Evropska investicijska banka in Dars sta podpisala pogodbo o 51-milijonskem posojilu za nakup in uvedbo sistema elektronskega cestninjenja za tovorna vozila, težja od 3,5 tone. Gre za prvo neposredno transakcijo EIB v Slovenijo iz Evropskega sklada za strateške naložbe.
Posojilo so napovedali v sklopu skupne naložbene konference Evropske investicijske banke, slovenskega predstavništva Evropske komisije in Banke Slovenije, ki poteka v Ljubljani. Kot so sporočili, bo Družba za avtoceste (Dars) obstoječe fizične cestninske postaje na celotnem slovenskem avtocestnem omrežju nadomestila z infrastrukturo za digitalno cestninjenje na daljavo, ki bo omogočala prost pretok prometa.
Novi sistem bo temeljil na elektronskih tablicah, nameščenih v tovornih vozilih, ki bodo registrirale prehode vozil pod elektronskimi sprejemniki na odsekih cestninjenih cest. Tako bo Dars lahko odstranil obstoječe fizične cestninske postaje, kar bo omogočilo boljši pretok prometa.
EIB je do zdaj Darsu odobril posojila v višini okrog 1,5 milijarde evrov za gradnjo in vzdrževanje avtocestnega omrežja v državi, pripomogel pa je tudi h gospodarski rasti ne samo v Sloveniji, ampak tudi v sosednjih državah, so zapisali v sporočilu za javnost.
Posojilo podprto z jamstvom mehanizma EFSI, glavnim stebrom Junckerjevega načrta
Posojilo bo podprto z jamstvom mehanizma EFSI in utegne spodbuditi nadaljnjo finančno podporo tako nacionalne spodbujevalne banke (SID banke) kot tudi komercialnih bank. EFSI je glavni steber Junckerjevega načrta. Zagotavlja jamstvo za prvo izgubo, kar EIB omogoča naložbe v več projektov, ki so pogosto tudi bolj tvegani. EFSI že kaže konkretne rezultate. Projekti in sporazumi, ki so bili do zdaj odobreni za financiranje v okviru tega mehanizma, naj bi mobilizirali za približno 241 milijard evrov naložb in podprli 462.000 malih in srednje velikih podjetij v vseh 28 državah članicah EU-ja.
Cestni promet, vključno s prometom po avtocestah, je najpomembnejša oblika prometa v Sloveniji in predstavlja 80 odstotkov notranjega prometa.
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila. Komentiranje in objava vsebin - POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI.
...................................
Kaj, ves denar shefkoti pospravijo v privat žepe?
To družbo je potrebno razpustit!
Mislim da sam ne veš o čem govoriš! Tranzitni promet pomeni promet, ki gre skozi našo malo državico, torej se ne ustavljajo tu in ne natovarjajo oziroma iztovarjajo blaga pri nas! Kot drugo je železniški promet možen od Dobove do Jesenic ali Kopra! Se pravi tovornjake se naloži v Dobovi in odloži v Jesenicah ali v Kopru odvisno kam gredo (Nemčija , Avstrija, Francija, Italija). S tem rešimo gužve na avtocestah, prenekatero življenje na cestah, manj onesnaževanja, manj hrupa in manj uničenih cest! Ne vem kaj ti ni jasno!!?? Cestninjenje je samo farsa kako spet od nekje počrpat denar in si ga razdelit v žepe nekaterih prisklednikov no nekaj pa bodo naredil recimo nekaj prekocestnih stojal, kjer so celo namontirani senzorji za cestninjenje tovornjakov. Vse kar pa bodo počrpal pa bomo plačali mi davkoplačevalci in to z obrestmi vred!
Po kakšni obrestni meri? Negativni? Če ja, zakaj si ne izposodimo milijarde in vrnemo malo manj? A je ta možnost na voljo samo banksterjem...
/.../ Do zeleznic bodo pa tovornjaki kaj, padli z neba?
Vsako gospodarsko središče v Sloveniji je povezano z železnico! Vse velike industrijske cone so omrežene z železnico v Sloveniji. Novejše industrijske cone, ki pa niso, pa do prve nakladalne postaje tudi nimajo daleč - za to se pač uporabi tovornjak. In samo za informacijo: na tovornjak lahko naložiš tudi kontajner, ki se nato samo preloži na vagon.
Delam v težki industriji in vem kako je to pri nas potekalo. Tudi pri nas so opustili železnico, ampak le iz tega razloga, ker je infrastruktura zastarela in ne omogoča več takega bremena. Kar je žalostno!
Od takrat, ko pa je tovor šel na ceste, imamo pa že ganc nove ceste v razsulu!
Ko bo zaštekal en kolešček v famoznem mehanizmu,se bodo spet vsi spraševali,kaj se je zgodilo,Juncker pa jih bo trepljal po riti....
Vse se mora spreminjati, da ostane nespremenjeno - bistvo preživetja vsake sposobne državne ustanove in njenih uslužbencev.
Tako deluje v osebnih gospodinjstvih. V gospodarstvu pa pac ne. Tudi ce odpres lastno firmo se prvo kaj lepo zadolzis, preden zacnes obracat kovancke.
Ja to je vsekakor res in sem takoj zato a glede Evrope hm ja je to veliko težje izpeljat. Če bi pa mi posodobili naš železniški promet, ki bi delaoval izključno na elektriko in tako kakor ti predlagaš potem bi to bilo res super.
Se pravi tovornjake se naloži v Dobovi in odloži v Jesenicah ali v Kopru odvisno kam gredo (Nemčija , Avstrija, Francija, Italija).
...proga LJ-Jesenice je izkoriščena 99% in nima možnosti dodajanja novih kompozicij - avtovlakov!
Še lepša je pa ta, da vlaki ne povzročajo hrupa, haha!
@izi
Ma ti tudi bluzis. V EU velja prost pretok blaga in storitev. Tovor je blago, storitev je prevoznistvo. Ne mores na meji ustaviti tovornjakarja in mu rect, da pri nas on ne bo sluzil svojga kruha, ampak bo mogel dat tovor na zeleznico. In kaj se pol zgodi s tovorom na drugi strani drzave? A pride ponj isti tovornjakar? Kak hasek je to pol od tega? A ga prevzame kdo drug? Pa kaj še? Da spravi koga ob siht? Kaj pa bo s tovorom, ki je namenjen bolj lokalno? A bomo vlekli zeleznico v vsako vas.
Namen avtocest je bil, da omogocijo dober pretok tranzitnega prometa. Da se cim bolj razbremenijo regionalne ceste, ki ga niso vec zdrzale.
Nehite se vsi sam bunit. Na konc pa se lahko tud vi fijakate z vlakam na siht, ce smo ze pri tem. Aja, vam pa ne sme nihce govorit kaj lahko in kaj ne...
Ali res morate tezit celo o tistem, o cemer glih nimate velik dunsta?