Slovenija
Cerar je za ponoven premislek okoli dogovora o migracijah. Foto: BoBo
SDS
Dogovor je za Slovenijo politično zavezujoč, sporočajo iz stranke SDS. Foto: BoBo
VIDEO
Cerar za premislek okoli...

Dodaj v

Dogovor o migracijah: Cerar za premislek zaradi spremenjenih okoliščin

SDS zahteva, naj Slovenija zavrne dogovor ZN-a o migracijah
6. november 2018 ob 15:35,
zadnji poseg: 6. november 2018 ob 17:24
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

SDS zahteva sklic izredne seje državnega zbora o dogovoru ZN-a o varnih, urejenih in zakonitih migracijah. Slovenija naj od dogovora odstopi, tako kot sosednje države, poziva vlado.

Slovenija je spomladi letos podprla globalni dogovor ZN-a o migracijah, ki naj bi ga sprejeli decembra v Marakešu v Maroku. Zdaj pa so se pojavile spremenjene okoliščine, je v Ljubljani po sprejemu predstavnikov slovenske manjšine iz Avstrije dejal zunanji minister Miro Cerar.

Dodal je, da je prav, da vladna koalicija ob novih okoliščinah preveri, ali bi morala tudi Slovenija ob sprejemanju tega dogovora izraziti morebitne pomisleke.

Gre sicer za dogovor na svetovni ravni, ki ga trenutno po besedah vodje slovenske diplomacije podpira več kot 150 držav, do nedavnega ga je z izjemo Madžarske podpirala tudi celotna Evropska unija, a so se zdaj spremenile okoliščine.

Nekatere države, poleg Madžarske zdaj tudi Avstrija, izjavljajo, da tega dogovora ne bodo podprle. Nekatere države, kot je npr. Poljska, pa so napovedale, da utegnejo od dogovora odstopiti. Vse to po Cerarjevih besedah zahteva nov premislek na ravni zdajšnje vladne koalicije in je prav, da se ob teh novih okoliščinah preveri in preuči, ali lahko pride do nekih razmer, ko bi morala tudi Slovenija ob sprejemanju tega dogovora izraziti morebitne pomisleke, o tem je treba spregovoriti na koalicijskem vrhu.

Ob tem je zunanji minister še dejal, da mora Slovenija ostati varna in takšna, da skozi njo ne bodo prihajali nezakoniti prebežniki.

Slovenska vlada po besedah Cerarja ne sme dopustiti, da bi kakor koli nezakonite ali drugačne migracije "ogrozile našo varnost, ogrozile naš način življenja", mora pa Slovenija pomagati ljudem v stiski in posamezne begunce, ki zato izpolnjujejo pogoje, sprejeti ter obravnavati po ustreznih postopkih.

Dodal je, da mora Slovenija vsak dan skrbeti, da so njene meje, še posebno schengenska meja s Hrvaško, "budno varovane, da ne dovolimo ilegalnih in množičnih migracij in da ohranimo tu način življenja, kot ga imamo, evropski način življenja". Ob tem se je zunanji minister zavzel za čimprejšnjo odpravo nadzora na notranjih mejah schengenskega območja.

SDS za izredno sejo o dogovoru
V SDS-u dogovoru, ki ima po njihovem mnenju zavajajoč naslov, med drugim nasprotujejo, ker "vse migrante izenačuje med seboj in na dolgi rok odpravlja meje držav", je dejal poslanec SDS-a Branko Grims.

Sprejetje tega dogovora bi Slovenijo obremenilo tako materialno kot sicer, tako kot za druge evropske države pa bi tudi za Slovenijo pomenil zaton, je še poudaril.


Dodal je, da vse več držav odstopa od te deklaracije. Kot prve so to storile ZDA in Madžarska, odstopajo tudi slovenske sosede, to je že storila Avstrija, hrvaška predsednica Kolinda Grabar-Kitarović pa je povedala, da dogovora ne bo nikoli podpisala. Velika verjetnost je, da bo odstopila tudi Italija, je dejal poslanec SDS-a.

Poudarjanje tega, da nas dogovor ne zavezuje, je po njegovih besedah zavajanje. Drži sicer, da držav pravno ne zavezuje, jih pa zavezuje politično, je poudaril.

