Slovenija

Poudarki

  • Po uvedbi elektronskega cestninjenja bodo postopoma odstranjene tudi vse cestninske postaje
Cestninska postaja
Velik del cestninskih postaj bo odstranjen letos, preostanek pa leta 2019. Foto: BoBo
Tovornjak
Na Darsu večjih zapletov s prevozniškimi podjetji ne pričakujejo, saj je novi sistem zelo podoben avstrijskemu, ki je prevoznikom že dobro poznan. Foto: BoBo
VIDEO
Tovornjaki prehajajo na e...

Dodaj v

Klasično cestninjenje in cestninske postaje se dokončno poslavljajo

Po novem bodo težka vozila morala imeti napravo DarsGo
31. marec 2018 ob 16:21
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ob polnoči bodo cestninske postaje na avtocestah okenca za vedno zaprle, zapornice pa bodo dvignjene.

Dars bo prvič vklopil sistem elektronskega cestninjenja za tovorna vozila, v prihodnjih mesecih pa tudi odstranil večino cestninskih postaj.

Ob polnoči bodo ukinili klasično zaračunavanje cestnine za vsa domača in tuja težka vozila na slovenskih avtocestah. Po novem bodo morala ta vozila imeti napravo DarsGo, ki stane 10 evrov in ki bo komunicirala z mrežo terminalov na avtocestnem križu, ti pa bodo spremljali število kilometrov, ki jih bo vozilo prevozilo. Cestnina se bo nato zaračunala samodejno, njena višina pa bo odvisna tudi od količine izpuhov, ki jih bo posamezno vozilo izpustilo v zrak.

Direktorica cestninjenja na Darsu Branka Videtič ob tem poudarja, da je na njihovi spletni strani na voljo izračun cestnine, kjer lahko vsi uporabniki preverijo, kolikšen znesek bodo morali plačati glede na relacijo vožnje in glede na posamezen tip ter emisijski razred vozila. Tako bo vsak uporabnik lahko vnaprej vedel, koliko dobroimetja potrebuje.

Globe za neuporabo ali nepravilno uporabo sistema so različne in znašajo med 800 in 1.000 evri za voznika tovornega vozila, 800 evrov naj bi za prekršek plačala tudi odgovorna oseba, medtem ko bodo samostojni podjetniki in pravne osebe kaznovani z globo v višini 1.200 oziroma 2.000 evrov.

Sistem podoben avstrijskemu
Na Darsu ob uvedbi novega sistema ne pričakujejo večjih zapletov, tudi med tujci ne, saj kot pravi Videtičeva je sistem zelo podoben avstrijskemu, ki ga večina avtoprevozniških podjetij že pozna.

Bodo pa težave povzročili zamudniki, ki si, čeprav jih pozivajo že vse od novembra, naprav DarsGo še niso priskrbeli. Srečo pa imamo, da je pred nami podaljšan praznični konec tedna in prepoved vožnje tovornih vozil, tako da lahko prave zaplete pričakujemo šele v torek zjutraj.

Po uvedbi elektronskega cestninjenja bodo postopoma odstranjene tudi cestninske postaje, velik del že v letošnjem, preostanek pa v prihodnjem letu.

Robert Škrjanc, Radio Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
Simon123
# 31.03.2018 ob 16:34
Upam da osebna vozila ostanejo na vinjeti
The Ghost P.
# 31.03.2018 ob 17:29
@tureavanture
Obstaja tudi tedenska vinjeta, pa lokalne ceste, seveda :)
EMU
# 31.03.2018 ob 16:47
Bodo, v nasprotnem primeru bodo avtoceste samevale
majster11
# 31.03.2018 ob 18:10
Proti vinjetam ste vsi, ki se vozite nekajkrat na leto po avtocesti. Če ukinejo vinjete, bo na navadnih cestah kaos. To se vidi že ob nesreč,ko je zaprt en vozni pas. Na avtocesti kolona, na regionalki štala. Če so avtoceste namenjene inkasanstvu , potem pa naj bo cestnina 2 eur po km, da se boste lahko tisti , ki se tu pa tam vozite po avtocesti , slinili.
Bloodline
# 31.03.2018 ob 17:46
Zakaj nekdo, ki gre petkrat na leto v Ljubljano plača toliko kot tisti ki gre po avtocesti vsak dan dvakrat?

