Slovenija

Poudarki

  • Nevarni so prehodi, krožišča, mesta, kjer kolesarska steza poteka po cestišču
  • Več kot bo kolesarjev, večja bo njihova varnost
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 20 glasov Ocenite to novico!
Kolo
Rotar je opozoril, da so najbolj kritične točke ozka grla na prehodih za pešce, kjer prihaja do nenehnih konfliktnih situacij med pešci in kolesarji. Foto: EPA
       S kolesi ni nič narobe. Treba je nekaj narediti z avtomobili.       
 Josip Rotar, MKM
Kolesa
Stojala za kolesa pa so pogosto odrinjena v osamljene in zanemarjene kote. Foto: Policija
Kolesarka
Rotar in Beroncelj sta Mariborčanom in Ljubljančanom svetovala, naj sedejo na kolo. Foto: EPA

Dodaj v

Kolesarji so diskriminirani

Maribor in Ljubljana do kolesarjev neprijazni mesti
31. julij 2009 ob 09:50
Ljubljana/Maribor - MMC RTV SLO

Večja slovenska mesta so do kolesarjev neprijazna, saj so kolesarske steze večinoma neurejene, kolesarje pa potiskajo na pločnik. Tudi to je razlog, da priljubljenost kolesarstva pada.

Mariborska kolesarska mreža pred kratkim vzpostavila 3D-karto, karto kritičnih kolesarskih točk v Mariboru, namenjen spremljanju najnevarnejših kolesarskih točk v kolesarski mreži. Na zemljevid, ki je namenjen tako kolesarjem kot pešcem, voznikom in preostalim udeležencem v prometu, lahko kritične točke vnašajo vsi registrirani uporabniki. Ali so točke še kritične, pa lahko preverjajo kar sami uporabniki, je za MMC pojasnil Josip Rotar iz MKM-ja.

Nevarni so prehodi, krožišča, mesta, kjer kolesarska steza poteka po cestišču
Podoben, a ne tako dovršen, zemljevid oblikujejo tudi v Ljubljanski kolesarski mreži, kjer vsaka črna točka na zemljevidu pomeni en nevaren izsek za kolesarje. Tudi pri nastajanju ljubljanskega zemljevida lahko sodelujejo uporabniki, ki lokacije nevarnih odsekov sporočijo prek elektronske pošte, točke pa vnaša urejevalec spletne strani, je za MMC povedal Janez Bertoncelj iz Ljubljanske kolesarske mreže.

Rotar je opozoril, da so najbolj kritične točke ozka grla na prehodih za pešce, kjer prihaja do nenehnih konfliktnih situacij med pešci in kolesarji. Nevarna so tudi krožišča, saj lahko vozniki avtomobilov zlahka spregledajo kolesarje. V naseljih so po njegovem mnenju kritična mesta, kjer prihaja do pogostih prekoračitev dovoljenih hitrosti, zunaj naselij pa tam, kjer je potek kolesarske steze izveden na cestišču. Bertoncelj je v Ljubljani izpostavil Litijsko, Dolenjsko cesto in Kajuhovo ulico, pa tudi Industrijsko, Šmartinsko cesto proti Šentjakobu ter Dunajsko cesto proti Črnučam. Dodal je, da gre predvsem za neurejene ceste v predmestju.

Maribor in Ljubljana do kolesarjev neprijazni mesti
Sogovornika se strinjata, da največji slovenski mesti do kolesarjev nista prijazni. Maribor je kolesarjem prijazen le tam, kjer je vožnja z avtomobilom prepovedana, sicer pa je bolj prijazen avtomobilom, opozarja Rotar. Pri tem je izpostavil kolesarske steze na pločnikih, namesto da bi na cestah uredili režim souporabe avtomobilov in kolesarjev. Stojala za kolesa so pogosto odrinjena v osamljene in zanemarjene kote. Ljubljana nekako neprizadeto opazuje rast števila kolesarjev, a ne ve povsem dobro, kaj s tem početi, je dejal Bertoncelj. Pri tem priznava, da je v času vsesplošne gradnje in spreminjanja prometnih režimov v Ljubljani težko pričakovati kakšno hitro in trajnejšo izboljšavo. Rotar je ob tem še dodal, da je avtomobil za svojo okolico veliko nevarnejši od kolesa, kljub temu pa se večina ukrepov izvaja tako, da so kolesarji zaradi lastne varnosti umaknjeni s cest pred nevarnimi avtomobili.

Ob tem svetuje, da če želijo prebivalci Maribora kaj narediti za svoje zdravje in dobro počutje in okolje, se izogniti gneči in prihraniti denar, naj uporabijo kolo. Več kot bo kolesarjev, bolj bodo upoštevani, in več denarja bodo oblasti namenile ureditvi kolesarskega prometa: "eno kolo več - en avtomobil manj". Bertoncelj pa dodaja naj se ljudje čim več vozijo s kolesi, saj se tako povečuje tudi njihova varnost. Najnevarnejša so namreč tista mesta, kjer je delež kolesarskega prometa nizek, pod pet odstotkov.

