Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.0 od 41 glasov Ocenite to novico!
Pošta
Pismonoše že dalj časa ne vročajo samo pisem in paketov, temveč morajo biti tudi poznavalci predpisov s področja vročanja. Foto: BoBo
       To nikakor ni več poklic za neizobražene, temveč mora poštar dobro poznati tudi postopkovno zakonodajo. Sam imam na svojem terenu objekt, kjer je prijavljenih 30, najverjetneje slamnatih, podjetij, in potem je potrebno biti pozoren na postopke pri vročanju. Vročimo lahko samo pooblaščenim osebam, pooblastilo mora tudi biti skladno s predpisi, ne smemo vročati pošte, če je nabiralnik odklenjen in podobno. Potem pa moraš tudi na sodišče, ko se kdo sklicuje na to, da mu nekaj ni bilo pravilno vročeno.       
Samopostrežna pošta 24/7 v Ljubljani
Pošta mora razvijati tudi druge dejavnosti, meni predsednica sindikata delavcev prometa in zvez Pošte Slovenije Majda Stubelj. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
       Ti normativi niso skladni s prakso. Mi delamo s strankami, in to je nepredvidljivo delo. Ne morem od stranke pričakovati, da bo podpisala priporočeno pošiljko v isti minuti, če jo pa lahko zalotim med tuširanjem ali čim podobnim.       
Pošta
Delavke, ki delajo na okencih pošte, moti predvsem deljen delovni čas, opozarjajo pa tudi na to, da pošta ob prodaji drobnih izdelkov zanemarja komunikacijsko dejavnost, saj ne ponuja niti brezžičnega dostopa do spleta turistom. Foto: MMC/Miloš Ojdanić
       Včasih si na pošto prišel tudi telefonirat ali poslat kakšen faks. Sedaj pa na poštah sploh nimamo brezžične internetne povezave. Večkrat se zgodi, da pride na pošto kak turist, ki prosi za dostop do spleta, ker želi poiskati lokacijo prenočišča, pa mu povem, da tega pač nimamo. Lahko pa mu ponudim čokoladno banano.       

Dodaj v

"Ko si turist na pošti želi brezžičnega dostopa do spleta, mu lahko ponudim le čokoladno banano"

Po začasnem dogovoru s sindikatom pri Pošti sedaj iščejo odgovore na odprta vprašanja
5. junij 2017 ob 06:10
Ljubljana - MMC RTV SLO

Dogovor, ki ga je Pošta Slovenije podpisala z enim sindikatom, ko je bil drugi sindikat iz pogajanj izločen zaradi dvoma o reprezentativnosti, je začasno umiril dogajanje v Pošti Slovenije, a rešitve iz dogovora so zgolj začasne, za dolgoročnejšo ureditev najbolj perečih vprašanj pa bo potrebnih še kar nekaj ur za pogajalsko mizo.

"Od petih novincev na uvajanju se za nadaljevanje dela odločita le dva," pripoveduje izkušeni pismonoša. Svoj delovni dan začne ob 5. uri zjutraj, tretjino delovnega časa nameni pripravi in urejanju svoje pošte, da jo bo razporedil najbolj optimalno glede na načrtovano pot, preostali dve tretjini pa je na terenu s strankami. "Do nedavnega smo imeli normativ, da moramo realizirati tudi določen znesek iz prodaje. Nekateri so bili pri tem uspešni, drugi pa so kar sami kupovali izdelke, da so dosegli normativ."

Pomemben dejavnik, ki mlade odvrača od poklica pismonoše, pa je tudi čedalje večja zapletenost dela, meni moj sogovornik. "To nikakor ni več poklic za neizobražene, temveč mora poštar dobro poznati tudi postopkovno zakonodajo. Sam imam na svojem terenu objekt, kjer je prijavljenih 30, najverjetneje slamnatih, podjetij, in potem je potrebno biti pozoren na postopke pri vročanju. Vročimo lahko samo pooblaščenim osebam, pooblastilo mora tudi biti skladno s predpisi, ne smemo vročati pošte, če je nabiralnik odklenjen in podobno. Potem pa moraš tudi na sodišče, ko se kdo sklicuje na to, da mu nekaj ni bilo pravilno vročeno." Samo s tem objektom, kjer po navadi ni nihče prisoten, se moj zagovornik lahko zamoti tudi slabo uro. Da imajo lahko napake pri vročanju tudi zelo hude posledice, pa priča primer, ko je finančna uprava zaradi napak pri vročanju začela postopek izbrisa pravne osebe iz davčnega registra.

Nerealni normativi za vročanje in dostavo
S širjenjem dejavnosti Pošte pa so pismonoše tudi v vlogi dostavljavcev. Med drugim dostavljajo pohištvo, belo tehniko in podobne večje predmete, ki od pismonoše terjajo tudi fizično pripravljenost. Eden izmed pismonoš ob tem izpostavi, da je k izboljšanju delovnih razmer pri dostavi znatno pripomogla ustrezna oprema za prevoz težjih predmetov po stopnišču. Drugemu sogovorniku pa preglavice povzroča dostava pijače gostinskim lokalom. "Gostinec od mene pričakuje, da mu pijačo dostavim v času, ko nima gneče in je prevzem lažji, čeprav to pomeni, da moram izpustiti večji del svojega terena, na katerega se potem vrnem pozneje." Ključnega pomena za dostavo pa je tudi kakovost logistike, ki pa je odvisna od posameznega območja.

