SNS opozarja zlasti na prekarni položaj novinarjev v medijih. Foto: BoBo
SNS opozarja zlasti na prekarni položaj novinarjev v medijih. Foto: BoBo

Kampanja vsako leto pod geslom Postavimo se za novinarstvo (Stand up for Journalism) opozori na izstopajoče težave medijske krajine in novinarjev. Pri tem Evropska zveza novinarjev (EFJ) spodbuja članice, naj izpostavijo svoje specifične težave na nacionalni ravni in v delovnem okolju. Kampanji se je že na začetku pridružil tudi Sindikat novinarjev Slovenije (SNS).

V letošnjem pozivu je EFJ zapisal, da se opozorilo delodajalcu ali pozornost širše javnosti lahko doseže na različne načine: od kratke, nekajminutne prekinitve dela, obešanja plakatov v medijski hiši in organizacije pogovora o aktualni temi do pisanja peticij politikom in obvestil javnosti, organizacije novinarskih konferenc in javnega zbiranja.

Žrtve gospodarske in finančne krize so v vseh poklicih, zlasti ranljivi so prekarni delavci, ki jih je med novinarji vse (pre)več, opozarjajo v SNS-ju. Tudi v SNS-ju pozivajo novinarje, naj se udeležijo kampanje in na različne načine izrazijo svoje morebitno nezadovoljstvo s stanjem v medijih. Med glavne težave v SNS-ju uvrščajo odpuščanje novinarjev, nespoštovanje novinarske avtonomije in standardov, vedno nižja plačila za novinarsko delo in ravnanje lastnikov medijev.

Kot primerne načine protesta pa v SNS-ju med drugim priporočajo kratko prekinitev dela, pisno opozorilo delodajalcu in organizacijo javnega shoda.