A. M.
Prijavi napako
Komentarji
nikita1970
# 02.08.2009 ob 14:24
Najbolj zanimivo je to da smo vsi kolesarji ( polnoletni), tudi vozniki avtomobilov. To se menda vsi strinjamo. Vendar, ko se z kolesa spraviš v avto, se razmišljanje popolnoma spremeni. Za sebe vem da NIKOLI ne parkiram na pločnik/kolesarsko steza. Na žalost, marsikateri se. Največ krat pri lokalih, poštah ( ta manjših) in trgovinah. Mariborčani poznajo te razmere s Kardeljeve, pri aveniji in pošti na drugi strani, na enosmernih na začetku ljubljanske-pri bolnici. Zdaj so nekaj porisali na novo, češ ugodili so kolesarjem, na gorkega ulica. Samo tam ko so zarisali začetke kolesarske steze, moraš biti akrobat da se spraviš c cestišča na kolesarsko stezo, saj je višina pločnika cca 25-30 cm, dokler je v nadaljevanju kolesarske širina pločnika ostala takšna da se kolesarji in pešci ne morejo križat ( posebej če je kakšna mamica z vozičkom) tako da, če se kolesar želi izogniti pešcem(saj se ti nimajo kam umaknit) tvega padec na cestišče ( ista višina pločnika-25-30 cm)...tega bi se dalo napisat še pa še...ampak našim vrlim politikom in mestnim načrtovalcem ne pride v glavo ...ko je dan za kolesarjenje, se vsi sprave kolesarit, super, samo takrat zaprejo za ves promet na štiripasovnicah in - vozi Miško...ni problema...
lo_pa_ta
# 01.08.2009 ob 14:56
@velesa

no saj nisem mislil dostavljavcev, ti pac opravljajo svojo sluzbo in ti tudi vecinoma parkirajo karseda uvidevno, in tudi dokaj hitro grejo...

ampak ko vidis sred plocnika bmw cabriolet ti je jasno da s tem avtom verjtno niso dostavl gajbe pira
Maat
# 01.08.2009 ob 13:41
Melanholik in kentaurus sta najlepše napisala.
Dodala bi še vse tiste "vrle športnike in športnice", ki vijugajo po sredini ceste, v najboljšem primeru naredijo zastoj, v najslabšem pa komu popustijo živci in začne prehitevati in spravljati v nevarnost sebe in vse ostale.
Eni res misljo, da če oni "športajo", se jim mora cel svet umaknit, ker so se eno soboto dopoldan spravli na kolo!
galoper
# 01.08.2009 ob 08:41
Zapeljite se s kolesom po Parizu, iščite kolesarske steze in primerjajte s slovenskimi mesti pa boste ugotovili, da bistvo varnosti ni v predpisih in zarisanih poteh ampak v kulturi voznikov. Napisal sem že drugod, da je naš način reševanja prometne varnosti napačen zato, ker se s tem ukvarjajo neprimerni ljudje, na protisloven način. Delajo v smislu čim hitrejše vožnje motornih vozil, po drugi strani opozarjajo, da je hitrost najpogostejši vzrok za nesreče. V ta namen smo kolesarji mnogokrat šikanirani. V kratkem mi bo prijatelj pokazal in omogočil objavo izjave sodnih organov o zanikanju njegovih opozorilih na domnevna kazniva dejanja v smislu šikaniranja kolesarjev.
kalopteriks
# 31.07.2009 ob 23:13
LJUBLJANA potrebuje Park in Ride v pravem pomenu, ne pa to, da na parkiriščih zunaj mesta, kasirajo na debelo! Pa še to- ne more imeti ena proga busov oznako P+R, če dejansko nima parkirišča??, kamor bi lahko ljudje na obrobju mesta parkirali, si sposodili električno kolo in se pripeljali v center! Seveda vse to bi moralo biti BREZPLAČNO!!! Ker denar ne bo naredil mesta čistejšega in kasiranje na vsakem vogalu tud ne!
sekioli
# 31.07.2009 ob 20:44
ma vozte se kjer se hočte.
BorutMaja
# 31.07.2009 ob 19:49
6. Miraja
Ko pa sediš v avtu, se takrat nič ne jeziš na kolesarja, ki se pelje po mestu po cesti in se ti bolj ne more umakniti kot se ti lahko in te tako spravlja "ob pamet"? Torej kam še pol kolesarji lahko gredo? Ne na cesto, ne na pločnik? V Mariboru so glavne ceste, predvsem ptujska cesta, dobro urejena, poteka na zunanji strani kolesarska steza, na notranji pa za pešce.

Ampak kaj kolesarske steze pomagajo veliko? Sem se parkrat peljal v Maribor s kolesom, pa ko sem se peljal po kolesarski stezi je glaževina ležala na vsakih par centimetrov. Katastrofalno delo mariborske komunale!
Na splošno pa je Maribor daleč za Ptujem, kjer imajo lepo urejena cestišča in pločnike za pešce in kolesarje. Po mojem mnenju, kolkor sem na Ptuju, komunala zelo lepo skrbi za okolico in promet. Sicer v samem centru Ptuja nimajo nikjer kolesarske steze kar je žalostno. Problem je namreč tu, da so vse stare ceste, ki so nastale pred več kot 10-imi leti, brez kolesarske steze, medtem ko v današnjem času delajo že povsod še stezo za kolesarje. Na Ptuj se rad peljem s kolesom, ampak ... 80% njihove ceste je v katastrofi.

