Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 16 glasov Ocenite to novico!
Tovorno vozilo
Nov sistem bo temeljil na elektronskih tablicah, nameščenih v tovornih vozilih, ki bodo registrirale prehode vozil pod elektronskimi sprejemniki na odsekih cestninjenih cest. Foto: BoBo

Dodaj v

51 milijonov za elektronsko cestninjenje bo Darsu posodil EIB

Nov sistem bo temeljil na elektronskih tablicah, nameščenih v tovornih vozilih
16. november 2017 ob 13:43
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Evropska investicijska banka in Dars sta podpisala pogodbo o 51-milijonskem posojilu za nakup in uvedbo sistema elektronskega cestninjenja za tovorna vozila, težja od 3,5 tone. Gre za prvo neposredno transakcijo EIB v Slovenijo iz Evropskega sklada za strateške naložbe.

Posojilo so napovedali v sklopu skupne naložbene konference Evropske investicijske banke, slovenskega predstavništva Evropske komisije in Banke Slovenije, ki poteka v Ljubljani. Kot so sporočili, bo Družba za avtoceste (Dars) obstoječe fizične cestninske postaje na celotnem slovenskem avtocestnem omrežju nadomestila z infrastrukturo za digitalno cestninjenje na daljavo, ki bo omogočala prost pretok prometa.

Novi sistem bo temeljil na elektronskih tablicah, nameščenih v tovornih vozilih, ki bodo registrirale prehode vozil pod elektronskimi sprejemniki na odsekih cestninjenih cest. Tako bo Dars lahko odstranil obstoječe fizične cestninske postaje, kar bo omogočilo boljši pretok prometa.

EIB je do zdaj Darsu odobril posojila v višini okrog 1,5 milijarde evrov za gradnjo in vzdrževanje avtocestnega omrežja v državi, pripomogel pa je tudi h gospodarski rasti ne samo v Sloveniji, ampak tudi v sosednjih državah, so zapisali v sporočilu za javnost.

Posojilo podprto z jamstvom mehanizma EFSI, glavnim stebrom Junckerjevega načrta
Posojilo bo podprto z jamstvom mehanizma EFSI in utegne spodbuditi nadaljnjo finančno podporo tako nacionalne spodbujevalne banke (SID banke) kot tudi komercialnih bank. EFSI je glavni steber Junckerjevega načrta. Zagotavlja jamstvo za prvo izgubo, kar EIB omogoča naložbe v več projektov, ki so pogosto tudi bolj tvegani. EFSI že kaže konkretne rezultate. Projekti in sporazumi, ki so bili do zdaj odobreni za financiranje v okviru tega mehanizma, naj bi mobilizirali za približno 241 milijard evrov naložb in podprli 462.000 malih in srednje velikih podjetij v vseh 28 državah članicah EU-ja.