Dogovor, katerega pripravo je Slovenija podprla, sicer po navedbah slovenskega zunanjega ministrstva poudarja suvereno pravico držav, da same oblikujejo lastne migracijske politike. Je pravno nezavezujoč dokument in ne prinaša novih mednarodnopravnih obveznosti, pač pa temelji na že obstoječih mednarodnopravnih instrumentih. Decembra bo v Marakešu sprejet z aklamacijo in ne s podpisom.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
mali_piscek
# 06.11.2018 ob 15:51
To zahtevam tudi jaz, pa nisem podpornik SDS, vendar jim v tem primeru dam povsem prav.
luka83
# 06.11.2018 ob 16:08
Tudi sam se pridružujem mnenju SDSa, pa se redkokdaj z njimi strinjam.
spicy
# 06.11.2018 ob 16:15
PROTI ilegalnim migracijam in ne ZA enačenje ilegalnih migracij z legalnimi, kar ta deklaracija dejansko je.
navigator007
# 06.11.2018 ob 15:48
Na SDS-ovo pobudo lahko odgovorim namesto predsednika vlade naslednje: če bomo od dogovora odstopili, potem bomo to tudi naredili, če ne pa tega ne bomo naredili.
Na nove obraze se namreč lahko vedno zaneseš, saj jim je tradicionalno vse-en-glih za prihodnost te države in ljudi.
commodore
# 06.11.2018 ob 16:29
to zahtevamo vsi pošteni državljani, ne samo SDS!!!
RYAN
# 06.11.2018 ob 16:29
sam podpište to pa slovenije čez 20 let več ne bo. pred časom ste me za tak komentar zbrisal
semaino
# 06.11.2018 ob 16:16
Hvala SDS, da se izpostavljate za nas, ki velikokrat tiscimo glavo v pesek.
GORILA
# 06.11.2018 ob 15:53
Jaz pa zahtevam, da izstopimo iz NATO!
Zlobni škrat
# 06.11.2018 ob 16:30
Ta deklaracija Sloveniji ne prinaša nič dobrega pa politiki ne pozabite, da je Slovenija najmanj upoštevana država v EU parlamentu tako, da nehajte EU lesti v rit.
joestar
# 06.11.2018 ob 15:48
Škoda. Zdaj bodo naši levi politiki morali biti za deklaracijo iz principa.
resnica/boli
# 06.11.2018 ob 16:23
Res neverjetno sprenevedanje! Že vnaprej povedo, da bodo podprli nekaj, kar bodo kasneje ignorirali! In potem se narod čudi, da Hrvati udrihajo po Slovencih od Bruslja do Washingtona in na mednarodnem parketu jim uspeva na polno! Kako jih NI sram, da popljuvajo vse in vsakogar, sami pa obnašanje, ki ne sodi niti v otroški vrtec. Ne samo, da bomo tudi v prihodnje najmanj vplivna država v EU, naši lewaki se bodo potrudili, da nas v prihodnje sploh NE BO VEČ.

SRAM ME JE kakšni ljudje predstavljajo in zastopajo SLOVENSKI NAROD!
resnica/boli
# 06.11.2018 ob 16:42
Peticijo podpisalo že 5.800 podpisnikov in to še zdaleč ni zadnja številka!

Dajmo lewaki, pravite da ima oblast ljudstvo, razpišite referendum če vas je kaj v hlačah! Garantiram 80% udeležbo in 90% PROTI migracijam, sploh nezakonitim!
komsomolec
# 06.11.2018 ob 15:53
vlada SDS je leta 2007 načrtno spremenila zakon o mednarodni zaščiti da vsak migrant lahko zaprosi za status begunca. s tem je janševa vlada postopala proti 308.členu KZ ki prepoveduje nezakonit prehod meje in države. in zdaj sds najbolj glasno nabija proti migrantom. ve se da je migrantski val načrtno sprožžen od ameriške desnice,ki je politični šef sds in hujskanje proti migrantom je umazana igra za prevzem oblasti .
pace
# 06.11.2018 ob 16:39
Prav vsi, ki so prebrali marakeško deklaracijo sporočajo, da je Marakeška deklaracija v vsebini zelo ohlapna pri ločevanju migrantov od beguncev in bi lahko, bila v nasprotju z nacionalnimi zakonodajami.