Tisti, ki gre 5x na leto v Lj, si lahko kupi tedensko vinjeto, ki stane 7,5 evra. To je skupno 37,5€. Letna stane 110€. Kako je to isto? Boš razložil?
Skippy
# 31.03.2018 ob 17:51
@samores
Kako si naj delimo vozila, ce pa si ti glavni nasprotnik uberja?

In seveda ni res, da nekdo placa isto kot drugi. Vecine cene bencina so davki in nekdo, ki gre veckrat, placa toliko vec davkov. Davki pa so glavni vir gradnje cest.
Bivši uporabnik
# 31.03.2018 ob 17:25
Samo v Sloveniji je možno zapraviti 200 milijonov evrov za nadgradnjo sistema ABC.
Bloodline
# 31.03.2018 ob 17:34
Upam da v kratkem elektronsko cestninjenje še za osebna vozila. Letos sem vinjeto za 110 al kolk je že koristil natanko 3x

Pametni ljudje si pač kupijo tedensko vinjeto. Če si pa ti kupiš letno, kljub temu, da se po AC voziš 5x na leto je pa to tvoj problem, kanede.
nightwing
# 31.03.2018 ob 17:18
V torek bo veselo.
jokl
# 31.03.2018 ob 21:59
Kaj pametujete v tri krasne... Prvič. V Sloveniji avtoceste financirajo izključno uporabniki, torej tisti ki kupijo vinjeto in kamijoni po novem z DarsGo. DARS ne dobiva popolnoma nobenih sredstev iz proračuna (razen poroštev države za kredite). Ne iz davkov, ne iz cestnih taks. DARS celo daje v proračun, ker država kot lastnik pobere dobiček. Lani okoli 60mil€. Drugič. V Sloveniji je vinjeta glede na GOSTOTO AC omrežja poceni. Ker radi primerjate z Avstrijo - res je tam vinjeta absolutno gledano cenejša, ampak dodatno se plačujejo tuneli in mostovi, poleg tega je v Sloveniji gostota AC omrežja precej večja. Pa da mi ne bi spet o tem, koliko so bile avtoceste preplačane SCTju, Primorju itd. Res je, da so precej pokasirali biseri, kot sta Zidar in Črnigoj ampak obenem so imeli kaj od tega tudi njihovi delavci: službe, solidne plače pa tudi kakšen gratis kubik peska, asfalta ipd. Neverjetno me zabavajo 'poštenjaki', ki bentijo nad tajkuni in predrago vinjeto, v isti sapi pa se pohvalijo, kako so si sezidali hišo napol zastonj, ker so iz službe pokradli armirno železo, cement, beton, ki bi moral it v viadukt Ravbarkomanda, obenem sta z ženo navidezno ločena, da dobita višje doklade in kar spada zraven. In ko to komu očitaš, dobiš nazaj odgovor, da naj najprej 'oni tam zgorej' začnejo pošteno... Ja, to nas bo rešilo...
Miki Mause
# 31.03.2018 ob 18:40
presenečen
# 31.03.2018 ob 17:21
Prijavi neprimerno vsebino
Avstrijci so 10 let nazaj močno dvignili cestnine in ves tranzit se je preusmeril čez Slovenijo.


Avstrjici so nazadnje za leto 2018 podražali cestnine+ še dodatno računajo nočne tarife. Kakšen tranzit gre čez Slovenijo in ostali tranzitni tokovi je pa druga stvar. Večino tovornjakov iz Vzhoda, ki gre v Italijo, Španijo, jug Francije.....jim je bližje čez Slovenijo, kot pa neke obvoze in ostale zafrkancije čez Avstrijo. In tako dalje.

Nekateri pišete neumnosti pa zgleda ne znate niti na zemljevid pogledat kje potekajo glavni europski avtocestni koridorji in kje ležijo določene države.

Dejstvo pa je to, da se Vzhoda Europa razvija in to pomeni, da rabijo blago to blago se pa mora iz določenih držav tudi čez Slovenijo tranzitirat. Samo očitno država Slovenija ni na to računala ob gradnji avtocestnega križa, da se bo 1x začela razvijati tudi Vzhoda in Južna Europa. Rezultati so pa tukaj in še huje bo. Medtem pa Italjani že Avtocesto A4 iz štiri v šest pasovnico širijo od Palanove proti Venezii kjer še ni.
kvisko75
# 31.03.2018 ob 17:32
Če je temu tako jih lepo prosim ASAP porušite in ne zmanšujte omejitve zaradi te... napote.
naš človek
# 01.04.2018 ob 00:12
če je bila pa gradnja avtocest plačana iz njihovih žepov.....