Cestni promet, vključno s prometom po avtocestah, je najpomembnejša oblika prometa v Sloveniji in predstavlja 80 odstotkov notranjega prometa.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
izi07
# 16.11.2017 ob 14:12
Namesto, da bi ta denar porabili za prehod tranzitnega tovornega prometa na železniško infrastrokturo in s tem pripomogli k ekološko bolj čistemu in manj glasnemu prometu skozi Slovenijo ga bodo nekaj porabili za elektronsko cestninjenje veliko pa spravili v privat žepe že tako bogatih prisklednikov. Državljani pa bomo ta denar vračali preko visokih cestnin, visokih cen vinjet in preko bencinskega evra! Elektronsko cestninjenje je v resnici en velik nateg saj sama napravca za registracijo tovornjaka in sledenje le tega ne stane niti 10€ sicer pa ima že vsak telefon vgrajeno GPS napravo oziroma se ga da sledit brez problema, in bi lahko vsak voznik tovornjaka lahko imel aplikacijo naloženo na svojem telefonu in bi tako delovalo vse brez dodatnih stroškov za državo pa tudi za avtoprevoznike.
gesan
# 16.11.2017 ob 14:00
51 milijonov za elektronsko cestninjenje bo Darsu posodil EIB
...................................
Kaj, ves denar shefkoti pospravijo v privat žepe?
To družbo je potrebno razpustit!
25kur
# 16.11.2017 ob 14:09
26 milijonov bo šlo v žepe
dharma
# 16.11.2017 ob 14:53
Upam, da nikoli.
opat
# 16.11.2017 ob 15:12
Spet si bomo sposojali denar. Kaj če bi najprej privarčevali in potem kupili?
galoper
# 16.11.2017 ob 14:54
Stroški nabave in ostalih opravil do obratovanja bodo verjetno še narasli, dodajmo še vzdrževanje, ... in nastane številka, ki jo mora znesek cestnin pokriti. Se bo izšlo?
Repy
# 16.11.2017 ob 18:21
Dobr nas za jajca vlečejo, folku pa fuknejo kost od enga begunce za glodat. Kako že, zavarivanje nasprotnika...
ronzi
# 16.11.2017 ob 15:32
Torej bodo po 10 letih končno tovornjaki plačali uporabo avtoceste od Lenarta do slovenske Bistrice.....
Jožeine
# 16.11.2017 ob 14:59
izi07... malo u izij bolj... Se popolnoma strinjam s tem oprtnim prevozom ampak, hudič je veliko izgub, ko se prevaža cel kamion še poleg in po teh naših "trans alpinah" in vijugah levo in desno in na koncu pride zadeva držaja kot, če bi šla po cesti. Bolj bi bilo smiselno, če bi prevažali na vlakih samo prikolice brez vlečnih vozil in zadevo uredili vseevropsko na vseevropskem nivoju, da vi vlaki smislno vozili in ob vsakem času, da ne pride do zamud. Ob tem bi bili tovornjakarji doma in le lokalno vozili - prevoz po železnici pa bi lahko hitreje pripeljal na cilj kot po tirih.
izi07
# 16.11.2017 ob 14:40
@vranek
Mislim da sam ne veš o čem govoriš! Tranzitni promet pomeni promet, ki gre skozi našo malo državico, torej se ne ustavljajo tu in ne natovarjajo oziroma iztovarjajo blaga pri nas! Kot drugo je železniški promet možen od Dobove do Jesenic ali Kopra! Se pravi tovornjake se naloži v Dobovi in odloži v Jesenicah ali v Kopru odvisno kam gredo (Nemčija , Avstrija, Francija, Italija). S tem rešimo gužve na avtocestah, prenekatero življenje na cestah, manj onesnaževanja, manj hrupa in manj uničenih cest! Ne vem kaj ti ni jasno!!?? Cestninjenje je samo farsa kako spet od nekje počrpat denar in si ga razdelit v žepe nekaterih prisklednikov no nekaj pa bodo naredil recimo nekaj prekocestnih stojal, kjer so celo namontirani senzorji za cestninjenje tovornjakov. Vse kar pa bodo počrpal pa bomo plačali mi davkoplačevalci in to z obrestmi vred!
ThePianoGuy
# 16.11.2017 ob 14:39
21 milijonov za elektronsko cestninjenje bo Darsu posodil EIB

Po kakšni obrestni meri? Negativni? Če ja, zakaj si ne izposodimo milijarde in vrnemo malo manj? A je ta možnost na voljo samo banksterjem...
Rockos
# 16.11.2017 ob 14:03
O super, zdaj bodo gužve samo še tam, kjer so dela na cesti, kjer so avtoceste že tako napačno dimenzionirane in premalo pretočne, na vseh vhodih in izhodih, kadar je rush hour, kjer se zgodi nesreča in kjer je konec avtoceste. Odlično! Skoraj povsod torej ali nekako isto kot sedaj. :(
KOR
# 16.11.2017 ob 19:02
vranek# 16.11.2017 ob 14:30
/.../ Do zeleznic bodo pa tovornjaki kaj, padli z neba?


Vsako gospodarsko središče v Sloveniji je povezano z železnico! Vse velike industrijske cone so omrežene z železnico v Sloveniji. Novejše industrijske cone, ki pa niso, pa do prve nakladalne postaje tudi nimajo daleč - za to se pač uporabi tovornjak. In samo za informacijo: na tovornjak lahko naložiš tudi kontajner, ki se nato samo preloži na vagon.
Delam v težki industriji in vem kako je to pri nas potekalo. Tudi pri nas so opustili železnico, ampak le iz tega razloga, ker je infrastruktura zastarela in ne omogoča več takega bremena. Kar je žalostno!
Od takrat, ko pa je tovor šel na ceste, imamo pa že ganc nove ceste v razsulu!
felipesko
# 16.11.2017 ob 17:37
Posojilo podprto z jamstvom mehanizma EFSI, glavnim stebrom Junckerjevega načrta

