer se število pozitivnih na alkohol od leta 2011 ne zmanjšuje in se konstantno giblje pri okoli štirih odstotkih. Skrb vzbuja, da je velik del povzročiteljev prometnih nesreč alkoholiziranih v mejah dopustnega. "Zato se moramo vprašati, ali je meja postavljena previsoko," pravi Petrovec.

V raziskavi so po besedah Petrovca analizirali tudi zakonodajo, pri čemer so ugotovili, da se kazni za prometne prekrške pri nas v zadnjih letih skokovito zvišujejo (v primerjavi z Nemčijo smo po raziskavi za obdobje 2009–2011 petkrat strožji), pri čemer se postavlja vprašanje, ali je to smiselno. "Za kazniva dejanja in sploh kriminaliteto namreč velja, da preventivno ne deluje toliko višina kazni, ampak zanesljivost, da bo kazen izrečena in da bo izrečena hitro," je dejal.

Število prometnih nesreč upada
Statistika opravljene raziskave sicer kaže, da je število prometnih nesreč v Sloveniji od leta 2001 do leta 2017 upadlo za več kot polovico – z 39.401 na 17.584 – nekoliko manj pa je upadlo število nesreč s telesno poškodbo (z 8.956 na 6.084). Precej je upadlo tudi število smrti v prometu (z 278 na 104), kar po besedah zunanjega sodelavca inštituta Bogomila Brvarja kaže, da je Slovenija na "stabilni poti k večji varnosti cestnega prometa".

Med najbolj tveganimi skupinami so motoristi: Velov je postregel z zanimivim podatkom, da je verjetnost, da se smrtno ponesrečite z motorjem, skoraj sedemkrat večja, kot če vozite avtomobil. Tvegana skupina so tudi kolesarji.

Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
Binder Dandet
# 25.09.2018 ob 18:46
Če bi povprečno hitrost zmanjšali za 100 odstotkov, bi letno rešili 106 življenj.
Clovek
# 25.09.2018 ob 18:43
Poskus iskanja matematičnih formul, kjer vlada kaos statistike :]

V 2017 je na slovenskih cestah umrlo 106 ljudi [Vir]
V 2017 je bilo v cestnem javnem linijskem prevozu prepeljanih 2.154.986 potnikov.

Če bi število potnikov v cestnem javnem linijskem prevozu povečali za samo 0,005%, bi nihče več ne umrl na slovenskih cestah! Si morate misliti, tako malo! Samo za 0,5 procenotv od procenta!
/s
d(-_-)b
# 25.09.2018 ob 18:26
Hja, če je pa tako ... potem pa hitro zamenjat znake iz 30 na 29,4!
pinkobalinko
# 25.09.2018 ob 19:52
Tudi neprilagojena hitrost ima svoje vzroke (objestnost, napaka, pomanjkljiva infrastruktura...) In vsak vzrok zahteva različne pristope reševanja. Metat vse v isti koš in računat povprečja in odstotke ne vodi nujno k pravim rešitvam. Kaj pomaga, če nekdo zniža hitrost iz 90 na 88? Naj jo raje za 25% zniža tist, ki gre 120.
.jest
# 25.09.2018 ob 19:25
Ja, če bi naši politiki imeli le 2 odstotka pameti, bi bili ven iz hudega.
Clovek
# 25.09.2018 ob 18:55
Še boljša novica, število potnikov smo že povečali za 20%! To pomeni, da ne samo, da letos ne bo nihče umrl na cesti, ravno nasprotno, 424.000 ljudi se bo na cesti celo rodilo! Sedaj razumem, zakaj takšne migracije, preveč smo povečali število potnikov v javnem cestnem prometu :D
ga_moram_imet
# 25.09.2018 ob 23:59
Če bi se ukvarjali z volanom in ne s telefonom bi bilo tudi v redu.
offgrid
# 25.09.2018 ob 20:04
Ce bi pretocnost in tehnicne karakteristike kolovozov, ki jih je postavila Marija Terezija mal poglihal, zravnali kak ovinek, dodali 15 cm sirine na vozni pas, bi tudi bilo manj objestnezev,

Ce bi se iz te Aladinove svetilke zelja potegnili se boljsi urbanizem, da se kraji ne bi sirili kot bakterije prosto po preserno in z njimi neumni in nepotrebni prikljucki na magistralke, bi bilo pa ze kicasto...