Dars je vzel kredit, ni dobil donacije iz proračuna
sonce12
# 31.03.2018 ob 19:16
Dobro da med vozniki tovornjakov ni veliko avstrijcev pa nemcev, oni bi se kljub napravi ustavili in preverili če je kdo v hišici da placajo cestnino. No upam da sistem delije in da čim hitreje odctanijo tiste glavne cestninske in odctranijo radarje ter se hitrost uredi na normalnih 130km/h
janezvalva
# 31.03.2018 ob 17:45
vsak nosi svoj križ. mi pa imamo avtocestni križ.
jokl
# 01.04.2018 ob 04:40
Pa se vi sploh zavedate, kako butasta je debata, ali je vinjeta pravična ali ni. Za tistega, ki se veliko vozi po AC, je, za drugega ni. Vinjeta po defaultu ni pravična, pa konec.
Mefisto
# 31.03.2018 ob 20:26
Že vsaj 10x ti je bilo razloženo, da pri podiranju ne gre samo za podiranje
severnik
# 31.03.2018 ob 19:41
Kazen enaka kot za fizične osebe v osebnem vozilu? Niso resni.
Miki Mause
# 31.03.2018 ob 18:42
@penzl

Da pa boš dokončno razumel, tovornjaki se bodo tako vozili do odstranitve in preureditve cestninskih platojev. Potem pa končno tako, kot morajo, kar bi se pa morali že v torek 3.4.
vplaznik
# 31.03.2018 ob 18:17
@presenečen
Napaka, dobro je imeti kontrolne točke, za izredna stanja, ki vedno enkrat pridejo..

Cestninski postaje oz. platoji se bodo preuredili v nadzorne točke, kakršne videvaš v Avstriji, ko ves promet preusmerijo z avtoceste na takšno točko/počivališče tam pa so od policije carine, itd,. Zato je cena rušitev cestninskih postaj višja, ker ne bo šlo samo za rušitev ampak temeljito preureditev.
Modelar
# 31.03.2018 ob 17:18
Bravo, vracamo se na sistem, ki v bistvu ne deluje nic kaj dosti drugace, kot je deloval ABC.
kotzi
# 01.04.2018 ob 11:43
samores...je za to da se ukinejoi vinjete ker jih je uvedel njegov sovraznik..to je jj..ce bi to uvedel...nekdo ki mu je blizje politicno bi bilo za ohranitev...je tako samores..seveda je...
Homer.
# 01.04.2018 ob 10:45
@amigo
Saj te razumem, da če se dnevno veliko voziš po AC, ti ta sistem odgovarja.
Pošten do uporabnikov pa ni!
Si predstavljaš, da bi tako pavšalno plačevali elektriko, vodo, .......
In potem bi se jaz ogreval na elektriko, ti pa imel eno brlivko 40W, oba pa plačala enako.....
Bi še bil za tak sistem?

In ja, imam vinjeto in se dnevno vozim po enem majhnem odseku AC, ker se pač ne mislim obremenjevati s tem, da ne smem na AC.
sani_hot
# 01.04.2018 ob 00:06
vsi pametnjakoviči ki trdite da so vinjete "pravične", zakaj potem ne predlagate vinjete za tovornjake
nima veze če en tovornjak vsak dan vozi od MB do KP
in je to enako osmim vožnjam nekega tovornjaka iz tujine

kako so lahko enkrat pravične vinjete, drugič po kilometrih?
1337
# 31.03.2018 ob 22:41
Sem vesel da bodo končno cestninske postaje šle... me pa skrbi, da nebo kje država čez par let ukinila vinjete, in uvedla e-cestninjenje za vsa vozila...
Altair
# 31.03.2018 ob 21:38
bravo mikic. Eden, ki razume stvar. Obrabnina zaradi osebnih vozil je minimalna v primerjavi s stroškom izgradnje in vzdrževanja zaradi staranja.
Roky89
# 31.03.2018 ob 20:55
Bravo. Komaj čakam, da se znebimo cestninskih postaj.