Ko bo zaštekal en kolešček v famoznem mehanizmu,se bodo spet vsi spraševali,kaj se je zgodilo,Juncker pa jih bo trepljal po riti....
svetovnipopotnik
# 16.11.2017 ob 17:01
Pričakujem kak članek v zvezi z družbo KD1909 (stebru financ Slovencev v Italiji). Na občem zboru so izglasovali LIKVIDACIJO. Je to Stečaj? po TKB nov podvig nezmotljivih? Poglejte no, kaj se dogaja v Gorici.
slakol
# 16.11.2017 ob 16:49
Kam so pa dali vse miljone , ki jih pobirajo vsaki dan ?
Roky89
# 16.11.2017 ob 15:23
Eni zivite v lepih konceptih in ne v realnosti...
Ori
# 16.11.2017 ob 15:09
Kako bo stimulacija vožnje po lokalnih cestah koristila državi?
Seneca
# 16.11.2017 ob 15:03
Koliko pa plača davka tovornjak, ki natanka v Sloveniji?
vranek
# 16.11.2017 ob 16:55
slakol, grejo za odplačilo kreditov in za gradnjo novih odsekov avtocest. A vam res grejo samo kraje po glavi? A vi bi kradli na vsakem koraku? A ni hudič,. vsi samo kradejo, le vi ne?
Victoria113
# 16.11.2017 ob 16:47
Ohranili bi tisto, kar je delovalo dobro pa še prihranili bi denar.
Bivši uporabnik
# 16.11.2017 ob 16:11
51 milijončkov. Ni slabo, zato da ABC sistem nadomestimo z ABC plus sistemom.

Vse se mora spreminjati, da ostane nespremenjeno - bistvo preživetja vsake sposobne državne ustanove in njenih uslužbencev.
BepaJoseph
# 16.11.2017 ob 15:57
ceste narodu!
Roky89
# 16.11.2017 ob 15:18
@ opat
Tako deluje v osebnih gospodinjstvih. V gospodarstvu pa pac ne. Tudi ce odpres lastno firmo se prvo kaj lepo zadolzis, preden zacnes obracat kovancke.
tone7
# 16.11.2017 ob 15:18
Le eno vprašanje. Ali je državica Slovenija zmožna izvesti kakršnokoli investicijo brez tujega kradita? Recimo, da naredi vsaj vaško cesto v dolžini nekaj METROV. NIČESAR ni zmožna. Niti ptičje hišice ne more zgraditi brez posojil. SRAMOTA
izi07
# 16.11.2017 ob 15:03
@Jožeine
Ja to je vsekakor res in sem takoj zato a glede Evrope hm ja je to veliko težje izpeljat. Če bi pa mi posodobili naš železniški promet, ki bi delaoval izključno na elektriko in tako kakor ti predlagaš potem bi to bilo res super.
GORILA
# 16.11.2017 ob 15:20
@izi
Se pravi tovornjake se naloži v Dobovi in odloži v Jesenicah ali v Kopru odvisno kam gredo (Nemčija , Avstrija, Francija, Italija).

...proga LJ-Jesenice je izkoriščena 99% in nima možnosti dodajanja novih kompozicij - avtovlakov!

Še lepša je pa ta, da vlaki ne povzročajo hrupa, haha!
Roky89
# 16.11.2017 ob 15:17
Spet komentarji, ki dokazujejo, da slovencu ni nikoli nic prav... Se skos bunimo glede cestninskih postaj, pa vam ne pase, da se bo uvedel sistem, zaradi katerega ga bodo odstranili.

@izi
Ma ti tudi bluzis. V EU velja prost pretok blaga in storitev. Tovor je blago, storitev je prevoznistvo. Ne mores na meji ustaviti tovornjakarja in mu rect, da pri nas on ne bo sluzil svojga kruha, ampak bo mogel dat tovor na zeleznico. In kaj se pol zgodi s tovorom na drugi strani drzave? A pride ponj isti tovornjakar? Kak hasek je to pol od tega? A ga prevzame kdo drug? Pa kaj še? Da spravi koga ob siht? Kaj pa bo s tovorom, ki je namenjen bolj lokalno? A bomo vlekli zeleznico v vsako vas.

Namen avtocest je bil, da omogocijo dober pretok tranzitnega prometa. Da se cim bolj razbremenijo regionalne ceste, ki ga niso vec zdrzale.

Nehite se vsi sam bunit. Na konc pa se lahko tud vi fijakate z vlakam na siht, ce smo ze pri tem. Aja, vam pa ne sme nihce govorit kaj lahko in kaj ne...
vranek
# 16.11.2017 ob 14:30
Izi, pa kaj je vam? Posodobitev cestninjenja, vi o zeleznici? Drugi tir, o cestah? A boste kar predpisali, kam gre tovor? Do zeleznic bodo pa tovornjaki kaj, padli z neba?
Ali res morate tezit celo o tistem, o cemer glih nimate velik dunsta?
damjannoo
# 16.11.2017 ob 14:45
Kdaj bo pa za osebna vozila elektronsko cestninjenje?
Kazalo