Sicer me pa zanima, zakaj še danes ni nikjer postavljenega prometnega znaka, kjer so ceste nevarne za kolesarje oz kjer pogosto kolesarijo kolesarji? Pred parimi meseci nazaj so nekaj o tem govorili v AMZS ali kje že, zdaj pa kot da o tem nikoli ni bilo govora.
fuksel
# 31.07.2009 ob 18:40
tud jankovć se rad kolesa...
docepe2
# 31.07.2009 ob 18:18
Kolesarske steze pri nas so kar vredu narejene, problem je le tista rdeča barva, ki je takrat ko je mokra zelo spolzka. Uradno je policija dala izjavo, da se naj kolesarji vozijo do 1 m od roba če ni nevarno za njih, drugače se lahko vozijo po celi širini pravosmernega pasu ceste, ne smejo pa se voziti vštric in po poločniku. kjer je pa kolesarska steza je le ta namenjena samo za kolesarje, zato so pri nas s tem mesecem medobčinski redarji začeli talati položnice gospem s psi, gospodičnam z vozički in podobnim. Jaz letno naredim cca. 3000 km na biciklu in lahko povem, da tistega metra se ne da povsod držat, se pa probam držati cesto prometnih predpisov in moram zaradi tega izvajat včasih kake hude manevre največkrat zaradi kur (pešcev), ki ne poznajo znakov in drugih predpisov.
velesa
# 31.07.2009 ob 18:05
Problem prijatelja, zvestega kolesarja, sicer dostavljalca robe
v lokale v Ljubljani, kjer ni možnosti pretovarjanja drugje, kot na pločniku pred lokalom.
Seveda je globoko uvideven do kolesarjev, kot tudi do pešcev; ampak službena dolžnost veleva, da pripelje sode piva v lokal. In KER PAČ NE MORE robe razložit drugje, kot na pločniku pred lokalom kot edinim možnim mestom, mora ali parkirati tako, da ovira pešce, ali, da ovira kolesarje. Na sicer dovolj širokih pločnikih je lahko uvideven do obojih, parkira tako, da ostane večji del avta na pločniku, a je še vedno prostor, da gre pešec mimo. (problem-mamice z vozički vseeno ne morejo mimo) Na kolesarski pa ostane vsaj tri četrt proge prevozne. Na ožjih trasah pa to žal ni mogoče in bodo ali pešci ali kolesarji bentili čezenj. Kaj mu torej preostane drugega, kot da vključi 4 smerokaze in naredi svoje delo?
Kdorkoli bi mu razbil špegel na avtu, bi ga on čez gobec. (Mogoče kolesarja uvidevneje...) A žal nima druge možnosti, da pripelje sveži pir v lokal, kjer ga - zlomka - potem lahko spije žejen mimoidoči ali kolesar... Tako da, moramo gledati z gledišča vseh udeležencev.

Komentarji tukaj pa so več kot dokazilo, da smo ljudje nestrpni do drugih in da gledamo samo na svojo dobrobit in pravice...

Se pa zelo strinjam, da bi bilo treba izprašiti riti vsem tistim lenobam, ki se morajo za vsako ceno pripeljat z avtom skoraj v trgovino/lokal/kamorpačže in pustijo avto kot kura drek, na pločniku/kolesarski. Takim bi se pa lahko narisala rožica s konico ključa na havbo, če mene vprašate...
VEDNO PA VELJA PRAVILO: Prilagodi se stanju na cesti.
Zgodbe begavih pešcev, ki te nepričakovano presenetijo izza reklamnega panoja avtobusne postaje, so drug pereč problem v LJ. Še natulijo te, da si divjak. Ja, priznam, ko sem na kolesu, pač želim izkoristiti prednost le tega, kar pomeni tudi hiter prevoz po mestu. In vedno me je strah pred postajami IN SEVEDA ZMANJŠAM HITROST, da ne bi kakega 'slučajnega na dveh nogah' zbila. Temu se reče prilagoditev hitrosti razmeram na cesti. Vendar, omejitev 25 km/h na kolesarskih stezah je žal še vedno prenevarna za nepozorne pešce!
UPORABLJAM ZVONEC! Pa te dotičnik, ki mu je prijazno namenjen, zopet grdo pogleda. Slovenceljni, pač...
velesa
# 31.07.2009 ob 17:25
Lomljenje ogledal pač ne bo spametovalo nekaterih idiotov, da ne bodo več parkirali na pločnikih/kolesarskih stezah. Čeprav priznam, da me je to že večkrat močno prijelo, da bi storila...
velesa
# 31.07.2009 ob 17:23
'Lep' primer je tudi Čopova ulica v LJ; cona, rezervirana za pešce, ki pa je žal kot kolesar ne moreš prevozit normalno, ker kljub velikemu tranzitu obojih ni označena kolesarska steza; slalom med pešci, ki te krivo gledajo, četudi si obziren in pelješ počasi. KJE PA SE NAJ PELJEM, MATER???!!!
Varianta skozi Knafljev prehod je sicer dobra, a kaj, ko se je zopet treba prebit PO PLOČNIKU mimo množice pešcev na avtobusni postaji pred pošto, kjer - ZOPET - SPLOH NI OZNAČENA KOLESARSKA... DISKRIMINACIJA KOLESARJEV IN OGROŽANJE VARNOSTI PEŠCEV!!! (popenim tudi kot peška, ko mi kak kolesar po Čopovi švistne 5 cm mimo mene s hitrostjo, ki bi te lahko ubila, če bi se zaletel vame)