Z novimi dejavnostmi se je razkrila tudi težava pri postavljanju normativov, saj imajo na Pošti natančno določeno, koliko časa je ustrezen normativ za posamezno dejavnost. Če poštar s terena pride pozneje, kot mu je bilo časovno odmerjeno za razvoz, vročitve in dostavo tistega dne po predpisanih normativih, se mu nadurnega dela ne prizna. "Ti normativi niso skladni s prakso. Mi delamo s strankami in to je nepredvidljivo delo. Ne morem od stranke pričakovati, da bo podpisala priporočeno pošiljko v isti minuti, če jo pa lahko zalotim med tuširanjem ali čim podobnim."

Padec kakovosti zaradi večopravilnosti
S težavami pa se ne spopadajo le pismonoše. "Več kot 25 let delovne dobe imam na Pošti, a če mi kdo sedaj ponudi službo za 650 evrov z osemurnim delovnikom in jasnimi navodili, kaj moram delati, jo takoj sprejmem," pripoveduje zaposlena na Pošti Slovenije, kjer dela za okencem oziroma v manipulaciji, kot je uradni naziv poklica. Dodajanje vedno novih dejavnosti in neenakomeren urnik sta ji načeli voljo do dela. "Jaz ti lahko povem vse o poštnih storitvah, te pravilno usmerim in dam nasvete, kako po najhitrejši poti kaj kam poslati. Namesto tega pa se sedaj ukvarjam s preverjanjem roka uporabnosti napolitank."

Delavke v manipulaciji morajo že nekaj časa opravljati še vrsto drugih dejavnosti, med drugim odpirajo tekoče račune za NKBM, tiste, ki imajo ustrezno licenco, tudi sklepajo zavarovanja, po novem pa imajo tudi poskusno obdobje, v katerem imajo predpisan normativ realizacije prodaje. "Sama sem ga izpolnila, ko je moj sorodnik kupil neki večji izdelek, ki ga je tako ali tako nameraval in mi s tem tudi naredil uslugo." Nekatere njene sodelavke pa kar same kupujejo sladkarije, da izpolnijo normo. Po mnenju moje sogovornice je težava pri opravljanju več dejavnosti hkrati v tem, da kakovost dela s tem tudi pada. "Ne moreš enako kvalitetno opravljati dveh poklicev, recimo biti v manipulaciji in obenem biti tudi zavarovalni agent ali prodajalec."

Namesto komunikacije čokoladna banana
Drugo težavo pa vidi tudi v tem, da pošta zanemarja svojo primarno komunikacijsko dejavnost. "Včasih si na pošto prišel tudi telefonirat ali poslat kakšen faks. Sedaj pa na poštah sploh nimamo brezžične internetne povezave. Večkrat se zgodi, da pride na pošto kak turist, ki prosi za dostop do spleta, ker želi poiskati lokacijo prenočišča, pa mu povem, da tega pač nimamo. Lahko pa mu ponudim čokoladno banano," pove in dodaja, da v takem primeru sama posodi turistom svoj telefon za dostop do spleta.

Moja druga sogovornica, sicer mama samohranilka, pa temeljno težavo pri delu v manipulaciji vidi predvsem v deljenem delovnem času in nepredvidljivem urniku. "Danes še ne vem, kje bom delala pojutrišnjem," pripoveduje, saj so glede na odsotnosti pogoste tudi prerazporeditve na druge lokacije. Včasih tako dela tudi v 65 kilometrov oddaljenem kraju, kjer mora delati dopoldan, nato ima štiri ure prosto, potem pa nadaljuje delo še popoldan. Ker v štirih urah ni smiselna pot nazaj domov in potem spet nazaj na delo, tako štiri ure postopa v kraju, v katerega je napotena.

Pet minut za zaklepanje pošte
Ob tem pa poudarja, da mora pošto zakleniti in zapustiti v roku petih minut po tem, ko se delovni čas konča. "Potem pa včasih nadrejenim pojasnjujem, da stranke, ki je dolgo čakala v vrsti, pač nisem mogla kar odsloviti." Prav tako ne sme biti v vmesnem času v poslovnih prostorih pošte in tako opraviti drugih dejavnosti, kot je preverjanje roka uporabnosti čokoladnih banan. Dodatno pa jo moti tudi zahteva nadrejenih, da mora še pred poletjem porabiti del letnega dopusta, česar so bile deležne vse njene sodelavke.

Soglasje po izločitvi sindikata
Nakopičeno nezadovoljstvo je sicer pred časom doseglo vrhunec, ko so bili pismonoše zaradi vse večjih bolniških odsotnosti preobremenjeni. Takrat sta tako Sindikat poštnih delavcev KS 90 (SPD) kot član ZSSS-ja, Sindikat delavcev prometa in zvez Slovenije pri Pošti Slovenije (SDPZ), proti vodstvu nastopila z določenimi zahtevami. Med njimi so bile dodatne zaposlitve, preoblikovanje normativov in posledično ukinitev brisanja nadur ter dvig osnovne plače do šestega razreda.

A se je med pogajanji zapletlo, saj v SPD-ju niso želeli podpisati predlaganega dogovora. Predsednik sindikata Saša Gržinič poudarja, da so od podpisa odstopili zaradi nasprotovanja svojih članov. "Mi smo člane povprašali, ali naj to podpišemo, in večinoma so bili odgovori odklonilni." Potem pa je sledil zaplet, saj je Pošta Slovenije ocenila, da je SPD nereprezentativen, in je pogajanja nadaljeval zgolj še z SDPZ-jem. Medtem ko je SPD na ministrstvu čakal na odločbo, da so reprezentativni, pa sta Pošta Slovenije in SDPZ podpisala dogovor, ki, kot smo že poročali, velja za vse v Pošti Slovenije. Da so odnosi med Pošto in SPD-jem napeti, priča tudi podatek, da je Gržinič prejel opomin pred odpovedjo, ko je članstvo pozval, naj ne delajo prekomernih nadur, kot je bilo v obdobju bolniških odsotnosti od njih pričakovano.

