Opreme naj bi imela vojaška eskadrilja dovolj, a helikopterja za nujno medicinsko pomoč in hkrati za reševanje v gorah Slovenija nima. Foto: BoBo
Opreme naj bi imela vojaška eskadrilja dovolj, a helikopterja za nujno medicinsko pomoč in hkrati za reševanje v gorah Slovenija nima. Foto: BoBo
Poveljnik in posadka helikopterja. Foto: BoBo
Posadka helikopterja in zdravnika za gorsko reševanje. Foto: BoBo
Napis na čeladi enega od članov posadke. Foto: BoBo
Policijski helikopter vzleta na nujno intervencijo. Foto: BoBo
Dežurna helikopterska posadka se predstavlja

Dve posredovanji sta se bili potrebni tudi v času današnje predstavitve na brniškem letališču, a je zanju poskrbela posadka policijskega helikopterja. Za helikopterske prevoze polovico časa skrbi posadka SV s helikopterjem bell 412, polovico časa pa letalska policijska enota. Ta je za dežurstvo skrbela tudi danes, ko je morala v času predstavitve vojaške enote dvakrat poleteti na pomoč poškodovanim v gorskih ali drugih nesrečah.

Od junija do septembra na brniškem letališču sicer stalno deluje dežurna helikopterska ekipa za reševanje v gorah. Sočasno z zagotavljanjem ekipe za helikoptersko reševanje v gorah pa vojaki sodelujejo tudi pri zagotavljanju helikopterske nujne medicinske pomoči.

Že leto in pol se sicer pripravlja združevanje dežurstva za posredovanje v gorah in za posredovanje v drugih nesrečah ter pri medbolnišničnih prevozih, a je samo posredovanje z oskrbo ponesrečenca, ki potrebuje nujno medicinsko pomoč, drugačno od reševanja ponesrečenca v gorah in zahteva drugačno konfiguracijo helikopterja, je povedal poveljnik 151. helikopterske eskadrilje, podpolkovnik Branko Rek.

Ni helikopterja za vse
Rek je pojasnil, da v Sloveniji trenutno ni helikopterja, s katerim bi lahko opravljali obe vrsti intervencij. Tako imajo posebej opremljen helikopter za nujno medicinsko pomoč, v katerem sta ležišče in stojalo za oživljanje, ter helikopter za reševanje v gorah, v katerem je vitel. Če je treba v helikopter prenesti opremo, to traja dodatnih 10-15 minut, toliko pa že sicer običajno mine od aktivacije do vzleta helikopterja.

Posadka helikopterja za reševanja v gorah je sestavljena iz pilota, kopilota in tehnika letalca, ki jih zagotavlja SV, zdravnika reševalca, gorskega reševalca in policista. Sodelovanje vseh je dobro, skupaj predstavljajo dobro usklajeno ekipo, je dejal Rek. Kaže pa se veliko pomanjkanje pilotov, zato imajo obstoječi piloti težave s preveliko akumulacijo delovnih ur.

Težavi sta nizke plače in omejitev zaposlovanja
"Letos se bo nekaj pilotov upokojilo in izšolati moramo pet novih, da bodo lahko operativno delovali v naši enoti," je povedal Rek. Dejal je, da jim pilotov najverjetneje primanjkuje zaradi relativno nizkega plačila, ki za šolanega pilota v SV znaša 950 evrov, težava pa je tudi trenutna omejitev pri zaposlovanju v javnem sektorju. Tako SV ne more zaposliti toliko ljudi, kot bi jih potreboval, in mora z manjšim številom zaposlenih opraviti enako število nalog.

S helikopterjem so letos prepeljali 60 poškodovanih ali obolelih in opravili 78 ur letenja, eskadrilja pa se ukvarja tudi z usposabljanjem drugih enot SV in sodeluje na mirovnih misijah.

Eskadrilja ima osem helikopterjev bell in štiri helikopterje cougar, z opremo pa je Rek zadovoljen. Glavni težavi sta trenutno pogodba z dobaviteljem rezervnih delov in dejstvo, da se morajo za usposabljanje pilotov po novem obračati na zunanje izvajalce v tujini.

Dežurna helikopterska posadka se predstavlja