Jankovič, daj se malo potrudi, Wolfovo si že zaprl, zdaj pa še kolesarske ceste daj narisat!!!
lo_pa_ta
# 31.07.2009 ob 15:42
hitrost pesca in kolesarja za avto pac nemore biti enaka, sploh ne v naseljih kjer avto vozi 50, kolesar 20-30 pesec pa hodi 5
Moots
# 31.07.2009 ob 15:40
RE: 37. kentaurus
"Si kaj razmišljal o zadevi, ki se ji reče ovinek? Kaj bo avtomobilist naredil, ko bo naenkrat zagledal kolesarja pred samo?"

Enako kot takrat, ko zagleda pešca, ki po predpisih mora hoditi po levi strani ceste! Hitrost pešca in kolesa je za avto enaka.
zen
# 31.07.2009 ob 15:32
Ma ne na cesto, jest se boljš razumem s pešci. Avto je avto, trda pločevina in nepozorni šoferji. Ne,hvala! Pomembno je , da nisi dirkač na kolesu. Tega nekteri kolesarji ne zastopjo.
lo_pa_ta
# 31.07.2009 ob 15:22
ampak se enkrat...pozivam vse naj lomijo ogledala tistim ki parkirjao po plocnikih in kolesarskih stezah !!!
ker policija taksnih idijotov ne kaznuje...vsaj ne dovolj

lomi !!!!
galoper
# 31.07.2009 ob 15:22
Vsak gleda s svojega stališa in smatra svoje stališče za pravilno. V CPP piše, da smejo vozila v posebnih primerih peljati po površini, ki je namenjena pešcem, vendar s hitrostjo pešcev - vožnja kolesarjev po pločniku zaradi varnosti. Med mestno vožnjo pogosto med čakanjem pri rdeči luči na semaforju vidim, da skoraj vsi pešci prečkajo cesto pri rdeči in jih gledam kot cagavček. Nekateri kolesarji jih posnemajo in ne čakajo vsi na zeleno luč. Letos spomladi sem prepoten tako čakal pred praznim križiščem in mrzel veter je dosegel, da sem tri mesece praznil pljuča. Avta ni bilo nobenega čez križišče in v čast spoštovanja predpisov bi lahko umrl.
Večkrat sem srečal kolesarje na stezi, ki so vozili v napačno smer in ni bilo problemov pri srečanju. Naletel sem pa na parkiran avto na kolesarski in šofer je zahteval, da grem na cesto. Obratno mi je ukazoval drugi šofer, naj grem na pločnik, vse v Ljubljani.
Sem začel trenirati borilne veščine.
lo_pa_ta
# 31.07.2009 ob 15:21
in pa...
tele "nove" avtobusne postaje so katastrofa (v LJ)

pesci kar uletavajo na kolesarsko stezo, in nemogoce ga je videt zaradi teh bedastih postaj...in pol taksnih pescov sploh ne pogleda ce se morda kdo pelje s kolesom!
lo_pa_ta
# 31.07.2009 ob 15:18
predvsem je treba mestna jedra zaprt za promet

in pa treba je vsem ki parkirjao svoje avtomobile po plocnikih in kolesarskih stezah lomit ogledala !!!!!

samo pomislite na invalida, ki se mu cez cel plocnik kar naenkrat pojavi en grd SUV !!!
sam po ogledalih pesci, kolesarji in vsi ostali !!!!lomi!!!
endvatrilovi
# 31.07.2009 ob 14:25
Kot pešec / kolesar / voznik sem najbolj ogrožen prav kot kolesar.

To, da pa gradijo nemogoče kolesarske steze (kdo jih načrtuje?!?!?) je pa razlog zakaj kolesarimo po cestišču.