Glede njene obveze, če ne bi ZN imel tendenc, da jo po podpisih uveljavi kot obvezujočo, potem je ne bi niti sestavljal, niti dajal v podpis.
"Za Domovina.je je dogajanje okoli Marakeške izjave komentiral geopolitični strokovnjak Laris Gaiser, ki pravi, da je sicer res, da govorimo o dokumentu, ki uradno ni zavezujoč ampak tudi splošne deklaracije pod okriljem OZN-a lahko s časom pridobijo na pravni legitimiteti."

Slovenija se mora odločno pridružiti tistim državam, ki je ne bodo podpisale. Ne more se država oz. njeni zastopniki obnašati kot kakšen neuk in naiven državljan, ki kar nekaj podpiše, ker verjame na besedo, potem pa ima hude probleme v praksi in ga nič ne reši, ker je pač podpisal, kot tolikokrat gledamo v oddajah kot so Tednik in Preverjeno.
Bivši uporabnik
# 06.11.2018 ob 16:44
Firbec... Noben Slovenec ni nikoli bombandiral BV.
Če se pa ti enačiš z UK, ZDA in FR pa moraš vediti , da se oni ne enačijo s teboj in te imajo, v najboljšem primeru, hlapca ali ovčjega pastirja.
Njihovi gehi niso naši grehi.
pejtevennazrak
# 06.11.2018 ob 16:33
@Knight Kant
Tisti Slovenci so prej vprašali, če lahko pridejo - niso kar nenadoma vdrli v državo.
gorenc25
# 06.11.2018 ob 17:11
Proti Marakeški deklaraciji je vsak razumen človek.
treznoglav
# 06.11.2018 ob 17:24
Slovenija ne sme sprejemati nikakršnih obveznosti, ker te potem veljajo tudi za naslednje vlade. Ko gre za takšne zadeve bi se moral razpisati referendum, ne pa da medli Cerar podpisuje kar mu pač ponudijo samo, da je pohvaljen od bednega Junckerja
Bivši uporabnik
# 06.11.2018 ob 17:11
Ne samo SDS..tudi NSi in SNS.....Sem prepričan tudi absolutna večina prebivalcev Slovenije je proti. Ta pogodba pomeni zaton naše kulture in s tem naroda. A se lahko zbudimo SLOVENCI?..iz tele nočne more, ko nas zavajajo ........ in ....
Bivši uporabnik
# 06.11.2018 ob 16:38
Če narod noče, se mu multikulturnosti ne sme viljevati. In ni tisti, ki je proti migracijsm tisti, ki mora obrazložiti svojega mnenja.
Knight Kant
# 06.11.2018 ob 16:27
V SDS-u dogovoru, ki ima po njihovem mnenju zavajajoč naslov, med drugim nasprotujejo, ker "vse migrante izenačuje med seboj in na dolgi rok odpravlja meje držav", je dejal poslanec SDS-a Branko Grims.
---------

Po mnenju SDS so eni migranti do migracij bolj upravičeni kot drugi. Zato so nam na svoji spletni strani te dni prenesli zahvalo argentinskih Slovencev, ki so pred dobrimi 70 leti prebegnili v Argentino, čeprav takrat v Sloveniji ni bilo vojne, Argentina pa tudi pred tem ni bila Slovencem najbližja varna država.
V Buenos Airesu je v nedeljo potekala slovesnost, s katero so se Slovenci javno zahvalili Argentini, ki je pred 70 leti širokosrčno sprejela slovenske povojne begunce.


SDS se s tem v zvezi tudi zavzema za multikulturalizem, kakršnega zagotavlja Argentina .