Del infrastrukture bi lahko imeli za postaje avtocestne policije, vendar tega itak ne bomo videli, tako da bo zdej vse šlo v maloro. Pa me niti ne gane kaj dosti. :)
Haloo
# 03.04.2018 ob 13:00
Prvi učinek je že zaznan.
Tovornjakarji so na regionalkah in lokalnih cestah, namesto na avtocesti.
Policijske kontrole ni in tako bo uničevanje cest z šleparji in drugimi težkimi vozili običaj, saj so tovornjakarji z SLO registracijami!
AM
# 02.04.2018 ob 23:00
Vinjete morajo ostati !
topol
# 01.04.2018 ob 22:16
Pozitivne strani avtocest so tudi manjše število žrtev v primerjavi z dvopasovnimi močno obremenjenimi cestami. Spomnimo se stare dolenjke in prehitevanj kolon v sedemdesetih in osemdesetih letih in števila žrtev in sedanje stanje. Res so avtomobili sedaj boljši, nesreče - čelni trki pa so bili zaradi prehitevanja kolon, česar z avtocestami ni več.
topol
# 01.04.2018 ob 22:08
Nekdo hvali Italijo. V Italiji in tudi v Franciji imajo zaprt sistem cestninjenja. To pomeni malo izvozov z avtoceste. Verona, ki se lahko primerja z Ljubljano, ima cele tri izvoze iz avtoceste na dveh avtocestah. To pomeni, da je avtocesta namenjena zgolj daljinskemu prometu. Za lokalni promet imajo brezplačne štiripasovnice, ki je deloma tudi vzporedna s plačljivo avtocesto in tako dobimo desetpasovno cesto. Tri cestninski pasovi v eno smer, cestninski odstavni in dva brezplačna pasova v eno smer. Podobno je v Vidmu, Padovi, Vicenzi, Bologni. Cestnina na avtocesti po kilometru prinese veliko denarja in veliko dodatnih stroškov okoli vsakega velikega mesta, da se lahko ljudje vozijo zastonj in tudi kam pridejo. Dvomim, da bi ljudje plačevali avtocesto od Brezovice do Rudnika. Vozili bi se povsod, samo plačali ne bi in Ljubljana bi se utapljala v pločevini. Plačali pa bi, ko bi šli v Maribor, na Bled ali v Zagreb.
Vinjeta bo v Sloveniji kar ostala, ker bi karkoli drugega pomenilo ogromno stroškov. Slovenske avtoceste imajo ogromno priključkov in omogočajo tudi lokalni promet, česar tuje plačljive ne omogočajo.
Homer.
# 01.04.2018 ob 18:36
@amigo
Kaj si sploh hotel povedati?
A ti se voziš samo po AC, ostalih cest pa ne uporabljaš?
Menda ja ne misliš, da bi s plačilom AC moral biti oproščen ostalih dajatev?
Bivši uporabnik
# 01.04.2018 ob 13:49
Dobro, dejstvo je, da pri tem ne moreš vsem narediti prav. Če uvedeš plačaj koliko voziš, bodo pač tisti, ki avtoceste uporabljajo dnevno, plačali veliko več. Če imaš vinjeto, plačamo več tisti, ki se peljemo nekajkrat na leto po avtocesti. Pač, ne gre vedno vse top.
Binder Dandet
# 01.04.2018 ob 12:45
@miki mause:
Ne poznam skandinavskih hlodovskih kompozicij, dvomim pa, da jih je 5000 ali 6000 dnevno kot precka slovenijo tovornjakov. Pravtako dvomim, da hlodovino vozijo s skrjanega severa do skrajnega juga, kar bi hil ekvivalent trasi, ce slovenijo preckas po osi vzhod zahod.

Pravtako fizika je fizika. 4 potence si nisem jaz izmislil. In tudi nisem zapisal zato, da bi karkoli opraviceval, ampak ponudil podatek, da cestnine v nobenem primeru niso povsem pravicne, ker ceste razlicno tezka vozila mocno razlicno obremenjujejo.

Se pa strinjam, da nase ceste slabo delamo. Se tudi sam spomnem izpred 10 ali 15 let, ko so preplastili odsek arja vas dramlje, pa je.bil v letu alk dveh spet za nikamor.

Je pa ena razlika med asfalti. Pred leti sem bral.v avtomagazinu, da mi delamo asfalt iz mladih kamnin, ki so mehke, nemci pa iz trdnejsih starejsih. Verjetno to tudi vpliva na obstojnost.