Mimogrede, tudi avti ne vozijo po razmajenem pasu za počasna vozila (npr. vrhniški klanec na avtocesti), čeprav je prazen in bi po pravilu morali.
Anonimni12
# 31.07.2009 ob 14:17
Moots (31. julij 2009 ob 13:59)
---
vecinoma se strinjam, razen tisto z voznjo v nasprotni smeri, saj je kolo veliko hitrejse kot pesec in zato lahko pri voznji v nasprotni smeri hitreje pride do trcenja. Zlasti je to nevarno pri 4 pasovnicah, kjer so nasproti vozeča vozila daleč stran, vkljucevanje pa je na prometno cesto in zatorej vec pozornosti posvecas priblizajocim se vozilom na levi!
kentaurus
# 31.07.2009 ob 14:16
Moots, ne gre samo zato, kaj lahko naredi kolesar pešcu, ampak so določena pravila postavljena tudi zaradi tega, da je čim manj možnosti, da se kolesarju ne bi kaj naredilo. Če se bo kolesar zadel v pešca, bo vejretno, oprosti izrazu, bolj najebal kolesar. Bil je že primer, da je kolesar umrl po trku s pešcem. Ne vem pa od kod ti ideja, da bi morala biti dovoljena vožnja v nasprotno smer. Pešci hodijo ob cesti, kolesar pa vozi na cesti. Si kaj razmišljal o zadevi, ki se ji reče ovinek? Kaj bo avtomobilist naredil, ko bo naenkrat zagledal kolesarja pred samo?
Anonimni12
# 31.07.2009 ob 14:10
27. John Xenir (31. julij 2009 ob 11:34)Prijavi neprimerno vsebinoČe ni kolesarske, bom vozil na pločniku. Je že dosti bolj nevarno, če avtomobil zbije kolesarja, kot pa kolesar pešca.
----
Pogosto poteka kolesarska po sosednji ulici - primer je Drenikova (LJ), kjer ni kolesarske, je pa ta speljana po sosednji Černetovi, vendar se vsi veselo vozijo po Drenikovi in to kljub označbam
Moots
# 31.07.2009 ob 13:59
Kot zagrizeni gorski kolesar in kolesar commuter (se vozim v službo vsak dan ne glede na vreme čez celo LJ) gledam na problem drugače:

- kolo se precej razlikuje od ostalih vozil, ker je na človeški pogon, nima motorja in je tako precej bližje pešcu kot avtu; precej bolj varno za vse je, če se kolesar vozi po pločnikih, kot po cestah; nisem še slišal za smrtno nesrečo kolesarja in pešca

Zato bi morali biti cestni predpisi temu prilagojeni:
- dovoljena bi morala biti vožnja v nasprotno smer, tako kot za pešce, saj je to veliko bolj varno, ker vedno vidiš, kaj se ti približuje, kot da se obračaš nazaj , avtomobilisti bi se že navadili pogledati v obe smeri, saj morajo to početi že sedaj zaradi pešcev
- dovoljena bi morala biti vzporedna vožnja koles, tako kot je marsikje v tujini, kajti le tako lahko varno spremljaš otroka kolesarja po cesti
- vožnja po poteh v naravi ne bi smela biti prepovedana, saj kolo naredi manj škode kot pohodniki; je pa prepovedano, kot da bi bilo kolo enako motokros motorju!!!
- potrebno bi bilo narediti red, zadeve regulirati in ne samo prepovedati; v Švici imajo veliko poti, kjer je "promet" dovoljen za vse, potem so določene samo za konje, določene samo za kolesa, določene so prepovedane za konje, itd. Pri nas pa kar vse po vrsti prepovemo! Kolesarske steze v mestu so le redko uporabne; ena takih je mimo Rožnika oz. LJ Zoo, kjer pa je vse preveč pešcev s psi in rolarjev.

Skratka, kolo je popolnoma napačno kategorizirano in postavljeno ob bok motornim vozilom.
Moots
# 31.07.2009 ob 13:56
Kot zagrizeni gorski kolesar in kolesar commuter (se vozim v službo vsak dan ne glede na vreme čez celo LJ) gledam na problem drugače:

- kolo se precej razlikuje od ostalih vozil, ker[je na človeški pogon/b], nima motorja in je tako precej bližje pešcu kot avtu; precej bolj varno za vse je, če se kolesar vozi po pločnikih, kot po cestah; nisem še slišal za smrtno nesrečo kolesarja in pešca

Zato bi morali biti cestni predpisi temu prilagojeni:
- dovoljena bi morala biti vožnja v nasprotno smer, tako kot za pešce, saj je to veliko bolj varno, ker vedno vidiš, kaj se ti približuje, kot da se obračaš nazaj , avtomobilisti bi se že navadili pogledati v obe smeri, saj morajo to početi že sedaj zaradi pešcev
- dovoljena bi morala biti vzporedna vožnja koles, tako kot je marsikje v tujini, kajti le tako lahko varno spremljaš otroka kolesarja po cesti
- vožnja po poteh v naravi ne bi smela biti prepovedana, saj kolo naredi manj škode kot pohodniki; je pa prepovedano, kot da bi bilo kolo enako motokros motorju!!!
- potrebno bi bilo narediti red, zadeve regulirati in ne samo prepovedati; v Švici imajo veliko poti, kjer je "promet" dovoljen za vse, potem so določene samo za konje, določene samo za kolesa, določene so prepovedane za konje, itd. Pri nas pa kar vse po vrsti prepovemo! Kolesarske steze v mestu so le redko uporabne; ena takih je mimo Rožnika oz. LJ Zoo, kjer pa je vse preveč pešcev s psi in rolarjev.