O voznikih in njihovi potovalni hitrostih, ob steklenih uckah pomirjeval, antipsihotikov in se cesa pa je sploh brezveze debatirati. Dovolj je, da se ustavis ob nekem vaskem kroziscu, pa te popade smeh, primerljiv ob gledanju kksnega Montypyton showa.

Ampak, mi imamo modre uniformirance, in ti modrujejo.
Zmodrovali so nam procente. Mogoce so pa po pomoti zamenjal izracune z zahtevki po povisanju plac, ki jih spet napovedujejo.

Modrost je redka dobrina, so pa vsaj uniforme...
agenda21
# 25.09.2018 ob 20:12
Ne vem, če so zraven vštete žrtve, ki podležejo zaradi obremenitve stresa, zaradi posledic dolgih kolon in drugih prometnih zamaškov?
Korošec
# 25.09.2018 ob 20:00
Jaz še zmerom trdim, da so za največ smrti pri nas krive slabe ceste, to trditev v naslovu si je pa lahko zmislil samo bedak za pisalno mizo, ki nima nobenega stika z realnostjo.
vrtojb56
# 25.09.2018 ob 18:47
Ni hitrost problem, objestna vožnja pa je.
firtoh
# 26.09.2018 ob 00:44
Današnji primer
Vozim po cesti proti koncu naselja,omejitev je 50, polna črta.Peljem 55 in me prehitita dva,eden mi pipka in kaže srednji prst.
Srečamo se na križišču,čez 400 m,kjer vsi skupaj čakamo,da se prižge zelena.Sem razmišljal,da bi šel ven iz avta in tistemu tipu zlomil prst,še posebej,ker ne je prehitel pred nepreglednim ovinkom.
K sreči je bila žena zraven in me je pomirila.
QUENDI
# 25.09.2018 ob 23:23
.......koliko bi jih pa rešili ako bi za omenjena procenta povečali kvaliteto cestišč......samo z utrjenimi bankinami oz neluknastim robom cestišča ......statistika kaže, da so bili kolesarji v minulem letu (beri predlani) udeleženi v 7,4 odstotka vseh prometnih nesreč v Sloveniji. Predstavljali so 12 odstotkov smrtnih žrtev in 14,3 odstotka poškodovanih v prometnih nesrečah...umrlo 14 kolesarjev (Delo - 16.5. 2016)...... leta 2017 umrlo 106 udeležencev cestnega prometa.....
Lev Julius
# 26.09.2018 ob 08:42
Glavna krivca za prometne nesreče še vedno ostajata neprilagojena hitrost in alkohol.........kaj pa telefoniranje ,ki se ga nihče ne upa lotiti zaradi MOBI lobijev ! Tudi prometna zakonodaja je nesorazmerna do vrste prekrškov ? Vožnja s kolesom; sonožno dvigovanje iz pedal ,enoročna vožnja na kolesu , vrečka obešena čez krmilo kolesa............ vse to se kaznuje po zakonodaji ...... kje to živite bedaki !
freezbee
# 26.09.2018 ob 07:49
Če bi povprečno hitrost zmanjšali le za dva odstotka, bi letno rešili sedem življenj
Ce bi pa povecali uporabo varnostnega pasu, bi jih ocitno resili pa 40% od teh 107
MZ
# 26.09.2018 ob 07:31
Ah, promet...še ena od večnih tem, kjer ob spraševanju dveh ljudi dobimo tri različne odgovore in kjer je vsak zase prepričan, da je v tem najboljši, vsi ostali pa nimajo pojma. Da ne omenimo še vedno novih zakonov s tega področja, nad katerimi so pomoje celo avtorji izgubili pregled.
galoper
# 25.09.2018 ob 20:43
Prilagajanje predpisov kršiteljem, da bo manj prekrškov? Nesmiselno početje!
realist65
# 25.09.2018 ob 20:27
To s kamionom je samomor na lepši način. S hitrostjo se ne strinjam. Ponoči, ko si sam na cesti in voziš 50 km na uro lahko hitro zacumleš. Neprevidnost je vzrok vseh nesreč.
zeus-zengg
# 26.09.2018 ob 09:03
Če bi povprečno hitrost zmanjšali le za dva odstotka, bi letno rešili sedem življenj
----------------
če pa bi hodili peš , bi lahko rešili 150 življenj ....
sober
# 25.09.2018 ob 21:22
To je neka jadna raziskava.... jabolka in hruške.
x1ijn
# 25.09.2018 ob 20:57
Če bi vsi vozili s povprečno hitrostjo in brez nepotrebnih spremeb hitrosti, bi bilo 90 % manj nesreč.
Rasta75
# 26.09.2018 ob 09:46
Pri hitrosti 0km/h se ni še nihče zaletel. Samo toliko v razmislek.
Clovek
# 25.09.2018 ob 18:44
Pozabil sem [vir].
medo357
# 28.09.2018 ob 17:33
Neumnost, povprečno hitrost je treba dvigniti in s cest odstraniti divjake na 2 in 4 kolesih.
felipesko
# 28.09.2018 ob 08:42
Če bi povprečno hitrost zmanjšali le za dva odstotka, bi letno rešili sedem življenj