Po severni italiji se pa vsako leto fijakam in vem, da imajo ogromno odsekov omejenih zarad del. Letos sem prvic z otrokom in je bil fasciniran nad vsemi gradbenimi stroji.Me bi pa cudilo, ce podnevi ne bi delali, ce ovira prometa je.
amigo
# 01.04.2018 ob 12:08
&Homer
Si predstavljaš, da bi tako pavšalno plačevali elektriko, vodo, .......
In potem bi se jaz ogreval na elektriko, ti pa imel eno brlivko 40W, oba pa plačala enako.....
Bi še bil za tak sistem?

Nihče te ne omejuje, da se voziš po AC noč in dan. Ravno tako bi pri elektriki če bi plačevali pavšalno vsi segrevali na elektriko. Vožnja po AC ni zastonj. Moraš računati gorivo in amortizacijo vozila. Pa še ena nepravičnost obstaja. Ob podaljšanju registracije moramo plačati cestnemu skladu nekaj čez 100 Eur, odvisno od kubature motorja. Vsi plačamo enako, tisti ki napravi 100.000 km, kot tisti, ki se pelje samo za praznike. To je krivično, bi rekel Kalimero.
Pa še nekaj je, kar nobeden ne vidi. Hkrati z uvedbo vinjet se je zelo zmanjšalo število nesreč in smrtnih žrtev v prometu. Vožnja po AC je varnejša. Če bi vinjete ukinili, bi se povečal promet po regionalnih cestah in s tem število smrtnih žrtev. Razen tega en šleper 40 ton poškoduje AC toliko kot 10.000 osebnih avtomobilov.
kotzi
# 01.04.2018 ob 11:45
cestninske posatje se se ne poslavljajo..saj bodo jutri še tale..torej...cez čas bodo sle...ne pa takoj...mene tut nikol niso motle
Miki Mause
# 01.04.2018 ob 10:38
@Binder Dandet

V Skandinaviji vozijo 60tonske tovorne kompozicije, sedaj za prevoz hlodovine dovolijo celo 90ton. Ampak ceste imajo pa vseeno zelo lepo narejene in brez poškodb. Le zakaj?

Kvaliteta gradnje je tista, ne pa tonaža. Če bi naši gradili kvalitetno avtoceste, kot je treba jih nebi flikali vsako poletje. Pa še malo poglej kje so kakšne poškodbe na asfaltu. In sedaj po zaključku pluženja, sredi asfalta zija lukna? Nekvaliteta gradnje.

Prenovljen odsek pri Arji Vasi je slabo narejen...jaz nikjer ne vidim odvodnjavanja in kanalizacijskih jaškov. Ni čudno, da toliko vode stoji na cestišču. Pa še nek fin tišji asfalt devajo zadnje čase.

Lep primer je obnovljena stran pri Ravbarkomandi, nekje je fin asfalt pa voda stoji na njem, drugje je grob asfalt pa ni vode na njem.

Poglejte asfalt po italjanskih avtostradah....gorb in kvaliteten asfalt, voda nikjer ne stoji, asfalt je brez poškodb, aja pa nikjer podnevi ne vidiš gradbenih del.
Homer.
# 01.04.2018 ob 10:34
@AeeBeeCee
# 01.04.2018 ob 08:13
Albance pokličte vam bojo zastonj porušli te barake, ki so ostale na avtocesti.
------------------
Porušijo že, odpeljejo pa ne!

Mislim da so naši Romi bolj učinkoviti!
kingeston
# 01.04.2018 ob 10:10
idiotije vredne vsakega davkoplačevalskega denarja

umirjanje prometa...
izpusti...

davek za korupcijo...
itd itd
Binder Dandet
# 01.04.2018 ob 07:19
10t kamion naredi 10.000x vec skode na cestiscu kot 1t avto. Placa pa ne tolikokrat vec. Podobno je tudi pri avtih. 2t bmw x5 naredi verjetno 64x ali se vec skode kot kot 1t twingo, pa placata enako.

Skoda na cestiscu narasca s 4 potenco veckratnika teze vozila.
https://www.google.si/amp/s/truecostblog
.com/2009/06/02/the-hidden-trucking-industry-subsidy/amp/
Binder Dandet
# 01.04.2018 ob 07:09
Ne vem zakaj sem bil pod vtisom, da gredo kamioni na satelitsko cestninjenje. Lol, imeli smo funkcionalen abc, pa smo ga zdaj se enkrat placali.