Iskanje pismonoš prek agencij
Odnos med sindikatoma je sicer po podpisu sporazuma postal nekoliko razburkan. Predsednica SPZD-ja Majda Stubelj za zaplet sicer krivi SPD, ki je na dan podpisa odstopil od sporazuma. Čemur so sledila nova pogajanja, ki so potekala zgolj s SPZD "Mi smo se s tem doseženim dogovorom strinjali, zato smo ga podpisali," poudarja Stubljeva in dodaja, da bi morali biti pismonoše z njim zadovoljni, saj so bile z njim ukinjene delovne sobote ter obveznost prodaje različnih izdelkov. Dodatno se je pošta s sporazumom zavezala, da bo poskrbela za dodatnih 111 zaposlitev v dostavi. A podatek, da nove sodelavce iščejo tudi prek agencij, potrjuje, da povpraševanje po delu ne dosega ponudbe.

Gržinič sicer meni, da novinci hitro obupajo zaradi razmer dela, ki vključujejo poznavanja postopkov in terena, na katerem delaš, ter neživljenjskih normativov, ki ne upoštevajo prakse, dodatno težavo pa vidi v tem, da so plače pismonoš skorajda nespremenjene že od leta 2003. Stubljeva pa na drugi strani za šibko zanimanje krivi medijsko pozornost, ki je je bila deležna pošta v času sindikalnih zapletov. "Kdo bo šel delat nekaj, če pa povsod piše, da je slabo." Na dodatno vprašanje, ali gre vzroke vendarle iskati drugje kot v medijih, pa odgovarja, da vendarle gre za poklic, "za katerega moraš biti rojen". Da razmere niso tako slabe, pa po njenem mnenju potrjuje dejstvo, da nekaj njenih sodelavk, ki je zapustilo manipulacijo in šlo delat v dostavo ne želi več nazaj v manipulacijo.

Namesto dviga plač začasen dvig "maličnine"
Namesto zahtevanega dviga minimalnih plač je Pošta do novega predloga sistemizacije delovnih mest delavcem povišala znesek nadomestila za malico in dvig dodatka za neugodne delovne razmere. V praksi to pomeni dobrih 35 evrov mesečno več za malico in okoli 20–25 evrov bruto višji dodatek k plači, poudarja Gržinič. Zahteva po dvigu osnovnih plač pa ostaja na delovni mizi posebne skupine, ki bo pripravila rešitve. Stubljeva ob tem poudarja, da do dviga plač ne more priti čez noč, saj bi se potem porušil celoten sistem plač na Pošti. "Če bi dvignili plače samo pismonošam, bi prišli do situacije, da bi pismonoše zaslužili višjo plačo, kot jo denimo imam sama, ki sem kontrolor, in delam tudi pozno popoldan."

Sicer pa Stubljeva poudarja, da si želijo tudi ureditve glede deljenega delovnega časa pri delavkah v manipulaciji, prav tako pa so že v teku dogovori okoli spremembe spornih normativov. Čakajo pa tudi na predloge vodstva pošte glede spremembe sistemizacije delovnih mest. V nadaljnji socialni dialog bo vključen tudi SPD. Gržinič sicer ni optimističen glede uspešnosti delovnih skupin, saj so v preteklih letih njihove predloge večinoma zavračali in so na koncu dosegli zgolj dvig normativa za prodajo loterijskih srečk na pet minut. Prav zato so nekateri poštarji srečke kupovali kar sami, da so izpolnili kvoto iz prodaje in obenem še rahlo dvignili svoj normativ ter tako pokrili tudi morebitno prekoračitev predvidenega delovnega časa.

Stubljeva pa po drugi strani meni, da se morajo tudi zaposleni na Pošti zavedati, da so se razmere spremenile in ne more biti vse tako, kot je bilo pred desetimi leti. "Pošta mora razvijati tudi druge dejavnosti, hkrati pa zaposleni ne morejo pričakovati, da bodo delali le pet ur na dan."

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
josh k.
# 05.06.2017 ob 06:29
Pošta že dolgo ni več samo pošta. Nekatere so kot kak diskont, banka in loterija skupaj. Priporočam jim, da uvedejo še vedeževanje in karmično čiščenje.
Unssen
# 05.06.2017 ob 06:39
NI potrebno imeti veliko empatije, da ugotoviš, da ima vsaka služba/dejavnost svoje neprijetne plati, ki od zunaj običajno niso vidni:
- pošta: vidimo v članku
- šola: delati z današnjo mladino brez da imaš na voljo kakršnekoli ukrepe plus kup administracije izven delovnega časa
- smetar: delo ne glede na vreme
- blagajničarka (špecerija): ne moreš niti na wc, nihče te ne vpraša, če se ne počutiš dobro
- frizerstvo: stojiš cele dneve
- kmet: beseda dopust je samo v slovarju
- natakarica: delovni čas povsem neprilagojen bioritmu, da ne omenjamo težakov
- gradbeništvo: človeka nevredni delovni pogoji
itd. (vsak od vas lahko poljubno doda še kup drugih poklicev)