Argentina je bila ena od redkih držav, ki so slovenskemu beguncu odprla vrata in ga sprejela v nov dom. Ponudila mu je delo in s tem možnost preživetja in napredka. Ni od njega zahtevala, da pozabi na svojo preteklost: dopuščala je, da na tej rodovitni zemlji naprej goji svoj jezik in svojo kulturo.
reader
# 06.11.2018 ob 16:08
Orban je tudi proti. Ja, je treba vrniti tista 2 milijona denarja za volitve....
shark77
# 06.11.2018 ob 16:52
Sicer nisem podpornik sds-a (v bistvu že nekaj časa nisem podpornik nobene stranke..) in mogoče je ta tematika priložnost za nabiranje političnih točk pri volilcih, vendar je dejstvo, da se večina državljanov ne strinja s to politiko odprtih vrat do migrantov in podpisovanja takšnih deklaracij.., in do sedaj sta se zgleda oglasili kot nasprotnici mislim da le sds in sns. Če bodo za takšno vprašanje naredili referendum, bo udeležba sigurno visoka.
mali_piscek
# 06.11.2018 ob 17:21
O tako življenjsko pomembni zadevo mora odločati referendum ali pa vsaj parlament ob zahtevani ustavni večini.

Ustava namreč pravi, da je Slovenija država državljanov in državljank.
spicy
# 06.11.2018 ob 16:35

RYAN je napisal(-a)

pa slovenski pasoš- kaj bom z njim? a danes je treba slučajno še plačat za to


Da. Ti in jaz in vsi drugi pač potrebujemo potni list. Lahko pa se odločiš za ilegalno prečkanje meje, v takšnem primeru ga očitno ne potrebuješ.
Matjaz82
# 06.11.2018 ob 16:30
zavrnemo raje SDS
Zlobni škrat
# 06.11.2018 ob 19:15
Slovenija nima nobene koristi od tega podpisa ampak samo težave. Vsak podpis ima neko težo tudi če ni zavezujoč.

PROTI PODPISU škodljive listine za Slovenijo.
spicy
# 06.11.2018 ob 16:57

firbec je napisal(-a)

ajajaja smo pa v natu in smo del tega. drugače pa sej v Slo nimamo migrantov, tako da po tvoji logiki se tudi ti nimaš kaj za pritoževati, sploh če pa še Italijani in hrvati ne podpišejo ti ilegalci ne morejo priti do Slovenije. Tako da lahko se nehaš obremenjevat s tem


Ne zavajaj. V Sloveniji že gostimo kar nekaj migrantov. Ko ti bo nekdo, ki se mu da brskati serviral uradne podatke MNZ o številu ilegalnih migrantov v Sloveniji, boš pa rekel, da jih je malo ? Skratka tipično "stopnjevalno" zavajanje in laganje s tvoje strani.
zzob
# 06.11.2018 ob 16:20
Obstaja kje slovenski prevod te deklaracije? Da vidimo, kaj pravzaprav sploh piše v njej, ne da sodimo na pamet.
zala10
# 06.11.2018 ob 19:11
Od dogovora so že odstopile:

ZDA, Rusija, Madžarska, Avstrija, Hrvaška, Češka in Švica.

Na izstop se pripravljajo:

Danska, Poljska, Romunija, Italija, ...

P.S.: O tem očitno razmišlja tudi Slovenija.
wta
# 06.11.2018 ob 18:55
Od dogovora so odstopile tudi Avstralija, Rusija in Poljska.
lightning.si
# 06.11.2018 ob 17:46
in ne primerjajte slovencev ki so pred leti šli v ameiko...južno ali severno...v nemčijo in drugam...šli so DELAT, ni bilo nobene sociale zanje...ali si delal ali pa podelal

kar je precej logično, zakaj bi tisti ki delajo morali preživljati neke tuje lenuhe
janezi
# 06.11.2018 ob 18:22
pa kako za vraga,da nobena druga državotvorna stranka ne vidi kar vidijo Avstrijci in še drugi ?
Le SDS ,kje so drugi ? Znajo le podpisovati, obveze se pojavijo potem !!
Zlobni škrat
# 06.11.2018 ob 19:17
Podpis Marakeške deklaracije bo samo še en razlog več, da Avstrija podaljša nadzore na meji saj s tem podpisom bomo pokazali, da hočemo še več migracij.
spicy
# 06.11.2018 ob 17:47

bleeeee je napisal(-a)

zdaj pa bi vprašal , pa brez provociranja , da se razume , gospoda grimsa , gorenjaka , jj in ostale desne.kdo bo za vas delal in za vse ostale čez deset let , ko pa doma ni nobene delovne sile na pretek.pri nas v orodjarstvu čez pet let spoka penzion sedem ljudi , za nadomestit že dans jih ni. pa nimamo slabih plač.če jih dobiš dans jih moraš uvajat vsaj nekaj let da bo vsaj nekaj znal.