Skratka, kolo je popolnoma napačno kategorizirano in postavljeno ob bok motornim vozilom.
fakin
# 31.07.2009 ob 13:30
To kar ni uspelo zaveznikom med bombardiranjem Maribora ob koncu II.vojne je uspelo GVO in družabnikom s prekopavanjem pločnikov,cest in kolesarskih poti,tako,da je stanje katastrofalno.Seveda so dobili blagoslov našega butastega Franceta(župana) maskote Maribora.Ampak Franca niti ni tako butast kakor se dela?Predhodno si je omislil službeno terensko vozilo ,katerega uporablja za mestno vožnjo.Podpiram poziv kolesarske sekcije za množičnost kolesarjenja po mestu.
potamošer
# 31.07.2009 ob 13:26
Bravo melanholik in kentaurus,
dodal bi še to.med Ratečami in Mojstrano je speljana čudovita, nova kolesarska steza (asfaltirana), pa kolesarji še kar "norijo" po glavni cesti, vozijo vštric ter sem in tja in s tem ovirajo promet na že tako ozki cesti. Kazni ni plačal še nihče. Da ne govorim o nočni vožnji brez luči.
tigr1924
# 31.07.2009 ob 12:33
S specialko se ne moreš peljat po kolesarski stezi ker si felge zviješ!
ism
# 31.07.2009 ob 11:54
Najbolj moteči so s specialkami, ko se vozijo ob kolesarski cesti, včasih tudi po dva skupaj, v križiščih te po levi prehitevajo, potem se pa vrivajo, brez da bi nakazali, nekje se vozijo kar po glavni cesti, čeprav imajo vzporedno kolesarsko.

Drugače je pa res problem za kolesarje ker jih avtomobili ponavadi ne upoštevajo in jih izsilijo, tudi če ima kolesar prednost.
jast123
# 31.07.2009 ob 11:44
kentaurus
Jaz sem tudi kolesar, vsak dan se vozim v službo, in se strinjam s tabo. Če bi kolesarji naredili večji red med sabo, bi bilo takoj manj problemov. Jaz se vozim in Bežigrada, kjer je po Dunajski lepo urejeno za kolesarje, vendar se večina, res večina, vozi v nasprotno smer. Da o mobiteloh ne govorim, o vožnji brez držanja, o vožnji več ljudi na enem biciklu ipd.
KoRnholio8
# 31.07.2009 ob 11:44
čim več ljudi na kolo in bo mesto prisiljeno kaj storiti... tudi če se moraš s kolesom malo prebijati skozi promet in pešče, si s tem naredil veliko več zase in za okolje, kot pa da si iskal parkirni prostor dobrih 15min...

pa da je kolo varno potrebuje samo dobre zavore in je to to, ne rabi biti nobenega pešča strah...

pa še to: kraja koles bi se morala v času boja proti podnebnim spremembam zelo ostro kaznovati - kaj mi bo kolo, če mi ga bodo takoj ukradli?
John Xenir
# 31.07.2009 ob 11:34
Če ni kolesarske, bom vozil na pločniku. Je že dosti bolj nevarno, če avtomobil zbije kolesarja, kot pa kolesar pešca.
Anonimni12
# 31.07.2009 ob 11:21
22. kentaurus (31. julij 2009 ob 11:08)Prijavi neprimerno vsebino
----
se strinjam. Dodati je potrebno se pogovarjanje po telefonu med vijuganjem po napacni strani ceste. Eno je ce se kolesar pogovarja po telefonu na relacijski voznji izven naselja, drugo pa ce to pocne ko se vozi po mestu, kjer ne nesteto ovir.

poleg tega je treba se 1x poudariti, da so kolesarji sami krivi, ce jih zbije avto, ki se recimo vkljucuje na 4 pasovnico, kolesar pa pridrvi iz desne. Avto tudi ne pride z desne!
kentaurus
# 31.07.2009 ob 11:15
Ne me hecat, z Melanholikom sva hkrati skoraj iste stvari pisala:)...
melanholik
# 31.07.2009 ob 11:13
@22
Se popolnoma strinjam. Pravzaprav sem tud jaz zgoraj hotu povedat nekaj podobnega.
Anonimni12
# 31.07.2009 ob 11:13
slovensko cesto bi morali takoj iz 4 pasovnice spremeniti v 2 pasovnico ter v prometnih konicah dovoliti le promet busov, taxijev in dostavnih vozil. Zunanja pasova pa spremeniti v kolesarko stezo in plocnik!
kentaurus
# 31.07.2009 ob 11:08
Jaz bom dal pa malce drugačen komentar, ki bo verjetno sprožil burno reakcijo, ampak kaj hočemo... Opazil sem namreč (in pri tem vztrajam), da so kolesarji daleč najhujši kršitelji cestnoprometnih predpisov. Naj navedem nekaj primerov: Redkokdaj vidiš da gre avto v rdečo luč, kolesarjev vidim nekaj dnevno, večina kolesarjev v ožjem mestnem jedru, očitno ne ve, kaj pomeni izraz "enosmerna cesta" in da tisti izraz enosmerna, velja tudi za kolesarje in ne samo za avtomobile. Osebno nimam nič proti kolesarjem ki vozijo po conah rezerviranih za pešce (čeprav je to cona samo za pešce in ne kolesarje), ampak čisto me iztiri, ko mi kakšen nadobuden kolesar pozvoni z zvoncem naj se mu umaknem, plus da vozijo s hitrostjo na polno. Kdor ne verjame naj se sprehodi po Trubarjevi cesti v Ljubljani ali od Tromostovja proti Petkovškovemu nabrežju. Nadalje, večina kolesarjev tudi očitno ne razume, da mora voziti po tisti kolesarski stezi, ki je ob desnem robu vozišča in ne nasprotno, etc, etc...