Še z vsako službo, ko sem se podrobneje seznanil, sem ugotovil, da ima "pasti", zaradi katerih je opravljanje tega dela bolj zafrknjeno, kot kaže na prvi pogled.
topol
# 05.06.2017 ob 07:05
Teženje s prodajo razne krame je obupno. Težijo na pošti, težijo na črpalki, težijo v Merkatorju in Tušu. V Hoferju pa ne teži, zato pa tako hiti, da komaj pobiraš. V trgovino grem z načrtom kaj bom kupil, včasih vzamem še kaj poleg, nikakor pa mi ni všeč, da mi kdo ponuja pralni prašek, ko grem po priporočeno pošiljko. Ali sladkarijo, ko vidi, da že imam sladkarijo.
gapicek
# 05.06.2017 ob 08:13
Lahko samo potrdim neznosne razmere na PS ter oderuško izčrpavanje delavcev, ki so izpostavljeni vsem vremenskim pogojem, stalno na prepihu, založeni tudi po 12 reklam na dan ter s prodajo drugih izdelkov.. žalostno ker bi lahko s svojim dobičkom, ki ga ustvarijo uredili klimo podjetja in s tem motivirali zaposlene še k večji produktivnosti in uspešnosti.. nekdo si mora napolnit žepe na vrhu ane?
aaa
# 05.06.2017 ob 08:31
Ko na pumpi rabiš zračnico za bicikel, te tud debelo pogleda in ti ponudi čips in pir.
SvarunNoordung
# 05.06.2017 ob 08:32
Vodstvo pošte je nesposobno, sindikati zlizani z vodstvom, ter njihova ponudba krame je patetična. Ljudem kradejeo nadure, namesto da bi se se lotili bančništva tako kot se zagre. Enostavno ne znajo organizirati dela.
elim36
# 05.06.2017 ob 08:58
Sindikalistka Stubljeva niti pred novinarjem ne more skriti svoje ponižnosti in zlizanosti do vodstva. Njen nasprotnik je sindikat, ne pa tisti, ki greni življenje zaposlenim na Pošti Slovenije in jim krati delavske pravice. Zaradi takšnih primerov sindikalnega delovanja, ki jih ni malo, je zaupanje v sindikate padlo na današnjo raven.
politik kritik
# 05.06.2017 ob 06:55
Edino kar še pošta res kvalitetno opravlja je, da dostavijo vse pakete in ostalo pošto po Sloveniji naslednji dan. Kar je v drugih državah redkost, oz. se ornk doplača.

Vendar pa je ta kvaliteta najbrž povezana z majhnostjo Slovenije in pa dobro razvejano mrežo poslovalnic, katere vzpostavitev je financirala država oz. mi sami z našim denarjem (skratka monopolni položaj).

Vse ostale storitve vidno padajo. Poštnine so postale drage in ima konkurenca nižje. Plačilo s karticami se grdo doplača s provizijami oz. na terenu nekje kar še vedno ni mogoča ker nimajo še vsi poštarji mobilnih POS terminalov (konkurenca ima to zrihtano že davno). Potem kot že rečeno ni Wifija (v tujini majo to vse zrihtano na poštah), lahko bi postavli v poslovalnico tudi kakšen računalnik s kamero (namesto telefona). To bi morala bit primarna dejavnost pošte. Torej komunikacija pa naj bo to s pismom, telegramom, ali pa z internetom.

Ne pa da mi prodajajo piškote pa revije... Da ne govorim o tem da dostavljajo samo še reklame.

Skratka kot je že ene 20 let nazaj ugotovil legendarni Cosmo Kramer proti lenemu poštnemu uslužbencu Newmanu (Ameriška nadaljevanka Seinfeld) pošte ne potrebujemo več... Račune plača banka, pakete dostavi DHL, GLS, FedEx.... Enostavno ukinimo pošto :)))
aless70
# 05.06.2017 ob 07:48
Od petih novincev na uvajanju se za nadaljevanje dela odločita le dva.

Pa sta tista dva, ki bi le delala, kot pismonoši, za tako delo sploh sposobna, primerna...?
Tudi to vprašanje si je namreč potrebno zastaviti.
.
Sicer sem pa tudi jaz razočaran nad izgledom poštnih poslovalnic.
Jaz pošto dojemam, kot malo okostenelo, tradicionalno, konzervativno inštitucijo, na katero pa se človek lahko 100% zanese, da bo opravila svoje (osnovno) delo tako kot je treba!
.
Zdaj pa nekatere poslovalnice izgledajo, kot tam štanti na nekih zanikrnih, kramarskih sejmih...
...ne vem no.
Celt
# 05.06.2017 ob 07:27
Poštne storitve so postale drage ko žafran... dejstvo.
Lešnik
# 05.06.2017 ob 07:19
Pošta do novega predloga sistemizacije delovnih mest delavcem povišala znesek nadomestila za malico in dvig dodatka za neugodne razmere dela.

Kaj pa delo v nočni izmeni, a??
Veliko jih dela samo ponoči, s povsem zmešanim bioritmom in z dodatki primernimi plantažnim delavcem na ameriškem jugu, nekje v letu 1860.

Recimo postavka:
Delo pod umetno svetlobo. Pošta, kaj je to?

Čokoladne bananice v poštnih špicerijah so majhen problem glede na splošno slabe razmere in brezvoljo zaposlenih, ki so samo še roboteki in številke..
Unssen
# 05.06.2017 ob 10:12
@aaa; 05.06.2017 ob 08:31
Ko na pumpi rabiš zračnico za bicikel, te tud debelo pogleda in ti ponudi čips in pir.


To navzkrižno trženje, ali kako se temu reče, je postal pravi 'pain in the a**' pri nakupovanju dandanes.