Kdo bo delal za nas ? Nihče - sistem je tak, da mladi dan danes delamo za sebe, vsak ki lahko uporablja takšen ali drugačen način varčevanja/vlaganja v pokojnino. Definitivno se ne zanašamo na državne pokojnine. Kot drugo ? Omenjaš obrt, OK. Dejstvo je, da je prihodnost delovnih mest zagotovljena v visoko tehnoloških,finančnih ipd panogah, čas gre naprej.

Migranti na noben način niso rešitev na probleme, ki jih navajaš. Če bi bili, potem bi Akrapovič in podobna podjetja z nizko ali srednjo izobraženo delovno silo že močno pritiskala na vlado - ne samo pritiskala, v Sloveniji bi bili zaposleni že vsi ilegalni migranti. Pa temu ni tako. Dejstvo je, da to niso višje izobraženi delavci - tisti se preselijo na legalen način. Z nizko izobraženimi in brezposelnostjo se ukvarja pa EU in ZDA že pri svoji lastni populaciji, prostora za nove enostavno ni.
pejtevennazrak
# 06.11.2018 ob 17:08
@Knight Kant
Če bi tistih 6000 špansko govorečih katolikov, ki se valijo proti ZDA, vprašali Grimsa (ali koga dugega pri SDS) za širokosrčen sprejem v Sloveniji, bi se Grims strinjal?

Vidiš, v tem je razlika med esdeesovci in Argentinci.


Grimsa osebno ne poznam, zato ne vem odgovora. Bi bilo pa kar se mene tiče res bolj razumno vzet 6000 španskih katolikov namesto teh migratov ,ki šetajo do Nemčije. Cerkev imamo namreč dovolj, poleg tega se mi zdi nesmiselno metat sto tisoče evrov v nedokončane azilne postopke za ljudi, ki ne marajo Slovenije.
zala10
# 06.11.2018 ob 19:21
Poslanec SDS Branko Grims na izredni seji odbora za notranjo politiko:

“Marakeška deklaracija je sporna na treh točkah: ker kar izenači migrante in begunce in vsem migrantom daje v bistvu enak status, ker praktično ukinja meje, in ker zahteva, da se o migrantih poroča samo še pozitivno, to se pravi, da se praktično cenzurira vse, kar naj bi bilo narobe.”
brehme
# 06.11.2018 ob 17:44
SDS čestitke, delate za Slovence ne proti Slovencem.
zala10
# 06.11.2018 ob 18:42
Stališče SDS je včeraj na POP TV predstavil njihov poslanec Branko Grims.

Rekel je, da je Deklaracija izjemno škodljiva in lahko v končni fazi pomeni tudi konec evropske civilizacije, nacionalnih držav s Slovenijo vred, pa seveda naše tradicije, naše kulture.
Robin Lood
# 06.11.2018 ob 16:28
Sđs zahteva? To bo pa napaka. Oni lahko samo predlagajo, sprašujejo. Hvala bogu, da ne morejo zahtevati. Haha, hvala bogu - kakšen dvojni pomen.
Krimsky
# 06.11.2018 ob 16:20
Mišljeno je bilo ...
~
... da bomo tole vrženo kost sedaj glodali kakih sto ali dvesto let.

Namesto, da bi se ukvarjali s čim resnim, konstruktivnim, naprednim ... naj bi se šli psihodinamiko s preseljevalci. Kar je kajpak resen logističen zalogaj, vsi se lahko ukvarjamo zgolj in samo še s tem.

