Odstranitev čelnih cestninskih postaj bo po besedah ministrstva pripomogla k večji pretočnosti prometa. (Čelne cestninske postaje v Sloveniji so: Dragotinci, Pesnica, Prepolje, Tepanje, Vransko, Kompolje, Log, Bazara, Dane, Videž, Hrušica, Torovo, Dob, Drnovo in Nanos.) Foto: BoBo
Odstranitev čelnih cestninskih postaj bo po besedah ministrstva pripomogla k večji pretočnosti prometa. (Čelne cestninske postaje v Sloveniji so: Dragotinci, Pesnica, Prepolje, Tepanje, Vransko, Kompolje, Log, Bazara, Dane, Videž, Hrušica, Torovo, Dob, Drnovo in Nanos.) Foto: BoBo

Po zagotovilih ministrstva za infrastrukturo in prostor bodo že letos - kljub visokim cenovnim ocenam Darsa - odstranili moteče cestninske postaje.

Odgovorni na ministrstvu so prepričani, da te postaje predstavljajo nepotrebno motnjo v prostem prometnem toku in veliko nevarnost za udeležence v prometu. Večje število teh postaj, predvsem čelnih, tako načrtujejo odstraniti še letos.

Na ministrstvu so zavrnili poročanje nekaterih medijev, da naj bi od projekta odstopili po navodilih vlade, kljub drugačnim napovedim ministra Zvonka Černača. Krivdo za te govorice in nepripravljenost na projekt pa so pripisali upravi Darsa. Uprava po njihovih besedah k projektu pristopa tako, da ga ne bi bilo treba izvesti. "Iz tega razloga tudi pretirane ocene o stroških odstranitve," so še zapisali v svoji izjavi za javnost.

Koliko bi dejansko stala odstranitev?
Na ministrstvu ocenjujejo, da bi bilo odstranitev mitnic v 80 odstotkih mogoče izvesti v okviru tehničnih služb, ki delujejo v sistemu Darsa. Po njihovem mnenju pa je tudi preostali strošek glede na povečan pretok prometa in večjo varnost udeležencev v prometu zanemarljiv. Težko je napovedati, ali bo odstranitev v celoti opravljena do glavne turistične sezone, na ministrstvu pa si bodo po zagotovilih vsekakor zavzemali za čimhitrejšo izvedbo projekta.

Z Darsa pa so se odzvali na trditve ministrstva in na svoji spletni strani pojasnili potek dogodkov še z njihove strani. Po njihovih besedah je vlada leta 2009 sprejela nov akcijski načrt za uvedbo elektronskega cestninskega sistema v prostem prometnem toku. Dars je tako na osnovi tega načrta objavil mednarodni razpis za vzpostavitev novega načina cestninjenja. Preureditev postaj je bila predvidena kot del celotnega projekta. Cena za usklajeno uvedbo elektronskega cestninjenja in sočasno odstranitev cestninskih postaj je bila takrat ocenjena na 28 milijonov evrov. Postaje pa bi začeli odstranjevati šele po uvedbi elektronskega cestninjenja.

Prvi bo na vrsti Log
Vlada je Darsu marca letos naložila, da ustavi vse dejavnosti za uvedbo elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku. Dars je sklep vlade spoštoval in objavil sklep o ustavitvi postopka. Po tem pa so stekli tudi postopki za odstranitev cestninskih postaj brez sočasne uvedbe elektronskega cestninjenja.

Za izvedbo pilotnega projekta preureditve čelne cestninske postaje Log na primorski avtocesti je bila ustanovljena delovna skupina, ki bo pripravila projektno dokumentacijo ter upoštevajoč zakonodajo s področja javnega naročanja izvedla razpis za izvajalca del.

"Na osnovi ugotovitev omenjenega pilotnega projekta bomo postopno nadaljevali projekt preureditve preostalih cestninskih postaj," so še sporočili z Darsa in dodali, da končne ocene stroškov preureditve vseh cestninskih postaj še ni.