Vsak dan enak razgovor na blagajni v lokalni špeceriji Tuš:

prodajalka: (ko odčita vse moje izdelke) Je to vse?
jaz: Ja, hvala.
prodajalka: A vam lahko ponudim še tele žvečilne gumije?
jaz: Ne, hvala.
prodajalka: A imate tuš kartico?
jaz: Ne, nimam.
prodajalka: Pa bi jo želeli imeti?
jaz: Ne, hvala.
prodajalka: Z njo dobite dodatne ugodnosti...
jaz: Ne želim kartice, popustov, ugodnosti, čigumijev, samo te sirove štručke sem prišel kupit. Hvala.
prodajalka: Aha, 1 evro 20 centov.
Kölm
# 05.06.2017 ob 09:05
Samo eno vprašanje:
Ali Stubljeva dela za upravo ali za sindikat ?
vnk
# 05.06.2017 ob 07:49
Jaz bi rad, da bi enkrat en novinar malce raziskal zakaj se je podrazilo carinjenje na nenormalno visoke stroske, odkar je delo prevzela posta. Ampak to da moram placat tudi cez 10 eur za privilegij placila davka drzavi je noro. Se spomnim kobsmo jamrali ko je bilo ene 500 sit...
ElTorro
# 05.06.2017 ob 16:36
Stubljeva pa po drugi strani meni, da se morajo tudi zaposleni na Pošti zavedati, da so se razmere spremenile in ne more biti vse tako, kot je bilo pred desetimi leti. "

In zakaj za vraga ne? Pošta naj bo pošta in se naj obnaša kot javni servis, ne pa kot podjetje ki ima cilj maksimizacijo dobička. Ali pa naj vsaj imajo eno okence ki se mu reče "poštne storitve", na ostalih pa lahko zaradi mene tudi delajo manikire.

Meni je močno zgrešen sistem, ko greš na pošto po paket ali priporočeno pošiljko, pa so pred teboj štirje v vrsti.....eden ima 15 položnic za plačati....drugi kupček loto listkov....eden je prišel samo preverit če je dobil nakazilo na TRR....ena pa se prepira z delavko na okencu zakaj ne more dobiti natančne specifikacije gotovine, ki jo je prinesla položit za podjetje (kot da o tem odloča delavka na okencu).

In potem prideš po petnajstih minutah končno na vrsto da dvigneš svojo pošiljko, in te vpraša če rabiš kakšno zavarovanje.

Zakaj danes Pošta ne bi mogla biti samo pošta? DHL je desetletja staro uspešno mednarodno podjetje....pa mi njihov dostavljalec še nikoli ni ponudil čokoladice ko je prinesel paket.
Voly
# 05.06.2017 ob 10:41
Poštni sindikat vse od osamosvojitve Slovenije in prestavitve sedeža pošte v Maribor, deluje za vodstvo. To sploh ni sindikat, pri vsakem pogajanju pri novi kolektivni pogodbi, je takoj podpisal vse zahteve delodajalca, ki so se iz leta v leto zaostrovale. Torej, zniževanje plač navadnim delavcem in poviševanje gospodi s 6. in 7. stopnjo, vse težje pogoje pri delu, vse več pooblastil direktorja in še in še.
Vse to pa je privedlo do tega, da so za delavce pogoji dela postali nevzdržni. Delavci so podobno izkoriščeni, kot so trgovci, vendar so tu še nočna dela vsak dan, kar še močno otežuje njihovo življenje. V poštnih centrih recimo dalaš cel teden ponoči med 22 in 06, potem pa še v nedeljo. To je res "morilsko", človek podnevi spi, ponoči pa gara, počitka pa nima niti za vikend, saj je v soboto iz nočne, torej mora spati tja do 12 ure, da se vsaj malo spočije, v nedeljo ob 13 pa je spet na pošti in dela tja do poznega večera. Včasih so imeli turnus službe, ki so bile veliko bolj humane, kot vsakodnevno delo ponoči. Recimo, si delal podnevi 12 ur, drugi dan pa ponoči 12 ur, potem si bil pa dva dni doma.
Direktor pošte Novak je zelo nehuman človek, ki ga ne zanima delavec, nasprotno, izžel bi ga do konca, potem pa odvrgel. Če se kaj pritožuješ, ti vodilni zabrusijo: "Ja kdo te pa zadržuje na pošti, saj veš kje so vrata, lahko takoj odideš"! Niti pravi kapitalisti se tako ne obnašajo, saj vedo, da je najboljši delavec zadovoljen delavec!
pajcevina984
# 05.06.2017 ob 09:24
Človek ne more verjeti očem, kaj vse se gre tale Pošta Slovenije. Kakšno je pravzaprav poslanstvo Pošte javno sprašujem? O tem bi nemara morali spregovoriti vodilni te ustanove, počasi bo Pošta postala prodajalna slaščic in čajev. Le, kam to vodi? Če boste na pošti slučajno v prašali, če imajo Telefonski imenik Slovenije, lahko nanj, kar pozabite. Časi na Pošti Slovenije so se žal zelo spremenili, očitno potrošnik - kupec njihovih storitev ni več kralj, prej obratno.
levkup
# 05.06.2017 ob 11:33
V Tušu so pred kratkim oglaševali, da od
vsakega prodanega izdelka namenijo nek
znesek za Slovenske gasilce, ker imajo slabe
pogoje za delo. Bravooo !! Pozdravljam ! Super
ste, si mislim.... Potem pa mi nekdo pojasni, da
ima trgovec v tej us..ni štacuni 500€ neto in dela
v razmerah, ki so povsem nehumane....
Torej nauk zgodbe je, briga jih v Tušu za Slovenske
gasilce, brijejo se norca iz IQ povprečnega Slovenca...
Poskrbijo naj raje za svoje zaposlene pa bo vse OK.
Podobno je tudi na pošti. Odnos do zaposlenih je na
najnižjem možnem nivoju. Najhuje je ravno to, da ni
nikakršne potrebe za kaj podobnega, ker poslujejo z
ogromnimi dobički... Pa razumi kdor lahko ???
Robiland
# 05.06.2017 ob 08:24
Bolano.
Meni je obisk poste vedno stres - vrste, malo prostora, placujejo poloznice po 10 minut - ko bi sli lahko v trafiko za polovico ceneje, zaposleni so vedno slabe volje in razdrazljivi, ko posiljam mednarodno sobim v vsaki posti drugacna navodila. Na postnem nabiralniku imam nalepko stop reklame, ki jo studenti raznasalci nikoli ne upostevajo.