Z vsem navedenim ogrožajo predvsem sebe.

Na koncu pa še zabaven konkreten primer. Imel sem priložnost opazovati možakarja srednjih let in sicer na odseku od Komenskega ulice do Kliničnega centra. Kdor pozna Ljubljano ve, da je to cca 500 m. Možakarju je na navedenem odseku uspelo naslednje:
- vožnja v rdečo luč 3 x (od 3 možnih semaforjev)
- vožnja po cestišču, kljub temu, da je bila ob desnem robu kolesarska steza (v dobrem stanju)
- razvrstitev v križišču na pas za avtomobile (čeprav je bil ob desni strani semafor za kolesarje)
- sprememba pasu na križišču (ko je že gorela zelena luč!), brez kakršnegakoli nakazovanja o spremembi smeri,
- vožnja po kolesarski stezi v napačno smer (od Kliničnega centra dalje).

Bi bilo zanimivo sešteti kazni...

Kar se pa tiče ureditve kolesarskih poti se pa popolnoma strinjam, da bi morale biti boljše.

Lep pozdrav
melanholik
# 31.07.2009 ob 11:04
Kot tisti, ki bi si sicer želel, da bi bil kej bolj pogosto na biciklu, pa se vseeno trudit vsaj občasno nardit kakih 40 al pa 50 kilometrčkov, pa moram rečt, da me čudi, da z redkimi izjemami ni noben še prpomnu, da kolesarji zvečine še zdaleč niso/nismo tako nedolžni, kot nam te kolesarske mreže skušajo dopovedat.
Avto je bog. Že ok, ampak dejmo si bit na jasnem. Velika večina avtomobilistov se vsaj trudi spoštovat prometne predpise. Če greš po naselju prehitro, se zavedaš, da to ni ok in si pripravljen sprejet posledice, če te dobijo. Norci v avtih obstajajo, ampak procentualno jih sploh ni tako velik. Avto je pač nevaren in tud ta manjšina postane precej opazna.
Velika večina kolesarjev pa, nasprotno, po mojem mnenju misli, da njim na biciklu pa ni treba čist nobenga predpisa upoštevat. Če gre kdo z avtom skoz rdečo, po vseh forumih berem, kak kre*en je in kako je mogu. Pa biciklisti to počnejo non stop! A je kdaj kak biciklist pomislu, da če že gre na pločnik (kar zaradi neurejenosti včasih mora), mora tam svojo hitrost prilagodit pešcem in pazit nanje? Ne, on piči, pa se mu bojo že umaknili. Stopit dol z bicikla pred prehodom za pešce? Pa kdo še to dela? A veste kako je to nevarno?
Pa da ne bo pomote: tud sam se rad vsedem na bicikl in občutek, ko se ves prešvican prvlečeš na vrh kakga lepga klanca in pogledaš panoramo, se ne more primerjat z dost drugimi zadevami. Ampak ja, globalno gledano mi izkušnje pravijo, da je prometna kultura kolesarjev še dost bolj problematična kot pa kultura avtomobilistov.
Zdaj pa replicirajte če se kdo ne strinja ...
roksy-
# 31.07.2009 ob 10:57
jankoviću je bolj pomembno da krade državni denar preko ULTRA poslev
marjan_1
# 31.07.2009 ob 10:56
Več kot bo kolesarjev, večja bo njihova nevarnost.
galoper
# 31.07.2009 ob 10:48
Očitno nekdo, ki nima ustreznih izkušenj z vsestranskim kolesarjenjem, planira gradnjo kolesarskih stez, podobno kot tista o presoji čevljev in kopitarju. Smisel 3D MB karte je verjetno diploma, ker policija vodi statistiko nesreč in je edini merodajen vir dogodkov. Anketa je lahko laž.
Samo potegnjena črta še ni dovolj, da se nariše še kolo in to naj bi potem bila kolesarska steza, ki služi za postavljanje ovir za avtomobile - primer stebričkov v Ljubljani, postajališč za mestni promet, za prehode z dvorišč je kolesarska steza obvezno poglobljena, da so nastali neprijetni hupselni, neposneti ali slabo odstranjeni robniki s prehodom na pločnik, in še marsikaj, osnovni namen - kolesarski promet pa kot zanemarljiva zadeva gledana s kmečkimi očmi malomeščana. Izjava državnega uslužbenca: "Saj kolesarji so samo v napoto na cesti."
Policaji izrekajo kazni kolesarjem, ki vozijo po pločnikih, toda obratno, da bi izrekali kazni pešcem, ki hodijo po kolesarskih stezah, še nisem opazil.
Stanje prometne nevarnosti je neprimerno, ker so mnogi udeleženci v prometu psihološko nezreli za stanje, ki je rezultat premnogih kršitev CPP. Začne se z nepravilnim parkiranjem in z različnimi drugimi prekrški se tudi nevarnost povečuje. Zaradi nevarnosti mnogi ne upajo s kolesom na ustrezne prometne površine in vozijo kjer se jim zdi varno in zaradi skrbi za lastno varnost plačajo kazen. S tem ne mislim reči, da bi takšno početje morali odobravati.
S povečanjem števila kolesarjev nastaja gneča na preozkih kolesarskih stezah. Na mnogih pločnikih, po katerih so speljane kolesarske steze so pešci redki in vsaj tam bi lahko bile širše kolesarske steze.
Rešitev bi bila primernejša, če bi v mestih omejili promet motornih vozil in sproščene prometne površine namenili drugim udeležencem v prometu.
Sony girl
# 31.07.2009 ob 10:44
Kolkr jst poznam predpise, mislim da imamo kolesarji na navadni cesti pravico vozit en meter od roba ceste, in to bi moral vsak voznik avtomobila, kombija in tovornjaka upoštevati in spoštovati, ne pa da nas rinejo na bankine in pločnike.

