Nova cesta - varnejša od stare. Foto: MMC RTV SLO
Nova cesta - varnejša od stare. Foto: MMC RTV SLO
Mladi
Trak so prerezali trije mladi domačini. Foto: MMC RTV SLO


Odsek hitre ceste čez Rebrnic, katerega začetek gradnje sega v leto 2002, je del 41 kilometrov dolge hitre ceste H4 skozi Vipavsko dolino od Razdrtega do mejnega prehoda Vrtojba. Hkrati povezuje goriško regijo z osrednjo Slovenijo in se navezuje na italijansko avtocestno omrežje, kot del avtocestne smeri vzhod - zahod pa je vključen tudi v peti evropski prometni koridor.
Cesta čez Rebrnice odprta

Premier Borut Pahor, ki se je slovesnega odprtja osebno udeležil, je dejal, da je dogodku predhodila upravičena neučakanost ljudi iz Vipavske doline, Goriške in vseh drugih, ki so se desetletja vozili po stari cesti in se počutili prikrajšane. "Zato smem odprtje doživeti kot praznično," je dodal. Opozoril je še, da dokončanje odseka pomeni navezavo Vipavske doline na slovensko avtocestno omrežje, ki ga Slovenija pospešeno in uspešno končuje.

Po njegovih besedah pa, naj je bilo čakanje še tako dolgo, tega ne bi smeli skrajšati na račun varnosti in drugih pogojev, ki so jih morali sprejeti inšpektorji.

Tomislav Nemec, predsednik uprave Darsa, pa je ob tej priložnosti med drugim dejal, da je kritičen pogled pogost spremljevalec avtocestnega programa, kar je po njegovih besedah ob velikih vloženih sredstvih tudi razumljivo. Gradnja odseka je bila tehnično, geološko in tudi poslovno izredno zahtevna, je še izjavil.

Med domačini in pogostimi uporabniki sicer zelo nevarne stare magistrale, je namreč tudi v zvezi z novo cesto slišati ugovore - moti jih, da gre le za štiripasovnico brez odstavnih pasov, da na odseku, kjer so sunki burje najhujši, manjka protivetrna zaščita, pozimi pa se na izpostavljenih odsekih bojijo poledice.

Odločba bo veljala eno leto
Kot so za MMC povedali na ministrstvu za okolje, bo odločba o poskusnem obratovanju - izdali so jo zadnji hip, le nekaj ur pred načrtovanim odprtjem - veljala eno leto, nato pa bo sledil nov tehnični pregled. Tiskovni predstavnik Darsa Marjan Koler pa je dejal, da je enoletno začasno dovoljenje del običajnega postopka. Po enem letu bodo zaprosili za končno uporabno dovoljenje. Po slovesnem odprtju odseka bodo vzdrževalci cesto še enkrat pregledali in počistili, tako da bodo prvi vozniki lahko zapeljali na cesto najpozneje do 21. ure.

Dars je v sredo popoldne, potem ko so izvajalci odpravili še zadnje pomanjkljivosti na 221 milijonov evrov vrednem odseku med Razdrtim in Vipavo, ministrstvu za okolje posredovali vso potrebno dokumentacijo. Z današnjo odločitvijo ministrstva je bil po 20 letih gradnje vendarle odprt več kot 40 kilometrov dolg vipavski krak z težko pričakovanim odsekom hitre ceste čez Rebrnice.

Sedem let dolga gradnja
Spomnimo: gradnja odseka čez Rebrnice je trajala sedem let, spremljali pa so jo zamude in zapleti z okoliškimi prebivalci in različnimi neizbranimi izvajalci del, ki so vlagali ugovore. Poleg tega so se s težavami spopadali tudi vsi vpleteni med gradnjo, saj trasa leži na plazovitem področju, kar je oteževalo dela. Kot je znano, cesto sestavljata dva predora, dva pokrita vkopa in osem viaduktov.

Odprtje prestavljeno zaradi predorov
Odsek bi morali za promet odpreti že konec julija, a tehnični pregledi tega niso dovoljevali, saj se je izkazalo, da sta vozišči v predorih Barnica in Tabor asfaltni, in ne betonski, kot je določala projektna dokumentacija, na podlagi katere je bilo izdano gradbeno dovoljenje. Sledil je postopek pridobivanja spremembe gradbenega dovoljenja, posledično pa še prestavitev odprtja.

Odsek gradilo več izvajalcev
221 milijonov evrov vredna trasa štiripasovne ceste čez Rebrnice je del hitre ceste med Razdrtim in Vrtojbo, ki ima skupaj 41 kilometrov. Izvajalci del na Rebrnicah so bili Primorje, SCT, Kraški zidar, CPM, CPL, Vidoni in Oberloser. Prav zadnja dva sta gradila oba sporna predora.



Odsek hitre ceste čez Rebrnic, katerega začetek gradnje sega v leto 2002, je del 41 kilometrov dolge hitre ceste H4 skozi Vipavsko dolino od Razdrtega do mejnega prehoda Vrtojba. Hkrati povezuje goriško regijo z osrednjo Slovenijo in se navezuje na italijansko avtocestno omrežje, kot del avtocestne smeri vzhod - zahod pa je vključen tudi v peti evropski prometni koridor.
Cesta čez Rebrnice odprta