@binc7:
Kontrolna tocka na ac? Za pobiranje cestnine? Kok diktatorjev placuje cestnino ipd.?
despi
# 31.03.2018 ob 23:24
Počasi napredujemo.lol
ozzie
# 31.03.2018 ob 22:59
Vinjete so kar fer, zastojev je mnogo manj, varnost vecja. zdaj je treba red narediti še za "unicevalce" cest in jim pac posteno zaracunati.
Binc7
# 31.03.2018 ob 22:47
Ko se je naš novinar vozil z pokojnim Jogo Chavezom po ve venezuelskih avtocestah in so se peljali mimo kontrolne točke so ga vsi samo pozdravili z salutiranje mi. Naš novinar ga je vprašal, kako to da njemu ni potrebno plačevati cestnine, pa mu je odgovoril, da smo lahko tako neumni samo v Evropi, ker kako lahko zaračuna ljudje cestnino, če je bila pa gradnja avtocest plačana iz njihovih žepov.....
mikic007
# 31.03.2018 ob 21:17
Vinjete so dokaj pravičen sistem, pravzaprav, v nasprotju s splošnim prepričanjem. Namreč, ceste je potrebno zgraditi in vzdrževati, tudi če bi se po njih peljal le en avto na leto. Tisti, ki jih koristijo manj, kljub enaki ceni letne vinjete plačajo neprimerno manj davkov od tistih, ki se vozijo vsak dan. Tukaj so prikrajšani samo tisti, ki avtoceste nimajo v bližini, me pa tudi tisti, ki je iz drugih razlogov ne uporabljajo.

Absurdno bi bilo, da bi vsi plačevali enako na km. Je pa res, da to tisti, ki jih uporabljajo manj, težko razumejo..
soleti
# 31.03.2018 ob 19:44
Zakaj nekdo, ki gre petkrat na leto v Ljubljano plača toliko kot tisti ki gre po avtocesti vsak dan dvakrat?

Tisti, ki gre 5x na leto v Lj, si lahko kupi tedensko vinjeto, ki stane 7,5 evra. To je skupno 37,5€. Letna stane 110€. Kako je to isto? Boš razložil?

@Bloodline ne bodi površen., preden pametnikuješ, preveri cene.. Cena za tedensko vinjeto osebnih vozil je 15 evrov.,Torej bi bilo bolj točno 7 krat na lezo kar je seveda neprimerljivo manj ugodno kot za tistega, ki se vozi vsak dan..
Bregas
# 31.03.2018 ob 19:30
@majster11, zakaj bi bil ob ukinitvi vinjet na navadnih cestah kaos? V Italiji plačaš po kilometru, imajo zaprt sistem, kot smo ga mi imeli včasih, pa ni na navadnih cestah prav nobenega kaosa.
Miki Mause
# 31.03.2018 ob 18:46
SamoRes
# 31.03.2018 ob 17:43
Prijavi neprimerno vsebino
Vinjete ukinit in naj se plača po dejanski rabi. Tako bo tudi prometa manj in ljudje si bodo začeli deliti vozila in uporabljat mestni promet.
Zakaj nekdo, ki gre petkrat na leto v Ljubljano plača toliko kot tisti ki gre po avtocesti vsak dan dvakrat?


Najlažje da uvedejo še 24urne vinjete. Pravične bi bile za take, ki avtocesto uporaabljajo parkrat letno. In take vinjete bi bile pravične tudi za tranzitne potnike oziroma turiste.
Sirtuin
# 31.03.2018 ob 18:06
Na te razširjene dele avtoceste bi zdaj lahko postavili elektronske polnilnice.
Binc7
# 01.04.2018 ob 08:41
DARS je državno podjetje..........konec debate......kontrolne točke pa so povsod na avtocestah, četudi ne se ne plačuje cestnin......

Avtoceste, regionalke in vse ostale ceste so bile zgrajene večinoma iz državnega denarja. Plačali smo jih že, pa plačamo pri registraciji, pa seveda vinjete.

Lahko bi določene vzorce iz diktatorskih držav prevzeli, kot npr. free roads. Ker smo vse to že preplačali.
Kazalo