Specialkarji so mi pa tečni. Ti kolesarji dosežejo precejšnjo hitrost, tudi so 40 km/h in več. Včasih jih še z avtom ne moreš tak z lahkoto prehitet. Ali pa ti nepričakovano priletijo pred nos iz stranske ceste. In to ni kul. Specialkarji gledajo sam na števc in nič okol sebe. Pol si pa še kupijo barve dresov ala zelena in rumena, ko ga ne zagledaš takoj, ker se preveč zlijejo z okoljem. Zgodilo se mi je, da v večernem soncu, ko sem vozila proti soncu, nisem videla kolesarja, ker je bil oblečen v rumeno. NI KUL!

LJ je čist vredu porihtana s kolesarskimi stezami. Mesto ni novo, nima ravnih ulic in nekje so hiše pomaknjene bolj proti cesti, tako da je na nekaterih mestih celo pločnik bolj majhen. Ampak to ni tak problem. Se pač mal zaustaviš in greš mimo bolj počasi.

Bolj je problem medkrajevno. Npr. iz Žalca bi se dalo zapeljati s kolesom do Celja (okoli 10 km). Bila bi krasna tura, ravnina, nobenih klancev. Poznam ljudi, ki se vozijo s kolesom v službo v Celje, pa se morajo med Levcem in Celjem znajti kakor vejo in znajo. Ni pločnika, ni kolesarske, omejitev hitrosti za avtomobile je 90 km/h in tisti kilometer ali dva sta ovira, da se ljudje ne vozijo v Celje s kolesom. Tisti ki pa se, se pa vozijo po stranskih kolovozih, ki so po dežju preveč namočeni.
mi-ha
# 31.07.2009 ob 10:42
Drugače pa pri nas je avto res zakon "bog bogova" in se mu mora vsakdo podrediti to je v Sloveniji realnost. Veliko bolj prijetno se je vozit s kolesom v Avstriji ali celo v Italiji.
pinokioc
# 31.07.2009 ob 10:40
vedno več je takih, ki nimajo kontrole nad vozilom, ki ga vozijo.. vozilo ima kontrolo nad njimi. Seveda govorim o voznikih avtomobilov.
mi-ha
# 31.07.2009 ob 10:37
V mestih so pešci na kolesarskih res moteči, še posebej tam, kjer greš mimo postaje mestnega avtobusa in če ta ravno pride se ljudje poženejo čez kolesarsko ko kure ne da bi kaj pogledali. Tam kjer pa se moraš vozit po pločniku je pa res, da nekateri pešci ravno, ko jih hočeš obiti spremenijo smer hoje ravno proti tebi res neverjetno.
redone
# 31.07.2009 ob 10:26
V Slo. je pac avto zakon in vse ostalo je podrejeno temu..avtomobili kraljujejo tudi v centrih mest, kar je zalostno..
Senitel
# 31.07.2009 ob 10:23
S specialko se ne moreš peljat po naših kolesarskih stezah. Nevem kako bi šoferji, ki so tako pametni v teh primerih vozili, če bi recimo na Tržaško nametali ležeče policaje recimo na vsake 100m.
Seveda bi morali kaznovati kolesarje, ki vozijo ponoči brez luči. Prav tako bi morali kaznovati tudi psihopate, ki sredi poletja vozijo z meglenkami in še marsikoga drugega. Ampak policiji se s takimi zadevami pač ne da ubadat.
bosto
# 31.07.2009 ob 10:22
Tale članek je .. malo mimo. NOBENO slovensko mesto nima urejenega kolesarskega prometa. Saj je kolo v manjših mestih še bolj praktično prevozno sredstvo kot v večjih, joka se pa samo čez urejenost večjih.
nacekpacek
# 31.07.2009 ob 10:22
sovražim kolesarje ;P
ma_vrah
# 31.07.2009 ob 10:19
Miraja pa pojdi hodit po cesti če se boš počutla manj ogroženo
Kazalo