Tale brihtni statistik je pogruntal.da ne bi nihče umrl v prometni nesreči,če umaknemo vsa vozila iz prometa.....
Vi jeste meso,jaz pa zelje in smo v povprečju na segedinu....
ginza
# 27.09.2018 ob 15:39
@Coen,

Ja, se strinjam. Telefoni so velik problem. Za vsako nesrečo, bi morali poleg alkotesta tudi preveriti, ali se je v trenutku nesreče kateri od udeležencev ogovarjal po telefonu ali pošiljam sms-e. Saj imajo operaterji podatke o temu.
ginza
# 27.09.2018 ob 15:36
Jaz še zmerom trdim, da so za največ smrti pri nas krive slabe ceste,

Ma, bedak si ti. Kakšna je cesta, je nepomembno. Vožnjo pač prilagodiš stanju ceste primerno.
Coen
# 27.09.2018 ob 12:03
Se peljem po lokalki, kjer je omejitev 90 kmh, za Fiat Pando s hitrostjo 60-70 kmh. Pri semaforju opazim, da je za volanom mlada voznica, ki z lepim nasmeškom na obrazu piše SMS.

Pri semaforju grem levo, pred mano Mercedes GLE, pelje 60 kmh pri omejitvi 90. Ker se mi zelo mudi, ga prehitim takoj, ko je to mogoče. Pogledam, zakaj pelje tako počasi in vidim starejšo, urejeno gospo, kako se lepo hihita po telefonu.

Se vključim na AC, pospešujem in pridem za VW Octavio. Ne morem ga takoj prehiteti, ker prehitevalni pas ni prost. Takoj, ko se sprosti, ga prehitim, v Octavii pa moški, v obleki, s kravato in telefonom v roki (SMS).

Pridem končno do LJ, na lokalko, naselje, omejitev 50 kmh. Pred mano Škoda Fabia, pelje med 30 in 40 kmh in vijuga. Že od zadaj vidim, da je voznica na telefonu.

To so samo nekateri primeri, ki jih videvam vsak dan na poti v in iz službe. Pa vas vprašam, a je res za nesreče kriva neprilagojena hitrost?
Greg
# 26.09.2018 ob 08:57
In potem srečaš ljudi, ki vozijo le 70 po magistralki namesto 90! In večina naših magistralk ni ravnih kot v puščavah ampak zavitih in polnih prometa? Kje ga prehiteti? Po zraku? In vidiš folk, ki se je odločil , da bo po avtocesti po prehitevalnem pasu vozil 120 ali manj? Na voznem pa tovornjaki... kje ga prehiteti? Po odstavnem ne smeš, in tudi ni priporočljivo... In zakaj se gremo to otročarijo z protihrupnimi ograjami? Potrebujemo še en pasv vsako na avtocestah in pika! To absolutno velja za glavno žilo od Prekmurja do Italije. in okolico največjih slovenskih mest. Ko bodo čez 10 let to pogruntali, bodo pa spet te nove protihrupne ograje rušili in postavljali na novo? In nihče ne pomisli, če se ozremo na javni promet, kako bi se gneča na cestah zmanjšala, če bi imeli res delujoči javni promet, ki bi res funkcioniral in bi služil ljudem, ne pa sedaj, ko služi samemu sebi. A sii predstavljate , da je že od nastanka , med LJ in Jesenicami enotirna proga! En tir! Da polovico časa od Šk. loke do Lj presediš na izogibališčih! Katastrofa!
Kazalo