Na zalost imajo monopol, ampak ko pride konkurenca za male pakete in podobnr storitve, me ne vidijo vec. Grem samo se po priporoceno posto.
tanj
# 05.06.2017 ob 07:06
Večkrat se zgodi, da pride na pošto kak turist, ki prosi za dostop do spleta, ker želi poiskati lokacijo prenočišča, pa mu povem, da tega pač nimamo.

Turist naj gre v bližnji lokal, si naroči kavo ali sok ter si tam preko spleta poišče prenočišče. Tako špila turizem.

Sicer pa, Pošta Slovenije je ista branže kot naše banke - že ko prideš ''skozi vrata'' si najmanj ob 2 EUR, bog ne daj, da rabiš še kakšno njihovo storitev. Ne pri enih ne pri drugih ni nič brez proti-plačila.
megan
# 05.06.2017 ob 10:51
Na živce mi gre, ko se Pošta konec leta hvali kakšne dobičke ima, kako dobro oni poslujejo (pred leti so celo povedali, da so eno redkih podjetij v državi, ki je kljub krizi imelo dobiček). Lahko je imet dobiček, če imaš pa monopol na trgu. Če naslovnik zahteva, da dokumente pošlješ po pošti, priporočeno ali kakorkoli že, pač moraš izključno na Pošto in na k nobenemu drugemu podjetju in storitev plačat po točno taki ceni, kot jo oni postavijo, čeprav ti je jasno, da je veliko previsoka in da stalno raste ne glede na inflacijo in cemo goriva ali karkoli naj bi že vplivalo.
Poleg tega pa ne vem, če je še kje na svetu, da so poštarji dostavljalci bele tehnike in pohištva in hkrati še smetarji (morajo tudi odpeljat star hladilnik) in ne vem, če je so še kje na svetu iz poštnih poslovalnic naredili supermarkete in okenca loterije iz delavk na okencu pa prodajalke, ki imajo celo normo, koliko stvari, ki sploh ne sodijo na pošto, morajo prodat.
Pri nas se na pošti počne vse mogoče, kar tja ne sodi, mimogrede pa pošljejo še kakšno pošiljko.
audiac
# 05.06.2017 ob 10:19
Biti dandanes poštar je zelo neprijeten poklic za občutno prenizko plačilo.Včasih me spominjajo na sodobne sužnje.
Včasih je poštar poznal svoj rajon in je stvari opravljal tako,kot je potrebno.Pošteno povedano se ni pretegnil za razliko od današnjih dni.Danes se rajonski poštar menja enkrat na mesec in se seveda ne more v tako kratkem času prilagoditi svojemu terenu.Če sta recimo v bloku dva enaka priimka ali več,pride hitro do problema,kljub dodanom imenom.Parkrat sem že vprašal,zakaj so zmeraj novi poštarji,pa je bil odgovor zmeraj enak.Ob prvi priložnosti zamenjajo službo,če je možno ali ga pošta zamenja zaradi pritožb strank.Žalostno je,da na koncu odgovornost nosijo predvsem poštarji,čeprav je problem mnogo globlji.
Ne vem pa,v čem je točno problem.Ali je pri pošti kljub veliko vloženega dela relativno majhen zaslužek,ali je krivda na strani vodilnih,ki svoje delavce zaradi požrešnosti gonijo do skrajnih meja.
iwe
# 05.06.2017 ob 16:02
Trenutno sem v Španiji.
Objavljam sliko tukajšnje običajne poštne poslovalnice - kot je vidno, imajo v ponudbi le in zgolj artikle, povezane s poštnimi in komunikacijskimi storitvami. Torej pisma (že nared za pošiljanje, z digitalno natisnjeno znamko), kartoni, paketi, znamke in pa tudi mobilne telefone.
Zanimiva primerjava. :)

GorazdN
# 05.06.2017 ob 11:49
Ko berem komentar gos. Stubej, ki naj bi mimogrede zastopala delavce, mi je popolnoma jasno zakaj je SPLD podpisal. Lahko jih je sram in niti slučajno ne zastopajo pravic zaposlenih v Pošti Slovenije.Ta sindikat je skorumpiran in zmanipuliran!!
Bravo SPD in g.Grižnič za pogum in načelnost!!
pirat1
# 05.06.2017 ob 07:24
Se prav vidi, kako je sindikalistka Stubljeva zlizana s turbokapitalustičnim, SDS vodstvom.

