"Iščemo svojo pravico in dostojanstvo," pravi Klobasa. Foto: BoBo
Predor Karavanke
Avtrijska stran želi zaradi varnostnih razlogov omejiti promet skozi karavanški predor. Foto: BoBo
Vse Vlačičeve fronte
O varnosti se za Avstrijci pogovarja tudi Dars
Vlačič dosegel nov dogovor z Avstrijci

V predoru Karavanke je ob 22. uri začela veljati omejitev prometa tovornih vozil. Slovenska in avstrijska stran sta popoldan dosegli nadgradnjo četrtkovega dogovora, skladno s katerim bi se avtoprevoznikom povrnilo razliko v cestnini za pot od Beljaka do Šentilja, zmanjšano za predornino skozi Karavanke.


Minister Patrick Vlačič je z dogovorom že seznanil tudi predstavnike avtoprevoznikov, na novinarski konferenci pa je izpostavil, da "bodo na ministrstvu tudi pravno reagirali, vendar se je vse zgodilo prehitro". Za zaporo Karavank je minister izvedel v sredo.

"Pravno urejanje problema bo verjetno trajalo nekaj let," je prepričan minister za promet, saj pogodba med državama določa, da se morata o obratovanju predora dogovoriti dvostransko. "Tudi za slovensko stran je varnost najpomembnejša, ampak ker je predor v skupni lasti, je treba ta vprašanja reševati skupaj," je še dejal Vlačič.

Avtoprevozniki bodo cesto zaprli
Predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije Andrej Klobasa tudi z novim dogovorom ni zadovoljen, saj zahtevajo tudi predornino, češ da imajo zaradi obvoza dodatnih 200 evrov stroškov.
Še preden je danes nov dogovor postal znan, Klobasa o kraju, času in načinu zapore ni želel dajati informacij. Za MMC je pojasnil, da tega ne more izdati, ker so dobili informacije, da je policija že izdala ukaz, naj jih jutri z dvigali odstranijo.
Kraj in čas zapore so želeli zadržati zase, da bi akcija imela element presenečenja. Zaporo so nameravali postavili tam, kjer policije ne bo.
"Za zdaj dogovora ni," je takrat dejal Klobasa. Se bodo pogovori s preostalimi vpletenimi čez dan nadaljevali? "Ne kaže tako. Nikogar ne moremo prisiliti k pogovorom," je še povedal.


Četrtkov (ne)dogovor ...
Ministrstvo za promet je v četrtek sicer doseglo dogovor, da bi med prepovedjo vožnje tovornih vozil skozi predor vseeno lahko prevažali pokvarljivo blago in nevarni tovor, preostali tovor pa bi preusmerili na Šentilj. Avstrijski upravljavec avtocest Asfinag bi prevoznikom povrnil cestnino.

Po trditvah Klobase ta dogovor za avtoprevoznike ni zadovoljiv, saj je preusmeritev na Šentilj neekonomična, prav tako pa naj bi šlo za novo šikaniranje slovenskih avtoprevoznikov.

Omejitev uvedena za turistično sezono
Avstrija se je za omejitev tovornega prometa skozi predor Karavanke v turistični sezoni odločila zaradi povečanega prometa in na podlagi analize tveganj, ki sta jo skupaj izvedla upravljavca avtocest na obeh straneh, Asfinag in Dars. Slovenska stran zdaj trdi, da bi se o takšnih odločitvah morali dogovoriti.

Vse Vlačičeve fronte
O varnosti se za Avstrijci pogovarja tudi Dars
Vlačič dosegel nov dogovor z Avstrijci