Bomo sprejeli ponujeno kost in jo pridno in ubogljivo glodali stoletje, medtem ko se bo gospoda mastila z zrezki in se smejala na račun nas, ki smo se zadovoljili s kostjo?
Franc Jožef I.
# 06.11.2018 ob 16:05
To je edina opcija, druge ni.
Odresenik
# 06.11.2018 ob 20:10
Beguncev ze davno ni vec. So samo ilegalci, samo vprasanje je koliko je med njimi islamskih borcev
Binder Dandet
# 06.11.2018 ob 19:55
@firbec111:
"hehe kdo pa misliš, da danes briše riti v domovih za ostarele? slovenke?"

Seveda, tudi Slovenke ali verjetno, glede na prebivalstveno strukturo, večinsko Slovenke. Vsaj kolikor sem jaz imel opravka z domovi za ostarele. To, da mi potrebujemo ilegalne priseljence za to, da bodo naše ostarele rihtali, je demagogija.
zapravico
# 06.11.2018 ob 18:12
Na splošno so vsi slovenci proti temu podpisu,zatorej vlada pamet v roke,ker čez par let bodo spet volitve
mali_piscek
# 06.11.2018 ob 18:01
Cerar, edina okoliščina, ki se je spremenila, je, da ste na vladi morda po ekstremno dolgem času spoznali, da večina v Sloveniji noče ilegalnih migrantov iz Afrike in BV.
Springbok
# 06.11.2018 ob 16:23
Če je SDS proti, sem jaz za. Iz etičnih razlogov. Neko osnovno dostojanstvo vendar moramo imeti.
Es
# 06.11.2018 ob 22:28
Aha, Brglez že omenja podnebne spremembe. Še en izgovor salonskega kaviar levičarja, da bi pospešil množične migracije v Evropo.
Bivši uporabnik
# 06.11.2018 ob 17:46
Firbec 111....sprenevedaš se do enemoglosti. Vsako stvar ti argumentiram, kar želiš, pa ni vredno, ker ego nikdar ne želi slišat resnice. Predvsem pa nisem ne levo in ne desno usmerjen. Ti pa si več kot očitno levak v slabem pomenu, ki brani neslovenstvo in so mu domoljubi kmetavzarji. To je moj limit besed, zaradi katerih mi pišeš, da se nekorekten in brisan zaradi tega... Pa oba veva resnico. V Sloveniji se narod prebuja, tudi levo usmerjeni, in dojema nekaj kar se je uspešno prikrivalo, to je da smo ujetniki globoke države oz. v svetovnem merilu deep state. Cel svet je na prelomnici. Ali se ohranijo vrednote, kulture in dostojanstvo in spoštovanje Sil nad nami ...ali pa gre civilizacija v propad z poskušanjem realizicije sveta kot 'novi svetovni red'. Sam sem za slednje, za propad civilizacije, ker na žalost ssmo v tem vidim prečiščenje totalne dekadence in zdegeneriranosti. Mainstream je "premočan". Je pa to vse samo ciklus in to se bo prav gotovo zgodilo, ker so vse cikli ki se ponavljajo kot noč in dan....."tudi Alpe bodo spet pod vodo."
..zato me ne sprašuj neumnosti da ti napišem lokacijo v Beli Krajini, da boš šel pogledat khe so migranti. Višek sprenevedanja in ignorance.
Aprila
# 06.11.2018 ob 21:41
"Po mnenju SDS so eni migranti do migracij bolj upravičeni kot drugi. Zato so nam na svoji spletni strani te dni prenesli zahvalo argentinskih Slovencev, ki so pred dobrimi 70 leti prebegnili v Argentino, čeprav takrat v Sloveniji ni bilo vojne, Argentina pa tudi pred tem ni bila Slovencem najbližja varna država."

Slovenci v Argentino pred 70 leti niso šli brez dokumentov. Če bi si se vsaj malo pozanimal kako so Slovenci po vojni migrirali iz Slovenije, bi vedel da so bili vsi Slovenci v kampih ob slovenski meji, ter da so morali iti ne samo čez zdravniške preglede ampak so morali tudi dokazati svoje delovne kvalifikacije preden so jih države izbrale in jim organizirale direkten prevoz v Kanado, Argentino, Avstralijo, ipd. Tako da vse kar tvoj komentar, Knight Kant, in drugi podobni komentarji ki enačijo ilegalne migracije z legalnimi migracijami Slovencev kaže ničlo znanja o temi migracije in njeni zgodovini.
Kazalo