Zaradi takih kvazisindikaliatov je šlo v franže in poceni prodajo mnogo podjetij.
megan
# 05.06.2017 ob 10:41
Kaj to pomeni za delvce, da je pošta postala vse prej, kot pošta, so v članku povedali. Jaz bom pa povedala kot uporabnica poštnih storitev.
- Deljen delavnik: ne vem kateri bebec se je spomnil, da je to dobro (za stranke, na zaposlenezgleda itak nihče ne gleda). Meni se je že nekajkrat zgodilo, da sem sredi dneva šla na pošto, ker sem morala pošiljko poslat priporočeno, pa so jo zaprli ravno pet minut pred prihodom, ponovno pa odprli 4 ure kasneje. Doma sem na podeželju, do pošte imam 8 km vožnje, ki sem jih opravila samo zaradi te pošiljke. Popoldan, ko sem imela že druge obveznosti, sem morala še enkrat. Če pošta ne bi imela monopola na trgu in bi lahko pošiljko tudi pri drugem podjetju oddala priporočeno, bi to zagotovo storila.
- Na pošto sem imela navado priti, ko je bilo treba kaj poslati ali pa po kakšno pošiljko. Zdaj pa moram v vrsti čakat, ker se je nekdo pred mano spomnil kar na pošti kupit stvari za gospodinjstvo (ne vem, če še kje na svetu ljudje na pošti kupujejo pralne praške in detergente za posodo in kdo se je spomnil, da je iz pošte naredil trgovino na drobno), ko ta opravi, pa se pred mano najde še nekdo, ki bi odprl bančni račun, in po pol ure čakanja lahko končno mastno preplačam dostavo moje pošiljke. (Če je že poštnina tako draga, bi se lahko vsaj samo s pošiljkami ukvarjali ali pa vsaj delavce pošteno plačalli).
ma_ri_bor
# 05.06.2017 ob 10:17
Točno to, n eveš če si prišel v trafiko, kitajsko trgovino ali na pošto. Z apovrh pa od 6 okenc dela samo eno (plus sprejem pošiljk). Okence za oddajo pošiljk je že par let zaprto, ker se se "reši" na onem edinem odprtem univerzalnem okencu. Samo da tam čakaš na oddajo pošiljke pol ure, ker pred tabo kupujejo zvezke, plačujejo položnice in loto, drgnejo hitre srečke, otroci bi imeli čokolado...če imaš res smolo pa kakšen filatelist znamke izbira. Za povrh pa še niso pogruntali, da se POS terminal najbolj rabi na ozdaji pošiljk, zaradi plačila odkupnine in ga imajo tam nekje na univerzalnem okencu (verjetno grejo čokoladne banane boljše v promet). To je čista katastrofa in je bolje da vse skupaj zaprejo, kot pa da tako delajo.
x1ijn
# 05.06.2017 ob 10:55
To, da imajo normo za prodajo neuporabne krame, je res svinjarija!
SpicyWeiner
# 05.06.2017 ob 10:28
Povprečna poslovalnica Pošte je kot povprečen ciganski štant nekje na Hrvaškem morju.
čik
# 05.06.2017 ob 09:51
če pošta ne more imeti poslovalnice v kraju s 2000 prebivalci,vseeno če zaprejo vrata tudi na glavni stavbi.že samo z reklamami bi lahko to vzdrževali.kar se pa paketne dostave tiče pa se raje odločim za drugo firmo kot pošto slovenije če ima spletni prodajalec to na voljo.DPD so zelo fleksibilni in me tudi pokličejo pol ure pred dostavo če sem doma.GLS pa pošiljko pusti v lokalnem merkatorju če te slučajno ni doma.
m72
# 05.06.2017 ob 17:32
"Trenutno sem v Španiji.
Objavljam sliko tukajšnje običajne poštne poslovalnice - kot je vidno, imajo v ponudbi le in zgolj artikle, povezane s poštnimi in komunikacijskimi storitvami. Torej pisma (že nared za pošiljanje, z digitalno natisnjeno znamko), kartoni, paketi, znamke in pa tudi mobilne telefone.
Zanimiva primerjava. :)"


Podobno kot Španci imajo Američani. Tudi tam je pošta le pošta in ne kramarski štantek.
zigadr
# 05.06.2017 ob 12:43
Sanjaj wifi na pošti!
Delam ze 15 let na pošti pa se zaposleni na računalniku nimajo interneta tako da,....
sintaksa
# 05.06.2017 ob 10:39
Bravo za članek!

Še takih člankov!!! Javni zavodi so ekstra zanimivi!!!!!
Majora
# 05.06.2017 ob 10:03
Na žalost je drugje enako. Na bencinskem servisu si se včasih posvečal osnovni dejavnosti, danes moraš skrbeti še za tisoč in eno akcijo zbiranja nalepk in prodaje izdelkov, se ukvarjati z reklamacijami, aktivno prodajo na blagajni, položnicami, stavami, vmes še koga postreči s kavo itd. Skratka, obup.
veza
# 05.06.2017 ob 06:58
Unssen
# 05.06.2017 ob 06:39

-brezposelnost : še najboljše, dobiš 294 evrov na mesec, sedaj se bo menda še dvignil ta znesek, in uživaš, no, moraš se vsako toliko samozaposlit in zbirat podpise, da iščeš službo in na sestanke na zavod moraš prit...
ralok
# 05.06.2017 ob 22:01
Dolga leta sem imel transakcijski račun pri Poštni banki, potem pa so začeli vsakih nekaj mesecev zviševati provizije in si izmišljevati vedno nove in nove pristojbine, članarine, stroške vodenja, stroške kartice itd., itd. Ko sem se prestavil h konkurenci, sem ugotovil, da mi je Pošta vsako leto "na suho" vzela za pribl. 400EUR.
jales
# 05.06.2017 ob 15:05
@levkup
Bravo za komentar o trgovkah.... Je enkrat "možakar" pred mano zabrusil trgovki, da "saj nismo na tržnici", a trgovka ne vem če je bila stara 19 let, frišno iz srednje in najbrž pod strogimi ukazi zagretega poslovodje.
Uporabljajte knjige pritožb/pohval,zabrusite direktorjem, ali pa preprosto kupujte drugje. Trgovke vedo, kako trapasto je tisto siljenje krame.

PS: Lahko tudi pritožbo napišete in javno objavite(kje? Možnosti nešteto)
kaktus 50
# 05.06.2017 ob 14:24
Problem Pošte Slovenije je njeno vodstvo z direktorjem Novakom na čelu.
Vse poteze vodstva so zgrešene in skregane z zdravo pametjo in logiko.
Vse kar vodilni delajo, je, da ustvarjajo teror nad delavci, vršijo pritiske na svoje podrejene, skratka ustvarjajo nemogoče razmere za delo. Poleg tega pa ne sprejemajo nobene kritike in pripombe.
Če slučajno kdo upa kaj pripomnit, pa je takoj sankcioniran in na njega vršijo še dodaten pritisk.
Dokaz za to je predsednik sindikata-pismonoša iz Kopra. Vodstvo ne prenese resnice, so popolnoma skorumpirani, največji lopovi na položaju v Sloveniji, ki bojo sprivatizirali zdrave dele Pošte Slovenije. S hčerinskimi podjetji pa že sedaj pretakajo denar v privat žepe in izčrpavajo Pošto Slovenije.
megan
# 05.06.2017 ob 11:18
Samo upravljanje pošte je ostalo nekje v tranziciji - nekje na pol med socializmom in kapitalizmom. "Ta glavni" so iz obeh sistemov pobrali, kar jim ustreza.
Monopol na trgu in s tem prosto postavljanje cen in odsotnost potrebe biti stranki prijazen je socialistična zadeva, nespoštovanje delavskih pravic, prenizke plače in opravljanje storitev in prodaja tistega, kar nima nobene veze s pošto, pa je kapitalistično.
Torej - naj se odločijo kaj bi. Naj bo Pošta Slovenije samo eno izmed mnogih podjetij v Sloveniji, ki se ukvarja z dostavo pošiljk in naj imam jaz kot uporabnik na voljo vsaj nekaj takih, preko katerih bom lahko poslala npr. dokumente - priporočeno in vse ostalo ostane tako kot je - pač prosto na trgu, ali pa naj ostane Pošta edina, ki to počne, ampak potem naj ima država večji nadzor - cena in kakovost storitev naj bo regulirana, delovni pogoji pravtako - podobno, kot v javnem sektorju.
ginza
# 05.06.2017 ob 11:14
poklic "za katerega moraš biti rojen"

Vse lepo in prav, ampak lahko si še tako rojen za nek poklic, če so pogoji dela slabi, ti to nič ne pomaga.
tantadruj76
# 05.06.2017 ob 11:05
no in ob vseh polemikah in kritikah, vedno istih, ki so se sprožile na netu, pridem zadnjič na pošto in se za trenutek ustavim, ker imam občutek da sem v merkatorju. norost, čista. nove police, črne nizke, nekje do 1,30. gor je vsa špecerija. merkator čisti. ne moreš verjet... a za nove police ste šli trošit?? res vam gre logistika. a ne bi ta direktor šel delat v merkator ker samo to zna, pa date na pošto enega logista? ha?
Unssen
# 05.06.2017 ob 09:37
@sammy13; 05.06.2017 ob 09:16
Ko smo že pri vročanju: se mi je v zadnjem letu dvakrat zgodilo, da poštar ni na standardno kuverto za vročanje napisal datuma, ko je pošto vrgel v nabiralnik. Posledica: dva zamujena roka (ker preprosto nismo vedeli od kdaj šteti datum vročitve).


Napaka poštarja, ni kaj. Se mi pa ne glede na to mimo pripelje mantra moje učiteljice v 3. razredu osnovne šole v majhnem obsotelskem kraju: "Kar danes lahko storiš, ne odlašaj na jutri."
in Bac ill
# 05.06.2017 ob 17:40
ja sam še burek ne prodajajo
melanholik
# 05.06.2017 ob 17:15
@ElTorro
Svaka čast za tole. Ne bi mogel boljše povedat.
iwe
# 05.06.2017 ob 16:00
Trenutno sem v Španiji.
Objavljam sliko tukajšnje običajne poštne poslovalnice - kot je vidno, imajo v ponudbi le in zgolj artikle, povezane s poštnimi in komunikacijskimi storitvami. Torej pisma (že nared za pošiljanje, z digitalno natisnjeno znamko), kartoni, paketi, znamke in pa tudi mobilne telefone.
Zanimiva primerjava. :)

[ URL=http://d500.epimg.net/cincodias/imag
enes/2014/12/04/empresas/1417694454_7217
12_1417696741_noticia_normal.jpg][ IMG]
Bethtempet3
# 05.06.2017 ob 13:45
hočemo še erotično masažo
levkup
# 05.06.2017 ob 13:31
Radoveden@
Vidiš zaradi takega razmišljanja pa imamo
situacije, ki so nam vsem neljube.
Zakaj je treba uslužbenki, nekaj zabrusiti ? Gotovo ji
ni fino prosjačiti na tak način, ( veš med njimi so ravno
tako matere in žene. Čustev in ponosa nimajo le
ljudje na visokih položajih temveč tudi mi " tamali " ).
Verjemi da jo nekdo od nekje opazuje in preverja, če
vseskozi "pospešuje" prodajo ! Ko si nekdo svoje
komplekse zdravi na takemu človeku, še največ pove
o sebi samemu ?
Če imate jajca se pogovorite z upravami takih inštitucij !
m72
# 05.06.2017 ob 12:54
"Na živce mi gre, ko se Pošta konec leta hvali kakšne dobičke ima, kako dobro oni poslujejo (pred leti so celo povedali, da so eno redkih podjetij v državi, ki je kljub krizi imelo dobiček). Lahko je imet dobiček, če imaš pa monopol na trgu. "

In množico študentov tudi nočnih izmenah v poštnih centrih.
KavčarSfotelja
# 05.06.2017 ob 16:29
Torej, podobna zgodba kot v Revozu. Delo ponoči, tudi po dve nedelji na mesec za 1200 € bruto. Sramota.
mb128
# 05.06.2017 ob 17:20
Eh ja Pošta očitno ponovno želi postati PTT. Pa ne pošta, telegraf, telefon kar je bila včasih pač pa pošta, trgovina, turizem!
Kazalo